Pokerikeskustelu

  • 904 173
  • 6 377
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Välillä pokeri on henkisesti aika raskasta. Tänäänkin lensin kahdesta sittarista ulos, kun sankarit olivat limpanneet sellaisilla käsillä kuin KK (taso 3) ja AQ (taso 4) UTG:stä. Ensimmäisessä itsellä allari AK:lla (lähinnä pöllimismielessä) ja toisessa short stack allari AJ:llä. Onneksi itsellä oli ignore chat päällä, jotten päässyt avautumaan. Ei tuollaisilla käsillä kertakaikkiaan voi limpata. Titityy, titityy..

Kolmannessa bubblella itselläni A7s ja toinen samansuuruinen stack BB:llä (2600 100/200). Stiili oli mielessä ja allariin tulee vastaus AQ:lla. Ei siinä mitään, floppiin täysin ansaitsemattomat kaksi seiskaa ja rahasija selvä. Seuraavaksi kymppiparini ansaitusti tiputtaa höyryävän QKs:n. Mutta sitten taas hupissa vedän allarin A7o:lla (10000 vs. 5000) ja vastaus AKs. Turniin seiska ja homma on ohi.

Ihan ihme touhua noissa sittareissa kyllä näkee. Esim. itse BB:llä 63, ja checkatun flopin jälkeen pöytä 8763r. Veivaan 4/5 pottia (400) ja 2 maksaa. River 10 ja SB lyö 500. Pakko vaan on foldata sitä taikaysiä vastaan. Ei kovin paljoa epäilystä vihun kädestä, jollei checkannut flopattua monsteria flopilla ja turnilla. Melkein liian hölmöä touhua uskottavaksi, tosin alempana tämäkin todistetaan vääräksi.

Sama juttu noissa oma KK tai QQ reilusti pf-korotettuna vs. flopin ässä. En laita yhtään merkkiä enää pottiin näissä tapauksissa. Jonkun toisen pelaajan kohdalla näin, kuinka UTG:sta ensimmäisessä jaossa koroteltiin A7s:llä 5 kertaa BB. QQ middlestä korottaa 18x BB ja maksu tulee. Floppiin A ja lopun jo tiedättekin.

Lopuksi kaikkein urpoin liike pokerissa. Korotusten jälkeen kaksi sankaria flopilla. Toisella top set ja toisella väri. Molemmat checkaavat. Turn ujostelua, river pariutuu ja värimies herää henkiin allarilllaan. Väriä ja suoraa ei ikinä hidastella, jos kuvaa pöydässä. Eikä hidastella oikeastaan muutoinkaan. Tiukkaa panostusta alusta loppuun ja kiitos se siellä seisoo.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:
Itselläni on viime aikoina sattunut aika ikävän usein, että olen saanut setin ja vihu on saanut saman setin, mutta voittanut potin paremmalla kikkerillä. Tulee vähän riivattu olo, kun parin kolmen päivän sisällä käy noin 4-5 kertaa. "That's poker" ja seuraavaan käteen vai pitäisikö tuossa jotain mukamas miettiä...?

Kyseessä siis lienee tripsit, kun setti vaatii taskuparin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Morgoth kirjoitti:
Itselläni on viime aikoina sattunut aika ikävän usein, että olen saanut setin ja vihu on saanut saman setin, mutta voittanut potin paremmalla kikkerillä. Tulee vähän riivattu olo, kun parin kolmen päivän sisällä käy noin 4-5 kertaa. "That's poker" ja seuraavaan käteen vai pitäisikö tuossa jotain mukamas miettiä...?
Vai pitääkö sun vähän tiukentaa peliä, jos usein kerran kikkerillä häviät?

Mitenkäs Jatkoaikalaiset tykkää pelata, jos flopin jälkeen on värin ja suoran veto? Vähän vaikeita paikkoja mulle välillä, varsinkin miten sais sen osuneen värin tuottamaan jotain.
 

Nypsi

Jäsen
Footless kirjoitti:
Vai pitääkö sun vähän tiukentaa peliä, jos usein kerran kikkerillä häviät?

Mitenkäs Jatkoaikalaiset tykkää pelata, jos flopin jälkeen on värin ja suoran veto? Vähän vaikeita paikkoja mulle välillä, varsinkin miten sais sen osuneen värin tuottamaan jotain.

Oletetaan vaikka että itsellä on AKs kädessä ja floppiin tulee esim 4,2,7, joista kaksi on samaa maata mitä itselläkin on kädessä. Itse ainakin pelaan nuo tilanteet siten, että flopin jälkeen panostan. Monesti vastustaja ei edes värin osuessa tajua että olen pelannut värin vedolla kun olen lyönyt jo flopin jälkeen enkä sököttänyt. Muutenkin jos kädessä on kaksi isoa korttia niin on mahdollista että niillekin saa vielä osuman turnilla tai riverillä, jos väri ei osukaan.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Nypsi kirjoitti:
Oletetaan vaikka että itsellä on AKs kädessä ja floppiin tulee esim 4,2,7, joista kaksi on samaa maata mitä itselläkin on kädessä. Itse ainakin pelaan nuo tilanteet siten, että flopin jälkeen panostan. Monesti vastustaja ei edes värin osuessa tajua että olen pelannut värin vedolla kun olen lyönyt jo flopin jälkeen enkä sököttänyt. Muutenkin jos kädessä on kaksi isoa korttia niin on mahdollista että niillekin saa vielä osuman turnilla tai riverillä, jos väri ei osukaan.

Noin se yleensä kannattaakin pelata. Jos positio on alkupäässä, ja paljon pelaajia mukana, niin koitan usein checkreissua. Turnauksissa nuo on lähes aina all-in käsiä flopilla pelattaessa(jos vastustaja puskee). Kaksi ylikorttia ja värin veto antaa 15 outtia, mikä on enemmän kuin tarpeeksi flopilla. Sillä on esim. pientä paria johdossa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nypsi kirjoitti:
Oletetaan vaikka että itsellä on AKs kädessä ja floppiin tulee esim 4,2,7, joista kaksi on samaa maata mitä itselläkin on kädessä.
Mä hainkin lähinnä tilannetta missä itsellä on kädessä pienempää, esim T9s ja pöydässä 8 ja J samaa maata. AKs on kuitenkin reissattu jo pf:ssä, mutta tolla kädellä mä pääsääntösesti limppaan, vaikka saatankin maksaa suht pienilläkin suittari connectoreilla aika isojakin reissuja.

Lähiaikoina oon ruvennut varsinkin vähänkin isommilla korteilla tossa tilanteessa heittämään semmosta noin puolen-3/4 potin betsiä, tai jos oon ihan alkupositiosta haen check-raisea. Pelaan niin pientä limiittiä, ettei edes kovin suureen vaihteluun ole tarvetta, mutta yritän nyt kuitenkin vähän vaihdella noita betsejä ja korotuksia.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Juha Helppi taistoaa par'aikaa 1k NL rebuy turneen finaalipöydässä, jotta saataisiin ensimmäinen WSOP bracelet Suomeen.

Turneen johdossa on Phil Hellmuth, joka jahtaa kymmenettä bracelettiaan ja Juha on heti toisena Philin tuntumassa. Kuusi jamppaa jäljellä.

Pieksehän ne!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noose kirjoitti:
Juha Helppi taistoaa par'aikaa 1k NL rebuy turneen finaalipöydässä, jotta saataisiin ensimmäinen WSOP bracelet Suomeen.

Turneen johdossa on Phil Hellmuth, joka jahtaa kymmenettä bracelettiaan ja Juha on heti toisena Philin tuntumassa. Kuusi jamppaa jäljellä.

Pieksehän ne!
Pystykö tota seuraamaan jostain netin kautta?

edit:
Löytykin jo.

http://www.cardplayer.com/tournaments

Helppi nyt kolmas.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nice call, Juha!

AJ vs AQ tuplat.

EDIT:

The updated chip counts are:

Phil Hellmuth $1,300,000
Juha Helppi $840,000
Daryn Firicano $400,000
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ja Helppi kärkeen! Helvetin hienoa.

The updated chip counts are:

Juha Helppi $900,000
Daryn Firicano $830,000
Phil Hellmuth $775,000
 

Morgoth

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Kyseessä siis lienee tripsit, kun setti vaatii taskuparin.

Eh, tietysti joo...

Tuollainen on nyt aika vaarallinen tilanne pelata ehkä muutenkin, kun pyödässä on pari. Ehkä niissä tilanteissa kannattaisi siihen kickeriin vähän enemmän laittaa huomiota?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Kaksi jäljellä:

The updated chip count is:

Juha Helppi $1,650,000

Phil Hellmuth $850,000
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
77-23 turnilla Helppi johdossa pre-flop all-in, mutta ei. Taistelu jatkuu, tilanne tasan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eipä tullut voitto Suomeen vieläkään, mutta hieno saavutus silti. Ihan mukavan tilin Helppi tuolla kakkossijallakin teki, $331,144.

Muistaa kyllä varmaan sen riverin akan pitkään. Aika uskomaton käsi kaiken kaikkiaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En millään haluaisi sataa kenenkään paraatiin, mutta eikö tällainen chatti ole ärsyttävämpää kuin mikä tahansa bad beat tai upswing -jauhanta, mistä joku on täällä valittanut?
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
tinkezione kirjoitti:
En millään haluaisi sataa kenenkään paraatiin, mutta eikö tällainen chatti ole ärsyttävämpää kuin mikä tahansa bad beat tai upswing -jauhanta, mistä joku on täällä valittanut?

Hys hys! Kyllä omasta mielestäni näissä edellä olevissa tilannetiedoissa on vähintään yhtä paljon asiaa, kuin bad beat tarinoissakin. Joku minullekin ehti yhdestä valituksestani huomauttamaan ja asiaa jopa perusteltiin sillä, ettei bad beat tarinoissa ole sisältöä (lue ensimmäinen viesti oheisesta ketjusta ja huomaat, että sisältöä on hyvinkin paljon http://foorumi.pokeritieto.fi/aihe-5326-tailu-heittaa-hyvastit-pokerille.html). Nyt kuitenkin näen, että eräs bad beat asian perustelijakin on sortunut lyhyeen tilanteen päivitykseen. Olenkin kanssasi samaa mieltä, että turha valittaa liian aikaisin muiden tekemisistä, jos itse sortuu yhtä suuren sisällön kirjoitteluun. Pidetään turhat bad beat tarinat ja turnausten tilannetiedot poissa pilaamasta hyvää ketjua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
seisnauraa kirjoitti:
Pidetään turnausten tilannetiedot poissa pilaamasta hyvää ketjua.

No, ei ne niin turhia tai sisällöttömiä ole siinä vaiheessa, kun tehdään suomalaista pokerihistoriaa. Sitä paitsi tuskin läheskään kaikki tätä ketjua noin muuten seuraavat edes tiesi kyseisen eventin tilanteesta ja/tai olemassaolosta.

Main event alkaa muuten ylihuomenna, siellä voi taas tapahtua vaikka mitä, mutta pidetään tilanteet visusti salassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä ei ole bad beat -vikinää. Siitä huolimatta kaksi edellistä päivää olet olleet lyhyen pokerihistoriani raskaimmat. Taloudellisesti ei ole tullut tolkuttomasti takkiin, ei voida puhua edes vielä mistään syvästä downswingistä. Mutta se tapa, millä rolli vajenee, voi hyvää päivää. Ei riitä se, että vastustajat pelaavat kuin pullopersesiat, mutta kun pitää vielä itse syventää vitutustaan surkealla pelillä ja älyttömillä calleilla.

Päätin tänään pyhästi, että a) tiukennan peliäni heti, kun huomaan em. tunnusmerkit ilmassa ja b) hakkaan itseäni vaikka vasaralla otsaan, etten ylittäisi tappiorajaani per sessio. Vai onko jollain parempia ideoita?

Mutta tottakai Heron kuvaparit pitää katsoa loppuun, jos itsellä on A kourassa. Sehän on fifty-fifty, A joko tulee tai ei. Yleensä tulee.


PS. Olen samaa mieltä Pernan kanssa siitä, että suomalaisen pokerihistorian tekeminen oikeuttaa jopa pienimuotoiseen liveseurantaan. Ei sitä nyt kuitenkaan riesaksi asti ollut.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
pernaveikko kirjoitti:
No, ei ne niin turhia tai sisällöttömiä ole siinä vaiheessa, kun tehdään suomalaista pokerihistoriaa. Sitä paitsi tuskin läheskään kaikki tätä ketjua noin muuten seuraavat edes tiesi kyseisen eventin tilanteesta ja/tai olemassaolosta.

Main event alkaa muuten ylihuomenna, siellä voi taas tapahtua vaikka mitä, mutta pidetään tilanteet visusti salassa.

Tuollahan oli jo aiemmin laitettu linkki, josta kukin saattoi seurata tilanteen kehittymistä. Se olisi ollut varsin riittävä informaatio, eihän tämä mikään "otteluseuranta ketju" ole. Pahoittelen, jos ilmaisin asiani niin, että jäi mielikuva ettei tuota linkkiä turnaukseen olisi kannattanut postata tänne.

Leon kirjoitti:
PS. Olen samaa mieltä Pernan kanssa siitä, että suomalaisen pokerihistorian tekeminen oikeuttaa jopa pienimuotoiseen liveseurantaan. Ei sitä nyt kuitenkaan riesaksi asti ollut.

Edelleen sama virsi, että liveseurantaa saattoi kukin tehdä tänne postatusta linkistä.
 

Morgoth

Jäsen
Leon kirjoitti:
Mutta se tapa, millä rolli vajenee, voi hyvää päivää. Ei riitä se, että vastustajat pelaavat kuin pullopersesiat, mutta kun pitää vielä itse syventää vitutustaan surkealla pelillä ja älyttömillä calleilla.

Itse pidän yleensä tuossa muutaman päivän tauon, kun en ole keksinyt muuta tarpeeksi hyvää keinoa päästä irti siitä negatiivisesta fiiliksestä ja tuntuu että muutaman päivän tauon jälkeen sitä jaksaa taas pelata paljon pirteämminkin.

Jälkikäteen on kauhea katsella sitä oma käsihistoriaansa, vaikka sillä pelihetkellä luulee pelaavansa hyvin ja kuvittelee kaiken olevan vain huonoa tuuria...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
seisnauraa kirjoitti:
Edelleen sama virsi, että liveseurantaa saattoi kukin tehdä tänne postatusta linkistä.

Jankkaamisenkin uhalla totean vielä, että sen takia muutamasta hehkutuksesta ei ollut niin haittaa, koska voin kokemuksesta kertoa, että pokeriturnauksen seuraaminen netistä on välillä aika friikkiä ja vaatii jonkin verran harrastuneisuutta.

Joku voi hyvinkin olla kiinnostunut suomalaismenestyksestä, mutta ei silti jaksa seurata livescorea. Ja tämä tosiaan oli ainutkertainen tilanne.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itseäni ainakin ilahdutti tuo chattiseuranta. Jälkikäteen siitä näki mitä oli tapahtunut. Jos sitä ei olisi ollut niin olisi voinut vaan lukea että "Helppi hävisi tänään". Sitäpaitsi tuo seuranta varmasti kiinnosti lähes jokaista pokerinharrastajaa. Bad beatit taas on aivan oma ketjunsa nimeltään "vitutusketju".
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pahoittelen syvästi sitä mielipahaa minkä olen aiheuttanut muutamille kirjoittajille aamuisilla tilannetiedotuksillani. En ymmärtänyt että se voisi jotain häiritä pokeri-ketjussa. Jotenkin kuitenkin tuntuu että jos vaikka Mikko Ilonen golfaisi British Openin kärjessä, saattaisi Golf-ketjussa tapahtua, jopa pienimuotoisen seurannan muodossa.

Ja kiitos Nooselle vinkistä, olisi mennyt ohi koko homma muuten, ja jännä aamu jäänyt väliin. Musta oli ainakin ihan hauska sitä seurata cardplayerin sivujen kautta, ja ajattelin sitten jakaa tilannetta muidenkin kanssa, jos vaikka joku ei ihan yhtä intensiivisesti jaksanut seurata.

Ei mua ne bad beat tarinatkaan hirveästi häiritse, mutta eipä ne kyllä ainakaan enempää anna ketjulle kuin muutaman kerran vuodessa tapahtuva muutaman viestin tilanneseuranta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
pernaveikko kirjoitti:
No, ei ne niin turhia tai sisällöttömiä ole siinä vaiheessa, kun tehdään suomalaista pokerihistoriaa. Sitä paitsi tuskin läheskään kaikki tätä ketjua noin muuten seuraavat edes tiesi kyseisen eventin tilanteesta ja/tai olemassaolosta.

Main event alkaa muuten ylihuomenna, siellä voi taas tapahtua vaikka mitä, mutta pidetään tilanteet visusti salassa.

Tehdäänkö suomalaista pokerihistoriaa siten, että seuraavassa viestissä lukee "J.Jamppa $260,260 - P.Pena $445,660" ja sitä seuraavassa "J.Jamppa $500,450 - P.Pena $204,570" vailla minkäänlaista tarkempaa selostusta siitä, mitä ko. käsissä tapahtui? Ei chippimäärien postailu vuoronperään ole mitään liveseurantaa vaan peruspaskaa chattia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ja aiheestakin. Riverin ohivedot pitäisi kieltää lailla, tässä on nyt pariin päivään käynyt kaikki mahdollinen ja mahdoton ohiveto itseä vastaan flopin jälkeen nähdyistä selkeistä asetelmista. Tappiot eivät onneksi ole suuret, kun sittaritournamenteissa istuu, mutta kyllä keljuttaa.

Nettipokerissa on kyllä hassuja pelaajia, all-iniä hakataan pre-flop jos jonkinmoisilla käsillä ihan sellaisissakin pöydissä, joissa on rahaa panoksena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös