Pokerikeskustelu

  • 904 173
  • 6 377

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
TheManager kirjoitti:
Noniin, terve kaikille!

Nyt tarttis vähän kokeneempien kavereiden nevoja.

Elikkäs tässä on tullut nyt suht pienillä panoksilla pelailtua Texas Hold`emia kavereiden kanssa. Kovasti kiinnostaisi lähteä haistelemaan nettipokeri-maailmaan. Suosituksia & neuvoja, missä kannattaisi aloittaa? Aikomuksena ei siis ole lähteä ensi alkuun isoilla pelaamaan, kunhan saisi pientä tuntumaan nettipeliin, pienellä pääomalla ja sitä kautta eteenpäin.

Neuvoja, ohjeita, kommentteja, suosituksia?

Mikrolimiiteistä vaan alkuun, ja vaikkapa pienimmillä mahdollisilla sittareilla. Kannattaa myös kokeilla kaikki eri variaatiot, eli pienillä sisäänostoilla Fixediä, pot-limittiä ja No-Limittiä. Siitä kokeilemaan mikä tuntuu sopivimmalta, tosin itse suosittelen alkuun Fixediä, sillä siinä ei ole paineita koko stäkin häviämisestä yhdellä kädellä. Tarpeeksi tiukkaa vaan ja jättää turhat kikkailut pois, niin yleensä pärjää. Saiteista en osaa juurikaan sanoa, sillä olen pelaillut vain Pokerihuoneella(täältä lähdin liikkeelle) ja Pokerroomissa(täällä pelaan nykyään). Pokerihuoneella pienemmät limiitit, ja taitaa sieltä löytyä alle 5$ sittareitakin. Moni on suositellu Partypokeria, mutta siellä taitaa olla kohtalaisen iso rake, joka verottaa suhteessa pahemmin pienen limiitin pelaajia. Näin ainakin Pokerlistings sivuilla mainittiin. Tuolta kannattaa muutenkin tiirailla eri saitteja, sillä sieltä löytyy hyviä bonuksia ja muutenkin tietoa eri saiteista. http://www.pokerlistings.com/poker-room-reviews Sieltä vaan tiirailemaan sopivaa sivustoa.

Toivottavasti oli edes vähän apua.
 
Viimeksi muokattu:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
OneBigRed kirjoitti:
[vitsivitsivitsi]

On se saatana kun nyt itketään jo bad beattien lisäksi siitäkin, kun alle kahdeksan prosentin edge haihtuu flopin jälkeen.

[/vitsivitsivitsi]

Siitä haluaisin saada jotain juttua aikaan, miten muut pelaa vastaavia tilanteita. Ja olen tosiaan huomannut ompussa, että veto on se joka pitää..
Kuitenkaan en ainakaan itse lähtisi puskemaan tuolla tavoin ko. tilanteessa. Opettelenkin silti vasta Omahaa, vaikka osaankin jo jonkun verran. Sanotaan vielä että taskukorteistani ei jätkien lisäksi ollut kumpikaan pariutuva flopilla. Saattoi olla 7 toinen niistä, sekin pois vastustajan suoran vedosta. Omahan prosentit on tosiaan myös hakusessa, vaikkakin outit on helppo laskea tuostakin tapauksessa. Tosin muutama runner-runner vaihtoehto lisää outteja.

Juu ja tarinani ei ollut mikään bad-beat itku, vaikka vitsinä heititkin. Ihan vaan mielenkiinnosta lähdin avaamaan keskustelua omahasta, josta vähemmän puhutaan, vaikka peli on paljon mielenkiintoisempi kuin perus HE.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
peno kirjoitti:
Mikrolimiiteistä vaan alkuun, ja vaikkapa pienimmillä mahdollisilla sittareilla. Kannattaa myös kokeilla kaikki eri variaatiot, eli pienillä sisäänostoilla Fixediä, pot-limittiä ja No-Limittiä. Siitä kokeilemaan mikä tuntuu sopivimmalta, tosin itse suosittelen alkuun Fixediä, sillä siinä ei ole paineita koko stäkin häviämisestä yhdellä kädellä. Tarpeeksi tiukkaa vaan ja jättää turhat kikkailut pois, niin yleensä pärjää.
Limiitillä pääsee sikäli hyvin alkuun, että lähtökäsiskaalaa on helpohko treenailla (jos se on vielä ajankohtaista), kun ei joudu vaikeisiin valintoihin jo pre-flop. Mutta toisaalta mikrolimiiteistä voi saada vääristyneen kuvan hyvästä pokerista, kun porukka makselee ja reissailee ihan millä tahansa skeidalla ja vetää lopussa ohi (toki vain onnistuneet ohivedot menevät näyttöön asti). Jos ymmärsitte, mitä ajan takaa. Siksi olisikin mielestäni hyvä pelata myös sittaria ja NL-rinkiä siinä ohessa.

En nyt sen kummemmin osaa suositella mitään saittia, mutta ainakin PAFfilla on vaivaton rahaliikenne ja tuore clientti on ihan käyttökelpoinen, ellei multi-table ole välttämättömyys. Kahta pöytää pystyy tuollakin hyvin pitämään yhtäaikaa. Eikä tarvitse enää katsella niitä raivostuttavia avatareja, ellei välttämättä halua ;)

Mille tahansa saitille sitten meneekään, minusta on hyvä opetella paikan ergonomia ensin leikkirahapöydissä, ettei sitten mene sormi suuhun väärällä hetkellä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Crapbag kirjoitti:
Mutta. Pitäisikö Hi-Omahassa olla tyytyväinen, että saa hilut keskelle vastaavalla flopilla, kun itsellä on kärkisetti hanskassa? 2 ristiä pöydässä, itsellä ei värivetoa. (ei ollut vihullakaan)

Miksi ei pitäisi olla tyytyväinen? Nutseilla kun saat kaiken sisään hi'ssa, niin kyllä siinä aika tyytyväinen saa olla. Varsinkin kun pelaa 5-handeria, niin keskisetilläkin voi aika huoletta alkaa puskemaan tavaraa sisään. Bottom setti hieman vaikeampi, mutta usein silläkin työnnän kalkut keskelle (toki tilanteesta riippuen). Bottom setillä olisi tietysti hyvä jos mukana olisi pieni apupeli, tyyliin edes guttari mikä antaisi neljä outtia lisää jos oletkin kusessa.

Ja jos pelaat Bossin verkossa tuota omppua kuten 5-handed shortti antaa ymmärtää, niin bottom setillä työnnän huutaen rahat sisään. On se pelin taso vaan niin hirveätä siellä, että ihan millä tahansa paskoilla ne makselevat. En ole itse siellä pelannut, mutta mitä kaverien käsihistorioita on tsiigaillut niin aika hakuilla pojat painelee menemään.

Omaha/8:ssa on sitten hieman eri asia miten tuossa pitää flopilla menetellä, mutta perusompussa ihan selvä työnnön paikka.
 

ticotico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ny Rangers
seisnauraa kirjoitti:
http://foorumi.pokeritieto.fi/aihe-5199_45-oletteko-huomanneet-partyssa.html osoitteessa on uskomattoman hyvää settiä nimerkiltä hoplaati. En ole edes lukenut vielä koko ketjua ja melko hyvää settiä kaveri heittää sen puolesta, että Party poker on rigged. Helmenä tähän astisista kommenteista voisi poimia seuraavan:

Sain lukiosta kympin laajan matikan todennäköisyyskurssista ja olen yliopistossa käynyt tilastotieteen kurssin. En ole ihan niin ulalla näistä asioista kuin luulet.

Edit: Kaverilla on näköjään oma sivukin http://hoplaati.vuodatus.net/





Huh huh...Itse tämä tapaus kyllä vaikuttaa vahvasti siltä, kuin olisi minun työpaikastani(mielisairaala)..joko toi on tehty täytenä vitsinä, tai mitä ikäväkseni enemmän epäilen, on kyllä jonkun vähemmän terveen ihmisen kirjoittama.. Ehkä kaverin pitäisi saada joskus pikkuveitikalleen muutakin kuin käsivaihteista käyttöä ja unohtaa noi pokeri "hömpötyksensä" vähäksi aikaa...
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Noose kirjoitti:
Ja jos pelaat Bossin verkossa tuota omppua kuten 5-handed shortti antaa ymmärtää, niin bottom setillä työnnän huutaen rahat sisään. On se pelin taso vaan niin hirveätä siellä, että ihan millä tahansa paskoilla ne makselevat. En ole itse siellä pelannut, mutta mitä kaverien käsihistorioita on tsiigaillut niin aika hakuilla pojat painelee menemään.

Omaha/8:ssa on sitten hieman eri asia miten tuossa pitää flopilla menetellä, mutta perusompussa ihan selvä työnnön paikka.

Ok, kiitoksia! Lähdin tosiaan kyselemään siitä johtuen, että tuntuu tulevan kalliiksi (tai viime aikoina on saattanut tulla) flopattu setti ompussa. Ja pelaan tosiaan shorttia enimmäkseen, Pokerheavenilla. Usein tosiaan maksuja tulee riverillä vielä setillä ja pareilla, toisinaan "miniväri" tai suoranpätkä riittää voittoon ihan helposti, vaikka pöytä olisikin pariutunut. Riippuu vähän actionista, sen mukaan itse pysyn mukana.

Toi 8 (Hi/Lo) onkin esimerkkitilanteessa paljon hankalampi. Ainakin kokemuksieni mukaan suuri osa porukasta alkaa puskea aivan simona jo pelkällä A3:lla vastaavassa tilanteessa, Low-käden toivossa. Kärkisetillä paha tilanne, kun on se värinveto myös pöydässä, siinä kun menee äkkiä koko potti A3s-vetäjälle, pelkän puolikkaan sijaan..

Muuten omppuhillossa tulee melkoisia ylläreitä. Itse mm. pariin kertaan ihmetellyt, miksi paras low-käteni ei anna latiakaan, vaikka pöydässä on kaamea keko rahoja. No tietty siksi, kun river oli A ja oma A3 ei olekaan enää paras Lo, kun toisella on 27 joka heilahtikin ohi..
 

Morgoth

Jäsen
Luinpa tässä kesälomalla Harringtonin vol. III. Ihan ok tuollainen 'tehtäväkirja', vaikka jossakin kohtaa Harringtonin suositukset oli mielestäni vähän ristiriitaisia ja eipä tuossa sillä tavalla mitään uutta edelliseen verrattuna ollut kuin että asioita käytiin 'oikeiden esimerkkien' avulla läpi.

Millaisia pisteitä olette saanut? Itse sain tulokseksi 354 eli "A player wih a solid base of skills to build upon." Ihan mielenkiintoinen oli tuo taulukko, josta saa vähän ideaa millä osa-alueella pelissä on ehkä eniten vaikeuksia ja parannettavaa.

Seuraavaksi pitääkin lukea sitten Sklanskyn No Limit...
 

Rukkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Heikki ei osaa pelata, Heikki mainostaa.
Välillä niinkin :) vaihka eipä tuosta kummosemmin koostu... Enemmän siitä todellisuudessa on hyötyä esim. alottavalle pelaajalle, joka ei koko rakebackista tiedä hittojakaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
pernaveikko kirjoitti:
Heikki ei osaa pelata, Heikki mainostaa.

Heikki ei osaa myöskään käyttäytyä Jatkoajassa. Pitäisiköhän ihan kostoksi testailla saunalahden spämmifilttereitä ja pistää tuo osoite esim. usenetiin...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Rukkanen kirjoitti:
Välillä niinkin :) vaihka eipä tuosta kummosemmin koostu... Enemmän siitä todellisuudessa on hyötyä esim. alottavalle pelaajalle, joka ei koko rakebackista tiedä hittojakaan.

Niin, aloittelevalle pelaajalle on hyötyä enemmän neuvoista, jotka joku antaa hyvää hyvyyttään. Minä neuvonkin tässä kaikkia aloittelevia pelaajia.

- Rekisteröidy sitelle ihan suoraan, älä siis jonkun affiliaten tarjoaman linkin kautta. Pelaa jonkin aikaa, ja lueskele eri foorumeita, niin alat ymmärtämään itsekin mitä haluat.
- Ok, et saa rakebackia, mutta et sitä alussa tarvitsekaan, rekisteröitymisbonukset ovat huomattavasti merkittävämmät tuossa vaiheessa.
- Jos haluat rakebackia myöhemmin, niin yhteys vaan johonkin affiliateen ja he hoitavat homman. Edellytyksenä siis se, että et ole rekisteröitynyt jonkun toisen affiliaten kautta aikaisemmin.
- Rakebackista alkaa olemaan selvästi hyötyä 100NL ja ylöspäin.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeinen käsi Priman verkossa pelattu. Pelasin eilen pienen O8 SNG:n, jonka bubblessa ollessani all in villain sanoi heitti toiselle chattiin "check". Turnilla hän itse kuitenkin löi (sai suoran).

Ilmoitin asiasta ylläpitoon, ja Priman vastaus oli että eivät tee tällä kertaa mitään, koska villain löi kuitenkin. Toivottavasti lukivat chatin väärin, koska checkkiin yllyttänyt löi vasta saatuaan itselleen kunnon käden.

Jos taas eivät lukeneet, niin morjens ja vittuun sitten coffeehousingin kieltävät sääntöpykälät. Katsotaan tuleeko enää vastausta kun pyysin katsomaan tilanteen vielä uusiksi. Ei pitäisi olla niin vaikeaa ymmärtää, kun toinen villain vielä itki käden jälkeen että "miksi löit kun ensin pyysit checkkaamaan?".
 

Morgoth

Jäsen
Rukkanen kirjoitti:
Moderaattorit poistaneet linkin

Paljonko Heikki tuosta hyötyy itse? Pistätkö samassa myös oma tilinumerosi tänne niin voin pistää tilillesi vaikka 500 € ihan kiitokseksi hyvästä neuvosta! Laita vaikka yv:llä jos et kehtaa tänne laittaa. Voidaanka vaikka jutskata muutenkin Parbetilla pelaamisesta.

Terveisiä Heikille.
 

Rukkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä sitten jos asia näin suuria tunteita herättää kanssa kirjoittajissa :) Otetaan toki herneet pois nokkasista ja ollaan ihmisiksi :) Lähinnä tuolla aloittavan jeesaamisella meinasin että jos isommilla rahoilla aloittaa niin tuo rakeback on aika helvetin hyvä olla olemassa alusta asti... Mm. alut pienet tappiot sai helposti tuolla korvattua ja ylitettyäkin. Toki jos säästöpossun rahoilla aloittaa on sen merkitys aikalailla pieni. No mutta ollaanhan ihmisiksi kaikki tällä pienellä hiekkalaatikollamme...
 

Morgoth

Jäsen
Rukkanen kirjoitti:
Lähinnä tuolla aloittavan jeesaamisella meinasin että jos isommilla rahoilla aloittaa niin tuo rakeback on aika helvetin hyvä olla olemassa alusta asti...

Oi kiitos miten jaloa, että TÄYSIN PYYTTETTÖMÄSTI TULIT JAKAMAAN NEUVOJA ja miten väärin ymmärretty ollitkaan. Nyyh ja sniff.

Mielummin niitä bad beateja juttuja kuin näitä säälittäviä oman edun tavoittelijoita mainione rakeback ja rekisteröitymistarjouksineen joilla yrittävät saada itselleen muutaman lantin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Morgoth kirjoitti:
Oi kiitos miten jaloa, että TÄYSIN PYYTTETTÖMÄSTI TULIT JAKAMAAN NEUVOJA ja miten väärin ymmärretty ollitkaan. Nyyh ja sniff.

Mielummin niitä bad beateja juttuja kuin näitä säälittäviä oman edun tavoittelijoita mainione rakeback ja rekisteröitymistarjouksineen joilla yrittävät saada itselleen muutaman lantin.

Elikkä parempi vaan, kun aloittelevat pelaajat eivät saa rakeback diiliä. Vaikka siitä nyt joku ropo jonkun toisen kassaan kilahtaisikin.

Oikeesti mitä helvetin väliä sillä edes olisi?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Morgoth kirjoitti:
Sinusta olisi jees, että joka toisessa viestissä tässä ketjussa Heikki, Matti ja Pertti mainostelisivat omia rakebackeja yms. ?

Jos jätkät on niin tyhmiä/jatkoajan säännöt sen sallivat, niin ei haittaisi pätkääkään.
Eikä luulisi haittaavan sinuakaan, jos jatkoajan säännöt sen todellakin sallivat. Itse moderointi kun taitaa olla kiellettyä palstalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
repe_joke kirjoitti:
Jos jätkät on niin tyhmiä/jatkoajan säännöt sen sallivat, niin ei haittaisi pätkääkään. Eikä luulisi haittaavan sinuakaan, jos jatkoajan säännöt sen todellakin sallivat. Itse moderointi kun taitaa olla kiellettyä palstalla.

Säännöt kieltävät mainostamisen kyllä, olisi Hese-setä voinut edes yrittää jotain naamiointia. Noin sinänsä tässä ei niin isosta asiasta ole kyse, koska rb:stä on oikeasti hyötyä, mutta tyrkyttämistyyli ja oman edun tavoittelu lähenee kuitenkin verkostomarkkinointi paskaa.

Jos ketju pysyy siistinä, niin ei haittaisi pätkääkään?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Monstereiden pelaaminen?

Elikkä kuinka arvon palstaveljet pelaavat monsterit? Siis AA, KK ja QQ.
Itse olen aina nuo kyseiset kortit saatuani korottanut suht reilusti, ja täten lähes aina voitot jää blindien tasolle.
Olen miettinytkin pitäisikö sitä vain limpata peliin sisään, ja koittaa sitä kautta rakentaa itselleen isompaa pottia. Tuossa on tietenkin se ongelma, että ohivetojen riski kasvaa roimasti.
Esim, itselläni yksi viime aikojen isoimmista voitoista tulikin sen takia, kun kaveri vain limppasi ässäparilla sisään, ja itse olin BB:ssä 93 offareilla. No floppiin kahdet parit, ja joku kolmas pikkukortti. Ässäparin omaava häiskä heitti all-in, jonka minä tottakai maksoin, potti minulle ja ässäparin haltijalle vitutus.

Dilemma on siis melkoinen. Jos vain limppaan sisään monsterilla, niin saatan tehdä suuret tappiot. Mutta taasen isoilla korotuksilla voitot jäävät turhan usein blindien tasolle.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Dilemma on siis melkoinen. Jos vain limppaan sisään monsterilla, niin saatan tehdä suuret tappiot. Mutta taasen isoilla korotuksilla voitot jäävät turhan usein blindien tasolle.

Mitäs muuta kuuluu mustavalkoiseen maailmaan? Tuossa välissäkö ei ole mitään vaihtoehtoa?

Viestistäsi päättelen että voisit yhtä hyvin kertoa kätesi chatissa, jos noin suoraviivaista on touhu. Korotuksia kannattaa toki varioida, mutta niin ettei se suoraan kerro mikä käsi sinulla on. Itse en usein laiskana jaksa paljon varioida, vaan lyön sen 4xBB:n avaamattomaan pottiin, riipumatta millä kädellä sillä kertaa korotan.

Nämä isojen korotusten miehet saavat minulta aina maksun pre flop jos A) minulla on taskupari, B) heillä on stackia takanaan. Syy: Samat jannut ovat sitä mieltä että "nyt on nutsit kädessä tuli floppiin mitä tuli", ja luovuttavat chippinsä minulle viimeistä myöten jos settini osuu.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
repe_joke kirjoitti:
Elikkä kuinka arvon palstaveljet pelaavat monsterit? Siis AA, KK ja QQ.

Korottelen aina peruskorotukset, joka siis vaihtelee korottamattomaan pöytään 4-6BB:n suuruisena. Jos limppaajia on edellä paljon, nostan korotuksen määrää ihan normaalisti. Varma keino saada maksuja omille monstereille on reissata myös muilla käsillä. Shortissa bettaan helposti jopa KJs- tai A9s-tyyppisillä käsillä ihan sen vuoksi, että omat naulani saavat tulevaisuudessa maksuja.

Mietin muuten tässä, kuinkakohan kauan siitä on kuin viimeksi pidellessäni KK:a kädessäni ei floppiin ole tullut ässää... Siitä on kauan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
repe_joke kirjoitti:
Elikkä kuinka arvon palstaveljet pelaavat monsterit? Siis AA, KK ja QQ.

No eipä tuossa mitään ihmeitä tehdä, normaalin korotuksen vedän itse. Isoja potteja noilla ei kannata lähteä luonnollisesti rakentamaan post-flopissa, jos ei settiä saa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
OneBigRed kirjoitti:
Mitäs muuta kuuluu mustavalkoiseen maailmaan? Tuossa välissäkö ei ole mitään vaihtoehtoa?

Viestistäsi päättelen että voisit yhtä hyvin kertoa kätesi chatissa, jos noin suoraviivaista on touhu.

Itse pelaan taalan tai kahden NL pöytiä (10 hengen) ja ainakin vielä näin pienissä pöydissä löytyy nauloilla lyötyyn pre-flop all-inniin ihan tarpeeksi usein maksaja/maksajia. Osa pelaajista osaa varoa, mutta kun jengi vaihtuu koko ajan niin lähes aina joku maksaa. En kylläkään pelaa vielä ihan maksimi buy inneillä kahden taalan pöytää. Jollain 70-100 all-innilla saa kyllä kohtuullisen hyvin maksuja. Pelaan aina tuolla tavalla monsterit jos olen vasta totuttelemassa uudelle tasolle. Kun tuntuu, että pöydässä on itseään parempi/parempia pelimiehiä niin on pakko vähän varmistella.
 

Morgoth

Jäsen
E kirjoitti:
Mietin muuten tässä, kuinkakohan kauan siitä on kuin viimeksi pidellessäni KK:a kädessäni ei floppiin ole tullut ässää... Siitä on kauan.

Jep, porukka pelaa netissä kyllä ihan uskomattomasti Ax-käsiä. Kortit lentää todella usein pakkaa, jos itsellä on vain pienempi pari kuin ässäpari ja pöytää tulee jossakin vaiheessa A. Yleensä aina löytyy joku joka on riverille asti maksellut vaikka millasia korotuksia sen A4o 'monsterinsa' kanssa.

Itselläni on viime aikoina sattunut aika ikävän usein, että olen saanut setin ja vihu on saanut saman setin, mutta voittanut potin paremmalla kikkerillä. Tulee vähän riivattu olo, kun parin kolmen päivän sisällä käy noin 4-5 kertaa. "That's poker" ja seuraavaan käteen vai pitäisikö tuossa jotain mukamas miettiä...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös