Musta olisi ihan hyvä, jos joku Jokerit ja Kärpät oikeasti siirtyisi vuodeksi, pariksi pelaamaan jotain Euroopan liigaa. Noita nyt on niin monet kerrat kokeiltu, että parin kauden jälkeen viimeistään palaisivat hattu kourassa takaisin.
Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Näen jo sieluni silmin ne itkemiset täällä Jatkoajankin puolella, kun muutaman kuukauden sisällä esim Jokeri-faneille alkaa tulla ikävä viikonloppusia fanibussimatkoja Lahteen ja Jyväskylään.
Enkä edes vitsaile. Jatkoajassa on selkeästi kahdenlaisia jääkiekkofaneja.
On niitä, jotka rakastavat taitokiekkoa, NHL:llää, parhaiden mahdollisten pelaajien näkemistä, hyviä oheispalveluita, tunnetta siitä, että on kv.-meininki (eikä tässä sinänsä mitään väärää).
Itse kuulun siihen toiseen porukkaan, jota ei niin hirveästi kiinnosta mitä jossain NHL:n pleijareissa tapahtuu alkukesästä tai siirtomarkkinoilla (no, itseäni ei oikeastaan kiinnosta tippaakaan). Väännän paljon mieluummin raumalaisten tai kuopiolaisten kanssa kättä la-kierroksen jälkeen Toposta, Kapasen hidastuneesta luistelusta tai vaikka Levosen rattijuoppoudesta. Pelaajien lähtiessä muihin sarjoihin en jää sitä suremaan, odotan sen sijaan innolla, ketä tulee paluumuuttajina.
Jossain joululoman Super six-turnauksessa pidän toki töllön auki, koska siellä on suomalainen joukkue, jonka toivon voittavan muiden maiden porukat. Sama tietysti jossain mm-kisoissa. Se on varmaa, että mitään kokovuotista pelleilyä Jokerit-Lingköping en aio seurata, enkä usko, että kovin moni muukaan pikkuseuran kannattaja Suomessa. Toki se muuttaa suomalaista kiekkoilua tosi paljon, jos muutama isompi seura häviää johonkin, mutta kyllä mä luulen, että me muut jatketaan JA:ssa juttua sm-liigasta ihan samalla intensiteetillä, kuin aina ennenkin!