PMMP – neroutta vai naiiviutta

  • 82 946
  • 397
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Tarkoitat kai että onko Jori Sjöroos tehnyt kompromisseja musiikissaan. Hänhän ne PMMPn biisit teki.
TIedän kyllä kuka biisit on säveltänyt. En usko kuitenkaa, että Roosberg on tehnyt kompromisseja ainakaan ku ajattelee muita bändejään. Ja vaikka kirjoitin "musiikissaan" tarkoitin toki koko settiä eli myös sanoituksia ja vaikea uskoa, että niissäkään on kainosteltu kun bändillä on sellaisia biisejä kuin Isin pikku tyttö, Kovemmat kädet, Joku raja ja Se vaikenee joka pelkää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt vähän näkemystä tähän ulinaan.

Sivuhuomautus keskustelusta yhden Ultra Bran jäsenen kanssa, joka on jatkanut SMG:ssä. Joskus kun SMG aloitteli, hän myönsi minulle, että "Sinä lähdit pois - ei vittu ikinä enää!", tosin röhönaurut päälle. Mutta turhautuminen oli helppo nähdä.

Tiedämme, miten tuossa kävi.

PMMP saa tulla takaisin, oli se sitten kaupallista tai taiteellista. Ehkä enemmän ensimmäistä, jos rehellistä ollaan. Mutta siihen heillä on oikeus. Se on heidän musiikkiaan, jota he saavat esittää koska tahansa ja ihan miten tykkäävät.

Se on heidän.
 

Kyle

Jäsen

Aikamoista, että myydään muutamassa tunnissa pari stadionia loppuun. Toki op:n etuasiakkaat mukaanlukien, muutamassa päivässä. Itse en oikeastaan edes harkinnut hankkivani lippuja tuonne, mutta tervehdin kyllä ilolla nykytrendiä jossa uskalletaan tehdä asiat suuresti ja yleisö vielä löytää paikalle.
 

Aikamoista, että myydään muutamassa tunnissa pari stadionia loppuun. Toki op:n etuasiakkaat mukaanlukien, muutamassa päivässä. Itse en oikeastaan edes harkinnut hankkivani lippuja tuonne, mutta tervehdin kyllä ilolla nykytrendiä jossa uskalletaan tehdä asiat suuresti ja yleisö vielä löytää paikalle.
Stadion keikat ovat myyneet nyt viime ajat yllättävän hyvin ja nyt vielä tämmöinen bändin paluu. Toki tässä tapauksessa keikka on vasta loppuunvarattu eli kaikkia lippuja ei ole myyty. Toki eiköhän keikat kuitenkin lopulta myös loppuunmyydä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tyypit jotka täällä nillittävät, että rahastusta ym. tuskin ovat koskaan itse soittaneet/esittäneet musiikkia. Kun aikaa kuluu ja saa etäisyyttä menneeseen, alkaa suhtautua asioihin eri tavalla. PMMP:n naisille varmasti ensisijaisena motivaattorina on kokea jotain ainutkertaista sekä päästä nostalgian hengessä esittämään lauluja, joilla on suuri merkitys oman elämän käänteissä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Stadion keikat ovat myyneet nyt viime ajat yllättävän hyvin

Juha Tapio saattaa vihjailla omassa somessaan olevansa seuraava? Kyllähän tuo PMMP:n suoritus kahdesta loppuunmyynnistä rohkaisee monia, joilla periaatteessa on täyteen stadionin myyntiin mahdollisuus.
 
Juha Tapio saattaa vihjailla omassa somessaan olevansa seuraava? Kyllähän tuo PMMP:n suoritus kahdesta loppuunmyynnistä rohkaisee monia, joilla periaatteessa on täyteen stadionin myyntiin mahdollisuus.
Näin toki. Korjaan tähänkin nyt kuitenkin sen verran, että (vielä) PMMP:n keikat eivät ole loppuunmyytyjä vaan loppuunvarattuja, eli lippuja voi vielä vapautua. Mutta toki kysyntä ollut niin hyvää, että todennäköisesti liput myydään loppuun kyllä.

Edit. Käytännössä siis siellä voi olla esimerkiksi yhteistyökumppaneille varattuja lippuja x määrä ja ei vielä tiedetä paljonko lopulta lunastavat.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Jonkun näkönen fomo ja parvimielen toiminta tässä taustalla on. Hysteria lähtee leviämään että Kaikki ostaa liput kaikki lähtee stadikalle apua joko niitä lippuja saa
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Juha Tapio saattaa vihjailla omassa somessaan olevansa seuraava? Kyllähän tuo PMMP:n suoritus kahdesta loppuunmyynnistä rohkaisee monia, joilla periaatteessa on täyteen stadionin myyntiin mahdollisuus.

Ratinanhan Tapio taisi jo myydä. Menisi varmaan kesällä Olympiastadionkin, kun on tietyn segmentin kohdalla valtavan suosittu artisti.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monelle ilmeisesti tullut yllätyksenä, että PMMP on yksi 2000-luvun suurimmista kotimaisista yhtyeistä ja sen paluukeikat ovat iso joukko suurelle joukolle ihmisiä, jotka bändiä ovat aikoinaan kuunnelleet ja fanittaneet. Yhtyeen musiikki on myös kestänyt aikaa hyvin. En ole tippaakaan yllättynyt keikkojen valtavasta suosiosta. Onneksi onnistuin itsekin kenttälipun hankkimaan ilman op:n asiakkuutta eilisestä yleisestä myynnistä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Monelle ilmeisesti tullut yllätyksenä, että PMMP on yksi 2000-luvun suurimmista kotimaisista yhtyeistä ja sen paluukeikat ovat iso joukko suurelle joukolle ihmisiä, jotka bändiä ovat aikoinaan kuunnelleet ja fanittaneet. Yhtyeen musiikki on myös kestänyt aikaa hyvin. En ole tippaakaan yllättynyt keikkojen valtavasta suosiosta. Onneksi onnistuin itsekin kenttälipun hankkimaan ilman op:n asiakkuutta eilisestä yleisestä myynnistä.
Nimenomaan näin. Ja juuri semmoinen bändi vielä, että laaja joukko tykkää jollain lailla, vaikka ei varsinainen fani olisikaan. Vähän ennustelinkin tässä ketjussa jo ennen lipunmyynnin avautumista, että tällainen ilmiö voi paluukeikoista syntyä, eli ei yllättänyt täälläkään. Itsekin ostin OP:n myynnistä pari, keski- ikäisesti E- katsomoon.

Ja kyllähän nuo loppuun menee, vaikka ovat "vasta" loppuun varattuja. Ei niitä siellä massiivisia määriä ole millään taholla, ja mahdolliset peruutukset tulevat menemään helposti kaupaksi. Kyllähän algoritmit ennusti hyvin jo ennakkomyynnistä tuon kysynnän, kun varsin rajatusta ennakkomyynnistä uskallettiin heti toinenkin keikka lanseerata.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän PMMP:llä ihan hyviä biisejä on. Lasken sen kyllä eniten Jori Sjööroosin (nyk. Roosberg) ansioksi. Itse kun olen sitä mieltä, että sävellyksen osuus biisistä on ylivoimaisesti suurin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllähän PMMP:llä ihan hyviä biisejä on. Lasken sen kyllä eniten Jori Sjööroosin (nyk. Roosberg) ansioksi. Itse kun olen sitä mieltä, että sävellyksen osuus biisistä on ylivoimaisesti suurin.
Onhan se tärkeä, itse pidän sanoitusta yhtä tärkeänä, joskin vaaka voi heilahdella biisistä riippuen paljonkin. PMMP:n biisien kohdalla kuitenkin niinkin, ettei ilman Vesalan tekstejä ja duon kemiaa kukaan olisi näitä sävellyksiä kuullutkaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan se tärkeä, itse pidän sanoitusta yhtä tärkeänä, joskin vaaka voi heilahdella biisistä riippuen paljonkin. PMMP:n biisien kohdalla kuitenkin niinkin, ettei ilman Vesalan tekstejä ja duon kemiaa kukaan olisi näitä sävellyksiä kuullutkaan.
Mitä kemiaan tulee, olet varmasti oikeassa. Ja yleisesti ottaen suomenkielisessä musiikissa sanoitusten merkitys on korkea. Itse olen enemmän sitä mieltä, että huonolla sanoituksella voi kyllä biisin pilata, mutta että hyväkään teksti ei paskasta biisistä tee hyvää. Toki myös sovituksella on iso merkitys: hieman tylsemmän biisin voi hyvin pelastaa kivoilla stemmoilla :).

Miksi lähdin asiaa kommentoimaan PMMP-ketjuun johtunee siitä, etten vieläkään ole päässyt yli siitä, kun katsoin ekan ja vikan kerran Vain elämää -ohjelman kauden, jossa oli Paula Vesala. Syytän ehkä hieman enemmän tuotantoa kuin Vesalaa itseään siitä, että PMMP:n biisit katsottiin hänen ansiokseen, vaikka tosiaan "vain" sanoitukset ovat hänen käsialaansa. Ja siis tämä viimeisessä virkkeessä mainitsemani asia nimenomaisesti on se, josta en ole päässyt yli. (No okei, en myöskään siitä joukkoitkemisestä ja Loirin elävän ruumiin palsamoinnista.)
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Aikamoista, että myydään muutamassa tunnissa pari stadionia loppuun. Toki op:n etuasiakkaat mukaanlukien, muutamassa päivässä. Itse en oikeastaan edes harkinnut hankkivani lippuja tuonne, mutta tervehdin kyllä ilolla nykytrendiä jossa uskalletaan tehdä asiat suuresti ja yleisö vielä löytää paikalle.

Jep, vielä kun sen tekisi joku oikeasti hyvä artisti.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tekevät kolme festarikeikkaa Provinssissa, Ruisrockissa ja Ilosaarirockissa.
Temppu ja kuinka se tehtiin.

Eipä siinä, nämäovatartistejajotkasaatehdämitähaluaa mutta olihan tuo stadionkeikkojen mainostaminen "vuosikymmenen isoimpana comebackina" ja "ainutlaatuisina paluukeikkoina" melkoista sumutusta, joilla saatiin toki kysyntä ja kollektiivinen kiima tappiin, mutta joka näyttäytyy jo nyt jälkikäteen melko visvaisena touhuna, eikä usko kyllä sekuntiakaan että nämä festarikeikat olisi buukattu vasta stadionin lippujen loputtua. Kyllä siellä on varmasti aika paljon lipun hankkineita jotka olettivat pääsevänsä mukaan PMMP:n ensimmäisille paluukeikoille ensimmäisten joukossa, mutta näin se touhun ainutlaatuisuus vesitetään. Toisten mielestä tämä on varmasti taitavaa markkinointia, itse kutsuisin tätä harhaanjohtavaksi markkinoinniksi.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Pakko nostaa hattua markkinointisumuttajille. Piti oikein kaivella sanamuotoilut tuon ensimmäisen stadionkeikan kanssa.

Ei liene sattumaa nämä sanamuodot:
Vuosituhannen alun merkittävimpiin yhtyeisiin lukeutuva PMMP tekee odotetun paluun ensi kesänä ja esiintyy Helsingin Olympiastadionilla la 24. elokuuta.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Hienosti toteutettu pakko arvostaa. Itsekin kuulin Ilosaarirock keikasta reilusti sen jälkeen kun stadion hysteria oli jo kuuma
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Omalla keikalla on aika helvetisti eroavaisuuksia verrattuna festarivetoon mutta niitä on turha alkaa tässä luettelemaan. Markkinoinnista voi olla montaa eri mieltä mutta siihenkin on omat instanssinsa jos kokee kaltoinkohtelua lipunostajana.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
En ymmärrä tätä keikkajulkistuslogiikkaa. Paluukeikka nimitystä käytettiin valheellisesti, vaikka toki kaikki tiesi, että muitakin tulee aiemmin. Varmaan pelättiin, ettei stadikka myisi täyteen, jos ilmoitetaan muitakin keikkoja. En usko kyllä siihen, ettei silti olisi myynyt. Toisaalta miksei stadikkakeikat voineet olla kesäkuun alkupuolella niin tällaista keskustelua ei käytäisi ja ei tulisi pahansuopaisuutta. Voisiko markkinointikoneisto kokeilla joskus rehellisyyttä? Ei varmasti toisi tappiota. En ihmettelisi jos kohta julkaistaan kevätkiertue Tavastia, Pakkahuone, Lutakko, Rytmikorjaamo, Logomo ja Hullu Poro. Vähintään salanimellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös