PMMP – neroutta vai naiiviutta

  • 82 891
  • 397

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
PMMP on väsäillyt vaivihkaa joitakin sellaisia biisejä, mitkä todennäköisesti soivat vielä vuosikymmenen päästä. Duon sanoitukset ovat jotain mitä ei voi keksimällä keksiä. Jotain erilaista, jotain uutta - mielestäni suorastaan nerokasta.

Hyvänä esimerkkinä radiohitti "Oo siellä jossain mun" (joka jo nimenä on käsittämätön):

Sanot, että joskus vuosien päästä
meillä on aikaa niin paljon
että voidaan heittäytyä siihen kellumaan
Viedään kaksoset Turun linnaan
ja katsellaan ohi lipuvaa ruotsinlaivaa
Se on matkalla Tukholmaan
kannella muitakin, joilla on aikaa

...

Odotanko turhaan sua sittenkin
Mitä jos vaan käy niin kuin muillekin
Välimatka piinaa ja painaa mua
kuka päättää, ketkä saa onnistua


Mitä mieltä porukka on kyseisestä bändistä? Itse pidän duoa aivan loistavana ja kirkkaimpana tähtenä suomen pop-taivaalla.
 

sami.to

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Allikaattori, Canadiens, Suomen Maajoukkue
Mielenkiintoinen avaus.

PMMP:n uusi levy on kyllä aika yllätyksellisen loistava.

Itseäni jopa hieman hävettää tykätä tästä bändistä, koska kaverit vähän ihmettelevät sitä.. Mutta myönnän sen kuitenkin, että pidän.

Biiseissä aivan oma tyyli. Sanoitukset ainutlaatuisia. Biisit muutenkin uskaliaita ja rohkeitakin.

PMMP kuuluu kyllä Suomen tämän hetken kirkkaimpiin nimiin musiikissa, mutta tuota "Oo siellä jossain mun" -biisiä on kyllä jo vähän liikaa kulutettu radiossa.

Toivottavasti tytöt jaksaa jatkaa musiikkiuraansa ja tehdä lisää musiikkia.
 

Jindebyne

Jäsen
PMMP:n julkaiseva virallinen vuoden 2005 kesäkumibiisi nimeltään "Kumivirsi" on sanoituksellisesti parasta mitä olen pitkään aikaan suomesta kuullut! Kunnon huumoria yhdistettynä todellisuuteen, loistavaa! Myös tässä ketjussa jo mainittu "Oo siellä jossain mun" kolhatelee täälläpäin. Propsit ehdottomasti tytöille!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Groove Armada kirjoitti:
Mitä mieltä porukka on kyseisestä bändistä? Itse pidän duoa aivan loistavana ja kirkkaimpana tähtenä suomen pop-taivaalla.

Olen 100% samaa mieltä. PMMP erottuu piristävänä poikkeuksena aikana, jolloin jokainen artisti tuntuu kuuluvan johonkin tiettyyn levy-yhtiön ennalta määrittelemään muottiin.
Kovemmat Kädet on ihan helvetin hyvä levy. Jouduin Kumivirren ja Pikkuveljen takia hommaamaan sen levyn uuden painoksen, vaikka vanhakin oli jo hyllyssä. :)
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole voinut yksinkertaisesti sietää näiden tyttölasten kiljumista vaikka se sitä ns. teini-angstia sitten olisi ollutkin, mutta ilmeisesti tämä uusi tuotanto jo hieman kypsempää tavaraa. Pitää kuunnella enemmän ennen kuin pääsee antamaan lopullisen tuomion. Radion varassa tässä kuitenkin ollaan, koska vanhat meriitit painavat niin paljon, ettei sitä levyä tule ainakaan tässä vaiheessa hankittua.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Blondi on aika säpsäkkä pakkaus ja kappaleetkin tuntuvat jäävän päähän soimaan. Varsinkin matkalaulu ja kohta 'perillä on tuolla, edessämme jossain. Mennään hiljempaa' tjsp.

Ihan piristävä poikkeus pmmp on tämän idols/popstars-paskan keskellä. Asenteella tytöt ainakin keikat tuntuvat vetävän ja siitä plussaa. Tässä taitaa olla seuraava Nylon Beat. Blondi ja brunette, sattumaako?

Edit : Sanat oikeaan järjestykseen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Groove Armada kirjoitti:
Mitä mieltä porukka on kyseisestä bändistä? Itse pidän duoa aivan loistavana ja kirkkaimpana tähtenä suomen pop-taivaalla.

Mainio pumppu, joka petraa vanhetessaan. Hienoja naissukupuolen näkökulmasta tehtyjä tekstejä plus Sjöroosin Jorin hilpeää roskapoppia taustalla. Se Kesäkumi-jutska jaksaa teksteineen hymyilyttää aina. Mira sitä paitsi on Turkkussen tyttöjä, eikä Porista nyt sitten kommentoida tähän mitään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Sen taannoisen Rusketusraidat hirveyden jälkeen olin valmis niputtamaan samaan lokeroon nailonbiittien ja sitruunapippurien kanssa, mutta sen jälkeen onkin tullut pelkkää huippumatskua.

Uusi levy on todella loistava, kestää kyllä hetken ennen kuin putoaa. Tällaiset tunnustukset kai liitetään "salainen suosikkisi" -ketjuun, mutta kyllä PMMP menee suomalaisista ihan sinne kärki kymmenikköön TikTakin ja Anna Erikssonin vanavedessä.

Jos negatiivista pitää hakea, niin paska miesmaku yhdistää vittumaisesti kaikkia edellämainittuja.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jep, yllättävän hyvähän tuo on. En sano edes häpeäväni tunnustaa, koska vittujakos tässä häpeän muiden ajatuksia itsestäni.

Suomalaisen pop-taivaan (miksi se muuten on aina taivas?) kirkkaimpia tähtösiä tällä hetkellä, totta maar. Arvosanana: douppii shittii (kulmakunnan gangstoille), melodisesti pätevää jenkkaa (tangomarkkinoita Turengissa jonottaville), öröröröröröröörörörör (hevareille).
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ohmi kirjoitti:
Pitää kuunnella enemmän ennen kuin pääsee antamaan lopullisen tuomion. Radion varassa tässä kuitenkin ollaan, koska vanhat meriitit painavat niin paljon, ettei sitä levyä tule ainakaan tässä vaiheessa hankittua.

Pitäisi ilmeisesti kuulla PMMP:n omaa tuotantoa ennen lopullista tuomiota, mutta äsken Ylex:ltä tullut Pikkuveli-biisin raiskaus tekee bändistä ihan jotain muuta kuin Groove Amandan mainostaman kirkkaimpan tähten suomen pop-taivaalle. Ted Raikkaan arvio on selkeässä johdossa tuon biisin kuulemisen jälkeen, mutta odotellaan...
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vision kirjoitti:
Ihan piristävä poikkeus pmmp on tämän idols/popstars-paskan keskellä. Asenteella tytöt ainakin keikat tuntuvat vetävän ja siitä plussaa. Tässä taitaa olla seuraava Nylon Beat.

Ei onneksi ole seuraava Nylon Beat, eihän bändeistä voi puhua edes samassa lauseessa. Nylonit on raivostuttava esimerkki idiootti-popista, mutta PMMP:ssä löytyy asennetta enemmän kuin Jonna ja Erin ovat ikinä nähneetkään. Vieläpä kunnon rock-asennetta ja aavistus jopa punk-asennetta.

Tykkään siis todella PMMP:stä, itse rankkaan sen jo reilusti Tiktakin edelle. Kovemmat kädet on aivan loistava levy, kovimpina biiseinä Päiväkoti, Mummola ja Matkalaulu.

Oo siellä jossain mun on sanoituksellisesti myös siinä mielessä mielenkiintoinen, että kertoo selvästi Paulan ja Laurin suhteesta ("Olen taas kattanut lautaset kahdelle
huvikseen vaan/vaikka tiedän, että kolmeen viikkoon
et oo kotonakaan").

PMMP:tä vaan edelleen rasittaa jossain määrin maine Popstars-bändinä, mikä antaa asiasta tietämättömille täysin väärän kuvan yhtyeestä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ohmi kirjoitti:
Pitäisi ilmeisesti kuulla PMMP:n omaa tuotantoa ennen lopullista tuomiota, mutta äsken Ylex:ltä tullut Pikkuveli-biisin raiskaus tekee bändistä ihan jotain muuta kuin Groove Amandan mainostaman kirkkaimpan tähten suomen pop-taivaalle. Ted Raikkaan arvio on selkeässä johdossa tuon biisin kuulemisen jälkeen, mutta odotellaan...

Niin paljon kuin se itseäni tuntuu kummastuttavankin, pidän PMMP:n uudesta levystä sekä muutamasta ensimmäisenkin levyn kappaleesta todella paljon.

Ohmin sanoja lainatakseni Noitalinna huraa!:n Pikkuveli-nimisen kipaleen totaalinen raiskaaminen kyllä laski pisteitä. Minkä takia pitää lähteä korjaamaan jotain, mikä ei ole rikki? Suomen musiikkihistoriasta löytyy todella paljon kappaleita, joista saisi nykyaikaistamalla alkuperäistä paremmat versiot, mutta Pikkuveli on niitä, joihin ei saisi koskea, koska ne ovat alkuperäisinä enemmän kuin loistavia.

Mutta muuten omasta mielestäni saavat kukkia aivan rauhassa tässä suomalaisessa musiikkiskenessä, jossa on liikaa turisteja mukana rallattelemassa.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutama hyvä biisi näillä on, siinä se. Sama pätee Maija Vilkkumaahan, Jonna Tervomaahan... jostain syystä suomalaisten naisrockareiden tuotanto ei ole meikäläistä pystynyt säväyttämään. PMMP:llä on kuitenkin tiettyä rosoisuutta, josta pisteitä.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
tuuski kirjoitti:
Sen taannoisen Rusketusraidat hirveyden jälkeen olin valmis niputtamaan samaan lokeroon nailonbiittien ja sitruunapippurien kanssa, mutta sen jälkeen onkin tullut pelkkää huippumatskua.
Mistähän luin, että tyttöjä jossain määrin risoi, kun Rusketusraita vietiin radiosoittoon yksinään, vaikka ns. uskottavampiakin biisejä olisi ollut tarjolla. Vaikka kyllä mainittu kiimainen rääkyminen minuun paremmin uppoaa kuin yliyrittävä tosikkomateriaali.

Kuukausi sitten kiikuin kahden vaiheilla, PMMP vai Mariskan uusin? Valitsin väärin. Mariskan muutos henkeväksi oli mennyt juurikin yliyrityksen puolelle ja tuote tuntui kornilta.

Vaikka pidän alkuperäisestä Noitalinnan Pikkuveljestä paljon, niin en sylje PMMP:n coverinkaan päälle. Laulajan ääni on miellyttävän toteava, vaikka varmaan näinkin herkän biiisin ollessa kyseessä ensimmäinen ajatus toteutuksesta saattaisi olla ylitsepursuava sentimentaalisuus ja kaiut kymppiin.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Juhaht kirjoitti:
Suomalaisen pop-taivaan (miksi se muuten on aina taivas?) kirkkaimpia tähtösiä tällä hetkellä
Taivaalla nuo tähtöset tuikkii.

Mäkin pidän pimmpin pirteästä ja jopa rempseästä ilmeestä, toivottavasti eivät pane itseään hengiltä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
PMMP on ehdottomasti paras tuotos tästä Idols/Popstars-hömpästä. Tiedän, että ainakin Paulalla on pitkä ja kunnioitettava musiikkitausta takanaan, eikä se jää näkymättä. Keikoilla PMMP on todella mukaansatempaava.

Mitä tulee tuohon naiiviuteen niin sehän on tarkoituksellista. Itsekin toivon, että jättäisivät sen pikku hiljaa ja uskon niin käyvänkin. PMMP on osoittanut olevansa jo uskottava musiikkimaailmassa.

Jaa niin. En malta olla toteamatta, että olen laulanut Paulan kanssa duettona Junnu Vainion tuotantoa. Jääköön lukijan arvattavaksi, kummalla oli parempi lauluääni.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tykkään kovasti PMMP:n musiikista. Plussaa erityisesti siitä että tehdään biisejä, ei ainoastaan esitetä.
Suosikkini naisartisteista heti Maija Vilkkumaan jälkeen.
 

JanJ

Jäsen
vision kirjoitti:
Ihan piristävä poikkeus pmmp on tämän idols/popstars-paskan keskellä.
PMMP nimenomaan on spinoff Popstars-ohjelmasta. (jos muistan oikein, niin he putosivat vasta melko loppupäässä)
Biisit tekee Jori "FuTourist" Sjöroos ja apurina ajoittain mm. Karo "Manboy" Broman.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen tykännyt tähän asti kaikesta, mitä olen Jori Sjöroosilta kuullut - This Empty Flown goottijumituksesta Fu-Touristin kasaripopin kautta jopa Scuzion breakbeatmättöön, eikä PMMP tee tässä suhteessa poikkeusta. Varsinkin tuo uudempi levy on kyllä varsin kova. Mielettömän tarttuvia ja luontevia melodioita mies osaa kyllä tehdä, sovitukset ja tuotanto ovat kekseliäitä, ja sinänsä aika popgenren biiseihin on saatu mukavasti upotettua vaikutteita esim. The Curelta, mikä tietysti miellyttää kovin. Eikä tietysti tyttöjen teksteissäkään vikaa ole - päinvastoin.

Epäilijöille suosittelen esimerkiksi uuden levyn biisin Maria Magdalena kuuntelemista. Jos ei sekään näiden radiohittien ohella kolahda, sitten ei varmaan kannata enempää aikaa uhrata tälle bändille. Mutta se on aika hyvä osoitus siitä, miten monipuolisesta kokoonpanosta on kyse. Samoin Päiväkoti pystyy aina liikuttamaan kun sen kuulee, mikä tosin saattaa osittain johtua biisin teemaan hyvin sopivasta hetkestä, jolloin sen ensimmäisen kerran kuulin, mutta ei siitä sen enempää.

PMMP hakkaa kyllä Risto Asikaisen viritelmät mennen tullen aitoudellaan ja musiikillisella kekseliäisyydellään, mitä Asikaisen projekteilta on aivan turha odottaa.
 

JanJ

Jäsen
FourForty kirjoitti:
Itse olen tykännyt tähän asti kaikesta, mitä olen Jori Sjöroosilta kuullut - This Empty Flown goottijumituksesta Fu-Touristin kasaripopin kautta jopa Scuzion breakbeatmättöön
This Empty Flow pyörii ajoittain levylautasellani. Siis se punakantinen "kokoelma". Se on kyllä todella hyvä, mutta jatkan vielä hieman off-topicilla. Tai liittyyhän tämä löyhästi. Karo Broman oli isossa roolissa jo FuTouristin menestyslevyllä ja sitä kautta kaksikko on väsäillyt muitakin menestysjuttuja, joista nyt siis tapetilla PMMP.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Offtopicina pitää mainita että Fu-touristin Out Of Your Head on yksi parhaista suomibiiseistä.

Tosiaan avauksesta unohtuikin maininta tuosta kesäkumibiisistä, mikä on sanoituksiltaan kyllä ihan mieletön :)
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bisnesman kirjoitti:
Tykkään kovasti PMMP:n musiikista. Plussaa erityisesti siitä että tehdään biisejä, ei ainoastaan esitetä.
Suosikkini naisartisteista heti Maija Vilkkumaan jälkeen.


Sama täällä, lostavia biisejä + tekstejä! Vaikka genre ei ihan muuten ole omaan makuun niin loistava melodia on kuitenkin tärkein asia biisissä, ja niitä näillä mimmeillä riittää!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
E kirjoitti:
Ohmin sanoja lainatakseni Noitalinna huraa!:n Pikkuveli-nimisen kipaleen totaalinen raiskaaminen kyllä laski pisteitä. Minkä takia pitää lähteä korjaamaan jotain, mikä ei ole rikki? Suomen musiikkihistoriasta löytyy todella paljon kappaleita, joista saisi nykyaikaistamalla alkuperäistä paremmat versiot, mutta Pikkuveli on niitä, joihin ei saisi koskea, koska ne ovat alkuperäisinä enemmän kuin loistavia.

Asiaa ei tietenkään muuta se, että bändi oli yhteydessä Notalinna Huraa!:n tyyppeihin ja kertoi kiinnostuksestaan tehdä Pikkuveljestä uusi versio. Noitalinnan tyypit innostuivat ja antoivat mielellään luvan kappaleen levyttämiseen. Törkeitä tyttöjä, kun kysyivät lupaa joltain edesmenneeltä yhtyeeltä, kun heidän olisi pitänyt hakea se lupa E:ltä ja Ohmilta. :)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VT kirjoitti:
Ei onneksi ole seuraava Nylon Beat, eihän bändeistä voi puhua edes samassa lauseessa. Nylonit on raivostuttava esimerkki idiootti-popista, mutta PMMP:ssä löytyy asennetta enemmän kuin Jonna ja Erin ovat ikinä nähneetkään.

Lähinnä tarkoitin uran kannalta. Eli tulevat todennäköisesti ottamaan Nylon Beatin paikan suomalaisessa musiikkimaailmassa.

JanJ kirjoitti:
PMMP nimenomaan on spinoff Popstars-ohjelmasta. (jos muistan oikein, niin he putosivat vasta melko loppupäässä)
Biisit tekee Jori "FuTourist" Sjöroos ja apurina ajoittain mm. Karo "Manboy" Broman.

Tuon Popstars menneisyyden tiesinkin mutta ei se muuta sitä miksikään, että pmmp on ainoa porukka näistä uusista tuiskuista tai wiikholmeista joka kestää kuuntelua pidemmässäkin juoksussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös