Playoffs 2019 finaalit: Kärpät (1.) – HPK (5.)

  • 263 337
  • 2 304

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
@Jääkaappi olit kujalla ainakin tuossa kun spekuloit Oskar Osalan mahdollista tyytymättömyyttä rooliinsa (ja myös että joku muu voisi olla). Tuo asia selviää aika hyvin kun seuraa Osalan haastatteluita, siinä on kyllä fiksu mies ihan kaikin puolin! Elämä maistuu paremmalta kuin koskaan ja siitä hän on pirun tyytyväinen.

HPK tuskin saa mitään etua missään "sitoutumisessa" tms. Kärppien runko on myös hajoamassa ja kyllä nuo ukot haluaa sen mestaruuden niin kuin HPK:n pelaajatkin. Kokemusta Kärpiltä siitä mestaruuden voittamisesta onneksi löytyy, mikä antaa jälleen yhden edun oululaisille.

Hauska huomio, että kun täällä spekuloidaan maalivahteja, niin tilastoja ei voida katsoa koska "Kärpillä on niin paljon parempi puolustus". Mutta sitte kun spekuloidaan puolustuksia niin "puolustukset aika tasan, ehkä pieni edge Kärpille". Mukavahan se on kun väittämät tukee omaa agendaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sen verran luotan omaan osaamiseeni, että koska olen vajaat kymmenen vuotta jo samalla tavalla jokaisesta näkemästäni paikan päällä tehdystä ottelusta tehnyt laajan raportin ja melko yksityiskohtaiset pelaaja-arviot, minulla ei ole vaikeuksia muodostaa mielipidettä yksittäisestä pelaajasta vain 1-2 pelin ja alkulämpöjen perusteella
Ei ollut AC/DC:lläkään mitään syytä olla luottamatta omaan osaamiseensa ja tehdä kulta-aikansa (Bon Scott) jälkeen yhtä ja samaa levyä yhä uudelleen ja uudelleen. Suosittelisin kyllä tulemaan ulos sieltä laatikosta ja ottaa uusi lähestymistapa jääkiekkoon. Mulla on aivan helvetin paljon pitempi perspektiivi noihin pelaajiin, joiden ominaisuuksia olen yrittänyt sinulle avata hiukan sitä alkulämpöä pitemmälle. Myönnä pois, sulla on vain pintaraapaisu Kerhon pelaajista. Jostain toisesta joukkueesta voit tietää enemmän ja varmaan tiedätkin. Olenhan minäkin laukonut totuuksia mulle vieraammista pelaajista, mutta aika nopeasti puen takkini, kun joku korvaa todellisuuteni omallaan. Tässä kohtaa en usko sen olevan tarpeellista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
@Salming, en nyt varsinaisesti ole eri mieltä tai sen kummemmin samaakaan mieltä.

Pointti tässä oli ainakin itselläni se, että mielestäni se on vähän höpöhöpöä väittää, että tästä kaksikosta toinen on selvästi kovempi kuin toinen.

Molemmat ovat kovia ja päivän kunto ratkaisee hyvin pitkälti. Sanoin jo aiemmin, että jos nämä kaksi vaihtaisivat keskenään joukkueita, niin voimasuhteissa se ei näkyisi yhtään mitenkään. Tämä ei toki ole totuus, ainoastaan allekirjoittaneen mielipide. ;-)

Kyse siis Vehviläisestä ja Larmista, jos joltakin meni ohi.

En tosin koskaan ole oikein ymmärtänyt sitä, että vertaillaan kahta pelaajaa ja sitä, että kumpi on varsinaisesti parempi. Yleisöä viihdyttävät taitokilpailut ovat sitä varten, mutta ei liity joukkuepelaamiseen mitenkään.

Mielestäni oleellisempaa olisi miettiä esimerkiksi sitä, että kumpi on joukkueelleen tärkeämpi. Maalivahtien osalta yksilövertailua voi toki ehkä vielä jotenkin järkevästi tehdä, mutta jos aletaan kenttäpelaajia vertailemaan yksilötasolla, niin siinä mennään metsään.

Monesti näkee, että lyödään pelaajat vierekkäin ja katsotaan kumpi on nimekkäämpi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joku Kärppien puolelta (tägätään vaikka @McTorso) voisi ehkä koittaa antaa valistuneen arvauksen siitä, että miksi avausmaalin tekeminen on ollut Kärpille hankalaa?
Otteluiden alut ovat tosiaan olleet Kärpille hankalia. Miksi näin, onkin sitten vaikea kysymys. Sitä on varmaan joukkueen sisällä pohdittu paljonkin. Latauksen uupumiseen en henkilökohtaisesti jaksa uskoa, vaikka sitä monesti syyksi tarjotaan.

Kärpät on lähtökohtaisesti ennakkosuosikki jokaiseen otteluun. Altavastaajan iskunpaikka on usein juuri otteluiden alussa, kun energiavarastot ovat vielä täynnä. Kärppien molemmat pudotuspelivastustajat pelasivat loistavaa kaksivaiheista paineistusta. Ärhäkkä hyökkäysalueen paine ja tiivis keskialueen ohajuspelaaminen soljuivat nätisti niin Ilveksellä kuin HIFK:lla. Ehkäpä juuri otteluiden alussa vastustaja paineisti voimakkaimmin jo hyökkäysalueellaan. Näin Kärpät on löytänyt itsensä turhan usein takaa-ajoasemasta. Kärpät muuten löysi lääkkeet HIFK:n ärhäkkään hyökkäysalueen paineistamiseen kuudennessa välieräottelussa ja tulos oli sen mukainen. Tärkeää, tärkeää oppia finaalisarjaa ajatellen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hauska huomio, että kun täällä spekuloidaan maalivahteja, niin tilastoja ei voida katsoa koska "Kärpillä on niin paljon parempi puolustus". Mutta sitte kun spekuloidaan puolustuksia niin "puolustukset aika tasan, ehkä pieni edge Kärpille". Mukavahan se on kun väittämät tukee omaa agendaa.
Sulta on ehkä saattanut jäädä huomaamatta se pieni piikki. Viittaukset Kärppien betonipuolustuksesta ovat teidän omianne. Siinä mielessä voit katsoa ns. peiliin, kun se puolustus otetaan argumentiksi molareiden keskinäisessä vertailussa. Joko teillä on betonipuolustus, minkä takia Veini ei joudu koville, tai sitten teillä ei ole ja olette puhuneet paskaa puolustuksenne lujuudesta. Ja sitten pitää osata tehdä ero siinä, vertaillaanko yksilöitä vai joukkueen kokonaissuoritusta pelin eri osa-alueilla.
 

Vide68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, RoKi
Edellä esiinnostettu kysymys esimerkiksi Osalan roolituksesta, ja siitä onko mahdollisesti tyytymätön, on mielestäni täysin perusteeton. Mieleeni tulee viime kaudelta Hakanpään haastattelu, jossa raavas mies suorastaan liikuttuu kertoessaan kuinka mukava on hallille tulla joka päivä, ja kuinka jokainen pelaa toisilleen. Ja kyllä, tiedostan että kyseessä on viime kausi ja joukkueessa on ollut vaihtuvuutta, mutta en usko että tämä asia olisi kuitenkaan muuttunut. Ja kertoihin Osala itse että on nauttinut arkielämästä samalla lailla viimeksi joskus 16-kesäisenä.
En siis missään nimessä lähde kerhon joukkuehenkeä tai mitään muutakaan kiistämään, päinvastoin, upeaa tarinaa kirjoitetaan siellä päin. Toivon tasaista ja ennenkaikkea viihdyttävää finaalisarjaa, enkä usko että tulen pettymään.
Onhan tää kevät ihanaa aikaa, nautitaan siitä eikä kitistä turhista
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Edellä esiinnostettu kysymys esimerkiksi Osalan roolituksesta, ja siitä onko mahdollisesti tyytymätön, on mielestäni täysin perusteeton.

Hyvä jos näin.

Tehot 1+1, pari isoa jäähyä, teidän puolella oli jokseenkin negatiivisia kommentteja ja nämä yhdistettynä runkosarjaan verrattuna reilusti pudonneeseen peliaikaan, niin ei tuo kai kuitenkaan ihan sitä ole, mitä odotetaan.

Mutta kuten sanoin, niin kolikon kääntöpuolella Osalalla on vielä pudotuspelien osalta paljon lunastamatonta potentiaalia.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Ei ollut AC/DC:lläkään mitään syytä olla luottamatta omaan osaamiseensa ja tehdä kulta-aikansa (Bon Scott) jälkeen yhtä ja samaa levyä yhä uudelleen ja uudelleen. Suosittelisin kyllä tulemaan ulos sieltä laatikosta ja ottaa uusi lähestymistapa jääkiekkoon. Mulla on aivan helvetin paljon pitempi perspektiivi noihin pelaajiin, joiden ominaisuuksia olen yrittänyt sinulle avata hiukan sitä alkulämpöä pitemmälle. Myönnä pois, sulla on vain pintaraapaisu Kerhon pelaajista. Jostain toisesta joukkueesta voit tietää enemmän ja varmaan tiedätkin. Olenhan minäkin laukonut totuuksia mulle vieraammista pelaajista, mutta aika nopeasti puen takkini, kun joku korvaa todellisuuteni omallaan. Tässä kohtaa en usko sen olevan tarpeellista.
Tietysti minulla on vain pintaraapaisu Kerhon pelaajista ja sinä olet varmasti seurannut enemmän joukkueen otteita, mutta edelleen totean sen, että 1-2 paikan päällä nähdyn ottelun perusteella minulle ei tuota vaikeuksia tehdä yleiskatsausta yksilön vahvuuksista ja heikkouksista, koska niin paljon minulla on jo kokemusta eikä sitä ole häpeällistä sanoa ääneen eikä se myöskään ole sellainen asia, joka minua jotenkin korottaisi muiden yläpuolelle, vaan kyse on vain terveestä itseluottamuksesta. Sinä voit olla eri mieltä tietyistä ominaisuuksista nähtyäsi paljon enemmän pelejä, mutta jos esimerkiksi näin siinä puolivälieräottelussa sen, että kuinka hyvin Turunen kuljettaessaan kiekkoa vasenta laitaa pitkin pystyi jakamaan suorasta luistelusta takaviistoon kansainvälisen tason teräviä syöttöjä jäitä pitkin, ei minulla ole syytä muuttaa näkemystäni siltä osin. Jokiselta näin samanlaisia syöttöjä Nordiksella otteluissa kaksi ja neljä välieräsarjassa, kun puolestaan Lucenius teki tuossa Turun ottelussa juuri enemmänkin niitä pysähtymisiä ja kiekon jatkamisia eteenpäin vasta sen jälkeen eivätkä syötöt olleet niin laadukkaita kuin Turusella. Leino puolestaan on ollut todella hyvä molemmissa näkemissäni otteluissa verrattuna Paajaseen (erityisesti tarjonta keskikaistalle ja hyökkäysalueella kiekossa pysyminen suojaamalla ja sieltä syöttöjen jakaminen) ja jälkimmäisessä pelissä Luceniukseen. On hyvin mahdollista, että juuri niissä minun näkemissäni peleissä Leino on ollut joukkueen paras kenttäpelaaja ja muutoin sitten vaikkapa kolmanneksi paras sentteri peleissä, joita en ole nähnyt, mutta useimmiten tietyt havaintoni korreloivat myös pidemmässä otannassa (esim. Kupari), joten eritoten siksi uskallan sanoa, että luotan omiin silmiini melko paljon. Joskus toki käy niin, että yksittäinen peli on vain harvinainen onnistuminen kauden aikana, mutta toistaiseksi kokemukseni mukaan ne kerrat ovat olleet vähemmistössä. Olet varmasti ihan oikeassa siinä, että myös Lucenius kykenee jämäköihin syöttöihin enkä minäkään sitä epäile, mutta Turusen suorittaminen tuossa yksittäisessä pelissä teki minuun niin suuren vaikutuksen, että arviotani hänen syöttöjen laadusta en pysty valitettavasti muuttamaan, vaikka muuta väittäisit.

Mitä tulee vielä sentterivertailuun, Luceniuksen rannelaukaus on kieltämättä hyvä ja se nostaa hänen osakkeitaan Leinon suhteen. Minun mielestäni he ovat kaikkinensa hyvin lähellä toisiaan kokonaisuutta vertaillessa ja siksi hieman kummastuttaa se, että tästä on tehty niin suuri haloo. Kuten todettua, on ihan sallittua ja hyväksyttävää olla eri mieltä. Turha siitä on kiihtyä sen enempää ja käyttää voimasanoin höystettyä argumentointia varsinkaan silloin, kun toinenkin keskustelija pystyy perustelemaan mielipiteensä paikan päällä nähtyjen pelien perusteella. Tilanne olisi eri, jos olisin pelkästään televisiokuvan varassa. En siis koe olevani missään laatikossa (mitä ikinä se tarkoittaakaan), koska minulle tärkeintä on se, että näen yksilöt nimenomaan livenä ja muodostan arvion sen mukaan. Televisiokuva ei kerro minulle melkeinpä koskaan juuri mitään, koska vain paikan päällä voi havainnoida kaikkein pienimpiä yksityiskohtia ja useampaa pelaajaa samaan aikaan. Alkulämmöt eivät tietenkään vaikuta arviooni itse suorituksesta pelissä, mutta ne ovat tärkeitä siksi, että jos olen katsomassa pelaajaa ensimmäisen kerran livenä, saan silloin jo pienen maistiaisen siitä, mitä kenties on luvassa varsinaisessa ottelussa ja ennen kaikkea jo jonkinlaisen käsityksen liikkumisesta, nopeudesta, fysiikasta ja kehonkielestä. Mutta joo, tämä riittäköön omalta osaltani tästä keskustelusta. Olemme eri mieltä kumpikin perustellusti ja sillä selvä.

@Salming, en nyt varsinaisesti ole eri mieltä tai sen kummemmin samaakaan mieltä.

Pointti tässä oli ainakin itselläni se, että mielestäni se on vähän höpöhöpöä väittää, että tästä kaksikosta toinen on selvästi kovempi kuin toinen.

Molemmat ovat kovia ja päivän kunto ratkaisee hyvin pitkälti. Sanoin jo aiemmin, että jos nämä kaksi vaihtaisivat keskenään joukkueita, niin voimasuhteissa se ei näkyisi yhtään mitenkään. Tämä ei toki ole totuus, ainoastaan allekirjoittaneen mielipide. ;-)
Joo, hyvin lähellä he ovat toisiaan ja on ihan mahdollista, että voimasuhteet olisivat samat, jos he pelaisivat eri joukkueissa, mutta jos olisi pakko valita toinen, ottaisin Vehviläisen.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Selvä, käsi ylös Cornetin kohdalla, jos hän on pääosin maskimiehenä ollut, mutta samalla voipi kysyä, että miksei hän ole lunastanut kiekollisempaa roolia ylivoimalla? Vai onko vain kyse siitä, että maskipelaamisessa hän on joukkueen paras? Tasaviisikoin minulle on jäänyt hänestä kuva melko keskinkertaisena luistelijana ja vähän sellaisena yksilönä, joka nojaa enemmän muiden luomiin paikkoihin kuin luo niitä itse, mutta voin olla väärässäkin lyhyellä otannallani.
Minkälaista kiekollista roolia Cornetilta odotat ja millä perusteella? Jotenkin vaikuttaa siltä, että odotuksissa on "perinteinen ulkomaalaisvahvistus", jonka arvoa mitataan perinteisillä pisteiden teolla ja silmäkarkilla, toisaalta taas analyyseistä huomaa, että arvioija ei ole Mertaranta/karjalalippistasoa. Onko se vain sitä, että Cornetin pelaajaprofiili ei ole tuttu? Näitkö pelejään edellisellä visiitillään?

Cornet ei ole erityisen hyvä luistelemaan, ei syöttämään eikä laukomaankaan. Cornet on erityisen hyvä kamppailupelaajaa. Cornet tulee erittäin usein laitaväännöistä kiekon kanssa riippumatta menikö hän sinne ensimmäisenä vai toisena. Tällä erityisosaamisella hän tukee HPK:n pelitapaa todella hyvin. Lisäksi hänen koko kentän puolustuspeli on erittäin hyvää. Herra tekee niitä kuuluisia pieniä asioita jatkuvasti oikein. Ja ylivoimalla (kuten tasakentinkin) erikoisosaaminen on maalin edessä. Oikea-aikainen, oikein sijoitettu maskipelaaminen ja ohjaukset. Puolustajan tarvitsee pelata erittäin hyvin saadakseen pidettyä Cornetin pelin ukopuolella. Jyrki Ahon sanoin "Cornet on mahtava pelaaja, eihän siltä saa kiekkoa laidassa pois sahallakaan". Ikävä kyllä samassa yhteydessä oli miehen ranne poikki ja pitkä huili edessä. Onneksi teki paluun ja onneksi jatkaa ensi kaudellakin. Huikea pelaaja.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Olipa mukava lukea eilen ensimmäinen sivu tästä ketjusta.

Kylläpä vitutti lukea tänään nämä neljä muuta.
Höpönlöpön ja höpsis. On se nyt kumma, jos ei pieni rilli maistu.

Kärppien kevät on jäänyt aika nollaseurannalle. Ja hyvä niin, koska Kerho on sen verran kelvollisessa tikissä, että ihan sama minkä tyylin tai materiaalin jengi tulee vastaan. Hommasta tulee helppoa kuin lapsen lyöminen ja nakkikattila palaa Hämeeseen
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On hyvin mahdollista, että juuri niissä minun näkemissäni peleissä Leino on ollut joukkueen paras kenttäpelaaja ja muutoin sitten vaikkapa kolmanneksi paras sentteri peleissä, joita en ole nähnyt, mutta useimmiten tietyt havaintoni korreloivat myös pidemmässä otannassa (esim. Kupari), joten eritoten siksi uskallan sanoa, että luotan omiin silmiini melko paljon.
Leino katoaa kuvasta välillä aivan täysin. Jos sulla olisi rinnakkaisuniversumissa vastakappale, joka olisi seurannut juuri niitä Leinon off-pelejä, hän saattaisi pitää Leinoa täysin nollana. Ja sitten te kiistelisitte keskenänne ja tietäisitte molemmat olevanne oikeassa.
 

Salming

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Vegas Golden Knights
Minkälaista kiekollista roolia Cornetilta odotat ja millä perusteella? Jotenkin vaikuttaa siltä, että odotuksissa on "perinteinen ulkomaalaisvahvistus", jonka arvoa mitataan perinteisillä pisteiden teolla ja silmäkarkilla, toisaalta taas analyyseistä huomaa, että arvioija ei ole Mertaranta/karjalalippistasoa. Onko se vain sitä, että Cornetin pelaajaprofiili ei ole tuttu? Näitkö pelejään edellisellä visiitillään?

Cornet ei ole erityisen hyvä luistelemaan, ei syöttämään eikä laukomaankaan. Cornet on erityisen hyvä kamppailupelaajaa. Cornet tulee erittäin usein laitaväännöistä kiekon kanssa riippumatta menikö hän sinne ensimmäisenä vai toisena. Tällä erityisosaamisella hän tukee HPK:n pelitapaa todella hyvin. Lisäksi hänen koko kentän puolustuspeli on erittäin hyvää. Herra tekee niitä kuuluisia pieniä asioita jatkuvasti oikein. Ja ylivoimalla (kuten tasakentinkin) erikoisosaaminen on maalin edessä. Oikea-aikainen, oikein sijoitettu maskipelaaminen ja ohjaukset. Puolustajan tarvitsee pelata erittäin hyvin saadakseen pidettyä Cornetin pelin ukopuolella. Jyrki Ahon sanoin "Cornet on mahtava pelaaja, eihän siltä saa kiekkoa laidassa pois sahallakaan". Ikävä kyllä samassa yhteydessä oli miehen ranne poikki ja pitkä huili edessä. Onneksi teki paluun ja onneksi jatkaa ensi kaudellakin. Huikea pelaaja.
Olen hyvin samaa mieltä jälkimmäisen kappaleen pelaajaprofiilikuvauksestasi. Ja kyllä, minusta ulkomaalaisen tulisi kyetä auttamaan joukkuettaan useimmiten myös enemmän tehopisteiden muodossa (eivät tämän kauden tehot tietysti mitään roskaa ole ja ylipäätään ajattelutapani voi olla hölmön vanhanaikainen), mutta koska olen nyt saanut valistusta teiltä, että olette olleet tyytyväisiä häneen, voin sanoa, että toteamukseni pettymyksestä oli liioiteltu ja sen suhteen nostin jo käteni pystyyn. Perustin mielipiteeni siihen, että en ollut pitänyt häntä kuitenkaan ihan niin käänteentekevänä pelaajana ilman kiekkoa lyhyellä otannalla kuin pidempi otanta on ilmeisesti toisin näyttänyt eli että hän keskinkertaisesta luistelustaan huolimatta olisi erinomainen pelaaja laitojen lähellä, vaan pidin häntä keskitason yksilönä silläkin osa-alueella. En myöskään ollut pitänyt häntä ihan niin vahvana jässikkänä ja tasapainon säilyttäjänä luistimilla kuin olette valistaneet.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Anteeksi vain Hämeenlinna, mutta epäilen että Kärppien kovimmat pelit on takanapäin ja tää homma lässähtää heti alkuunsa. Huippuvalmentaja Pennanen on tehnyt huikeaa työtä tuodessaan HPKn finaaleihin asti, mutta onhan matkaa helpottanut sekä TPSn, että Tapparan koko kauden alavire. Luulen, että IFK olisi tiputtanut kerhon pronssipeliin, jos ottelukaavio olisi muodostunut toisenlaiseksi.

Kokoonpanoissa on niin kova tasoero, ja kun vielä valmentajien panoksilla ei kovin suurta eroa tehdä, niin en pidä Kerhon mestaruutta kovinkaan todennäköisenä. Näin tämä vain menee. Erimieltä saa ja pitää olla, mutta tämä on ennustukseni finaaliparin voimasuhteista.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Kokoonpanoissa on niin kova tasoero, ja kun vielä valmentajien panoksilla ei kovin suurta eroa tehdä, niin en pidä Kerhon mestaruutta kovinkaan todennäköisenä. Näin tämä vain menee. Erimieltä saa ja pitää olla, mutta tämä on ennustukseni finaaliparin voimasuhteista.
Valmentajissa on eroa. Toinen on Pennanen, toinen ilmeisesti Kiipulan kasvatti.
 

Liitteet

  • manner.jpg
    manner.jpg
    54,3 KB · kertaa luettu: 449

Risujemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikuttaako tilastoihin myös se selkeästi parempi puolustuskalusto siinä edessä vaiko vain maalivahti itse?
Keksitkö mitään syytä, että miksi Vehviläisen tilastot ovat paremmat ja oliko muita perusteluita kuin tilastot?

Miksi näiden kahden asian on pakko sulkea toisensa? Hämeenlinnan logiikalla ei siis voi olla hyvä maalivahti, jos edessä on hyvä puolustus.

Koko sarjan ajan kritisoitiin Kärppien peliä. Suurin yksittäinen syy Kärppien jatkoon etenemiselle oli Veini, koska muu joukkue ei pelannut omalla tasollaan.
 

Ralph

Jäsen
Hämeenlinnan logiikalla ei siis voi olla hyvä maalivahti, jos edessä on hyvä puolustus
Ei kukaan niin ole sanonut vaan Vehviläistä on kutsuttu top-2-maalivahdiksi.

Esitin kysymyksen, mutta et vastannut: vaikuttaako tilastoihin myös se selkeästi parempi puolustuskalusto siinä edessä vaiko vain maalivahti itse?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Selvä, käsi ylös Cornetin kohdalla, jos hän on pääosin maskimiehenä ollut, mutta samalla voipi kysyä, että miksei hän ole lunastanut kiekollisempaa roolia ylivoimalla? Vai onko vain kyse siitä, että maskipelaamisessa hän on joukkueen paras? Tasaviisikoin minulle on jäänyt hänestä kuva melko keskinkertaisena luistelijana ja vähän sellaisena yksilönä, joka nojaa enemmän muiden luomiin paikkoihin kuin luo niitä itse, mutta voin olla väärässäkin lyhyellä otannallani.
On kulma ja maskipelaamisessa varmaan Liigan tasolla jos ei paras, niin ihan parhaita. Kun tollasia pelaajia ei muuten liiaksi joukkueissa ole niin miksi edes pitäisi pyrkiä muuhun rooliin? Toi on niin tärkeä rooli joukkueessa, että alta pois. Nytkin tullut pleijareissa ainakin kaks vai kolme maalia ihan puhtaasti Cornetin maskipelaamisen ansiosta. Lisäksi kun painii kulmissa niin hyvin ja väsyttää pakkeja, niin eipä paljoa enempää voi pyytää, pari irtoroskaa lapioinee vielä finaalissa sisään. Sitä näkymätöntä työtä tekee aivan jumalattomia määriä ja joukkue parjää sen ansiosta, Pennanen onneksi sen työn näkee ja siksi arvostaa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Larmi vs. Vehviläinen on myös hyvä taistelupari. Leijona kamaa molemmat.

Nyky-Larmi Leijonissa aiheuttaisi varmasti yhtä monta sydänkohtausta suomalaisissa kannattajissa kuin Sonja Lumme tai Niinimaan Janne ”parhaina” päivinään. Ei siinä, hyvä maalivahti mutta hyvän ja huonon päivän ero on häkellyttävä. Veini on kyllä mun papereissa varmempi kortti, sitä se on varmuudella myös Jalosen papereissa.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Jännä nähdä miten käy. Se mitä ehdin Kärpät - IFK -sarjaa seurata, voin vakuuttaa että finaaleissa Kärppiä vastaan asettuu kokonaan eri tason joukkue. EIkä Kerhon eväitä ole syöty, eikä finaalipaikka on mitenkään tuon joukkueen mestaruus. Ainoa etiäinen näihin on se että Kerholla ei ole mitään hävittävää, Kärpillä taas aika paljon.

Homma etenee tästä niin että kahden ottelun jälkeen Kerho johtaa sarjaa 2-0 otteluvoitoin, mitä sen jälkeen tapahtuu, on sitten sen ajan murhe. Mutta ryöstö tapahtuu ensimmäisessä pelissä ja toisessa mennään vielä Rinkelinmäen kuudennen kenttäpelaajan voimin. Näin kun aloitetaan, niin jatko menee niin että sarjan neljännen pelin voittaja voittaa mestaruuden.

Kerrankin jätän sanomatta et "alkais jo", kun on ehkä hyvä huilata välillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Olipa mukava lukea eilen ensimmäinen sivu tästä ketjusta.

Kylläpä vitutti lukea tänään nämä neljä muuta.

Samaa mieltä. Ja koskee kummankin leirin antia. Toki joukossa on muutamia ihan asiallisiakin kirjoittajia puolin ja toisin, mutta ei tätä yleislinjaa jaksa. Parempi mennä ulos ja nauttia keväästä pelien välillä. Nyt jo näkee, mitä seuraavat pari-kolme viikkoa täällä tarjoavat. Tapparan kanssa vietimme juuri hienon sarjan sekä jäällä että Jatkoajan ennakko- ja jälkipeleissä. Nyt ollaan taas siinä suomalaistyypillisessä vittuilusssa ja eipäsjuupastelussa. Omalta osaltani kirjoittelen finaaleista vain HPK-osioon, jos siltäkään tuntuu. Jatkakaa te täällä. Ette varmaan kaipaa minua enkä minä teitä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyky-Larmi Leijonissa aiheuttaisi varmasti yhtä monta sydänkohtausta suomalaisissa kannattajissa kuin Sonja Lumme tai Niinimaan Janne ”parhaina” päivinään. Ei siinä, hyvä maalivahti mutta hyvän ja huonon päivän ero on häkellyttävä.
No niin aiheuttaisi mutta ei kyllä ole. Kaikesta show-keekoilustaan huolimatta suoritustaso heittelee lopulta aika vähän. Mistä sulle tollanen mielikuva on tullut? Ei vastaa todellisuutta millään tavalla. Sarjassa saati sitten kokomaailmassa ei ole yhtään molaria, jolle ei silloin tällöin joku helppo maali lipsahtaisi. Paitsi sitten ymmärrän tuon kommentin, jos tarkoitit sillä sitä, että se Larmin paras päivä on jotain aivan maagista ja huono päivä luokkaa hyvän liigajoukkueen hyvä kakkosmolari normipäivänään.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Joo, hyvin lähellä he ovat toisiaan ja on ihan mahdollista, että voimasuhteet olisivat samat, jos he pelaisivat eri joukkueissa, mutta jos olisi pakko valita toinen, ottaisin Vehviläisen.
Itse ottaisin Larmin. Perusteluna kehittyvä potentiaali ja aika hyvin on vetänyt nyt puolikuntoisena finaaleihin saakka. Lisäksi media-arvo plussana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös