Kylläpä tässä eU:n kannattajien kirjoittelussa tämä savolaisuus nostetaan jokaisen valitettavan asian alkusyyksi. Täytyy olla melkoinen asennevamma tätä Suomen itäistä kolkkaa kohtaan. Minä olen asunut Savossa ja myös siellä etelässäkin (jossa en muuten henk.koht. kovin kummoisesti viihtynyt) ja se antaa vähän perspektiiviä, miten asiat missäkin päin ovat ja mitä on savolaisuus tai uusmaalaisuus. Kannattaisikohan välillä käydä tutustumassa elämään niiden kehien ulkopuolellakin?
Ja onhan liigassakin KalPa ja SaiPa tai KooKoo. Ei sillä, että mulle olis niin väliä miten muuten SaPKon kirjoitatte, kunhan edes tuo otsikko saatiin kuntoon :)
Olen itseasiassa kirjoittanut aina Kalpa, Saipa ja Kookoo. Eikä ole tullut kyllä kommenttia tuosta koskaan. Joskus joku napissut, että "ei hifki vaan IFKoooo!" ja sekin vain ääneen puhuttaessa. Itse käytin termiä Savonlinnalaiset kuvatakseni SaPKo faneja ettei pitäisi miettiä miten se SaPKo kirjoitetaan, en sinäänsä tuominnut mitään kansanryhmää.
Toivottavasti on hyvä peli tänään, niin saadaan muuta puhuttavaa kuin lyhenteiden oikeaoppinen kirjoitus. ;)
Ps. Olen asunut itseasiassa Savonlinnassa sekä Mikkelissä töiden takia. Savonlinnassa viihdyin ihan hyvin. Kiva paikka.