Niin pitäisi iskeäkin. Laitetaanpa äänestys pystyyn, "Alkoholi pitäisi kieltää". Ei tarvinne vääntää rautalangasta mikä on lopputulos. Onhan sitä sitäpaitsi jo kokeiltukin.
Tekopyhyydestä jos jatketaan niin tekopyhää on perustella omaa päihteidenkäyttöänsä (minkä tahansa päihteen) ja sen oikeutusta "eriarvoistavalla politiikalla ja aliresursoidulla sosiaalitoimella, resursoimattomasta mielenterveyshoidosta puhumattakaan". Ne ovat seuraus, eivät syy.
Tuota, en ymmärtääkseni perustellut omaa tai kenenkään muunkaan päihteidenkäyttöä mainitsemillasi perusteilla? Ihan päinvastoin, näen asian niin, että eri osapuolilla on niin suuria taloudellisia intressejä ( globaali miljardibisnes vahvoilla(?) huumeilla, valtion verokertymät alkoholimonopolista etc, että on turha edes kuvitella kenenkään pöyhivän tuota sontaläjää.
Toisaalta ihmisten kotona kasvattelemat vihreet ei tuota voittoja millekään taholle, vaikka eivät toisaalta ketään turmioonkaan vie, kuin välillisesti.
tuosta porttiteoriaan sen verran, että ei liene tarvetta olla rakettitieteilijä ymmärtääkseen, että kun tämän miedoimman markkinat on niiden vahvimpia kauppaavien ja lain ulkopuolella touhuajien käsissä, systeemi itse luo sen portin ja alistaa kokeilijat vaaraan, kun tuon tahon ainoa päämäärä on saada jollain konstilla koukutettua asiakkaansa niihin vahvimpiin ja tuottavimpiin artikkeleihin.
Kuten itse toteat, kieltolakia on jo kokeiltu ja huonoksi havaittu, mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että se olisi minkäänlainen toimiva ratkaisu tässäkään asiassa? Kielletty ja jänskä imee nuoria kuin hunaja mehiläisiä ja tämä nykyinen käytäntö vain ajaa niitä junioreita sinne rosvojen ansaan, isänä tämä huolettaa aika paljon. itse toivon ainakin kykeneväni antamaan sellaista valistusta ja tukea, ettei kaikkein hölmöintä tietä tarvi lasten lähteä kulkemaan, vaikka paljonkos sitä yksi isukki asialle voi.
Eriarvoistava politiikka, aliresursoitu sosiaalitoimi ja resursoimattomat mielenterveyspalvelut on arvovalinta, ei seuraus, eikä syy. Toki sillä on taipumus pahentaa syrjäytymisestä johtuvia ongelmia, mutta vähän po. asian vierestä se taitaa kuitenkin viistää.