Aloitan keskustelun myöntämällä että minä polttelen. Jatkan sitä kertomalla että minua ärsyttää olla rikollinen.
Nautin satunnaisesti alkoholia mutta ikinä en juo itseäni humalatilaan, liian huonot kokemukset tästä aineesta. Ihmissuhteitä mennyt ja yleisesti aika huono olo tästä maailmasta. Alkoholi suuressa määrin sekoittaa pään, pistää pyörimään. Alkoholi saa ihmisen polvilleen hyvin helposti.
Ikinä en ole ajannut autoa pilvessä, sillä vaikka sitä polttelisi kuinka paljon niin todellisuuden tajunta pysyy tässä maailmassa, vaaleanpunaisia elefantteja ei näy, eikä voi kuvitella että niitten keskuudessa olisi. Ainut "yhteys" tuohon astraaliseen maailmaan on pohdiskelut. Itse tykkään katsella tähtiä, miettiä uskontoa (en ole uskovainen) ja opiseklla historiaa, ymmärtääkseen missä mennään tässä päivässä (teknologia on kehittynyt huimaa vauhtia mutta vaikka ihminen ei).
Kännissä olen tarttunut auton rattiin. Sillä silloin ei ajattele tekoaan, vaan toimii. Onnekseni jäin kiinni ja kortti oli puoli vuotta hyllyllä, täysin ansaitusti. Tämä oli myös se hetki elämässäni kun ymmärsin ennakkoluuloni kannabista kohtaan. Olin aina pitänyt sitä "pahempana" kuin alkoholia. Tämä hetki muutti kaiken. En ole ikinä humaltunu tämän jälkeen, ja aikaa siitä on kohta neljä vuotta. Päihtyminen on silti kivaa silloin tällöin ja hamppu on siihen tarkoitukseen minulle parempi vaihtoehto.
Kauan ollaan pohdittu tätä laillistamista eräitten ihmisten toimesta kun toiset taas eivät suostu millään miettimään avoimesti hyötyjä ja haittoja vaan pitävät kovasti kiinni omista ennakkoluuloista (positiivisia tai negatiivisa). Kukaan ei suostu tutkimaan asiaa objektiivisesti ja mahdollisesti taipua puolelta toiselle, ihmiset pelkää tulla väärin todistetuksi. Totuus on että sitä pitäisi juhlistaa sillä silloin olet kehittynyt ihmisenä.
En tiedä kiinnostaako ketään lukea minun ajatuksiani aiheesta mutta aijon käydä ne läpi joka tapauksessä.
Porttiteoria:
Porttiteoria on olemassa. Harmi vaan että aineilla ei ole väliä, vaan käyttäjällä. Eräät ihmiset vaan ovat sellaisia että mikään ei riitä. Se baariin sammunut kundi ei vaan osannut lopettaa. Samoin minun hyvä ystävä on aina ollut sellainen, hän oli se joka oli sammunut kapakkaan kun se meni kiinni. Hän oli se joka veti kännit aina kun mahdollisuus tuli. Hän oli se joka ei ikinä sanonut ei mikäli hänelle tarjottiin jotakin. Tämä oli tiedossa 16-vuotiaanna kun hän vetelee viinaa humaltuakseen. Hän oli myös se joka 13! vuotiaana menetti neitsyytensä sillä kaikkea piti aina kokeilla. Huom. Nainen kyseessä tai tuolloin tyttö. Kannabis oli ollut kuviossa melkein yhtä kauan kuin humaltuminenkin sitä kumminkin pidettiin kiellettynä sillä näin meille kaikille oltiin opetettu. Hamppu rupesi maistumaan ajan saatossa enemmän ja enemmän, alkoholia vähentämättä, ja mistä nuoret tyypit sitä hankkii? Alaikäisenä kukaan ei tunne pieniä kotikasvattajia, eikä kukaan kasvata kotona sillä sielä asuvat vanhemmat. Katse kääntyy automaattisesti niihin ketkä vaikuttavat "pahoilta", sillä kannabis oli tuolloin ajatuksissa paha aine. Kun näihin henkilöihin tutustuu, niistä on vaikeata päästä eroon. Ja ajan saatossa meno muuttuu pahemmaksi ja pahemmaksi. Kemikaalit tuleavat kuvaan. Siitä on vaikea nousta. Itse en koskaan tuolle tielle lähteny silloin kiitos luojan, kannabis maistui mutta muu ei. Kokemuksista puhun. Kokeiltua tuli, mutta huomasi nopeasti miten hemmetin suuri ero sellaisissa hommissa on. Pössyttelyn jälkeen kun herää niin on korkeintaan hieman pöhnänen (ei edes verrattavissa krapulaan) mutta kemikaalien jälkeen niin on erittäin likainen olo (en voi kuvailla sitä paremmin) ja samalla hinkuaa lisää vaikka aivoissa tiedostaa että oli täyttä paskaa, hyvin pitkälti verrattavassa nikotiinin vaikutuksiin mutta aivan eri sarjassa. Silti mikäli halusin kannabista niin jouduin hoitamaan sitä tätä kautta. Ystäväni jatkoi tuota linjaa ja tänä päivänä on minulla yhteys häneen mennyt sillä en halua olla osana tuota.
Olimme hyvin erillaisia ihmisiä, hän halusi aina vetää täysii. Minä olin paljon rauhallisempi. Kannabis ei häntä viennyt vaan hänen luonne ja aineitten tarjonta. Sillä laittomuudesta huolimatta kuka tahansa Helsingissä ainakin omaa mahdollisuuden saada melkein mitä tahansa ainetta milloin tahansa. Mikäli kannabis laillistettaisiin ja opetus jo varhaisesta iästä saataisiin informatiiviselle tasolle pelottelujen sijaan tämä minimoitaisiin. Ottaisimme rikollisilta varoja pois ja saataisiin valtiolle lisätuloja verojen muodossa. Mikäli sen haluaa viedä niin pitkälle, oikeus käyttää ja itsellensä kasvattaminen olisi minimi. Se että minä olen rikollinen vaikka en aiheuta pahaa kenellekkään tällä teolla on naurettavaa.
Uskokaa tai älkää jo tollasen asian tiedostaminen että et ole ns. hyvä kansalainen sen takia että silloin tällöin tykkää päihtyä aineesta joka ei aiheuta pahaa muille on hyvin vaikeata. Ajattelette että ehkä olen "joku vitun hippi" mutta asia ei ole näin. Hipeillä on erittäin paljon annettavaa tälle maailmalle mutta niin on myös monilla muilla keitten ajatusmaailma menee hippien kanssa ristiin. Joten voin esitellä merkittävimmät jutut itsestäni joka kumoaa sen väitteen että kaikki poltteljiat ovat saamattomia. En ole ikinä ollut mallioppilas peruskoulussa, sillä olen kärsinyt ADHD:sta. Arvatkaapas mistä on ollut apua tähän. Tämän jälkeen olen opiskellut tietotekniikkaa ja käynnyt lukion.Olen mensan jäsen ja yliopisto kutsuu. Työssäkin käyn, olen ohjelmistokirjoittaja yhdelle arvostetulle firmalle kenen tuotetta hyvin todennäköisesti sinäkin käytät tietokoneellasi. Tyttöystävä on ja olemme naimisiin menossa kun aika on oikea (kihloissa).
Kertokaapas minulle. Miksi minä en saisi poltella silloin kun siltä tuntuu? Olen tehnyt sitä mitä ihmiseltä nyky yhteiskunnassa odotetaan. Elän vastuullisesti enkä aiheuta vahinkoa muille. Miksi joudun olla rikollinen? Jos vastaus ei ole sen parempi kuin että se aiheuttaa vaaratilanteita liikenteeseen niin tiedoksi teille poliisien sylkytestit ovat tarpeeksi tehokkaita tänä päivänä saadakseen tarkan tuloksen paikan päällä. Kovemmat rangaistukset päihtyneille kuskeille, kortti 5 vuodeksi hyllylle ja auto valtion omistukseen.
Mikäli luit koko kirjoituksen niin kiitos, siitä huolimatta mitä mieltä olet laillistamisesta. Niille ketkä jättivät lukematta asenteella "taas tätä pro-shittiä" niin toivon todellakin että rupeatte ottamaan infoa vähän laajemmalta rintamalta ettekä ainuastaan sieltä mistä löytyy mielyttävä homma tukemaan teidän kantaanne.
Kirjoitusvirheitäkin saattaa olla, pahoittelen niitä.
Pakko lisätä vielä sen verran että tähän aineeseen ei jää koukkuun, sitä ei himoita niin kuin esim. nikotiinia tai muita kovempia päihteitä. Syy siihen miksi ihmiset polttaa sen jälkeen kun ne ovat maistaneet pari kertaa on yksinkertaisempi. He pitivät siitä ja se on melko harmitonta. Koukuttumis-asteikossa tämä menee suurinpiirtein samaan kategoriaan kun masturbointi. Tuskin teet sitä (jos teet) koska olet koukussa siihen, vaan yksinkertaisesti koska saavutat sitä mitä haet takaa. Jotakin mikä mielyttää sinua.
PS. Haastakaa minut suoraan väitteillä mitkä teidän mielestä puhuu sen puolesta että sen kuuluisi olla laitonta. Voin ilomielin väitellä asiasta siinä toivossa että et vain aja omaa agendaa surutta vaan olet kiinnostunut aiheesta toisesta näkökulmasta.