Mikä lasketaan väkivallaksi? Ei kai ketään ole kohdeltu yhteiskunnan rikosseuraamusjärjestelmän taholta fyysisellä tavalla väkivaltaisesti johtuen päihteiden käytöstä? Jos henkiseksi väkivallaksi taas lasketaan se, että rangaistuksen saaneelle tulee ns. paha mieli, niin aika moni tuomittu ja edes kiinniotettu tulee kyseeseen.
Kyllä pilvenpoltto voi häiritä sivullisia. Minäkin muistan yhden sisätiloissa järjestetyn konsertin juuri äskettäin 2003, jossa viereeni istunut partanaamainen pilvihippi löyhkäsi kuin hyeena. Toki tyyppi löyhkäsi monella muullakin tavoin, mutta kyllä epäsosiaalinen makea ripulinläyhä dunkkasi joka tapauksessa. Tyyppi onneksi katosi jostakin syystä paikalta väliajalla, joten loppukeikan seuraaminen muutoin täyteen myydyssä keikkamestassa sujui huomattavasti ekaa osaa miellyttävämmissä merkeissä.
Huh mikä tragedia. Mäkin kyllä vielä kestäisin musiikkia kuunnellessani sen, että vieruskaveri istuu siinä paskat housussa ja oksennukset riippuu rinnuksilla, mutta että vielä budin löyhkä siihen samaan. Siinä menisi kyllä mullakin jo pahan mielen puolelle, eli olisin henkisesti pahoinpidelty.
Voimia joka tapauksessa. Nämä ovat elävän elämän esimerkkejä siitä, miksi kieltolaista on hyvä pitää kiinni, koska ei tuollaista kukkien löyhkää oikeasti kukaan kestä. Eikä pidäkään kestää.
Tässä olisi oma listani (ei kattava), joihin tulisi soveltaa kieltolakia, koska hajuhaitat ovat niin valtavat:
- Polttomoottorikäyttöiset kehonkuljettimet. Koskee niin autoja, mopoja kuin lentohärveleitäkin. Kauhea pakokaasun ynnä muun löyhkä. Ja siis etenkin bensa-asemilla. Kyllä mulla pitää olla oikeus mennä tankkaamaan laitonta autoani ilman hajuhaittoja. Eli kielletään myös bensa-asemat.
- Selleri. Koska kyseisen vihanneksen löyhkä nostaa mulle oksennusrefleksin pintaan, niin päätteleen siitä, että kukaan ei voi oikeasti tykätä siitä hajusta tai etenkään mausta. Täysi turhake koko kasvi, jolle punavihermafia kuitenkin yrittää valkopestä jotain terveyshyötyjä. Paskaa se on.
- Katujen hiekoitus. Tämä vandalismi on saatava loppumaan. Joka talvi kaduille kylvetään triljoonia tonneja soraa ja sepeliä aivan turhaan. Sitten me keuhkotautiset nautitaan siitä pölyn löyhkästä koko kevät, koska katuja ei voida puhdistaa ennen kuin koko vuorokauden keskilämpötila on ollut vähintään kuukauden yli 15 astetta. Eli ei koskaan. Ihan vitun sairasta. Jos mummot eivät pysy pystyssä ilman neljän sentin sepelikerrosta jokaisen askeleen alla, niin pysyisivät kodeissaan.
- Kirjolohikiusaus ja muut paholaisen keksinnöt. Tiiättekö, kun työpaikan taukotilassa on aina se yksi ääliö, joka keksii ostaa kirjolohikiusausta kaupasta ja sitten työntää sen sinne taukotilan mikroon. Se haju pinttyy seiniin ääntä nopeammin ja hajuhaitoista kärsivät kaikki muut. Vähintään kolme viikkoa koko tienoo dunkkaa pahemmin kuin venäläinen kaatopaikka ja alue joudutaan eristämään biohasardiepäilyn vuoksi kuukausiksi.
- Kukkakaupat. Mä kyllä tykkään ruusujen tuoksusta, mutta enhän mä niin itsekkäästi voi ajatella, että jos se minua miellyttää niin maailmaan ei mahtuisi sellaisiakin, jotka pitävät tuoksua henkisenä pahoinpitelynä. Eli kielletään nekin. Kyllä pitää ihmisellä olla oikeus valita, mitä kaikkea sinne nokkaan päätyy ilmassa leijuvien molekyylien muodossa.
- Ulostaminen. Vai voiko joku oikeasti väittää tykkäävänsä paskan hajusta? Kyllä se joo hetkellisesti helpottaa, kun käy laskemassa kaapelia, mutta sitten se sama saatana toistuu. Pahimmillaan useamman kerran päivässä. Ja ihan perseestä on, jos sattuu vessaan sen jälkeen, kun joku muu on käynyt kakalla siellä. Hyi helvetti. Miksei tätä voida kieltää?
Näillä pääsee jo pitkälle. Tämä henkinen pahoinpitely eri hajuhaittojen muodossa on ihan kestämätöntä. Miksi kukaan ei puutu asioihin? Eikö kukaan ajattele lapsia?