...melko reilusti, mutta ei ylettömiä määriä kannabista sisältävän muffinsin puoliksi syötyään, oli eräs pariskunta joutunut soittamaan paikalle ambulanssin verenpaineen tipahtamisen vuoksi. Kyseessä ei ilmeisesti ollut mitenkään älyttömän vakava tilanne, mutta tilanne kuitenkin
Pidän itseäni jonkinmoisena experttinä, mitä kannabisleipomuksiin tulee. Olen muistaakseni tähän ketjuun avannut tekotapaa, vahvuuden laskemista ja sen sellaista.
Mutta joo, ei se mikään ihme ole, jos joku on pelästynyt niin paljon, että paikalle on soitettu ambulanssi. Kokenutkin polttelija on helisemässä, jos syö liikaa kannabista, koska '
"eihän tää ees toimi". Kyllä se toimii, sen vaikutuksen alkaminen vain kestää. Sitten kun se toimii, se toimii kokonaisvaltaisesti ja kauan, etkä mitenkään voi vaikuttaa toimimisaikaan. Tässä kohtaa jos marmorikuulat päässä ovat vähänkään epäjärjestyksessä, niin epätoivottuja vaikutuksia (paniikkikohtauksia, sekavuustiloja, harhaisuutta) tulee aika varmasti. Seurauksena pulssin lyöntitiheys voi kiihtyä, mikä muuttaa verenpainetta ja saattaa aiheuttaa huimausta ja pyörtymistä.
Hyvä kirjoitus oli tuo, josta lainauksen nappasin, vaikka en siihen tätä kannabisleipomista enempää tartukaan. Hyvää pohdintaa ja hyviä kysymyksiä.
Avaanpa tässä taas kerran omaa leipomistapaani, mutta en tietenkään kannusta ketään kokeilemaan. Eli ensin otetaan hyvää budia, sanotaanko vaikka neljä grammaa. Tämä murskataan tai saksitaan pieneksi ja lisätään sulaan voihin. Voita kuumennetaan kiehumispisteeseen, mutta ei keitetä. Sekoitellaan välillä, kunnes rasvan väri on muuttunut vihreänruskeaksi. Neljällä grammalla kannabista tämä kestää sellaisen ~45 minuuttia. Sitten siivilöidään budit pois rasvasta ja leipomisrava on valmis.
Jos jauhopeukalo on murtunut tai sitä ei ole, voi käyttää valmiita mixejä, kuten vaikka
tällaisia. Rasva lisätään joukkoon, jaetaan pullat vuokiin ja ei kun uuniin.
Menetelmäni vahvuuden tietämiseksi ei ole kovinkaan eksakti, mutta on toiminut ihan jees. Eli jos reiluun desiin rasvaa on liuotettu 4 grammaa budia ja taikinasta tulee 12 muffinsia, on yhdessä muffinsissa kannabista 0,33 grammaa. Tämä vain esimerkkinä, ite leivon vähän miedompia pullia, tuo 0,33 g on aika tuju annos.
Kuten olen maininnutkin, on oma käyttöni nykyään pääasiassa lääkekäyttöä, vaikka joskus jointin ihan huvin vuoksi imaisenkin. Oman sairauteni oireisiin syömällä nautittu kannabis on paras oireiden hillitsijä. Aamukahvin kyytipojaksi kun nappaa tuollaisen muffinsin, on tunnin päästä kokonaisvaltaisen rento olo ja sekä hermokivut, että jäykkyydet jäävät taka-alalle. Ovat edelleen siellä, mutta eivät juuri sillä hetkellä ole häiritseviä. Parasta syödyssä kannabiksessa ainakin mun kohdalla on se, että tuo oireita helpottava vaikutus kestää tuntikausia, joskus koko päivänkin, jolloin ei tarvitse syödä ainuttakaan Lyricaa, ei Tramalia, ei Temestaa, ei oikeastaan mitään. Nukkumista helpottavat lääkkeet skippaan sillä, että käyn ennen sänkyyn menoa parvekkeella polttamassa pienet paukut. Polttamalla vaikutus on totta kai välitön ja on hienoa mennä nukkumaan ja nukahtaa, kun "kehossa on hiljaista".
En sano ollenkaan, että lääkkeet eivät olisi auttaneet, totta kai ovat ja olen länsimaiselle lääketieteelle kiitollinen, koska tässä edelleen kirjoitan ja omilla jaloilla kävelen. On kuitenkin aivan eri asia hoitaa MS-tautia, kuin hoitaa sen oireita. Oireisiin en ole löytänyt kannabista parempaa lääkettä ja etsinyt olen aika kauan.