Pitäisikö Jatkoajan vapaa-osio poistaa?

  • 22 297
  • 229

Pitäisikö Jatkoajasta poistaa vapaa-osio?

  • Kyllä, yksikään ketju ei kiinnosta minua

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    270

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei millään, nyt on kerrankin kunnon väännöt pojilla pystyssä!

@Mr.Fox ,

"sääntöjen 4 ja 9§:n perusteella." Miten tuo liittyy jääkiekko-osioon kirjoittamiseen?
Asia selviö. Ootellaan sitten liigakauden aloitusta hiljaa karvaiset kätöset ristittynä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mr.Fox,

"sääntöjen 4 ja 9§:n perusteella." Miten tuo liittyy jääkiekko-osioon kirjoittamiseen?

Käsittelin tämän saman asian jo 08.06.2014:

Lähdetään tässä asiassa kuitenkin liikkeelle ihan perusasioista. Mä otan pari lainausta suoraan Sääntöosiosta.

"Nämä säännöt on laadittu, jotta keskustelu Jatkoajassa olisi mahdollisimman sujuvaa ja laadukasta."

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

"Mikäli viesteistä ilmenee, että käyttäjällä ei ole mitään annettavaa keskustelupalstalle, tai että hän rikkoo palstan sääntöjä, kirjoitusoikeudet poistetaan pysyvästi ilman varoitusta."

"4 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen.
"

"6 §
Kohtele muita kirjoittajia niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. Henkilökohtaiset loukkaukset ja henkilöön/nimimerkkiin kohdistuvat hyökkäykset ovat rangaistavia.
"

"9 §
Trollaaminen/flametus on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään provosoimaan lukijoita ja tietoisesti saamaan kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.
"

Yleisesti ottaen - ei siis liity mitenkään nimimerkkiin Käyttäjänimetön - jos joka kolmas viesti on kirjoitettu Kalsarikänniketjuun, niin niissä lopuissa 2/3 viesteistä pitäisi olla aivan helvetisti (jääkiekkoaiheista) asiaa. Muutenhan alkaa herkästi herätä jo sellainenkin ajatus, että onkohan kyseisellä kirjoittajalla mitään annettavaa jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle.

Mietipä asiaa jonkun toisen lajin kannalta. JOS mä rekisteröityisin nyt vaikkapa jollekin naisten telinevoimistelufoorumille - NIIN kauankohan saisin siellä riehua? Joka kolmas viestini olisi jotain känniääliöjuttuja, joka kolmas viestini olisi tarkoituksellista ja tietoista provosointia tai jopa henkilökohtaisuuksiin menoa, jokunen asiallinen ei-telinevoimisteluaiheinen viesti sekä loput (ehkä max 15-20%) viesteistäni liittyisivät jotenkin edes etäisesti telinevoimisteluun. Kuinka kauan saisin riehua kyseisellä palstalla? Kuinka moni kyseisen telinevoimistelufoorumin vakiokirjoittajista jäisivät kaipaamaan minua, kun olin niin "värikäs" ja "persoonallinen" kirjoittaja?

Edellisestä esimerkistäni lajin saa vaihtaa aivan mieleisekseen!
Kannattaa oikeasti miettiä hetki tuota esimerkkiäni viimeisessä kappaleessani.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
On täällä veljet kovasti tosissaan. Kyllä minua ihmetyttää, että joillakin on mielenkiintoa laskea, miten paljon kukakin on millekin palstalle kirjoittanut. No jos siitä saa elämäänsa sisältöä niin ei kai siitä ulkopuolisille ole haittaakaan.

Toisaalta eivätkö nämä vapaaosion kriitikot voisi näyttää esimerkkiä ja siirtyä tästä turhasta paskanjauhannasta jääkiekkokirjoitteluun kun kausikin kohta alkaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Käsittelin tämän saman asian jo 08.06.2014:


Kannattaa oikeasti miettiä hetki tuota esimerkkiäni viimeisessä kappaleessani.

Mitä väliä sillä muulla paskalla loppujen lopuksi on, jos kuitenkin on edes jotain etäistä annettavaa keskusteluun naisten telinevoimistelusta? Onko @Käyttäjänimetön muuten joskus selkeästi yrittänyt provosoida (pl. koiraketju)? Ihan siis kysyn, kun en ole huomannut. Toki Jääkoneenkuljettajalle muistan jotain naljailleen Kärppien maalivahtiasioista. Enkä nyt ihan liikaa ole känniääliöjuttujakaan huomannut. Vaikka eihän tämä liittynyt toki kyseiseen käyttäjään mitenkään (hymiö).

Ihan sivuhuomiona veikkaisin, ettei naisten telinevoimistelufoorumilla välttämättä hirveän tiukasti pysytä aiheessa. Tai no, mistä näistä tietää, mutta epäilen.

Ai kuinka kauan saisit riehua jollain harrastuspalstalla, jos viesteistäsi 80 pinnaa menisi ohi pääasiallisen aiheen? Riippuu täysin palstasta, mutta suurimmalla osalla palstoista voisit rellestää niin paljon kuin lystäät.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta eivätkö nämä vapaaosion kriitikot voisi näyttää esimerkkiä ja siirtyä tästä turhasta paskanjauhannasta jääkiekkokirjoitteluun kun kausikin kohta alkaa.
Eihän täällä vaapaaosiota varsinaisesti kritisoida. Lähinnä tapaa joilla modet antavat tänne kirjoittaa. Kuten äänestystilannekkin näyttää, niin osio on tarpeellinen, mutta sen ei pitäisi olla ainoa syy kirjoittaa palstalle. Ja kyllä, minä olen ainakin antanut jo kaikki mielipiteeni tähän ketjuun, joten voin siirtyä eteenpäin. Kunnes ilmenee jotain uutta aiheeseen.
Äänestys on mennyt siten kuten sen mielessäni ajattelinkin menevän ja olen enemmistön kanssa samaa mieltä. Modetkin saavat tuosta varmaan vähän osviittaa mitä käyttäjät Jatkoajalta odottavat. Heillä kun varmaan on niitä kokouksia joissa linjauksiaan miettivät, niin ehkä tästäkin ketjusta voivat jotain johtopäätöksiä vetää, tai sitten ei.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Ai kuinka kauan saisit riehua jollain harrastuspalstalla, jos viesteistäsi 80 pinnaa menisi ohi pääasiallisen aiheen? Riippuu täysin palstasta, mutta suurimmalla osalla palstoista voisit rellestää niin paljon kuin lystäät.

Onnistuu helposti. Vanha tuttavamme:

Futisforum2

Henkilökohtaiset tilastot - Viljuri

Keskustelualueella vietetty aika: 318 päivää, 3 tuntia ja 2 minuuttia.
Viestejä yhteensä: 5522 kirjoitusta

Yleinen keskustelu 4151
Muu urheilu 555
Kuvafoorumi 402
Brasilia 2014 77
Suomen maajoukkue 69
MM-2014 liveseuranta 69
Maajoukkueet ja arvokilpailut 45
Seurajoukkueet 36
Jalkapallokulttuuri 33
Suomalaiset joukkueet maailmalla 19
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Yksi esimerkkihän myös "ei-kiekkokeskustelijoista" ovat tuolla muu urheilu-osiossa väijyvät kirjoittajat, jotka tietävät hurjasti muusta kuin kiekosta ja tuovat sen mallikkaasti esille, mutta yhtä laillahan heidänkin palstalla olemassaolonsa tulisi laittaa suurennuslasin alle. Nämä tosin on laskettavissa kai ihan yhden käden sormilla ja yksi sellainen oli nimimerkki TomiP, joka tiesi hurjasti yksilölajeista, mutta hän lensi palstalta tänään pihalle ihan muista syistä kuin kiekkokeskusteluun liittyvän laiskuuden takia.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Muiden urheilusuorituksista keskusteleminen on aika triviaalia. Tätä mieltä olen nyt. Vuosina 2006 - 2013 olin vahvasti eri mieltä ja osallistuin myös innolla jääkiekkokeskusteluun. Vuosina xx - xx saatan jälleen osallistua. Sillä välin vapaalle on hauska kirjoitella ajan kuluksi ja lueskella muiden ajatuksia elämän varrella.

En tiedä, joku tuossa lätkässä ja lätkäkeskustelussa sakkaa. Minun oma veikkaus on liika pelimäärä. Mistä vitusta otan aikaa katsoa kolme peliä viikossa? Se on kolme seitsemästä illasta. Jos en katso valtaosaa peleistä, en opi tuntemaan joukkuetta eikä tunnesidettä synny. Jos ei ole tunnesidettä, ei ole mitään. Lisäksi on aivan yhdentekevää, mikä on yhden pelin lopputulos. Kun sillä ei ole mitään väliä, miksi katsojaa pitäisi kiinnostaa?

Tuote kuntoon.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä minua ihmetyttää, että joillakin on mielenkiintoa laskea, miten paljon kukakin on millekin palstalle kirjoittanut.
Palstasofta kyllä näyttää nämä luvut ihan napista painamalla.

Mitä väliä sillä muulla paskalla loppujen lopuksi on, jos kuitenkin on edes jotain etäistä annettavaa keskusteluun naisten telinevoimistelusta?
Mietin edelleen tuota yhtä lausetta:

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Huomaatko sanan pääasiassa? Henkilökohtaisen tulkintani mukaan se ei tarkoita mitään 10-15% teksteistä. Itse tulkitsisin tuon tarkoittavan >50% annista palstalle. Todennäköisesti Moderaattoreilla ei ole yhtä tiukka tulkinta - juuri siitä syystähän nämä tietyt kukkaset saavat täällä rehottaakin.

Ihan sivuhuomiona veikkaisin, ettei naisten telinevoimistelufoorumilla välttämättä hirveän tiukasti pysytä aiheessa. Tai no, mistä näistä tietää, mutta epäilen.
En minäkään tiedä! En tiedä edes sitä, että onko naisten telinevoimistelulla jotain omaa foorumia.

Ai kuinka kauan saisit riehua jollain harrastuspalstalla, jos viesteistäsi 80 pinnaa menisi ohi pääasiallisen aiheen? Riippuu täysin palstasta, mutta suurimmalla osalla palstoista voisit rellestää niin paljon kuin lystäät.
Juuri tätä tarkoitan!

Mietin vain sitä, että mitä jos rekisteröityisin jollekin shakkipalstalle, lintubongauspalstalle, valokuvauspalstalle tai vaikka tähtitieteilijöiden palstalle. Kuinkahan kauan saisin siellä remuta, jos 4/5 viestiäni olisivat täysin ulkopuolista paskaa ja osa vielä kirjoitettu kännissä? Aika hurjalta tuntuu, jos oikeasti palstojen vastuuhenkilöt eivät ollenkaan puuttuisi tuollaiseen toimintaan.

Onnistuu helposti. Vanha tuttavamme:
Niinpä... tähän suuntaanko Jatkoajan keskustelupalstan halutaan kehittyvän? Halutaanko tämän olevan laadukas jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta vai toinen FutisForum2?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yksi esimerkkihän myös "ei-kiekkokeskustelijoista" ovat tuolla muu urheilu-osiossa väijyvät kirjoittajat, jotka tietävät hurjasti muusta kuin kiekosta ja tuovat sen mallikkaasti esille, mutta yhtä laillahan heidänkin palstalla olemassaolonsa tulisi laittaa suurennuslasin alle. Nämä tosin on laskettavissa kai ihan yhden käden sormilla ja yksi sellainen oli nimimerkki TomiP, joka tiesi hurjasti yksilölajeista, mutta hän lensi palstalta tänään pihalle ihan muista syistä kuin kiekkokeskusteluun liittyvän laiskuuden takia.
Otin tähänkin asiaan kantaa jo eilen ensimmäisessä viestissäni tähän ketjuun:

Ehkä noin vuonna 2007 (plus-miinus 2-3 vuotta?) palstan käyttäjät ja viestimäärät lähtivät räjähdysmäiseen nousuun. Kirjoitusoikeuksia myönnettiin sellaisillekin henkilöille, jotka ihan avoimesti jo hakemuksessaankin ilmaisivat, että heitä ei kiinnosta vittujakaan kirjoittaa jääkiekosta yhtään mitään. Sama linja on jatkunut näihin päiviin saakka. Elävänä esimerkkinä tästä on esim. @TomiP - muutama päivä sitten hän itse myönsi asian. Olen useana unettomana yönä pohtinut, että tuovatko tällaiset kirjoittajat jääkiekkoaiheiselle palstalle mitään lisäarvoa.

Jotkut nimimerkithän saattavat kirjoittaa esim. 10 viestiä ehkä johonkin maajoukkueketjuihin ja sitten painaa satoja viestejä Vapaan tai Kierrätyskeskuksen puolella. Mielestäni tämä suhdeluku pitäisi olla lähes jokaisella nimimerkillä täysin toisinpäin - jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla. Luonnollisesti hyviäkin poikkeuksia on olemassa - enkä näe mitään väärää tällaisten henkilöiden toiminnassa ja heidän toimintansa tulisi myös jatkossakin sallia. Hyvänä esimerkkinä toiminee @vlad - hän taisi kirjoittaa valtaosan tuotannostaan Vapaan puolelle. Kenties jonkin verran tekstiä tuli myös Detroit Red Wingsin osioon, mutta en voi sanoa tätä varmaksi.
Vlad lienee oikein malliesimerkki siitä, kuinka Jatkoajan keskustelupalstalle voi kirjoittaa 20.000 viestiä pääasiassa muihin osioihin kuin jääkiekkokeskusteluun. Jos mä oikein muistan, niin vlad taisi jopa joskus oikein mainostaa sitä, kuinka hän ei ole saanut kertaakaan edes viikon pelikieltoa. Olisiko kerran joku huomautus tullut jostain + luonnollisesti se ketjunavauskielto syksyllä 2013?

Poikkeuksia voi ja saakin olla! Siinä tapauksessa heidän on vain poikkeuksellisen hyvin noudatettava palstan sääntöjä ja ohjeistuksia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mietin edelleen tuota yhtä lausetta:

"Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua jääkiekkoaiheisista asioista."

Huomaatko sanan pääasiassa? Henkilökohtaisen tulkintani mukaan se ei tarkoita mitään 10-15% teksteistä. Itse tulkitsisin tuon tarkoittavan >50% annista palstalle. Todennäköisesti Moderaattoreilla ei ole yhtä tiukka tulkinta - juuri siitä syystähän nämä tietyt kukkaset saavat täällä rehottaakin.

Puhutaanko tässä sitten taas määrästä vai laadusta? Entäpä laatu? Uniikki, perusteltu näkökulma, miellyttävälukuinen järkevä sisältö, vai syväluotaava analyysi? Jos nyt vaikka @Cobol kirjoittaisi 99% viesteistään johonkin Yöketjuun, pitäisin täysin riittävänä hänen 1-prosenttista kontribuutiotaan kiekkokeskusteluun. Minun nähdäkseni Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jossa on alue nimeltä Vapaa keskustelu eräänlaisena omana saarekkeenaan, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua kaikenlaisista asioista. Jääkiekkokeskustelun näkökulmasta on paskan hailee, mitä Vapaalle kirjoitellaan.

Entäpä se määrä? Pitääkö nimimerkin @MustatKortit päästä samaan prosenttiosuuteen, kuin sata viestiä vuodessa kirjoittavan perusmasa35:n (esimerkkinimimerkki)?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mietin vaan sitä, että mahtaako se olla palstajäsenille pakollista lukea kaikki viestit ja ketjut vapaalta puolelta? Itse en ole lukenut, vaikka tästä keskustelusta voisi sellaisen kuvan saada.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Erityisesti Kierrätyskeskus on kesällä kuin Turku, tuo NHL-miesten bilekaupunki. Mitä sitä lomalla tekisi, jollei olisi bilekaupunkia?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mietin vaan sitä, että mahtaako se olla palstajäsenille pakollista lukea kaikki viestit ja ketjut vapaalta puolelta? Itse en ole lukenut, vaikka tästä keskustelusta voisi sellaisen kuvan saada.

Jaa-a. Minä en ole noita politiikkaan liittyviä ketjuja lukenut vaalien jälkeen oikeastaan ollenkaan. Se vaan häiritsee, kun se vääntö siirtyy niistä tänne Kierrätyskeskuksen viihdyntäketjuihin. No siis kyllä mäkin nauran aina, kun Rinteen Ana on telkkarissa, mutta ei sitä ole pakko tulla tänne kertomaan... Sen kyllä tietää mitä siitä seuraa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Puhutaanko tässä sitten taas määrästä vai laadusta?
Edelleen määrästä - vai olenko edellisen vastaukseni (aiheeseen) jälkeen alkanut jo puhua jotain laadusta?

Jääkiekkoaiheisen keskustelun tasoon en (ainakaan toistaiseksi) ole ottanut sen suuremmin kantaa.

Entäpä laatu? Uniikki, perusteltu näkökulma, miellyttävälukuinen järkevä sisältö, vai syväluotaava analyysi?
Laadukasta tekstiä on erittäin vaikea määritellä! Jonkun mielestä laadukas ja monipuolinen teksti voi olla jonkun toisen mielestä ylipitkää, kuivaa ja liian asiapitoista paskaa. Toiset taas pitävät laadukkaana tekstinä kaikenlaisia hakamussutteluja sekä kirjoittamista täysin päinvastoin kuin on tarkoitus.

Minun nähdäkseni Jatkoaika on jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jossa on alue nimeltä Vapaa keskustelu eräänlaisena omana saarekkeenaan, jolla odotetaan pääasiassa keskustelua kaikenlaisista asioista. Jääkiekkokeskustelun näkökulmasta on paskan hailee, mitä Vapaalle kirjoitellaan.
Mun nähdäkseni Jatkoaika on taas jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta, jossa on lisänä alue nimeltä Vapaa keskustelu. Tämä ei ole mikään "eräänlainen oma saarekkeensa", vaan selkeä lisä itse ydinaiheeseen. Näinhän se on monilla muillakin harrastepalstoilla: lajiniilot keskustelevat palstan aiheen mukaisesti ja heillä on myös välillä mahdollisuus käydä tuulettumassa vapaassa osiossa.

Mä olen nyt tätä niin monta kertaa toistanut. Jatkoaikaan on pesiytynyt aivan liikaa kirjoittajia, joita ei vittujakaan kiinnosta jääkiekko tai keskustelu siitä. Millä perusteilla tällaisia kirjoittajia pitää roikottaa mukana?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Edelleen määrästä - vai olenko edellisen vastaukseni (aiheeseen) jälkeen alkanut jo puhua jotain laadusta?

Et ole, vaan hain takaa sitä, että mitä Moderaattorit (ja 35 vuoden kokemus) ovat hakeneet takaa sääntöjä laatiessaan. Pahoittelen epäselvää argumentaatiota, tänään on välillä ollut jäädä tavujakin pois sanoista — tiedä sitten mikä mättää.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jatkoaika ja vapaa keskustelu on nykyajan ilmentymä kansanradiosta. Tosikot ja veitikat voivat toteuttaa itseään ja tyydyttää tarpeitaan kertoa mitä sydämellään on samalla kun toiset voivat viihdyttää itseään em. kustannuksella. Miksi siis poistaa yleishyödyllinen osio?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jatkoaika ja vapaa keskustelu on nykyajan ilmentymä kansanradiosta. Tosikot ja veitikat voivat toteuttaa itseään ja tyydyttää tarpeitaan kertoa mitä sydämellään on samalla kun toiset voivat viihdyttää itseään em. kustannuksella. Miksi siis poistaa yleishyödyllinen osio?

Tässäpä tämä. Olen samaa mieltä.

Minä kirjoitan aika vähän jääkiekkoasiaa mutta seuraan jääkiekkoketjuja. Seurasin jo ennen kuin hain jäsenyyttä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ai kuinka kauan saisit riehua jollain harrastuspalstalla, jos viesteistäsi 80 pinnaa menisi ohi pääasiallisen aiheen? Riippuu täysin palstasta, mutta suurimmalla osalla palstoista voisit rellestää niin paljon kuin lystäät.
Heitin muuten ihan piruuttani Googleen muutaman lajin ja tutkin päällisin puolin kyseisiä keskustelupalstoja.

Shakkifoorumi
Shakkifoorumilla ei edes ole mitään Vapaa keskustelu -osiota. Vaikeata nähdä, että kyseisellä foorumilla viihtyisi yksikään 80% viesteistään shakin ulkopuolelta kirjoittavaa henkilöä.

Koripallo.com - Forum
Korisfoorumilta sentään löytyy Vapaa keskustelu -osio. Viestien määrässä mitattuna jopa Miesten I-divisioona -osio on suositumpi kuin Vapaa keskustelu. Jotenkin vaikeata edes kuvitella, että Jatkoajassa Mestis-osio voisi olla suositumpi kuin Vapaa keskustelu.

fora.fi - se golfareiden foorumi
Myös golfareiden foorumilta löytyy Sana on vapaa -osio.

Mikä on kuitenkin silmiinpistävintä näiden keskustelupalstojen Vapaa keskustelu -osioita tarkasteltaessa on se, että mistään ei löydy ketjuja kuten...

Mitä kaikkea olet tunkenut rectumiisi?
Kalsarikänniketju
Turhinta paskaa vain tähän turhaan ketjuun
Mielenkiintoisin paikka, jossa olet kakannut?
Oudoin paikka, jossa olet masturboinut?
Pillukarvat naisella - kyllä vai ei?
Munakarvat miehellä - kyllä vai ei?

Niin, mistä tällaiset ketjut - tai sitten toisilla palstoilla tällaisten ketjujen puute - mahtaa sitten oikein kertoa?

Voitaisiinko kuvitella, että rekisteröityisin uutena käyttäjänä vaikkapa golf-foorumille ja avaisin siellä ketjun tyyliin: "Mitä kaikkea olet tunkenut rectumiisi?"? Kuinka kauan oikeasti saisin hillua kyseisellä palstalla?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jatkoaikaan on pesiytynyt aivan liikaa kirjoittajia, joita ei vittujakaan kiinnosta jääkiekko tai keskustelu siitä. Millä perusteilla tällaisia kirjoittajia pitää roikottaa mukana?

Itse olen sellainen kirjoittaja, joka ei paljoa kirjoita jääkiekkoketjuihin. Seuraan ja luen niitä kyllä aktiivisesti, esimerkiksi sm-liigan siirtohuhuketjua, varmistuneiden siirtojen ketjua ja SaiPan uusien pelaajien ketjua tai vaikka loukkaantumisketjua. Mutta kun ei minulla ole mitään huhuja laittaa enkä niitä viitsi päästäni keksiä enkä tiedä ensimmäisenä siirroista eikä minulla ole mitään sisäpiirin tietoa kenenkään loukkaantumisesta tai uusista pelaajista, niin asioiden kommentointi olisi siksi typerää. Muista joukkueista kuin SaiPa en tiedä juuri mitään kirjoittamisen arvoista. Otteluketjuihin kirjoitan harvakseltaan, koska kun pelejä katson, niin keskityn peliin enkä Jatkoaikaan ja nykyään peleissä harvoin tapahtuu mitään niin mielenkiintoista että jaksaisin niitäkään jälkikäteen kommentoida. Syvälliset pelitapakeskustelut hienoine sanoineen ja nyansseineen eivät kiinnosta ollenkaan. Tämä ei tarkoita sitä etteikö jääkiekko ja nimenomaan SaiPa minua kiinnostaisi kovastikin ja toki maajoukkueet myös.

Sitä minä olen arvon kettuherra tämän ketjun tuotoksiasi lukeneena ihmetellyt, että mikä siinä humalassa kirjoittamisessa on sinulle noin paha punainen vaate? Itse en ole kalsarikänniketjuun kirjoittanut kertaakaan enkä muutenkaan kovassa humalassa aukaise mitään some-palveluja, mutta ymmärrän jos joku niin tekee. Joten siis mikä siinä kännikirjoittelussa häiritsee? (edit. toki monesti kyllä itsekin juon oluen jos toisenkin kirjoitellessani)


Huomaatko muuten, että kaikki nuo ketjut ovat osiossa kierrätyskeskus? Kirjoittajan pitää ensin mennä Vapaan puolelle ja sieltä vielä erikseen kierrätyskeskukseen, jotta nuo löytyvät. Kyllä minäkin monia noista ketjuista ihmettelen, muttei ne minua haittaa koska ei niitä ole pakko avata.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Voitaisiinko kuvitella, että rekisteröityisin uutena käyttäjänä vaikkapa golf-foorumille ja avaisin siellä ketjun tyyliin: "Mitä kaikkea olet tunkenut rectumiisi?"? Kuinka kauan oikeasti saisin hillua kyseisellä palstalla?

Koita ihmeessä ja kerro tulokset meille.

Itse aiheeseen, vastasin ei tiukemmalla moderoinnilla. Kierrätyskeskukseen en puuttuisi, kaatopaikaksihan se on kaiketi tarkoitettukin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Itse olen sellainen kirjoittaja, joka ei paljoa kirjoita jääkiekkoketjuihin.
- - -
Tämä ei tarkoita sitä etteikö jääkiekko ja nimenomaan SaiPa minua kiinnostaisi kovastikin ja toki maajoukkueet myös.
Hmm... melko outoa! Mä yhdistän sut saman tien SaiPa:n asiakirjoittajaksi.

SaiPa:n ykkösniminä mä pitäisin nimimerkkejä @mirasane ja @Murmeli - melkein voisin sanoa, että sä tulet hyvänä kolmosena. Ehkä mä olen vain sitten väärässä?

Sitä minä olen arvon kettuherra tämän ketjun tuotoksiasi lukeneena ihmetellyt, että mikä siinä humalassa kirjoittamisessa on sinulle noin paha punainen vaate? Itse en ole kalsarikänniketjuun kirjoittanut kertaakaan enkä muutenkaan kovassa humalassa aukaise mitään some-palveluja, mutta ymmärrän jos joku niin tekee. Joten siis mikä siinä kännikirjoittelussa häiritsee? (edit. toki monesti kyllä itsekin juon oluen jos toisenkin kirjoitellessani)
En mä pidä humalassa kirjoittelua minään pahana punaisena vaatteena! Sanoin jo aiemmin, että kirjoittelen toisinaan itsekin enemmän tai vähemmän nauttineena. Pikkuhiprakassa voi toisinaan kirjoittaa parempaakin asiatekstiä kuin täysin selvinpäin. Ehkä edellisessä lauseessa tulikin puolivahingossa esille se tärkein sana/ajatus: ASIATEKSTI?

Huomaatko muuten, että kaikki nuo ketjut ovat osiossa kierrätyskeskus? Kirjoittajan pitää ensin mennä Vapaan puolelle ja sieltä vielä erikseen kierrätyskeskukseen, jotta nuo löytyvät. Kyllä minäkin monia noista ketjuista ihmettelen, muttei ne minua haittaa koska ei niitä ole pakko avata.
Huomaan! Enkä minäkään ole kyseisiä ketjuja avannut tuskin koskaan (vaikka Kalsarikänniketjuun olen joskus itsekin kirjoitellut).

Pointti onkin siinä, että minkä vuoksi kyseisiä ketjuja pitää yleensäkään olla olemassa. Mun on hyvin vaikea kuvitella, että jollain muilla harrastepalstoilla olisi vastaavanlaisia hieman kyseenalaisiakin ketjuja. Muilla palstoilla - ainakin todella pikaisella tarkastuksella - yritetään edes vähän alusta pysyä palstan alkuperäisessä aiheessa sekä asiallisina.

Koita ihmeessä ja kerro tulokset meille.
Mieli kyllä tekisi! Toisaalta mulla ei ole koskaan ollut mitään asiaa kirjoittaa Jatkoajankaan rectum-ketjuun, joten miksi mä menisin avaamaan vastaavaa ketjua jollekin toisellekaan palstalle. Ehkä joku kyseiseen ketjuun kirjoittanut nimimerkki voisi tehdä excursio-matkan golf-foorumille ja raportoida sitten matkan annin?
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomaan! Enkä minäkään ole kyseisiä ketjuja avannut tuskin koskaan (vaikka Kalsarikänniketjuun olen joskus itsekin kirjoitellut).

Pointti onkin siinä, että minkä vuoksi kyseisiä ketjuja pitää yleensäkään olla olemassa. Mun on hyvin vaikea kuvitella, että jollain muilla harrastepalstoilla olisi vastaavanlaisia hieman kyseenalaisiakin ketjuja. Muilla palstoilla - ainakin todella pikaisella tarkastuksella - yritetään edes vähän alusta pysyä palstan alkuperäisessä aiheessa sekä asiallisina.

Toisaalta noissa "kyseenalaisissakin" ketjuissa on rajansa, eikös nimimerkki @vlad saanut ketjunavauskiellon modeilta ihan vaan tuollaisten ketjujen takia? Eli kyllä modeillakin on joku rajansa asian suhteen.
 

Nick Neim

Jäsen
Toisaalta noissa "kyseenalaisissakin" ketjuissa on rajansa, eikös nimimerkki @vlad saanut ketjunavauskiellon modeilta ihan vaan tuollaisten ketjujen takia? Eli kyllä modeillakin on joku rajansa asian suhteen.

Juurikin näin, ja vlad ehti olemaan palstalla sellaiset 11 ja puoli vuotta, ennen kuin esimerkiksi aukaisi tuon rectum -ketjunsa... Siinä mielessä tuo esimerkki "liittyisin jollekin palstalle uutena ja avaisin ketjun" ei toimi oikeastaan lainkaan. Olen nimittäin 100% varma, että tuollaisen ketjun tänne avaava, mahdollisesti päivän pari rekisteröityneenä ollut jäsen ei täälläkään sen kauempaa notkuisi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
SaiPa:n ykkösniminä mä pitäisin nimimerkkejä @mirasane ja @Murmeli

Oho, kiitos tällaisesta kunniasta. Se herätti minut huomaamaan tämän koko topicin.

Itse olen sitä mieltä, että vapaa keskustelu saa olla. Osallistun itse tällä puolella lähinnä NHL-fantasiamanagerointikeskusteluihin ja nehän liittyvät lätkään. Känniketjut, naisasiaketjut, ym eivät minua juurikaan kiinnosta ja kun en niitä avaa, eivät ne haittaakaan. Eli kysymys on vähän sama että pitäisikö McDonaldsista kieltää kasvishampurilaiset, koska ne ovat niin pahoja? Ei tarvitse, koska ei niitä ole pakko tilata :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös