Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 006 172
  • 12 943

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oletko varma ettei huonoon arvosanaan vaikuttaneet puuttuvat verbit?

Olen, koska silloin ei puuttunut yhtäkään verbiä. En myöskään kirjoittanut sitä esseetä saksankielisen softan omaavalla kännykällä, mikä huomattavasti helpotti tehtävää. Pilkkusäännöt olivat toki hieman hakusessa, muttei nyt niin pahasti.

Hyvä yritys kumminkin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Se muuten on aika ravisuttava hetki, kun onkin paska jossain, jossa luuli olevansa hyvä.

Tämä on kyllä totta ja myös helvetin opettavaista. Näitä avautumisia muistuu ainakin pari elämän varrelta. Esim. autokoulun kirjallisiin en lukenut tai harjoitellut ollenkaan, kun luulin osaavani nuo nyt muutoinkin. Järkytys oli aika valtava, kun tietokone kertoi, että eipä mennyt läpi. Lisäksi joskus aikanaan siirryin sarjatasoa ylemmäksi kokeilemaan miten taso eräässä urheilulajissa riittää ja jossa kuvittelin olevani kovakin tekijä. Noh, en ollut enää tuolla seuraavassa sarjassa. Lisäksi yliopiston alkaessa oletin olevani kovakin guru alallani ja kaiken menevän aivan omalla painollaan eli vitosia napsuisi tuosta vain, kun olihan lukiossa tullut kymppiä, kirjoituksista L ja vielä joku hikinen kirjastipendi. Vaikka loppupeleissä aika leppoisasti maisteriksi valmistuttiin, niin eivät ne hyvät arvosanat todellakaan ilman lukemista pelkällä luennoilla käymisellä tulleet ja aluksi oli muistaakseni todella karua, kun tenteistä ei tullutkaan ihan niitä parhaita arvosanoja.
 

Andrew

Jäsen
Äidinkielen kirjoitusten arviointihan on menneeltä aikaikaudelta. Näin yksinkertaisesti siitä syystä, että kirjoitustyyliä arvioidaan sensorien omien mieltymysten mukaan, eikä vai pelkästään kielioppia ja sanojen käyttöä, kuten sen pitäisi olla. Itsellänikin äidinkielen arvosana tippui kirjoituksissa, koska sensorit eivät siitä, miten kirjoitin. Tätä myös äidinkielenopettajani epäili, ennen kuin lähetti esseeni eteenpäin.

Äidinkieli on varmasti ongelmallisin arvosteltava oppiaine ylioppilaskirjoituksissa. Matematiikka tai joku vieras kieli on oikein tai väärin. Siitä ei tarvitse keskustella, kun on selkeät vastaukset.

Itse kirjoitin -90 luvun lopussa ja silloin kirjoitin äidinkielen aineeni, että Suomen pitäisi liittyä Natoon. Olin todella huono äidinkielessä, mutta tämä aihe oli kuin tehty minulle.

Äidinkielen opettajani sanoi minulle, että "aineesi on erittäin heikko A ja saat olla tyytyväinen, jos menee läpi... " No, minun aineeni tuli takaisin sieltä C arvosanana, joten se siitä. Tämä samainen äidinkielen opettaja muuten lähetti yhden kaverin aineen E ja se tuli takaisin C arvosanana, joten hänellä heitti arvostelu aika paljon.

Siihen aikaan oli sääntö, että jos arvostelijan mielestä arvosana heittää kahdella jompaan kumpaan suuntaan niin silloin joku muu lukee myös aineen läpi. En tiedä nykykäytännöstä.

Mutta tuossa minun aineessani saattoi juuri tulla esiin ongelmallinen seikka, että äidinkielen opettaja ei tykännyt minun argumenteista ja alensi sen takia arvosanaani. Onneksi lautakunta sitten käsitteli asian puolueettomasti.
(Tai siis tietenkin olen sitä mieltä, kun arvosana nousi kahdella... !)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lisäksi yliopiston alkaessa oletin olevani kovakin guru alallani ja kaiken menevän aivan omalla painollaan eli vitosia napsuisi tuosta vain, kun olihan lukiossa tullut kymppiä, kirjoituksista L ja vielä joku hikinen kirjastipendi. Vaikka loppupeleissä aika leppoisasti maisteriksi valmistuttiin, niin eivät ne hyvät arvosanat todellakaan ilman lukemista pelkällä luennoilla käymisellä tulleet ja aluksi oli muistaakseni todella karua, kun tenteistä ei tullutkaan ihan niitä parhaita arvosanoja.
Itsevarmuus ja siihen liittyvät asiat olisivat varmasti oman ketjunsa arvoinen jutunjuuri, mutta nyt vain lyhyesti otan tähän kiinni. Nimittäin mulla homma on mennyt tasan toisinpäin. Jotenkin sitä lukioikäisenä tuli oltua aika epävarma asioista, vaikka hallitsin erinäisiä aineita ja asioita oikein hyvin. Tämä näkyi kirjoituksissa ja myöhemmin pariinkin kertaan yliopistoon hakiessani - ei vain jostain syystä luottanut siihen omaan ajatteluun, vaikka osasin muodostaa mielipiteitä ja perustellakin niitä itselleni. Kypsyys ja itsevarmuus ilmaista itseäni puuttui kuitenkin täysin.

Pari vuotta sitten päälle kolmekymppisenä kun hain yliopistoon, luin alueen kerran lävitse ja kertasin pari hankalampaa juttua. Menin kokeeseen, tulostin ajatuksiani aiheesta paperille ja pääsin sisälle hyvillä pisteillä. Pääaineeni kurssien keskiarvo on neljä, ja tämä on tullut hyvin kivuttomasti, jopa helposti. Sivuaineopinnot menevät tyyliin "sisällysluettelo bussimatkalla", joten niistä ei sen enempää.

Puhdasta tietoa tuskin omaksun sen tehokkaammin, toki sitä on tässä vuosien mittaan kertynyt enemmän kuin teinipoikana, vaan luulen, että suurin ero on siinä, että itseluottamukseni on aivan eri luokkaa nykyään kuin lukiojannuna. Turhan nöyrä olin, vaikka se on oikein annosteltuna hyvä piirre sekin.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Mutta tuossa minun aineessani saattoi juuri tulla esiin ongelmallinen seikka, että äidinkielen opettaja ei tykännyt minun argumenteista ja alensi sen takia arvosanaani. Onneksi lautakunta sitten käsitteli asian puolueettomasti.
(Tai siis tietenkin olen sitä mieltä, kun arvosana nousi kahdella... !)
Mulle kävi juuri päinvastoin. Kirjoitin tulikivenkatkuisen aineen siitä, kuinka länsimaat ovat mulkkuja ja hyväksikäyttävät köyhempiä maita mm. myymällä aseita konfliktialueiden kaikille osapuolille, lytäten siis aika monta vuosikymmentä länsimaista oikeistopolitiikkaa. Lähti ällänä, en tiedä minä tuli takaisin, sillä lukiossani oli jostain syystä sellainen käytäntö, ettei alle C:n arvosanoja paljastettu, mikäli toinen äidinkielen aine oli saanut C:n tai enemmän. Toinen aine lähti ja palasi E:nä, joten jäi sitten epäselväksi mitä sille ällälle kävi, mutta ainakin B:ksi siis pudotettu. Mielestäni olin aikanaan suoraan asian ytimessä enkä kirjoittanut ohi aiheen, joten fiilikseksi jäi, että mielipiteet vaan olivat liian vasemmistoliberaaliradikaaleja arvon sensoreille... Mutta tiedäppä häntä, hauska olisi näin aikuisempana päästä tuo aine lukemaan.

Se muuten on aika ravisuttava hetki, kun onkin paska jossain, jossa luuli olevansa hyvä.
Se muuten on! Aikanaan olin 150 oppilaan maalaislukion paras, ja lähdin Helsinkiin maailmanvalloitus mielessä. Oli melkoinen shokki tajuta muutaman viikon luonnontieteen opintojen jälkeen, että on parhaimmillaankin vain keskikastia, ja että kärki vetää jossain niin korkeissa sfääreissä, ettei niiden kanssa voinut edes keskustella. Helvetti, jotkut oli tehnyt parin ensimmäisen vuoden yliopisto-opinnot jo lukion ohessa, ja suunnittelivat väitöskirjaansa, kun itse vielä opetteli juomaan kaljaa opiskelijabileissä. Sentään osalle noista sai päteä sillä, että sai ostaa sitä kaljaa - eihän ne 16-vuotiaina yliopistoon siirtyneet sitä mistään saaneet, lällällää.

Eniten kyllä vitutti ne tyypit, jotka olivat paitsi tolkuttoman fiksuja, myös ehkä jossain määrin urheilullisia ja kaiken lisäksi mukavia tyyppejä ja sosiaalisesti lahjakkaita. Voiko tosiaan kaiken saada? Sentään osa näistä katosi nopsaan muihin hommiin, yksikin lopetti teoreettisen fysiikan ja meni sen sijaan vaan koodaamaan. Saa siis vääntää tylsää koodia päivät pääksytysten, lafkan nimi taisi olla joku Supercell tai jotain, mutta anyway, mahtaa sitäkin kaveria vituttaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eniten kyllä vitutti ne tyypit, jotka olivat paitsi tolkuttoman fiksuja, myös ehkä jossain määrin urheilullisia ja kaiken lisäksi mukavia tyyppejä ja sosiaalisesti lahjakkaita. Voiko tosiaan kaiken saada?
No ei, mulla esimerkiksi on karvainen perse. Onneksi on Gillette.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Äidinkieli on varmasti ongelmallisin arvosteltava oppiaine ylioppilaskirjoituksissa. Matematiikka tai joku vieras kieli on oikein tai väärin. Siitä ei tarvitse keskustella, kun on selkeät vastaukset.

Pitkä vieras kieli on oikeastaan noin mustavalkoinen vain sanojen oikeinkirjoituksen ja välimerkkien suhteen. Kyllä sielläkin pitää olla sisältöä. Mitä olen eri kursseilla lukiossa englannin kirjoitelmia tehnyt, niin parhaat pisteeni (2x95p/99p) olen saanut kirjoittamalla jostain "diipistä" ja yhteiskunnallisesta aiheesta. Jotkut lomajutut on sitten luokkaa 88p, samoilla pilkkuvirheillä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mielestäni olin aikanaan suoraan asian ytimessä enkä kirjoittanut ohi aiheen, joten fiilikseksi jäi, että mielipiteet vaan olivat liian vasemmistoliberaaliradikaaleja arvon sensoreille... Mutta tiedäppä häntä, hauska olisi näin aikuisempana päästä tuo aine lukemaan.
Täysin sama tunne täällä.

Mielestäni ei ollut ollenkaan radikaalia kirjoittaa maailmanmestari Mika Häkkisen olevan maailman hienoin mies ja toisaalta melkein murhaaja, likipitäen tappaja tai ainakin hänet pitäsi tuomita kuolemantuottamuksesta välittömästi. Sillä ilman hänen käsittämättömällä onnella ajamiaan viimeaikaisia maailmanmestaruuksia, moni juuri ajokortin saanut nuori olisi yhä hengissä, eikä olisi ajanut itseään hiprakassa omaan Divina Commediaansa jollain kasikolmosella Corollalla Juankosken peräkylissä luukuttaen kasettisoittimestaan samalla Gösta Sundqvistin ikivihreää "Teuvo, Maanteiden kuningas"-kappaletta. Myös Göstä Sundqvistille voisi antaa samassa oikeudenkäynnissä tuomion vähintään avustetusta itsemurhasta tuon yllämainitun kappaleen luomisen ansiosta.

Tuu nyt sensori itte selittää (mitä et ymmärtänyt)?!
Eniten kyllä vitutti ne tyypit, jotka olivat paitsi tolkuttoman fiksuja, myös ehkä jossain määrin urheilullisia ja kaiken lisäksi mukavia tyyppejä ja sosiaalisesti lahjakkaita. Voiko tosiaan kaiken saada?
Ei voi. Metrinen k*lli korvaa kyllä likipitäen kaiken yllä mainitsemasi.

Vaikka olisit melonnan maailmanmestari, mutta varustettuna viisisenttisellä melalla, niin ei hymyilyttäisi sitten pätkääkään. Eikä Pekkaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pari vuotta sitten päälle kolmekymppisenä kun hain yliopistoon

Luulen, että tuossa boldatussa osiossa voi olla se jutun juju eli jonkunlainen elämänkokemus ja toisaalta onhan eri tieteen aloja muutoinkin hippasen vaikea verrata suoraan keskenään. Olin täydet 20 vuotta, kun aloitin yliopisto-opinnot (sisään pääsin 19-vuotiaana) ja näin jälkikäteen katsoen, niin ihan teinihän tuolloin oli ja oma maailmankuva ei kovin realistinen välttämättä kaikessa suhteessa tuolloin ollut. Oletin, että yliopisto coustaillaan läpi lukiotiedoilla ja kuuntelemalla luennoilla (<- tunneilla hereillä olo toimi lukiossakin), mutta kieltämättä omalla alalla niihin huippuarvosanoihin oli ihan oikeasti panostettavakin. Ylipäätään näin kyllä enemmän vaivaa opiskelun eteen lukiossa, mutta jotenkin vain odotin sen yksinään kantavan yliopistossakin. Naivi on parikymppisen mieli.
 
Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mopoautot.

Hesarin uutisessa espoolaisisä ihmettelee mopoauton vakuutusta, vuoden liikennevakuutukselle ja täyskaskolle tulee hintaa viitisen tonnia.

Mies kertoi samalla terveisensä vakuutusyhtiön johtoon: tämä on naurettava hinta, jolla pyritään viestittämään, että mopoautoilijoiden on turha hakea Ifistä vakuutusta. Mies pohti sitäkin, mikä vaikutus tällaisilla korotuksilla on koko mopoautoiluun Suomessa.

"Varmaan siinä myös maahantuojat ovat lirissä ja ne, jotka omistavat mopoauton. Eihän kukaan enää osta niitä. Kukaan ei maksa viittä tonnia vakuutuksista, jos itse autokin käytettynä maksaa viisi tonnia."

Hinta oli lähes kymmenkertaistunut edellisestä laskusta. Uusi vakuutus piti hakea, koska poika oli ajanut kolarin edellisellä mopoautolla, ja se oli mennyt lunastukseen.

Boldasin tuosta sen syyn tuolle korotukselle. Jutussa lisäksi kerrotaan, että mopoautoille sattuu vahinkoja moninkertaisesti muihin ajoneuvoihin verrattuna ja lisäksi korvaussummat ovat suuria, koska mopoauto päätyy useasti lunastukseen ja henkilövahingot ovat yleisiä. Lähitapiola nosti vuoden vaihteessa maksuja viitisentoista prosenttia, mutta korotusvaraa olisi edelleen.

Ei tulisi mieleenikään päästää lastani tuollaisen roskan rattiin.
 

Tuamas

Jäsen
Mopoautot.

...

Boldasin tuosta sen syyn tuolle korotukselle. Jutussa lisäksi kerrotaan, että mopoautoille sattuu vahinkoja moninkertaisesti muihin ajoneuvoihin verrattuna ja lisäksi korvaussummat ovat suuria, koska mopoauto päätyy useasti lunastukseen ja henkilövahingot ovat yleisiä. Lähitapiola nosti vuoden vaihteessa maksuja viitisentoista prosenttia, mutta korotusvaraa olisi edelleen.

Ei tulisi mieleenikään päästää lastani tuollaisen roskan rattiin.

En ymmärrä ko. herran tuohtumusta, joten en sitä kommentoi. Vakuutuksissa on tervetullutta, jos henkilön profiili vaikuttaa entistä enemmän vakuutusmaksuun, jolloin maksurasitus kohdistuu oikeudenmukaisemmin.

Mutta todetaan nyt että mopoautot ovat äärimmäisen käteviä laitteita, ainakin Porin tyylisessä kaupungissa jossa joukkoliikenne on tasoa naurettava ja urheilupaikat ym. on hajasijoitettu ympäri kaupunkia.

Lisäksi on todettava, että mopoauto on niin merkittävästi turvallisempi kuin mopo, että ei tulisi mieleenikään päästää tulevaisuudessa lastani mopoa hankkimaan.
Toki noilla vahinkoja sattuu paljon, koska niitä ajavat pääasiassa teinit.

Suurin osa onnettomuuksista on toki käytännössä harmittomia ja lunastukseen meneminen johtuu pääasiassa siitä, että ulkopinnat ovat muovia joka vaurioituu herkästi ja maksaa aivan järkyttävästi korjata.

Ranskassa (jossa mopoautoja on laajemmin käytössä) oli taannoin tehty tutkimus jossa mitattiin ajoneuvojen turvallisuutta ajoneuvojen määrästä suhteessa vammautumisiin ja liikennekuolemiin.
Tässä moottoripyörä oli ylivoimaisesti vaarallisin väline, mopo sen jälkeen, sitten henkilöauto ja "viimeisenä" mopoauto.

Notta silleen, asioissa on aina monta puolta.

Toki osaa autoilijoista mopoautot tuntuvat ärsyttävän suunnattomasti ja iso osa vaaratilanteista aiheutuu siitä, kun raavaiden miesten pienet munat eivät anna periksi ajaa jonkun muovikipon takana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toki osaa autoilijoista mopoautot tuntuvat ärsyttävän suunnattomasti ja iso osa vaaratilanteista aiheutuu siitä, kun raavaiden miesten pienet munat eivät anna periksi ajaa jonkun muovikipon takana.
Tähän pienimunaisuuteen kulminoituu itse asiassa aika monta ongelmaa yhteiskunnassamme alkaen näistä vaarallisista ohituksista aina työyhteisöihin saakka. Parisuhdeasiat tästä rajauksesta pois.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ja oliko joskus (vieläkin?) systeemi, että jos opettajan ja sensorin antamat pisteet poikkeavat kovasti, niin toinen sensori katsoo vielä?

Mielestäni toisen sensorin käyttöä voi oppilas vaatia. Oli systeemi mikä tahansa, niin ongelmana toisen sensorin käytössä on se, että jos toinen sensori muuttaa arvosanaa radikaalisti toisen sensorin arvosteluun verrattuna, niin kyseessä on melkoinen toisen varpaille astuminen. Eli sensorit eivät kovin helposti anna virallista poikkeavaa näkemystä eri sensorien välillä, koska tällöin kyseenalaistetaan toisen sensorin ammattitaito ko. hommaan.

Joskus nämä ovat aika yllättäviä, koska tuollainen esseen arvostelu riippuu niin paljon arvostelijasta. Puolisoni essee lähti arvosanalla L tarkastukseen ja palasi C:ä takaisin. Itse samana keväänä kirjoittaneena vetäisin myös C:n, ja rehellisesti sanottuna olemme kirjoittajina aivan eri planeetoilta. Puolisoni arvosana laski muistaakseni siksi, että sensori katsoi, että kirjoitus ja otsikko eivät täysin vastanneet toisiaan. Tämä asia oli myös meillä iso shokki, mutta puoliso kirjoitti äidinkielen uudestaan seuraavana syksynä ja sai ansaitsemansa L:n.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisäksi on todettava, että mopoauto on niin merkittävästi turvallisempi kuin mopo, että ei tulisi mieleenikään päästää tulevaisuudessa lastani mopoa hankkimaan.
Toki noilla vahinkoja sattuu paljon, koska niitä ajavat pääasiassa teinit.

Suurin osa onnettomuuksista on toki käytännössä harmittomia ja lunastukseen meneminen johtuu pääasiassa siitä, että ulkopinnat ovat muovia joka vaurioituu herkästi ja maksaa aivan järkyttävästi korjata.

Autot - Helsingin Sanomat

Vuonna 2012 mopoautoja liikkui liikenteessä jo yli 7 000.

Mopoautoille sattui Liikennevakuutuskeskuksen mukaan 735 liikennevahinkoa vuonna 2012. Niistä 150 oli henkilövahinkoja. Vertailun vuoksi samana vuonna vakuutusyhtiöt korvasivat lähes 4 000 mopojen aiheuttamaa liikennevahinkoa.

Jos noi luvut pitää paikkansa, niin vähän yli kymmenen prosenttia mopoautoista kolaroitiin ja henkilövahinkojakin sattui aika reilusti noin pieneen määrään. Ei mikään ihme jos vakuutusmaksut alkavat olemaan samaa luokkaa kuin ajoneuvon hinta, varsikin kun tosiaan laite menee lunastukseen helposti ja korjaaminen on kallista kuten huomautit.
Suhteessa ajoneuvojen määrään mopoautojen vahinkoja oli yli neljä kertaa enemmän kuin mopoilla. Syitä voi olla useita. Mopoautoilla ajetaan pidempään kuin mopoilla, jotka ovat käytössä pääasiassa kesällä. Tyypillisiä mopoautovahinkoja ovat risteyskolarit ja peräänajot.

Helsingissä asuvana on tietysti helppo sanoa, että oma poika menköön tulevaisuudessa julkisilla kunnes saa auton, mutta ymmärrettäväähän se on että pienemmissä kaupungeissa ja maaseudulla etsitään muita ratkaisuja.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Mopoauto= lapset ajavat muovikopilla autojen seassa. Ei järjen häivää. Vaikka se teiniä mopolla välillä ruovituttaakin, niin sentään vähän menoa hillitsee kun ei ole sitä muovikoppia ympärillä.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ranskassa (jossa mopoautoja on laajemmin käytössä) oli taannoin tehty tutkimus jossa mitattiin ajoneuvojen turvallisuutta ajoneuvojen määrästä suhteessa vammautumisiin ja liikennekuolemiin.
Tässä moottoripyörä oli ylivoimaisesti vaarallisin väline, mopo sen jälkeen, sitten henkilöauto ja "viimeisenä" mopoauto.

Notta silleen, asioissa on aina monta puolta.

Oliko tämä tutkimus tehty alueilla joissa ei ole talvea käytännössä lainkaan, eli tiet ovat pääsääntöisesti plusasteiden puolella, eikä jäätymisestä juuri ole tietoa. En suorilta lähtisi vertaamaan Suomen & Ranskan liikennekulttuuria + tutkimuksia ajoneuvojen turvallisuusjaottelusta.
 

Tuamas

Jäsen
Oliko tämä tutkimus tehty alueilla joissa ei ole talvea käytännössä lainkaan, eli tiet ovat pääsääntöisesti plusasteiden puolella, eikä jäätymisestä juuri ole tietoa. En suorilta lähtisi vertaamaan Suomen & Ranskan liikennekulttuuria + tutkimuksia ajoneuvojen turvallisuusjaottelusta.

Pointtina se, että vaikka mopoautoille tapahtuu paljon onnettomuuksia, ne ovat käytännössä kaikki sellaisia joissa ei kuolla/vammauduta, eli pienessä vauhdissa vaikka sitten ojaanajoja.

Kuolleet viimeiseltä kymmeneltä vuodelta
Mopo keskimäärin 10 / vuosi
Moottoripyörä 25 / vuosi
Mopoauto 0,5/ vuosi, yhteensä 4 (2004-2012)

Mopoauton vaihtoehto ei ole henkilöauto, vaan mopo.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oltiin eilen kaverin kanssa baarissa. Ilta meni ihan hyvin, mutta baarista pois lähtiessä narikkajonossa edessä oleva kaveri halusi ilmeisesti purkaa pahaa oloaan muihin ja yritti haastaa porukkaa tappelemaan. Ei oikein seuraa tuntunut leikkeihinsä saavan, joten kääntyi vielä meikäläisen puoleen siihen taakse. Juttelin siinä kaverin kanssa ja aivan yhtäkkiä joku tarttui rinnuksistani. Tämä edellä ollut sankari halusi nyt sitten selvästi tanssia meikäläisen kanssa. Tönäisin jätkän pois ja sanoin jotain tyyliin, "et nyt jaksaisi". Yllättäen tämä kaveri sitten luovuttikin ja ei nähty häntä enää hetkeen. Baarin edessä sitten kaverini poltti tupakkaa ja tämä sankari tulee jostain sivusta ja tönäisee meikäläistä. Kaverini siinä sitten antoi suoraan pienen nyrkiniskun kasvoihin ja tältä sankarilta huuli taisi aueta. Lähti samantien luikkimaan karkuun.

Nyt sitten tänään yksi tuttu, joka oli ollut siinä lähistöllä ja nähnyt tämän apinan toiminnan ja jollain tavalla myös ainakin tietää hänet linkitti juttuja hänen Facebook-seinältään.

Valittaa siellä, kuinka ei nykyään voi käydä baarissakaan, kun joku lyö aivan yllättäen. Tyypin äitikin käynyt kommentoimassa, kuinka asiasta pitäisi tehdä poliisijuttu yms.

Siis helvetti! Tämä aikamme sankari haastaa ensin riitaa koko baarin kanssa, kukaan ei halua lähteä mukaan, silti vielä hakee ulkona väkisin jotain actionia, ottaa pikkaisen osumaa ja itkee Facebookissa kuinka viaton kansalainen kohtaa väkivaltaa.

Itken ja nauran yhtä aikaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari pissistä dösässä

Kusi-Kiira: "Kiltit jätkät on kyl vitun tylsii, mä en jaksa niitä yhtään."
Virtsa-Virve: "No älä. Mitä nekin luulee vittu olevansa."
K-K: "Onneks on Tauski, se vaan aina vittu ottaa minkä haluaa. Siks se saa pidettyä mut."
V-V: "No älä. Vittu, mä lähetin tekstarin Jartsulille ja se vastas vaan, et 'joo, millon nähään'. Vittu miten tylsä viesti, vaik mä laitoin sille ihan sikana hymiöit ja kaikkee."
K-K: "No älä. Vittu."
 
Kusi-Kiira: "Kiltit jätkät on kyl vitun tylsii, mä en jaksa niitä yhtään."
Virtsa-Virve: "No älä. Mitä nekin luulee vittu olevansa."
K-K: "Onneks on Tauski, se vaan aina vittu ottaa minkä haluaa. Siks se saa pidettyä mut."
V-V: "No älä. Vittu, mä lähetin tekstarin Jartsulille ja se vastas vaan, et 'joo, millon nähään'. Vittu miten tylsä viesti, vaik mä laitoin sille ihan sikana hymiöit ja kaikkee."
K-K: "No älä. Vittu."

Tällaiset pissikset on heitettävä välittömästi bussin ikkunan läpi sporakiskoille ja mieluiten niin, että he leikkaantuvat sporan osuessa kahtia. Tällaisia ajatuksia minulle tulee välillä, kun kuulen samankaltaisia keskusteluita. Ehkä kannattaisi pitää ne vaan itsellään.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Työpaikkani intranetissä on otsikko "Äänestä suosikki työtuoliasi".

En todellakaan tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

"Kyllä tuosta nyt ymmärtää mitä tarkoitettiin!" -viestejä odotellessa...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kilpeläisen peli ei ollut yhtään sen huonompi kuin muidenkaan Jokeripelaajien peli viime kauden tärkeimmissä otteluissa. Jokerit oli kokonaisuutena surkea joukkue. Vaikka teillä olisi ollut viime kaudella itse Tretjak maalissa, niin viime kaudella ette olisi päässeet pudotuspeleissä tuon pidemmälle.

Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
On näemmä nopeasti tullut kusipäisiä sympaattisista SaiPa-kannattajista. Ensimmäiset pari peliä mentiin rauhassa, eikä ollut kuin yksi tai kaksi riidankylväjää joukossa. Nyt on 90 prosenttisesti kusipäisyys vallannut. Toivottavasti JYP onnistuu vielä pistämään jauhot suuhun, mutta jos ei, niin en enää kannattajien takia pysty symppaamaan SaiPaa jatkossa. Joukkueen bandwagoniin kyllä hyppään, mutta ihan eri vaunuun kannattajien kanssa. Mielellään ihan eri junaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös