Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 318
  • 12 943

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihmiset joiden pitää kuukauden kesäloman aikana käydä näyttäytymässä työpaikalla sen 15-20 kertaa. Varsinkin kun silloin ei edes käytetä hyödyksi yrityksessä käytettävää laitteistoa vaan tullaan pyörimään kädet taskuissa. Ei jumalauta.
Näitä en kyllä tajua itsekään. Ylipäätään en ymmärrä että jäädään työpaikalle pyörimään vapaa-ajalla. Joskus ehkä heitetään pikku jerryt jos on vaikka työporukalla tulossa jotain tekemistä, mutta kyllä itse lähden aika liukkaasti menemään silloin kun työt on tehty. Haluan antaa työrauhaa myös muille.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Lapsena ihmettelin, kun äitini oli välillä niin tavattoman tuskastunut omaan äitiinsä. Tällä oli tapana muistella usein menneitä, ja minusta ne olivat kiinnostavia tarinoita. Äiti kuitenkin kertoi kuulleensa ne "tuhat kertaa". Samoin häntä ärsyttivät jotkut isoäidin sanonnat, hokemat, tavat... Minusta mummu oli vain liikuttava varmistellessaan, ettei kellään ole nälkä, mutta äiti seisoi piilossa eteisessä puhisemassa, että kai hän nyt itse lapsensa osaa ruokkia.

Nyt käyttäydyn itse täsmälleen samoin omaa äitiäni kohtaan. Tuskastun samaa kiertävistä muisteloista nanosekunnissa, mutta omat lapset kuuntelevat niitä tyynesti. Kun he ihmettelevät minua, kerron kuulleeni tarinat "tuhat kertaa" ja kuulin äidin itsessäni! Seison silmiäni pyöritellen puhkumassa eteisessä, kun keittiöstä kuuluu "oottekste mitään tänään vielä syöny" (kello oli 9.30 ja olimme juuri tulossa aamupalapöydästä) ja mutisen että ei, nälässä mä niitä pidän. Äidin hokemat suoraan sanoen raivostuttavat, osaan ne sanasta sanaan äänenpainoineen päivineen. Ja miten yhtäkkiä kaikista joutavista esineistä on tullut kallisarvoisia "muistoja"? Koko elämä tuntuu olevan pelkkää muistoa - ja vartin välein kolistellaan astioita keittiössä, jos jollakulla nyt olisi nälkä.

Olen lukenut ilmiöstä, siitä kuinka kotona taantuu kapinoivaksi lapseksi jälleen ja toki elämme täysin eri elämänvaihetta. Mutta en tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa sille, että teoreettisesta ja empiirisestä ymmärryksestä huolimatta en voi reaktioilleni tällä hetkellä mitään. En halua loukata äitiä, joten yleensä pyrin vain poistumaan vaivihkaa kokoamaan itseni. Joskus onnistun, joskus en. Ihan kuin hän aikanaan oman äitinsä kanssa.

Ja kyllä: rakastan äitiä ja tajuan, ettei hän ehkä ole täällä enää kauaa. Siksikin tämä vaihe turhauttaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
@Sue Nää on näitä, ikuisuusjuttuja, toistuvat sukupolvesta toiseen. Hyvä, kun tunnistat asian etkä potki vastaan....
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

J.C.S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä ei ehkä ole ihan täysin oikea ketju, mutta viistää tarpeeksi läheltä.

Vähän vanhempi juttu, mutta niin uskomaton että pakkohan tämä on saada täälläkin esille.
Eli joskus pikkuisen viime vuoden puolella eräs rouvas henkilö alkoi tik tokissa levittää ällistyttavää teoriaa siitä että Rooma ( se antiikin valtio) on pelkkä Espanjan inkvisition keksintö, jota ei ole koskaan ollut olemassa.
(Tämä on se itkua aiheuttava osuus). Kaiken lisäksi tämä ihminen ei ole ilmeisesti täysi trolli vaan todennäköisesti aivan vakavissaan, vaikka esiintyykin jostain syystä omituisena piirroshahmona osassa videoistaan.

Seurasi pienoinen kalabaliikki jonka aikana rouva sitkeästi puolusti kantaansa mitä erikoisemmilla väitteillä.
Viime vuoden joulukuussa ilmestyi youtubeen tämä servaus

, joka on se hymyilyä aiheuttava puoli asiassa.
Tämä nainen ei alennu haukkumaan tai syyttelemään tätä denialistia vaan vetää kylmän viileästi Oxfordin englannilla,argumenttipohjalta, kaikki väitteet vessanpytystä alas että loiskahtaa.

Jospa kaikki nettikeskustelu olisi tätä tasoa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers



Kyllähän tuo Rädyn talviharjoittelu menee tähän ketjuun, ja siis vain positiivisessa mielessä! Jumalauta mikä ukko... :D

Tavallaan ko. touhu voisi olla myös jostain Kummelin tai Julmahuvin sketsistä, mutta kun ei ole, niin uskomaton arvostus Sepolle. Ei tuota talvikohtaa katsoessa todella tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

"Sillon urheilu-ura loppuu, jos katotaan pakkasmittariin ja on harjoituspäivä."

"Sitä on tottunut pelkällä jäätiköltäkin heittämään."

"Ensimmäiset kymmenen heittoa jäätyy (sormet, jos pakkasta -15'C), mutta sen jälkeen on ihan hyvä."
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Suomalaisen potkupallon lippulaiva HJK ja CL-karsinnat.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Suomalaisen potkupallon lippulaiva HJK ja CL-karsinnat.
"Euroopassa pelottaa kun Klubi on liekeis". Näin ne jotkut tapaavat sanoa.

Kestovitsi vuodesta toiseen. Ei ainuttakaan kohtuullista eurosuoritusta vuoden 2014 jälkeen, ei ainuttakaan voittoa yhdestäkään vakavasti otettavasta otteluparista. Surkeaa, eikä vie suomifutista yhtään eteenpäin. KuPS vetää paljon paremmin resursseihin ja odotuksiin nähden, samoin SJK.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers



Kyllähän tuo Rädyn talviharjoittelu menee tähän ketjuun, ja siis vain positiivisessa mielessä! Jumalauta mikä ukko... :D


Käytännössähän Sepossa karrikoituu aika täydellisesti suomalainen mies - ei puhu paljoa eikä turhaan, on jääräpäinen eikä anna periksi ja puskee väkisin eteenpäin.

Ukko vetää pakkasessa kapealla kumimatolla heittoja talven läpi ja tuumaa että saattoihan siinä vähän antaa Železnýlle tasoitusta näissä harjoittelu olosuhteissa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Käytännössähän Sepossa karrikoituu aika täydellisesti suomalainen mies - ei puhu paljoa eikä turhaan, on jääräpäinen eikä anna periksi ja puskee väkisin eteenpäin.
Toisaalta Seposta niin hienon miehen tekee kai juuri se, että tuon karun kuoren takana on lopulta herkkä ja hieno mies, kuten esim. Apiksen Sipen kanssa ystävystyminen osoittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kattelin pelikieltoilmoituksia ja luin erään viestin, josta oli annosteltu pelikielto. En nyt hetkeen muista lukeneeni mitään niin typerää. No, kyseinen kaveri on kieltämättä ennenkin ns. väläytellyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Melkoinen tapaus. Olen kuullut myös tapauksesta, jossa henkilö meni poliisiasemalle puhalluttamaan itsensä rankan viihdeillan jälkeisenä aamuna selvittääkseen, voiko lähteä jo auton rattiin. Yli promillen oli puhaltanut, ja sitten vielä selvisi, että henkilö oli tullut poliisiasemalle autolla...

Molempiin toteaisin, että hyvä kun jäivät kiinni.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Katsoin Livetuloksista tilanteen ja tuulettelin Neymarin avausmaalia PSG:n kauden avausmatsissa. Sitten katsoin pelitilille niin en ollutkaan lyönyt vetoa. Mietin ennen ottelua Neymarin ja Messin välillä (4.3 ja 4.8) ja olin varma että Neymaria veikkasin mutta en sitten näköjään... Nyt lisää olutta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Melkoinen tapaus. Olen kuullut myös tapauksesta, jossa henkilö meni poliisiasemalle puhalluttamaan itsensä rankan viihdeillan jälkeisenä aamuna selvittääkseen, voiko lähteä jo auton rattiin. Yli promillen oli puhaltanut, ja sitten vielä selvisi, että henkilö oli tullut poliisiasemalle autolla...

Molempiin toteaisin, että hyvä kun jäivät kiinni.
@PeteX
Eräs entinen kaverini/puolituttuni ajoi autollaan kännissä ja törmäsi sillä johonkin, olisiko ollut pysäköityyn autoon. Keksi sitten kuningasidean soittaen häkeen, että hänen autonsa on varastettu. No poliisit löysivät pian "varastetutun" auton kolaroituna, ja kaveri istui tietenkin itse yhä kuskin paikalla.

Homman kruunasi se, että käytiin lukion yhteiskuntaopin kurssilta käräjäoikeuteen tutustumassa, niin kukahan siellä oli syytettynä. Yritti käyttä lieventävänä asianhaarana sitä, että soitti itse poliisit, mutta ei tainnut mennä läpi.

On sitä elämän aikana kaikenlaisia ihmisiä tuntenut.
 

Ozzy Runne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki on kivoja
Tämä on mielestäni lehdistöltä typerää haudoilla tanssimista. Ensin ollaan tosi huolestuneita Ukrainan kansan selviytymisestä Venäjän hyökkäyksen takia.

No aikaa kuluu, niin kaikki käännetään vitsiksi, eikä sillä nyt niin väliä lopulta oo vaikka Venäjä jatkaa sotaansa. Kunhan saadaan kirjoitella, nostaa palkkaa ja hauskuuttaa toimistonväkeä ja ehkä muutamaa lukijaakin.

Pulputin, kuuputin jne. hauskat sanat ovat olleet osa Suomen kieltä, jo ennen perestroika-aikoja.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä tänne kuitenkin kuuluu kun Espoolais/Vantaalaisvanhempien edesottamuksille en ainakaan ketjua löytänyt. Taas IS tarjoo kunnon helmeä hädästä.


– Koululla on vain yksi tehtävä: pitää lapset turvassa. Minua ei edes haittaa, oppivatko he lukemaan, kunhan vain pysyvät turvassa.

Katoamisepisodin vuoksi äidin työpäivä keskeytyi. Lisäksi hän joutuu pitämään loppuviikon vapaata.

On toi kyllä ihan oma lahkonsa kyseisissä pitäjissä asuminen ja vanhempana oleminen.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ehkä tänne kuitenkin kuuluu kun Espoolais/Vantaalaisvanhempien edesottamuksille en ainakaan ketjua löytänyt. Taas IS tarjoo kunnon helmeä hädästä.


– Koululla on vain yksi tehtävä: pitää lapset turvassa. Minua ei edes haittaa, oppivatko he lukemaan, kunhan vain pysyvät turvassa.

Katoamisepisodin vuoksi äidin työpäivä keskeytyi. Lisäksi hän joutuu pitämään loppuviikon vapaata.

On toi kyllä ihan oma lahkonsa kyseisissä pitäjissä asuminen ja vanhempana oleminen.
Luinpa tuon jutun. Harmillisesti artikkelista ei käynyt millään tapaa ilmi, että miten sitä lasta oli ohjeistettu kotona ennen koulupäivää sinne ip-kerhoon menosta. Koska vanhempi pöyristeli asiaa iltapäivälehdessä, niin melkein luulen, että kotona ei ollut kerrottu lapselle, että sen täytyisi ip-kerhoon mennä ja siksi lapsi ei itse yhtään osannut toimia niin kuin olisi pitänyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Koululla on vain yksi tehtävä: pitää lapset turvassa. Minua ei edes haittaa, oppivatko he lukemaan, kunhan vain pysyvät turvassa.
Tämä on kyllä timanttinen lause. Ei sillä mitään väliä että oppiiko lapsi koulussa mitään kunhan sitä "säilytetään" vanhempien työpäivän ajan turvallisesti jossain.

Koska vanhempi pöyristeli asiaa iltapäivälehdessä, niin melkein luulen, että kotona ei ollut kerrottu lapselle, että sen täytyisi ip-kerhoon mennä ja siksi lapsi ei itse yhtään osannut toimia niin kuin olisi pitänyt.
Siellä pitäisi varmaan olla joku kerhovahti luokan oven takana kun koulupäivä loppuu ja nappaa kiinni kaikki ip-kerholaiset ennenkuin he ehtivät lähteä kotiin.

Ja sitten taas tämä vanhemman sukupolven tarina siitä ettei meillä mitään iltapäivätoimintaa ollut ala-asteella. Kun koulu loppui niin lähdettiin kävellen tai pyörällä kotiin (joskus harvoin hiihtäen) tai ei sitä nyt aina edes heti lähdetty kotiin vaan jäätiin vielä koulun pihaan vähän pelailemaan tai leikkimään. Kotimatka (meillä n. 3 km) kesti minkä kesti... Veljelläni joskus monta tuntia. Ei ollut kännyköitä. Äiti sitten soitteli veljen kavereiden koteja läpi että onko veli jonkun luona vai onko pojat vielä matkalla. Voi niitä "viattomuuden" aikoja... ;-)
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on kyllä timanttinen lause. Ei sillä mitään väliä että oppiiko lapsi koulussa mitään kunhan sitä "säilytetään" vanhempien työpäivän ajan turvallisesti jossain.

Enemmän kyllä työnantajan kommentit tässä kiinnostaisi.

- Tarviin loppuviikon vapaata!
- Miks?
- No ku meiän kakara ei osannu mennä iltapäiväkerhoon vaan lähti menemään koulusta suoraan kotia.
- Ymmärrän....
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ehkä tänne kuitenkin kuuluu kun Espoolais/Vantaalaisvanhempien edesottamuksille en ainakaan ketjua löytänyt. Taas IS tarjoo kunnon helmeä hädästä.


– Koululla on vain yksi tehtävä: pitää lapset turvassa. Minua ei edes haittaa, oppivatko he lukemaan, kunhan vain pysyvät turvassa.

Katoamisepisodin vuoksi äidin työpäivä keskeytyi. Lisäksi hän joutuu pitämään loppuviikon vapaata.

On toi kyllä ihan oma lahkonsa kyseisissä pitäjissä asuminen ja vanhempana oleminen.
Voisi se vähän haitata kun lapsi vielä kolmekymmentä täytettyään on peruskoulun ensimmäisellä luokalla, lukemaan ja kirjoittamaan ei ole oppinut mutta turvassa on pysynyt.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
No niin, kadulla äsken vastaantulija (en minä) tökkäsi mua sormella mahaan, ja sanoi mulla olevan iso maha.

Kiitin ja jatkoin matkaa. Ihana kun ihmiset uskaltaa humalassa puhua toiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös