Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 2 995 504
  • 12 937

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taitaa tuo teidän ammattikunta tienata sen verran kivasti, että ainahan se yksi kuukausi menee vaikka palkatta. Ottaa vain loman kannalta.
Olin yhdellä IT-alan toimistolla käymässä. Siellä oli Biennale jakkaroita useampi kappale, usean tonnin pelilaitteistot ja tietenkin sauna. Tämä Helsingin keskustassa kattohuoneistossa. Mukava paikka kyllä, eikä rahasta näytä olevan pulaa.

 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olin yhdellä IT-alan toimistolla käymässä. Siellä oli Biennale jakkaroita useampi kappale, usean tonnin pelilaitteistot ja tietenkin sauna. Tämä Helsingin keskustassa kattohuoneistossa. Mukava paikka kyllä, eikä rahasta näytä olevan pulaa.

Kun itekki tuli vuosia sitten asuttua Helsingissä, niin tulihan sitä kavereitten siivellä mentyä melko monesti perjantaisin aina johonkin kattohuoneistoon IT-alan firmaan bilettämään. Oli kyllä kaikki aina viimeisen päälle ja monesti vähän liikaakiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joku tietämätön olisi voinut käyttää jakkaraa vaikka hakkuupölkkynä.
Oon tässä yli kuukaudenpäivät tehnyt polttopuita ja pistänyt näköjään muutamien kymppitonnien edestä "jakkaramateriaalia" päreeksi - tosin ei tammea, mutta aikalailla muuta: haapaa, tervaleppää, koivua, mäntyä, kuusta....
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Elämäni on nyt siinä pisteessä, että minun täytyy kysyä vaimolta saanko mennä tekemään pihatöitä.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Täytyy myöntää, että mullakin kesti hetken tajuta näitä Jyrki Lehtolan kirjoituksia, mutta kommenttien perusteella tosi monelta menee ihan täysin yli hilseen tämän kirjoituksen sanoma:
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutaman viikon vanhan "kestokassin", jota on käytetty ehkä maksimissaan 10 kertaa, eikä kannettu mitään erityisen painavaa tai terävää, kylkeen on ilmestynyt joku 10 sentin reikä. Hyvä että huomasin nyt, seuraavalla kauppareissulla olisi varmaan olleet kamat kadulla. Monenkohan muovipussin hiilijalanjäljen tuonkin elinkaari aiheutti?

Onneksi oli lahjus, mutta silti rahat takaisin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Muutaman viikon vanhan "kestokassin", jota on käytetty ehkä maksimissaan 10 kertaa, eikä kannettu mitään erityisen painavaa tai terävää, kylkeen on ilmestynyt joku 10 sentin reikä. Hyvä että huomasin nyt, seuraavalla kauppareissulla olisi varmaan olleet kamat kadulla. Monenkohan muovipussin hiilijalanjäljen tuonkin elinkaari aiheutti?

Onneksi oli lahjus, mutta silti rahat takaisin.

Itse laskin Molokin kitaan juuri vastaavan avohaavan kokeneen kauppakaverin. Mulla oli näitä kaksi ja molemmat n. 10 vuotta vanhoja. Toisen kanssa nyt jatketaan edelleen, mutta huomaan sen kummastelevan, kun ostan kassalla muovipusseja ja pakkaan hänen rinnallaan osan ostoksista niihin.

Vielä ei tunnu oikealta ostaa uutta, kun ei Molokiakaan ole tyhjennetty.
 

Glove

Jäsen
Itse laskin Molokin kitaan juuri vastaavan avohaavan kokeneen kauppakaverin. Mulla oli näitä kaksi ja molemmat n. 10 vuotta vanhoja. Toisen kanssa nyt jatketaan edelleen, mutta huomaan sen kummastelevan, kun ostan kassalla muovipusseja ja pakkaan hänen rinnallaan osan ostoksista niihin.

Vielä ei tunnu oikealta ostaa uutta, kun ei Molokiakaan ole tyhjennetty.
Alat vaan käymään kaupassa useammin ja ostat vähemmän kerralla niin riittää yksi kassi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutaman viikon vanhan "kestokassin", jota on käytetty ehkä maksimissaan 10 kertaa, eikä kannettu mitään erityisen painavaa tai terävää, kylkeen on ilmestynyt joku 10 sentin reikä. Hyvä että huomasin nyt, seuraavalla kauppareissulla olisi varmaan olleet kamat kadulla. Monenkohan muovipussin hiilijalanjäljen tuonkin elinkaari aiheutti?

Onneksi oli lahjus, mutta silti rahat takaisin.
Tutkimuksien mukaan puuvillaista kangaskassia pitäisi käyttää 250 - 2500 kertaa, jotta ekologinen vaikutus jäisi pienemmäksi kuin muovikasseilla. Eli aikamoinen luonnon tuhoaja olet.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen alkanut pohtimaan, mille yleisölle iltapäivälehdet myyvät lehtiään. Osa kansasta tietysti ostaa lehdet joka tapauksessa (esim. viikonloppunumerot mökille, vanhuksilla tapa jne.), mutta siis mille kohderyhmälle ne heräteostoksiin houkuttelevat lööpit on tarkoitettu? Vuosien kokemusten myötä niillä lehdillä täytyy olla aika tarkka kuva siitä, mikä myy ja mikä ei.
Kun lööpissä on: "Nyt koko kesän sääennuste", mietin, että kehtaisiko tuota lehteä edes ostaa, jottei kaupan kassa pitäisi mua aivan taliaivona. No, en ole ostanut ko. lehtiä kuin muutaman kerran vuodessa (mökille/lennolle lukemista, pitkät joulun/juhannuksen pyhät tms. veruke), mutta yli viittä kertaa vuodessa en ole ko. lehtiä ostanut ainakaan kymmeneen, ehkä kahteenkymmeneen vuoteen. Onhan netti.

Pitäisikö noille lööppien tekijöille itkeä vai nauraa. "Kapitalismi on siitä hieno systeemi, että siinä hönttien rahat valuvat fiksujen taskuihin." Taitavat ainakin itse nauraa noille pökäleilleen.

Entäpä sille kansanosalle, joille "koko kesän sääennusteella" myydään päivän lehti? Saako noille edes nauraa, onko se jotenkin halventamista? Eihän se niiden vika ole: jos ei tajua, niin ei tajua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mä olen alkanut pohtimaan, mille yleisölle iltapäivälehdet myyvät lehtiään. ...
...
Entäpä sille kansanosalle, joille "koko kesän sääennusteella" myydään päivän lehti? Saako noille edes nauraa, onko se jotenkin halventamista? Eihän se niiden vika ole: jos ei tajua, niin ei tajua.
Olen pohtinut samaa jo pidempään, joskus markettien kassoilla ääneenkin niin, että rouva on katsonut aiheelliseksi mulkaista pahasti minua. Jotenkin meinaa välillä usko loppua ihmisen evoluutioon myönteisessä mielessä, tulee mieleen vanhan pultsarin toteamus katsoessaan peiliin:
- Sanovat, että ihminen polveutuu apinoista, mutta mun nähdäkseni ollaan paremminkin menossa sinnepäin...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tutkimuksien mukaan puuvillaista kangaskassia pitäisi käyttää 250 - 2500 kertaa, jotta ekologinen vaikutus jäisi pienemmäksi kuin muovikasseilla. Eli aikamoinen luonnon tuhoaja olet.
Tuo itse asiassa oli tehty varmaan jostain kierrätysmuovista tai vastaavasta. Sellaista "kangasmaista muovia" tai "muovimaista kangasta", mikä lie materiaalin nimi. Yksi vastaava ollut aiemminkin hyvin satunnaisessa käytössä, ja se on kestänyt vuosia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна




Sebastian Vettel kritisoi Kanadan öljyntuotantoa ja pitää sitä ilmastorikoksena. Hän tekee tämän pitäen samalla yllään sponsoripaitaa josta löytyy Aramcon logo. Mikä on Aramco? Saudi-Arabian öljy-yhtiö joka on suurin maailmassa ja tiukasti ihmisoikeuksia polkevan hallinnon talutushihnassa.

Pelkästään Vettelin ammatti riittää tekemään tuosta tämän ketjun kamaa.
 

Glove

Jäsen
R-kioskin radiomainoksessa Ärrän urheilijatiimiin kuuluva henkilö kertoo käyvänsä treenien jälkeen Ärrällä ostamassa hodarin ja kahvin. Varmaan tuo on vaan käsikirjoitettu juttu eikä noin tapahdu oikeasti, mutta vie kyllä uskottavuutta tavoitteelliselta urheilijalta, jos vetää palautusruokana höttöhiilarihodarin ja rasvaisen makkaran.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
R-kioskin radiomainoksessa Ärrän urheilijatiimiin kuuluva henkilö kertoo käyvänsä treenien jälkeen Ärrällä ostamassa hodarin ja kahvin. Varmaan tuo on vaan käsikirjoitettu juttu eikä noin tapahdu oikeasti, mutta vie kyllä uskottavuutta tavoitteelliselta urheilijalta, jos vetää palautusruokana höttöhiilarihodarin ja rasvaisen makkaran.

Onhan näitä urheilijoita paljon, ihan huipputasollakin.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
R-kioskin radiomainoksessa Ärrän urheilijatiimiin kuuluva henkilö kertoo käyvänsä treenien jälkeen Ärrällä ostamassa hodarin ja kahvin. Varmaan tuo on vaan käsikirjoitettu juttu eikä noin tapahdu oikeasti, mutta vie kyllä uskottavuutta tavoitteelliselta urheilijalta, jos vetää palautusruokana höttöhiilarihodarin ja rasvaisen makkaran.
Tää koko Ärrän nuoret urheilijat - sarja on kauheeta shaibaa. En sano, et mainosten pitäis olla uskottavia, mut jotain rajaa vois olla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan näitä urheilijoita paljon, ihan huipputasollakin.
Juu. Zlatanin kirjassakin oli, että ei edes Ajaxissa kiinnitetty ravintoon mitään huomiota. Hradecky ja Pohjanpalo vierailivat Hans Välimäen ohjelmassa ja Hans kyseli huippu-urheilijoiden ravintopuolesta, niin vastaus oli, että kaikki syövät mitä haluavat ja hoitavat nämä asiat itse.

On itsekin tullut tätä ihmeteltyä… noh, jos tarkoitus ei ole pelata huipulla enää 35-vuotiaana, niin ei kait siinä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

SgtMarkov

Jäsen
Ihmiset joiden pitää kuukauden kesäloman aikana käydä näyttäytymässä työpaikalla sen 15-20 kertaa. Varsinkin kun silloin ei edes käytetä hyödyksi yrityksessä käytettävää laitteistoa vaan tullaan pyörimään kädet taskuissa. Ei jumalauta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös