Mä olen alkanut pohtimaan, mille yleisölle iltapäivälehdet myyvät lehtiään. Osa kansasta tietysti ostaa lehdet joka tapauksessa (esim. viikonloppunumerot mökille, vanhuksilla tapa jne.), mutta siis mille kohderyhmälle ne heräteostoksiin houkuttelevat lööpit on tarkoitettu? Vuosien kokemusten myötä niillä lehdillä täytyy olla aika tarkka kuva siitä, mikä myy ja mikä ei.
Kun lööpissä on: "Nyt koko kesän sääennuste", mietin, että kehtaisiko tuota lehteä edes ostaa, jottei kaupan kassa pitäisi mua aivan taliaivona. No, en ole ostanut ko. lehtiä kuin muutaman kerran vuodessa (mökille/lennolle lukemista, pitkät joulun/juhannuksen pyhät tms. veruke), mutta yli viittä kertaa vuodessa en ole ko. lehtiä ostanut ainakaan kymmeneen, ehkä kahteenkymmeneen vuoteen. Onhan netti.
Pitäisikö noille lööppien tekijöille itkeä vai nauraa. "Kapitalismi on siitä hieno systeemi, että siinä hönttien rahat valuvat fiksujen taskuihin." Taitavat ainakin itse nauraa noille pökäleilleen.
Entäpä sille kansanosalle, joille "koko kesän sääennusteella" myydään päivän lehti? Saako noille edes nauraa, onko se jotenkin halventamista? Eihän se niiden vika ole: jos ei tajua, niin ei tajua.