https://www.youtube.com/user/Tienpaalta/videos Linkki vie erään Youtube-käyttäjän profiiliin.
Olen aina vihannut liikenteessä näitä hermostujia, eli jos joltain jää vilkku laittamatta päälle,ohitus menee vähän ahtaaksi, joku hidastelee/ajaa ylinopeuta jne, niin heti soitetaan rääkkää 5sek putkeen, väläytellään pitkiä valoja kuin mehudiskossa, kiroillaaa, puidaan nyrkkiä/näytetään kestaria tai parhaimmillaan lähdetään seuraamaan ja vieläpä kiinni puskurissa.
Kuitenkin yllälinkattu kanava on aivan huikea esimerkki näistä liikenteen "kyttääjistä". Kaverilla on parisen kymmentä videota youtubessa ns kojelautakameralla kuvattuna erilaisia rikkeitä tai virheitä liikenteestä. Ja rikkeet ovat tietenkin tasoa "en käyttänyt vilkkua ohittaessa moottoritiellä", "menin vähän pienehköön väliin", "joku ei pitänyt tarpeeksi isoa turvaväliä". Kaveri jaksaa kuvailla ja vieläpä editoida tuntikaupalla tuollaisia tilanteita joita minä näen joka aamu työ/koulumatkallani ehkä pari kolme kpl. Okei eihän tuo nyt ole se oppikirjan turvallisin tapa ajaa, mutta itse en jaksa edes kiinnittää huomiota tuollaiseen, koska sitä näkee jumalauta joka päivä.
Kaiken huippuna kuitenkin
tämä video (linkki vie oikeaan kohtaan videossa), jossa suht koht perustilanne, eli Hiace-kuski änkeää vähän pieneen väliin. Kuitenkin kruununa tälle tämä teiden ritari on sitten editoinut videoihin tekstiä jossa valittaa miten Hiace-kuski ei pidä minkäänlaista turvaväliä, itse kuitenkin aivan perseessä kiinni roikkuen. Koko youtube-kanava on täynnä videoita muiden virheistä, vaikka tämä kuski tekee niitä yhtä paljon itse. Kuitenkaan ei tietenkään näe kuin muiden virheet.
Vähän ehkä aiheesta ohitse, mutta minä melkein olisin valmis kieltämään nämä kojelautakamerat tai mopoilessa käytettävät kypäräkamerat. Etenkin jälkimmäisen kanssa on tullut huomattua, että aina kun näkee jonkun mopopojan ajelevan kamera kiinni kypärässä, niin kyllä sitä jossain vaiheessa ajoa se keula nousee pystyyn tai sitten jotain muuta stuntin tapaista. Kukapa noita kameroita jaksaa käyttää ellei mitään poikkeavaa tapahdu. Jos ei muut perseile liikenteessä niin itse vähintään. Ja mopopiireissä on kuulemma sellaistakin touhua ollut, että ensin härnätään muita liikenteenkäyttäjiä esimerkiksi ajamalla alinopeutta, ja sitten kun joku vihainen pekkaperheenisä kyllästyy ja ohittaa suht vauhdilla mopon, niin tämä video leikataan niin, että vain tuo vaarallinen ohitus näkyy. Näin saadaan kanavalle katsojia ja tilaajia ja sekös on juuri tätä some-julkisuuden aikakautta.