Niin, tässä vaiheessahan alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä. Hakstol pihalle, se on ihan selvä. Ihan turha antaa tuskan kasvaa yhtään enää, huone on menetetty ja kukaan ei opi mitään tuossa kaaoksessa. Toinen, vaikeampi, päätös on se että onko kausi menetetty vai lähdetäänkö vielä edes yrittämään pudotuspeleihin. Aikamoinen ylämäki on kuljettavana jos sinne meinataan. Tankkaamiseen Dave-poika olisi hyvä valmentaja, muuta hyvää en hänestä enää keksi. Olin alkuun Daven palkkaamisen puolella ja tässä vaiheessa voin myöntää virheeni. Tilanne on vaan se että uusi valmentaja voi saada joukkueen piristymään sen verran että Hughesin poikaa tai Kakkoa ei tarvitse kuolata. Siitä huolimatta kannatan uutta valmentajaa, jos ei muuta niin pitämään moraali korkealla, kasvattamaan nuoria ensikautta varten. Pudotuspelit on tälle joukkueelle vain kosmetiikkaa tässä vaiheessa, ensimmäisestä kierroksesta ei selvitä ketään vastaan tällä hetkellä vaikka jollain ihmeellä edes sinne asti päästäisiin.
Stolarz pysyköön maalilla, ihan turha maksaa mistään Howardista tässä vaiheessa. Stolie ei ole pelannut niin huonosti kuin numerot näyttää joten siinä voi olla ihan ok 2. veska tulevaisuuteen. Elliotin kunto toki huomioon ottaen tämä,
Morinille lyhyt AHL-stintti kun kuntoutuu ja sitten kirkkaisiin valoihin, do or die meiningillä. Myers on ilmeisesti ollut vähän epätasainen mutta ylös vaan korkoa kasvamaan. McDonald sitten vastaavasti alaspäin, hänestä ei ole iloa kuin vastustajalle. Sanheimille isoja minuutteja vaan rohkeasti. Valmentaja antakoon nuorille viestin että ihan sama, pelaatte isoja minuutteja meni miten meni. Hart pysyköön farmissa koko kauden, tätä miestä ei kiireellä saa pilata.
Hyökkäyksessä pitää keskittyä Patrickin kehitykseen, hinnalla millä hyvänsä, YV-aikaa pihtaamatta. Lindblomin kanssa homma toimi jossain vaiheessa, olisiko siinä hyvä tasapainottava pelaaja Nolanille? Muistanko oikein että Voracek ei oikein sopinut ketjuun joten olisiko Konecky sopiva? Ykkönen sitten G-Couturier-Vora? JVR jää kolmoseen ja yv-spesialistiksi. Tässä näkyykin sitten taas yksi ongelma rosterissa. Ihan hyviä palasia mutta eivät oikein sovi yhteen muodostaen tasapainoista kokonaisuutta. Tässä mallissa JVR jää heikon sentterin kanssa ja siten tasakentällisin melko hyödyttömäksi. Vaikka G voi pelata keskellä mutta taas menee palaset hieman "väärin". Ja puolustuksellisesti joku JVR-G-Vora on aika heikko ja Coutsille jää heikot pelaajat vierelleen jolloin tehotkin jää pieneksi. Varsinkin jos Simmer myydään (kuten itse tekisin). HF-boardseilla olivat fanit sitä mieltä että 1st + Kapanen voisi Torontolta irrota vastineeksi. Itse pitäisin ihan hyvänä hakuna, Kapanen voisi sopia aika moneen väliin rosterissa, toisi nopeutta ja käsittääkseni ei ole huono alivoimallakaan. Toronton varaus on loppupäästä kierrosta eli sillä ei magiikkaa harjoiteta mutta jos nyt edes jotain saataisi.
Sekavien hajatelmien summa summarum: uudella valmentajalla kohti raikkaampaa ilmettä, kehitetään nuoria jotta ensikaudella olisi edes jotain palaa. Pudotuspeleistä en huolehtisi yhtään, käy kuten käy. Tyhjennysmyyntiin ei ole järkeä lähteä mutta Simmer pitää uhrata. Ugh, olen puhunut.