Eikös kisoihin oo huhujen mukaan lähdössä myös Coots ja Hart?
Mut joo, meikä diggaa. Ei markkinoilla ollu oikeastaan muita hyviä vaihtoehtoja. Keefe ei luultavasti oo lähdössä Marliesista mihinkään, eikä Tippettilläkään ilmeisesti haluja tässä vaiheessa lähteä Seattle-projektista. Muista nimekkäistä markinoilla olevista vaihtoehdoista AV on paras. Jos joku uskoo siihen skenaarioon että joku Cooper tai Lavvy saa fudut ekan kiekan jälkeen, ja että näitä herroja olis pitäny jäädä venaamaan, niin liigassa on nyt avoimia paikkoja jaossa. Hyvä että saatiin AV ennen muita. Gordon ois ollu ihan ok kakkosvaihtoehto, tai sit ois pitänyt kaivaa joku Sandelin tms yliopistovalmentaja/progressiivinen kurkkumehunjuoja, mut Hakin jälkeen oon oikeastaan ihan iloinen että otettiin tällainen tylsähkö ja varma vaihtoehto.
Mitä tohon track recordiin jne, niin onhan toi voittava valmentaja ja ilmeisen hyvä penkin takana. Monet näkee samanaikaisesti AVn pleijarimenestyksen hyvänä puolena, mutta että se viimeinen silaus jäi kummallakin finaalikerralla puuttumaan, johon sanon vaan että nopanheittoa. Jos Philly menee ens vuonna finaalin, ei kukaan oo potkimassa tätä äijää ulos vähään aikaan.
AVn tavasta peluuttaa nuoria on kans noussut jonkinasteinen peikko osalle faneista. Jos kattoo tota Ragsin rosteria noilta AVn vuosilta, niin ihan mukavasti mm Zuccarello, Kreider, Stepan ja Hagelin sai peliaikaa, oikeastaan koko AVn ajan siellä (Stepan veteli Cootsin nykyminuuteilla). Noi oli tokan/kolmannen vuoden pelaajia kun Av astui ruoriin, eli Patrick/Lindblom/Sanheim/Provorov osastoa. Pointti on se, että AV kyllä peluuttaa nuoria pelaajia jos niitä löytyy rosterista. Mitään pakkoa ei esim mun mielestä oo väkisin tunkea jotain Frostia neloseen vähille minuuteille, mistään auto-top6 paikasta puhumattakaan (tätä nyt tuskin kukaan ehdottaisikaan, mutta Frost nyt parhaimpana esimerkkinä ens vuoden tulokkaista). Sen verran fiksulta mieheltä vaikuttaa muutenkin, että varmasti osaa nähdä mihin suuntaan liiga on kehittymässä ja veikkaisin että keskustellut rosterin nuoruudesta myös Chuckin kanssa. Ikijäärä-Tortorellakin osasi luoda nahkansa uusiks, eiköhän AV oo ajan hermoilla tässä suhteessa.
Mä annan ehdottomasti AVn näyttää mitä tästä meidän nykyjengistä saa irti. Jos tän sainauksen myötä pleijarit on säännönmukaisesti tiedossa joka kauden päätteeksi, olen helevtin tyytyväinen. Noissa peleissä kuntokäyrällä + veskaripelillä + tuurilla on kuitenkin pirun iso merkitys lopputulokseen. Toivottavasti vielä apuvalkut heitetään mäkeen ja hommataan joku joka pistää yv:n kuntoon. Muuten uskoisin että AVn systeemeillä puolustuspelaamiseen saadaan vihdoin tolkkua. Maaleja Philly osaa tehdä ja tuskin jää menestys tämän takia uupumaan varsinkin jos Chuckie hommaa tohon kakkoseen jonkun ihqun FAn.