Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 762 301
  • 12 921

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Vastaan Sihvosen sanoin: En tavottele toimittajan tai jääkiekkovalmentajan työtä, siksi opiskelin kasvatustiedettä, olen unelma ammatissani.

Olet unelma ammatissasi? Hahhah, hieno ja monitahoinen lause.

Ihan mielenkiintoista keskustelua, odottelen nimimerkki scissorsin vastausta edelleen, luultavasti mukahauskaa vittuilua taas luvassa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä on vain hyvä asia, kun joku sanoo ääneen Rantasten ja muiden tason. Tähän asti sen on tehny Sihvonen ja Solmu Salminen, kiitos heille.

Mitä tulee henkilökohtaisuuksiin, ne eivät ole keneltäkään oikeutettuja, eivät myöskään Sihvoselta.
 
Robin Big Snakelle vittuiluun, missä numerossa? Mitä minä olen täällä lukenut, niin Sihvonen on vain vastannut, kun hänelle on aika rauhassa saanut täällä saanut avautua henkilökohtaisenkin tason vinoiluja. Lopputulos, Sihvoselle pelikielto, toriäijät vapaalle.

Älä nyt heittäydy yksinkertaiseksi, tarkoitin tietysti yleisellä tasolla. Sihvonen on tietoisesti valinnut julkisen ammatin ja myös sen sonnan mikä sen mukana tulee jos kirjoittaa miten kirjoittaa. Kirjoitukset ovat kaiketi tehty niin Robin Big Snakelle kuin kaikille muillekin jotka niitä lukee.

Ja ohimennen sanottuna en minä ole siihen vinoiluun ottanut osaa.

Mun mielestä on vain hyvä asia, kun joku sanoo ääneen Rantasten ja muiden tason. Tähän asti sen on tehny Sihvonen ja Solmu Salminen, kiitos heille.

Mikä on tämä Solmu Salmisen juttu mihin olen nähnyt pariin kertaan viitattavan?
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se, että se sotii sinun arvomailmaasi vastaan ei ole universaali totuus.

Kuka on kirjoittanut universaalista totuudesta? Keskustelupalstalle kirjoitettuna tuon lauseeni voisi jopa tulkita mielipiteeksi. Kerro ihmeessä joa olen ymmärtänyt keskustelupalstan idean väärin.

Sihvosen ansioksi on laskettava keskustelun herättämisen joskus kymmenen vuotta sitten. Mielestäni!!! Petterillä vaan lähti jossain vaiheessa mopo käsistä tai sitten hän noudatti Röngän "pelikirjaa" kirjaimellisesti.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älä nyt heittäydy yksinkertaiseksi, tarkoitin tietysti yleisellä tasolla. Sihvonen on tietoisesti valinnut julkisen ammatin ja myös sen sonnan mikä sen mukana tulee jos kirjoittaa miten kirjoittaa. Kirjoitukset ovat kaiketi tehty niin Robin Big Snakelle kuin kaikille muillekin jotka niitä lukee.

Ja ohimennen sanottuna en minä ole siihen vinoiluun ottanut osaa.

Jääkiekko on yksinkertaisten miesten juttu ja sen seuraaminen vielä yksinkertaisempien miesten juttu, vai miten se meni? Eikö nämä ihmiset joista Sihvonen on kirjoittanut tai puhunut "sontaa" ole toimineet julkisessa ammatissa, vai onko Sihvonen jossain kirjoittanut sontaa esim. nimimerkistä RobinBigSnakesta?
 
Eikö nämä ihmiset joista Sihvonen on kirjoittanut tai puhunut "sontaa" ole toimineet julkisessa ammatissa, vai onko Sihvonen jossain kirjoittanut sontaa esim. nimimerkistä RobinBigSnakesta?

Eikö Sihvonen toimi julkisessa ammatissa? Vai onko niin että vain Sihvosella on lupa kirjoittaa julkisuuden henkilöistä mutta muilla Sihvosesta vain silloin kun on suoraan yhteydessä tähän ikään kuin vuoropuheluna?

Avaatko vähän enemmän tätä logiikkaasi.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikö Sihvonen toimi julkisessa ammatissa? Vai onko niin että vain Sihvosella on lupa kirjoittaa julkisuuden henkilöistä mutta muilla Sihvosesta vain silloin kun on suoraan yhteydessä tähän ikään kuin vuoropuheluna?

Avaatko vähän enemmän tätä logiikkaasi.

Sun vänkäämisesi menee trollauksen puolelle, vai oletko oikeasti noin yksinkertainen heppu? Juurihan täällä on kirjoitettu, että Sihvosella on kompetenssiä arvostella niin journalistisia kollegoitaan, kuin myös valmentajia. Sen sijaan en näe kompetenssia yhdelläkään tämän ketjun räksyttäjillä arvostella Sihvosen meriittejä valmennuksessa, ainkaan kukaan ei ole sitä tuonut esiin. Mutta ehkä sinä RobiBigSnake räväytät ja tuot esiin huikean kokemuksesi jääkiekosta? Mitkä ovat sinun meriittisi jääkiekosta. Rohkeasti vain julki, odotamme henkeä pidellen!
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Eikö Sihvonen toimi julkisessa ammatissa? Vai onko niin että vain Sihvosella on lupa kirjoittaa julkisuuden henkilöistä mutta muilla Sihvosesta vain silloin kun on suoraan yhteydessä tähän ikään kuin vuoropuheluna?

Sinä itse kirjoitit näin: "Sihvonen on tietoisesti valinnut julkisen ammatin ja myös sen sonnan mikä sen mukana tulee jos kirjoittaa miten kirjoittaa."

Niin eikös tuo koske yhtälailla muita toimittajia, vaikka se arvostelija olisi toinen julkisessa ammatissa oleva toimittaja? Vai meneekö tämä vain niin päin, että Sihvosen kirjoituksia saa arvostella (ja välillä tietenkin henkilöäkin) mutta hän ei saa tehdä tätä samaa, koska se on "moraalisesti" väärin, vai miten Dieppe sen muotoili?

Ja tosiaan, kun hänellä ei suuren joukon mielestä ole mitään kompetenssia kirjoittaa jääkiekosta, tai kritisoida ketään jääkiekon parissa toimivaa (johtuen siitä Pelicansin aikaisesta saldostaan) niin kenellä TOIMITTAJALLA tässä maassa sitten on kompetenssia? Vesa Rantasella(ko)?

Hauskoja juttuja, duunissakin kuulee välillä miten Sihvonen on kuulemma lätkästä pihalla kuin lintulauta ja sitten lukevat jotain Jari Perkiön tai Vekkuli Rantasen juttuja ihan tosissaan :D
 
Sun vänkäämisesi menee trollauksen puolelle, vai oletko oikeasti noin yksinkertainen heppu? Juurihan täällä on kirjoitettu, että Sihvosella on kompetenssiä arvostella niin journalistisia kollegoitaan, kuin myös valmentajia. Sen sijaan en näe kompetenssia yhdelläkään tämän ketjun räksyttäjillä arvostella Sihvosen meriittejä valmennuksessa, ainkaan kukaan ei ole sitä tuonut esiin. Mutta ehkä sinä RobiBigSnake räväytät ja tuot esiin huikean kokemuksesi jääkiekosta? Mitkä ovat sinun meriittisi jääkiekosta. Rohkeasti vain julki, odotamme henkeä pidellen!

Miten Sihvonen on saavuttanut sen kompetenssin joka on oikeuttanut vittuiluun ja henkilökohtaisuuksiin menemisen? Siis sen mikä on monen karvat nostanut pystyyn, ei ne pelilliset asiat niinkään.

Toi sun tamimainen "monta peliä oot pelannut" jankkaus jokaisen kohdalla alkaa menemään jo tahattoman komiikan puolelle.

Sinä itse kirjoitit näin: "Sihvonen on tietoisesti valinnut julkisen ammatin ja myös sen sonnan mikä sen mukana tulee jos kirjoittaa miten kirjoittaa."

Niin eikös tuo koske yhtälailla muita toimittajia, vaikka se arvostelija olisi toinen julkisessa ammatissa oleva toimittaja? Vai meneekö tämä vain niin päin, että Sihvosen kirjoituksia saa arvostella (ja välillä tietenkin henkilöäkin) mutta hän ei saa tehdä tätä samaa, koska se on "moraalisesti" väärin, vai miten Dieppe sen muotoili?

Enhän minä ole maininnut mitään mitä Sihvonen tai muut saavat tehdä. Todennut vain miten on tehty ja mitkä ovat olleet sen seuraukset.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten Sihvonen on saavuttanut sen kompetenssin joka on oikeuttanut vittuiluun ja henkilökohtaisuuksiin menemisen? Siis sen mikä on monen karvat nostanut pystyyn, ei ne pelilliset asiat niinkään.

Toi sun tamimainen "monta peliä oot pelannut" jankkaus jokaisen kohdalla alkaa menemään jo tahattoman komiikan puolelle.
.

Siis sulla ei ole mitään taustaa jääkiekosta, niin arvelinkin, mutta silti naureskelet ja osoittele sormella kaltaistesi kanssa Sihvosen saavutuksille jääkiekossa. Mutta siitä vain, kaikin mokomin voit tehdä itsestäsi naurunalaisen, pilkkaamalla pipolätkätaustalla kaverille, joka pelannut ja valmentanut ylimmällä sarjatasolla.
 
Siis sulla ei ole mitään taustaa jääkiekosta, niin arvelinkin, mutta silti naureskelet ja osoittele sormella kaltaistesi kanssa Sihvosen saavutuksille jääkiekossa. Mutta siitä vain, kaikin mokomin voit tehdä itsestäsi naurunalaisen, pilkkaamalla pipolätkätaustalla kaverille, joka pelannut ja valmentanut ylimmällä sarjatasolla.

Kysyn samaa kuin Cobol, osoita minulle missä olen nauranut Sihvosen saavutuksille?

Vai alkaako siellä kasetti leipomaan kiinni kun näet omiasi siellä täällä.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vai alkaako siellä kasetti leipomaan kiinni kun näet omiasi siellä täällä.


Aika alakoulutasoista heittoa alkaa olemaan, esitä sinä Sihvosen henkilökohtainen "paskanheitto" muista ihmisistä, sen pitäisi olla helppoa, koskapa se on juttujesi perusteella ollut jatkuvaa. Sitten voitkin kertoa, onko Sihvonen ollut väärässä "vittuillessaan" näille tahoille.

Onko Sihvonen sattunut sutaisemaan äitiäsi siellä Lahdessa toimiessaan, vai mistä tuollainen lähes henkilökohtainen pyhä viha Sihvosta kohtaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis sulla ei ole mitään taustaa jääkiekosta, niin arvelinkin, mutta silti naureskelet ja osoittele sormella kaltaistesi kanssa Sihvosen saavutuksille jääkiekossa. Mutta siitä vain, kaikin mokomin voit tehdä itsestäsi naurunalaisen, pilkkaamalla pipolätkätaustalla kaverille, joka pelannut ja valmentanut ylimmällä sarjatasolla.

Miten muuten sinä voit osallistua tähän keskusteluun tuolla palstakokemuksella?
Jääkiekkotaustasikin on varsin kevyt eli eihän sinulla ole mitään kompetenssia osallistua tähän keskusteluun, jossa kokeneet, tuhansien, jopa kymmenientuhansien viestien veteraanit pohtivat asioita.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten muuten sinä voit osallistua tähän keskusteluun tuolla palstakokemuksella?
Jääkiekkotaustasikin on varsin kevyt eli eihän sinulla ole mitään kompetenssia osallistua tähän keskusteluun, jossa kokeneet, tuhansien, jopa kymmenientuhansien viestien veteraanit pohtivat asioita.

Tosi on, jätetään toriäijien jutut toriäijille. Kokeile pipolätkää, sen voi aloittaa vanhemmallakin iällä, hauskaa puuhaa.
 
Aika alakoulutasoista heittoa alkaa olemaan, esitä sinä Sihvosen henkilökohtainen "paskanheitto" muista ihmisistä, sen pitäisi olla helppoa, koskapa se on juttujesi perusteella ollut jatkuvaa. Sitten voitkin kertoa, onko Sihvonen ollut väärässä "vittuillessaan" näille tahoille.

Onko Sihvonen sattunut sutaisemaan äitiäsi siellä Lahdessa toimiessaan, vai mistä tuollainen lähes henkilökohtainen pyhä viha Sihvosta kohtaan?

Minä olen ne jutut Urheilulehden tilaajana lukenut enkä ala niitä tänne referoimaan. Jos et itse niitä ole lukenut ymmärrän miksi olet niin pihalla tästä aiheesta.

Keksit päästäsi olemattomia kirjoituksia ja horiset jostain pyhästä vihasta täysin perusteettomasti sekä heität jotain mutsin nussimis juttuja. Aika alakoulumaisia piirteitä alkaa tosiaan olemaan.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aika alakoulutasoista heittoa alkaa olemaan

Onko Sihvonen sattunut sutaisemaan äitiäsi siellä Lahdessa toimiessaan

Asia ei minulle kuulu, mutta tämä oli niin lystikäs että ihan pakko kysyä. Näetkö ristiriitaa?

Minä en ole komentoinut Sihvosen kykyjä ammattivalmentajana, koska Petteri Sihvonen ei ole ammatiltaan jääkiekkovalmentaja. Jotkut ovat ottaneet kantaa hänen valmantajakykyihin siltä ajalta kun Sihvonen oli ammattivalmentaja, ja mielestäni heillä on siihen täysi oikeus koska tämä on keskustelupalsta. Sillä ei ole merkitystä onko arvostelijat itse valmentaneet. Monet mediat maksaa palkkaa toimittajille siitä että he arvoi eri alojen ammattilaisia. Ja huom. Toimittajille, jotka eivät ole koskaan tehneet työkseen asiaa, josta kirjoittavat.

Minun mielestä Petteri Sihvonen ajautui tai hänet ajettiin sivuraiteille suomalaisessa kiekkokeskustelussa. Nyt kun hänelle ei kukaan anna ohjeistusta, seuraan suurella mielenkiinnolla hänen blogejaan.

Minä en tunne Sihvosta, joten minun ei tarvitse suhtautua häneen tunteenomaisesti, vaan voin arvioida häntä kirjoittajana ilman ennakkoluuloja. Olen aina valmis muuttamaan käsitystä minkä alan toimijasta tahansa, jos sihen ilmenee aihetta. Joten mikäli Petteri Sihvonen jatkaa siitä mihin vuoden ensimmäisessä blogissaan, jäi, tulenvarmasti antamaan hänelle kiitosta SoMessa kuin täälläkin.
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asia ei minulle kuulu, mutta tämä oli niin lystikäs että ihan pakko kysyä. Näetkö ristiriitaa?

Minä en ole komentoinut Sihvosen kykyjä ammattivalmentajana, koska Petteri Sihvonen ei ole ammatiltaan jääkiekkovalmentaja. Jotkut ovat ottaneet kantaa hänen valmantajakykyihin siltä ajalta kun Sihvonen oli ammattivalmentaja, ja mielestäni heillä on siihen täysi oikeus koska tämä on keskustelupalsta. Sillä ei ole merkitystä onko arvostelijat itse valmentaneet. Monet mediat maksaa palkkaa toimittajille siitä että he arvoi eri alojen ammattilaisia. Ja huom. Toimittajille, jotka eivät ole koskaan tehneet työkseen asiaa, josta kirjoittavat.

Sinäkään et ole ilmeisesti lukenut viestejä, koska minähän vain toin esiin, kuinka naurettavia ovat ihmiset jotka arvostelevat ja räksyttävät henkilökohtaisesti Sihvosen saavutuksista jääkiekossa, vaikka heillä itsellään ei ole välttämättä kokemusta, edes pipolätkäpeleistä. Sihvosella taas on ollu mielestäni kompetenssia arvostella tiettyjä tahoja, ovathan hänen saavutuksensa jääkiekosta aivan eri planeetalta, kuin esim. Kalervo Kummolalla tai Vesa Rantasella, joilla ei ole mitään taustaa itse lajista, pelaajana tai valmentajana.

Myöskin hyvin ristiriitaista, että kiellät Sihvoselta arvostelun, mutta samaan hengenvetoon toteat, että häntä voi kyllä "toriäijä"kokemuksella arvostella jääkiekkoon liittyvissä saavutuksissa, se on jopa ymmärrettävää.

Tosiaan ei yhtään esimerkkiä, siitä Sihvosen harrastamasta herjaamisesta ja loanheitosta muille ihmisille, vaikka juttujenne perusteella, sitä on tapahtunut lähes joka numerossa?

Mutta, jätetään toriäijien jutustelu toriäijille.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Aika alakoulutasoista heittoa alkaa olemaan, esitä sinä Sihvosen henkilökohtainen "paskanheitto" muista ihmisistä, sen pitäisi olla helppoa, koskapa se on juttujesi perusteella ollut jatkuvaa. Sitten voitkin kertoa, onko Sihvonen ollut väärässä "vittuillessaan" näille tahoille.

Tähän voin vaikka minä vastata. Itselle on mieleen jäänyt Sihvosen kommentti Vaasan Sportin pelaajan perheestä, perheestä jossa oli kouluikäinen lapsi. Sihvonen sai tuosta kommentistaan muuten JSN:lta huomautuksen.

Minusta Sihvonen kirjoittaa usein mielenkiintoisia ja hyviä juttuja, mutta aina silloin tällöin hän sortuu mielestäni todella ala-arvoisiin heittoihin. Näistä paras esimerkki taitaa olla tuo mainitsemani tapaus.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan ei yhtään esimerkkiä, siitä Sihvosen harrastamasta herjaamisesta ja loanheitosta muille ihmisille, vaikka juttujenne perusteella, sitä on tapahtunut lähes joka numerossa?

Niitä on tosiassa tapahtunut, toisin kuin omat väitteesi ovat puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta.

Autetaan pojan tietämättömyyttä nyt kuitenkin sen verran että lähde vaikka tästä liikkeelle:

http://www.urheilulehti.fi/lisaa-lajeja/jsnn-langettava-paatos-urheilulehdelle

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/urheilulehdelle-langettava-jsnlta

linkit vie urheilulehden sivuille

http://www.suomenvalmentajat.fi/uutiset/uutisarkisto/?x103997=147417

linkki vie suomenvalmentajien sivuille
 

TeePeeÄs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niitä on tosiassa tapahtunut, toisin kuin omat väitteesi ovat puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta.

Vai niin, missä määrin minun väitteeni, että tässä ketjussa ei ole suurimmalla osalla kirjoittajista jääkiekkokokemusta kuin korkeintaan pipolätkäpeleistä on virheellinen? Olen sitä kokemusta yrittänyt kysellä mm. sinulta, ei ole tullut vastausta. Laitat vaikka CV;n tähän tyyliin

6-15v. Markuksen ja muiden kavereiden kanssa Markuksen pihalla pipolätkää, olin joskus ikkunassa valkkuna jne.

Entäpä ne journalistiset opintosi?
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Entäpä ne journalistiset opintosi?

Miksi pitäisi olla journalistisia opintoja? Eikö riitä, että osaa hakea alan ammattilaisten kommentteja Sihvosen jutuista. Alan ammattilaisilla tarkoitan tässä kohden Julkisen sanan neuvoston väkeä.

Minusta on outoa, että urheilujournalisti on saanut useita huomautuksia JSN:lta. Ei anna hyvää kuvaa Sihvosen taidoista journalistina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös