Mainos

Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

• 2 844 655
  • 13 133
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ollaan aika kaukana ketjun aiheesta, mutta tämä voi toimia vähän isommissa piireissä mutta ei yhden henkilön kohdalla. Nimenomaan juuri julkisen ihmisen tapauksessa. Nostetaan tikun nokkaan kuten vaikka se kokoomusnuori yhdestä lauseesta ja millään mitä olet koskaan tehnyt tai tulet sillä hetkellä sanomaan ei ole väliä. En ymmärrä miten olet voinut olla noin väärässä käsityksessä.

Eikös me puhuta ihan täsmälleen tämän ketjun aiheesta, eli Sihvosen toilailuista? Vai meinaatko tämän olevan urheilulajien monipuolisuuden ja vaativuuden pohtimiseen tarkoitettu ketju?

Minulla meni nyt vähän ohi, mitä tarkoitat. Sihvonen aiheutti kohtauksen täällä palstalla, joten hän siirsi keskustelun aika onnistuneesti siihen, seuraako Jussi Jokinen tosiaan Venäjän lomallaan pelitapaketjua.

Eikös me puhuta ihan täsmälleen tämän ketjun aiheesta, eli Sihvosen toilailuista? Vai meinaatko tämän olevan urheilulajien monipuolisuuden ja vaativuuden pohtimiseen tarkoitettu ketju?

Minulla meni nyt vähän ohi, mitä tarkoitat. Sihvonen aiheutti kohtauksen täällä palstalla, joten hän siirsi keskustelun aika onnistuneesti siihen, seuraako Jussi Jokinen tosiaan Venäjän lomallaan pelitapaketjua.

Minä taas puhuin yleisesti sun harhaluulosta että puhumalla jostain toisesta ihmisiä pystyisi harhauttamaan. Keltaiset Jaffat, iltapaskat sun muut pitää joka kerta huolen ettei harhakuvitelmasi onnistu. Niin P.Sihvosen kuin muidenkin yksittäisten henkilöiden kohdalla.

Tai kerroppa mulle yksikin esimerkki luokkaa saulshuupakki/teuvo hakkarainen joka tässä on onnistunut?

Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Minä taas puhuin yleisesti sun harhaluulosta että puhumalla jostain toisesta ihmisiä pystyisi harhauttamaan. Keltaiset Jaffat, iltapaskat sun muut pitää joka kerta huolen ettei harhakuvitelmasi onnistu. Niin P.Sihvosen kuin muidenkin yksittäisten henkilöiden kohdalla...

Ihan oikeassa olet, niin siinä tuppaa käymään. Olisi pitänyt kirjoittaa tuohon aiemmin, että "Mitä ehkä kannattaa yrittää, kun mokaa julkisesti?"

Mutta kannattaa myös muistaa, että Sihvonen ei ole pienesti mokannut kokoomusnuori, vaan tunnettu ja useasti tuomittu palstariehuja.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totaalisen off-topic, mutta ainoa asia, jota itse jäin ihmettelemään oli se, miksi JJ pyysi P:tä soittamaan. Miksei JJ soittanut P:lle? Kyllä siitäkin olisi otsikko syntynyt.

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totaalisen off-topic, mutta ainoa asia, jota itse jäin ihmettelemään oli se, miksi JJ pyysi P:tä soittamaan. Miksei JJ soittanut P:lle? Kyllä siitäkin olisi otsikko syntynyt.

Selvähän se on, kumpi noista on kiireisempi. P ei voi koska vaan puhua tuntia puhelimessa, JJ:llä enemmän löysää aikaa...

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings

Väite PAF:n blogissa oli vielä, että suhteellisen säännöllisesti Venäjältä tulee tuollainen viesti. Olettaisin, että JJ on ottanut yhteyttä jääkiekkotoimittajaan , kun siihen on hänellä aihetta ollut. Luonteva keskustelun aihe lienee ollut Meidän Peli, joka on totaalinen jääkiekon pelikirja. Päivitettävää Meidän Pelissäkin on jatkuvasti, mikä on ihan kirjattu JJ:n pelikirjaan, jonka olen referoinut useaan otteeseen Pelitapa-keskusteluun.

PS 1. Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen.

PS 2. Jatkoaika.com saa Sihvoselta PAF:n blogissa varauksettoman tunnustuksen korkeasta tasostaan. Oman rangaistuksensa hän ymmärtää täysin ja aikoo palata marraskuulla taas takaisin tänne.

Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
PS 1. Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen.

Hyvä että teki näin ja puhdisti viattomat epäilyistä. Jesse Jyrkkiökin voi nyt rauhassa keskittyä pelipaikan metsästämiseen mestiksestä.

PS. Itse saan säännöllisesti tweettejä Yodalta. Keskustellaan tunteja voiman syvimmästä olemuksesta.

Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Uusimmassa PAF:n blogikirjoituksessaan Sihvonen paljastaa JJ:n Jukka Jaloseksi. Oli pelkkä JJ synnyttänyt niin suuren kohun, että katsoi parhaimmaksi paljastaa koko nimen...

Sulkipahan meidän nimikirjainhassuttelijoiden suut kerrasta, ja oikeastaan ihan hyvä niin. Minun silmissäni JJ-väitteen uskottavuus nousi aika hemmetisti, kun asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä.

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei,

Se, että P .Sihvonen viittaa mainittuun urheilutoimittajaan ja alkaa osoittautua uskottavasti todeksi, monipuolistaa merkittävästi kuvaa tästä persoonasta. Nyt on siis profiileja yksi lisää, tässä listaa:

1) Kaikin puolin esimerkillinen perheenisä, maisterismiehiä. Tämä on se oikea minä siellä verhojen takana:fiksu ja filmaattinen, hyvä jätkä. Taso: "Normaali ihminen".

2) Urheilulehden räksyttävä toimittaja, jolla riittää provosointiyrityksiä ja halua haastaa, mutta myös älykästä argumentointia. Taso: "Johtava".

3) Jatkoajan P .Sihvonen, jonka argumentointi ja ulosanti on parjaamiansa kanssakirjoittajia merkittävästi heikompaa, ala-arvoista. Taso: "Huuhaa-nimimerkkinä Jatkoajassa kuleksija"

Myönnän, puskista huutelu on puskista huutelua. Tässä tapauksessa "niin makaa kuin petaa" -sanonnalle tuli kuitenkin asteen syvempi merkitys.

Tervetuloa takaisin, otathan mukaan mielellään profiileista 1 ja 2 pala sivistystä ja kykyä keskustella asioista sillä tasolla, että syntyy oivalluksia rakastamastamme lajista pelkän huvituksen ja myötähäpeän tunteiden tilalle.

Jupa

Viimeksi muokattu:
Mutta kannattaa myös muistaa, että Sihvonen ei ole pienesti mokannut kokoomusnuori, vaan tunnettu ja useasti tuomittu palstariehuja.

Mikä on rehellisesti pielessä tässä jatkoajassa. Futisforumilla käsittääkseni anarkia riehuaa ja täällä saa olla yhtä mieltä tietyssä rajoissa. Itse olen muistaakseni yhet bannit saanut mutta muutenkin tämä tuntuu olevan joku päiviräsäsmäinen kappeli. Eip saapi. Mistä johtuen suuri osa keskusteluista on "minä elän hyvää elämää" tyyppien maailman tylsintä jaarittelua.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Futisforumilla käsittääkseni anarkia riehuaa ja täällä saa olla yhtä mieltä tietyssä rajoissa.

a) Tämä "FF2:lla on hulinaa" argumentti (lue: kendojanarismi) on vanha eikä pidä paikkaansa. Voit vaikka itse "kokeilla" tuota anarkiaa jos et muuten usko.

b) Petteri ei saanut penalttia mielipiteensä vuoksi vaan siitä tavasta millä hän ilmaisi itseään (lue: käytöstavat).

Toki jokaisella saa olla oma mielipiteensä siitä miten paljon yksilön tulisi saada ilmaista iditiotismiaan täällä.

Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
a) Tämä "FF2:lla on hulinaa" argumentti (lue: kendojanarismi) on vanha eikä pidä paikkaansa. Voit vaikka itse "kokeilla" tuota anarkiaa jos et muuten usko.

Ot: FF2 on elävä esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun teinit ja esiteinit kasvavat aikuisiksi. Siellä on nykyään lähinnä järkevää keskustelua. Muutama viimeinen mohikaani yrittää pitää yllä "anarkiaa" (eli sitä ykkösversion uskomatonta sonta-tasoa), mutta aika epätoivoista ja ponnetonta on yritys.

Steus

Jäsen
JJ:llä tarkoitetaan mahdollisesti Juha Juujärveä, joka on valmentanut urallaan sekä LeKin että KooKoon Mestiksessä pronssille, sekä KooKoon hopealle. "Jupe" myös suosii Meidän-vitun-Peliä, joka on yhtymäkohta 1. Miehillä on selkeä yhteys KooKoon kautta, sillä Sihvonen on myös ollut KooKoon peräsimessä (pudottaen joukkueen divarista Suomi-sarjaan).

pertteli

Jäsen
Nyt kun nimimerkki P.Sihvonen on saanut pelikieltoa, on tämä ketju jostakin syystä mennyt ihan hiljaiseksi! Tähän ketjuun ilmeisesti kirjoittaa vaan ne, jotka haluavat olla kaikesta eri mieltä kyseisen nimimerkin kanssa. Kyseinen nimimerkki kirjoittelee kuitenkin pääasiassa ihan asiaa, tosin välillä vähän ehkä henkilökohtaisuuksiin mennen. Mutta rohkeasti kuitenkin niin, että henkilöllisyyskin saattaa monelle selvitä. Ja kyllä P.Sihvonen on saanut aika paljon paskaa niskaansa toisten kommenteista. Voiskohan P.Sihvoselle anoa armahdusta pelikiellosta, niin saataisiin taas eloa pariinkin keskusteluun?

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Tämä ketju taisi olla ajoittain pahasti offtopicia. Ketjussahan piti keskustella Petteri Sihvosesta, ja ketju oli perustettu kauan ennen kuin P.Sihvonen saapui siihen itse osallistumaan. Kyseisen nimimerkin tulo vei koko ketjun sivuraiteelle, kun tästä tuli jonkinlainen pelitapa- ja Nuori Suomi -ketjujen spin off, vaikka ketjun aiheen mukaan keskustelun olisi nimenomaan pitänyt käsitellä Sihvosta.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
P.Sihvonen oli tosiaankin aikanaan mielenkiintoinen ja tervetullut lisä suomalaiseen jääkiekkomediaan. Varsinkin alkutaipaleellaan hän todellakin loisti tietotaidollaan ja näkemyksillään ns. ip-lehdistön urheilutoimittajien keskellä. Jos lukee tätä ketjua alusta asti, tämän huomaa myös kirjoituksista tässä ketjussa. Jossain vaiheessa sädekehä ja kupla kuitenkin puhkesi. Mentiin ihan puhtaasti 7-päivää osastolle, jossa henkilökohtaiset kaunat kaukalon ulkopuolella nousi varsinaista asiasisältöä isommaksi asiaksi, asiasisällön samalla jääden polkemaan paikallaan. Lisäksi mukaan tuli klikkihuoraaminen ja täällin hänen omin sanoin myöntämä tarkoituksellinen provosointi ja mediahuoraus UL markkinointistrategian takia, joten en oikeastaan yhtään ihmettele ettei tämä aihe juurikaan keskustelua enää aiheuta, koska kaikki täällä esitetyt mielipiteet on ikään kuin todistettu oikeiksi. Tää on vähän niin kuin nähty kortti jo.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tämä ketju taisi olla ajoittain pahasti offtopicia. Ketjussahan piti keskustella Petteri Sihvosesta, ja ketju oli perustettu kauan ennen kuin P.Sihvonen saapui siihen itse osallistumaan. Kyseisen nimimerkin tulo vei koko ketjun sivuraiteelle, kun tästä tuli jonkinlainen pelitapa- ja Nuori Suomi -ketjujen spin off, vaikka ketjun aiheen mukaan keskustelun olisi nimenomaan pitänyt käsitellä Sihvosta.

Joo ja Nuori Suomi- sekä Pelitapaketjuista tuli taas tämän ketjun spin-offeja. Katsokaapa vaikka kuinka innokkaasti palstamme jääkiekkoihmiset ovat viime aikoina kirjoitelleet pelitapaketjuun :D

Toisaalta, riittää kun siffa sinne kerran jotain laittaa niin johan on taas olkiukkojen rakentelu vinhassa vauhdissa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja Nuori Suomi- sekä Pelitapaketjuista tuli taas tämän ketjun spin-offeja. Katsokaapa vaikka kuinka innokkaasti palstamme jääkiekkoihmiset ovat viime aikoina kirjoitelleet pelitapaketjuun :D

Toisaalta, riittää kun siffa sinne kerran jotain laittaa niin johan on taas olkiukkojen rakentelu vinhassa vauhdissa.

Minusta Pelitapa-ketjussa on kauden aikana pääosin asiallista keskustelua, riippumatta P. Sihvosesta. On aika ymmärrettävää, että kyseinen keskustelu hiljenee kauden ulkopuolella.

Sen sijaan Nuori Suomi -ketju on pyörähtänyt P. Sihvosen ansiosta usempaan kertaan ympäri, eiköhän uusi kierros lähde herran palattua palstalle. Ilmeisesti muut keskustelijat tyytyväisiä, ettei samoja asioita tarvitse käydä uudestaan ja uudestaan läpi.

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Minusta Pelitapa-ketjussa on kauden aikana pääosin asiallista keskustelua, riippumatta P. Sihvosesta. On aika ymmärrettävää, että kyseinen keskustelu hiljenee kauden ulkopuolella.

Jahka joku kerta päästäisiin kirjoittelemaan siitä pelistäkin, eikä kaikesta muusta siinä ympärillä. Se on useammin pelipoliittinen keskustelu kuin pelitapakeskustelu. Sääli, jos esim. nimimerkki cobol poistuu sieltä kokonaan kyseisen seikan vuoksi.

Ja pelipoliittinen keskustelu herkiää vasta siinä vaiheessa kun P.Sihvonen tai siffa sinne jotain kirjoittaa. Oikeastaan murheellisen vähän siellä on viestejä itse joukkueiden pelitavoista tai pelitavoista ja taktiikasta teoriatasolla.

Viime kaudella taidettiin liigajoukkueiden pelitavoista käsitellä peräti kahta, loppuaika menikin sitten poraamiseen erinäistä tilastoinneista ja siitä kuka ne tekee.

Unohtamatta sitä legendaarista "täällä unohdetaan yksilö"-populismia!

Suosikkijoukkue
Ilves
"Mä luulen, että suomalainen peli on mennyt tässä viime vuosina kiekollisessa pelissä paljon eteenpäin ja meillä on nyt enemmän variaatioita sen suhteen, että pystytään pelaamaan tämmöistä nopeata kiekkoa, reagointikiekkoa, mutta silloinkun ei päästä sitä pelaamaan suoraan eteenpäin, niin pystytään myos pelaamaan kontrolloidusti. Tässä varmaan joukkueet hakee nyt itteensä. Mä uskon ensimmäisenä vaihtoehtona siihen nopeeseen reagointipeliin ja tilanteiden hyödyntämiseen sitä kautta, mutta sitten meidän pitäisi osata myös se vähän hitaampi lähto ja kontrolloiva peli." - Erkka Westerlund Yle Puheen kiekkoilta 11.9.2013).

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ikävää, että Seppäsen siirryttyä pois Urheilulehden palkkalistoilta ei enää ole tullut näitä U-studioita, joissa Petteri&Esko pureutuvat erilaisiin, valitsemiinsa teemoihin.

Itse katselin noita pätkiä hyvinkin mielelläni ja mielestäni olivat U-lehden parasta antia, vaikkakin sisälsivät myös jonkin verran Seppäsen mukahassuttelua.

Erikoisesti ovat jääneet mieleen Sihvosen pari vuotta sitten (?) tekemät havainnointipätkät mm. aloitustilanteesta ja sitten se pätkä aluepuolustus vs miesvartiointi vaimitensemeni.

Totean loppuun, että toivottavasti ainakin joitakin asiantuntijavieraita syksyn aikana Sihvosen lauteille studioon saataisiin. Kuulisin mielelläni Petterin näkemyksiä mm. Tapparan&Rautakorven silminnähden muokatusta pelikirjasta.

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Muutenkin tuntuu, että UL on vaipunut jonkinlaiseen koomaan Seppäsen lähdettyä. Mm. tästä johtuen päädyin monen vuoden jälkeen päättämään lehden tilauksen ainakin toistaiseksi. Varmaan tulee vieläkin selattua mikäli jossain tulee vastaan, mutta tällä hetkellä hinta-laatu-suhde ei ole mielestäni kovin korkealla. Toimittajakunta kaipaisi jonkinlaista uutta tuulta. Nykyisellään jutut ovat todella ennalta-arvattavia.

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Muutenkin tuntuu, että UL on vaipunut jonkinlaiseen koomaan Seppäsen lähdettyä.

Ei minusta mitenkään, totta kai riippuu millaisista jutuista tykkää ja mistä lajeista, mutta Kupila mielestäni on kirjoittanut hyviä juttuja nyt kesällä/syksyllä. Esimerkiksi sattekaarikysymykseen otettiin UL:ssä Moskovan kisojen aikaan aika laajasti kantaa.

Kauhala ja Remmel kirjoittavat myös mielestäni edelleen hyviä juttuja, ei heidän tasonsa ole mihinkään laskenut vaikka Seppänen onkin lähtenyt.

Minun kirjoissani toki jo aiemmin Kupila, Remmel, Kauhala ja Sihvonen olivat parempia kirjoittajia kuin Seppänen joka tietenkin vaikuttaa omaan arviooni.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy