Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

• 2 864 878
  • 13 133

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Kuten kerroin, ihminen kehittyy kokemusten myötä. Nuoruus on vaiva, joka poistuu vanhemmiten.

TosiFani, reservin yliluutnantti.

Jääkiekkoymmärryksesi kanssa reservinurasi armeijassa ei valitettavasti korreloi.

Veikkaan, että pärjäisit paremmin intti- ja heppakeskustelupalstoilla. Oletko niitä ajatellut koittaa? Tai jo koittanut?

Olisi urheilun eetoksen mukaista, että ei olisi "kaikki keskustelee".

Tosin moderaattorit taitavat olla sillä kannalla, että "kaikki keskustelee". Siihen on tyytyminen. Ja se on nimimerkkisi pelastus.

Johtava

Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Urheilumiesten kesken vallitsee urheilumiesten ymmärrys ja kunniotus.

Jotenkin tässä ketjussa olisi kaikkien kannalta parasta, että ilmaistaisiin: mikä laji, mikä taso, minä vuosina. Toki ilman nimiä, että anonyymiys säilyy...

Sitäkös se urheilumiesten välinen kunnioitus on, että 15 vuotta kiekkotuomarin hommia tehnyt jätkä ei tiedä mielestäsi jääkiekosta mitään, ja tuore ammunnan SM-hopeamitalisti ei tiedä mielestäsi mistään mitään?

Ei täällä kukaan väitä, että jääkiekko ei olisi monipuolinen laji. Mitä väliä sillä on, että se ei ole kaikkien mielestä TOP-3 monipuolisesti vaativin laji?

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse aiheeseen, eli tähän "jääkiekko vs muut urheilulajit"- keskusteluun olen jo oman mielipiteeni sanonut. Ne voi lukea ylempää, mutta tiivistetysti lätkä on urheilua muun urheilun joukossa.

Kommentit kuitenkin vielä näihin:

Keskustelupalstaelämä on keskustelupalstaelämää. Suurimmalle osalle se tarkoittanee, että sitä omaa oikeasti olevaa elämää on, no, niukasti.

Aika paksua sinulta. Sinulta, joka kommentoit ja kirjoittelet täällä omasta itsestäsi, parhaimmillaan lukuisia viestejä päivässä. Tietynlainen narsismin määritelmä tämäkin.

Itse en ole lähituntien aikana päässyt viestejä ihmettelemään, johtuen muusta elämästä, tässä tapauksessa alasarjafutiksesta. Matkan aikana seurasin padilta kiihkeästi Moskovasta tulevaa, YLEn televisioimaa huippu-urheilua

On niin helppoa kiskoa nimimerkin takaa. Urheilun olemus on, että teoistaan ja sanomisistaan vastataan omilla kasvoillaan. Kun minä hävisin illasta toiseen Pelicansissa, vastasin siitä kurjuudesta omilla kirveellä veistetyillä kasvoillani. Mutta TosiKortit, MustatFanit ynnä muut ovat jääkiekon asiantuntijoita ja entisiä B-junnujen divaripelaajia, heppaliiton miehiä ja Mestis-tuomareita kasvottomina, nimimerkin suojista...

Minä en ainakaan yritä esittää sinua kovempaa asiantuntijaa jääkiekon saralla. Itse asiassa kunnioitan monia näkemyksiäsi ja luen kyllä mielelläni provokatiivisa juttujasi Urheilulehdestä.

Henk.koht en ole kirjoittanut tähän ketjuun mitään sinulle suunnattuja asiattomuuksia, mutta kun argumentoin ja olen eri mieltä kanssasi, vastaat lapsellisuuksilla kysellen iästäni.

Kukin suutari pysyköön lestissään, olet ehdottomasti jääkiekon asiantuntija, mutta kokonaisvaltainen urheilutietäjä? Rohkenen epäillä.

Suosittelen lämpimästi tutustumaan tämän forumin "Muu Urheilu"- osioon, siellä on hyvinkin asiantuntevaa porukkaa monen lajin osalta.

Itse kirjoittelen aktiivisesti yleisurheilusta, josta koen tietäväni paljon.

Pekkis

Jäsen
Toki minulla oli komennettavani tulevia huippu-urheilijoita kesälajien puolelta, toisesta eskadroonasta. Sen sijaan, että pokkuroitiin, lyötiin pikemminkin yläfemmat. Ja urheiltiin!

Johtava, reservin vänrikki

Ihan mielenkiinnosta. Olet todennäköisesti palvellut silloisen kilpakumppanini, tulevan opiskeluajan kämppäkaverini/tulevan työkaverini ja nykyisen ystäväni kanssa samaan aikaan. Kasarmin käytävilläkö tuli vastaan mm. viiden eri lajin tulevia maailmanmestareita? Valentin Kononen, Janne Salmi, Mika Häkkinen, Kimmo Kinnunen, ja se viides, jota en nyt millään muista.

Urheilulusmu/reservin kersantti

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jotenkin tässä ketjussa olisi kaikkien kannalta parasta, että ilmaistaisiin: mikä laji, mikä taso, minä vuosina. Toki ilman nimiä, että anonyymiys säilyy.

Miksi ihmeessä? Urheilumiesten keskinäisen ymmärryksen ja kunnioituksen nimiin?

Yksilöimättä tätä koskemaan mitään tiettyä ketjua tai siinä keskustelevia ihmisiä, sanoisin Jatkoajan arvon olevan siinä, että täällä on mahdollisuus anonyymisti keskustella niin urheiluista kuin vaikkapa yhteiskunnallisistakin asioista. Anonyymiuden etu on siinä, että ainakin teoriassa asia ja sitä koskevat, mahdollisesti - ja yleensä - toisistaan eroavat argumentit ovat huomion keskipisteenä, ei kirjoittajan naamavärkki. Lisäksi se antaa hieman ujommalle ja itsestään epävarmemmallekin rohkeutta osallistua keskusteluun.

On suorastaan hämmentävä huomata, että omalla nimellään esiintyvä arvostettu urheilutoimittaja viljelee itselleen pyhitetyssä ketjussa argumentum ad auctoritatemia ja -ad hominemia keskeisenä osana viestiensä sisältöä. Nyt olisi paikallaan pikainen vilkaisu peiliin ja toimittajan ja urheilumiehen kunnian palautus.

Viimeksi muokattu:
Kun taas olettaisin että "johtavaksi analyytikoksi" itseään kutsuva tuntisi analysoimansa lajin säännöt. Muuten on vaikea sanoa olevansa johtava jos ei edes tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Minusta on vähän naiivia kuvitella, että pelaajat tai valmentajat osaisivat missään joukkuepallopelissä säännöt kovin kummoisesti, koska ei heidän tarvitse. Vastahan siellä viime kevään MM-finaalissakin jouduttiin Ruotsin puheenpärinää herättäneen maalin jälkeen soittamaan Jalarvolle, kun Nurmisen Pasi ja Aravirta eivät osanneet paitsiosääntöä. Ja Aravirralla kai voidaan katsoa olevan joltisetkin meriitit valmentamisen saralta.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi urheilun eetoksen mukaista, että ei olisi "kaikki keskustelee".

Tosin moderaattorit taitavat olla sillä kannalla, että "kaikki keskustelee". Siihen on tyytyminen. Ja se on nimimerkkisi pelastus.

Johtava

Eli, tällä harrastuspohjalta pidetyllä palstalla ei omia ajatuksiaan saisi tuoda esiin kuin itseään ammattilaisena pitävät? Ehkä jonkun pitää perustaa ammattilaiskiekkofoorumi, jossa kaikki on omilla nimillään ja perustana luvalle kirjoittaa on esim CV, jossa pitää olla valmentanut vähintään kauden b-tason B-junnujoukkuetta? Vai mikä sun pointti on?

Toinen asia mikä "särähti korvaan" on tämä vertailu, pärjäisikö joku huippu-urheilija nanonano lajissa X jne. Eikös se ole vähän sama kun vertailisi, pärjääkö merkonomi automekaanikkona tai toimitusjohtaja roskakuskina? Turhaa peniksenvenyttelyä, molemmat on oman alansa rautaisia ammattilaisia, turha niitä on vertailla koska alojen (lajien) vaatimukset suorittajan ominaisuuksille on lähtökohdiltaa täysin erilaiset.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jukka Seppo, Mika Nieminen ja Martti Jarkko. Ei muuta sanottavaa kokonaisvaltaisen huippu-urheilun osalta. Hyvä showpaini täällä on meneillään.

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Korkki kiinni Sihvonen! En tiedä millä natsoilla täällä huutelet, sinulla on koko Jatkoajan surkein rekordi valmentajana.

Jääkiekko on varmaan paperilla kova laji, jos mietitään mitä ominaisuuksia tarvitaan maailman huipulla. Kyseessä on kuitenkin marginaalilaji, joten huippu on kovin kapea. Tämä kotoinen liiga on ihan lässymiesten juttuja. Kaiken maailman Arsi Piispaset ja Teemu Ramstedtit pärjäävät liigassa, vaikka eivät ole huippu-urheilijaa nähneetkään.

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Petteri auta! Meijän puulaaki tiimi tarttis voittamisen kulttuuria valmennukseen! Eiku ainiin..

Sai kyllä naureskella ketjun jutuille! Täytyy itsekin alkaa käyttämään johtava nimitystä itsestäni esim: kun vastaan puhelimeen. Ei sen nimityksen kantaminen näköjään paljoa vaadi!

nixon74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad Street Bullies, Nuotit
Petteri auta! Meijän puulaaki tiimi tarttis voittamisen kulttuuria valmennukseen! Eiku ainiin..

Sai kyllä naureskella ketjun jutuille! Täytyy itsekin alkaa käyttämään johtava nimitystä itsestäni esim: kun vastaan puhelimeen. Ei sen nimityksen kantaminen näköjään paljoa vaadi!

Mikä on kompetenssisi viljelläksesi näitä kommentteja? Nimi? Ikä? Pelikokemus? Valmennuskokemus? Rasvaprosentti? Äidin koiran nimi?
Itse viherartesaani-linjan käyneenä maisterismiehenä ymmärrän jääkiekosta kaiken.

Johtava narsisti

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Alkuun nämä parodia nimimerkit/twittertilit kuten Kullervo Kammola ja P.Sihvonen on ihan hauskoja, mutta aika nopeasti vitsi tulee vanhaksi, kun jankataan paria vitsiä kiertoon eri muodossa kerta toisensa jälkeen. Vähän niinkuin imitaattorit, Johannes Virolainen kännissä on ekalla kuulemalla hauska, mutta ei sitä kukaan jaksa montaa kertaa kuulla.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Alkuun nämä parodia nimimerkit/twittertilit kuten Kullervo Kammola ja P.Sihvonen on ihan hauskoja, mutta aika nopeasti vitsi tulee vanhaksi, kun jankataan paria vitsiä kiertoon eri muodossa kerta toisensa jälkeen. Vähän niinkuin imitaattorit, Johannes Virolainen kännissä on ekalla kuulemalla hauska, mutta ei sitä kukaan jaksa montaa kertaa kuulla.

Onko minulla mennyt jotain ohi? Olen kaiken aikaa ollut siinä käsityksessä, että Jatkoajan P.Sihvonen todella on toimittaja Petteri Sihvonen. En varmaan ole ainoa miinaan ajanut...

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko minulla mennyt jotain ohi? Olen kaiken aikaa ollut siinä käsityksessä, että Jatkoajan P.Sihvonen todella on toimittaja Petteri Sihvonen. En varmaan ole ainoa miinaan ajanut...

Saamieni yksityisviestien perusteella olen siinä käsityksessä, että kyseessä on oikea P. Sihvonen. Mikäli näin ei ole, kyseisen nimimerkin taustalla oleva henkilö on nähnyt TODELLA paljon vaivaa.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Panssarilaivasi saapui sarkasmi-Utön edustalle tänään klo. 17.27.

Ps. Varma merkki kauden alkamisesta on saatu seuraavan ilmoituksen myötä: "Nimimerkki P.Sihvonen huilaa kolme kuukautta lukuisten henkilökohtaisuuksien ja itsemoderoinnin takia. Aiempi rikehistoria samasta asiasta vaikutti pelikiellon pituuteen."

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Tjoo-o, käsittääkseni allekirjoitusta Johtava käyttävä ei hetkeen seuraamme liity... Syyn voi lukea ilmoituksista.

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kyllä itse uskoisin ainakin kyseessä olevan oikea henkilö. Ja kyllä, ei nähdä tätä kaveria kirjoittelemassa vähään aikaan. Uskoisin kuitenkin hänen käyneen hieman valittamassa asiasta. Pääsisi jälleen hieman puolustelemaan.

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
P. Sihvosen persoonasta

Takaisin kesälomilta,

Sillä nyt on sen aika. Laadukas keskustelu imaisee mukaansa, erityisesti sellainen, missä keskustelupartneria pyritään kuuntelemaan, kyseenalaistamaan omia luutuneita ajatushaurastumia jne. Onneksi siis on Jatkoaika ja nimerkki P. Sihvonen. Laadukasta argumrentointia kaiken kaikkiaan.

Koska käsitys/urbaanilegenda siitä, että P. Sihvonen viittaa alamme johtavan, anteeksi Johtavan kiekkoanalyytikon persoonaan tuntuu yleistyvän täällä, esitän omat kyseenalaistavat perusteluni, miksi tämä ei voi pitää paikkansa.

1) Johtava on fiksu mies, itsepäinen ja mustavalkoinen ajattelusssaan, mutta fiksu

2) Johtava on perheellinen mies, ei hän haaskaa aikaansa kinastelemalla itseään pienemmällä - tai suuremmalla - sotilasarvolla varustettujen anonyymien kiekkoanalyytikoiden kanssa.

3) Johtava tietää kaikista urheilulajien syvimmistä olemuksista sekä urheilulajien keskinäisistä vaatimustasoista suhteessa toisiinsa kaiken tai lähes kaiken. Ei siihen Johtava tarvitse arkisin ja keskellä työpäivää rohkaisuryyppyjä omia ajatuksiaan ryydittämään.

4) Johtava tuntee laadukkaan vuorovaikutuksen pelikirjan: ei siinä puolustella kyvyttömyyttä taidokkaaseen keskustelun lyhytsyöttöpeliin omilla kiistattomilla saavutuksilla urheilussvalmennuksessa, toimittajan työssä saati armeijassa.

5) Johtava taitaa myös argumentoinnin viivelähdöt. Tällöin ei ole mitään tarvetta pystysuunnan kiekkokeskusteluun. Parempi sopeuttaa Meidän peliä vastustajan pelikirjaan ja rauhoittaa tilanne ja väsyttää vastustajat, joiden keskustelullinen karvaus on liian syvällä.

Siksi julistan: P. Sihvonen, yritys hyvä kymmenen.

T. Johtavan opetuslapsi, sarkastinen amatööri kaikessa

Pekkis

Jäsen
Höpöhöpö - SM-liiga vaatii teräksisen fysiikan, kuten Kärpissä mestaruuden profiilipakkina voittanut Kari Haakana kuvassa näyttää:

http://is12.snstatic.fi/img/978/1288330560514.jpg

Tältä tosiaan näyttää pitkän ja raskaan kauden riuduttama tuore Suomen mestari. Todennäköisesti kauden parhaassa kunnossaan tossa.

Viime syksynä saimme nauttia NHL:n puolustajien pistepörssi kakkosen Bufyglienin kuvaa. Haakana näyttää kyllä Winnipeg-pakin rinnalla ihan kuivan kesän maratoonarilta.

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
P. Sihvonenhan väitti Jatkoajan olevan "kaikki kirjoittaa" -palsta. Nyt näyttää kuitenkin, että eivät ne kaikkein mädimmät omenat tänne aivan kokoaikaa sitten kirjoitakkaan.

En tiedä halusiko P. Sihvonen nyt hirveän määrän huomion itseensä ennen kauden alkua vai mikä oli. Tekstit olivat todella idioottimaisia, argumentointi olematonta ja muiden argumenttejä ei noteerattu millään tavalla, omaa egoa ja "saavutuksia" kyllä tuotiin esille.
Eipä anna Johtava maisterivänrikkilätkäjätkä kauhean älykästä kuvaa itsestään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy