Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 763 282
  • 12 923

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Päästäkseen ylipäätään valmentamaan liigatasolle, pitää olla jonkunlainen pelikirja, harjoitepankki pelitavan luomiseksi ja pitimiksi, johtamisote ja jonkintasoiset pelaajat. Ja jos haluaa olla voittava valmentaja liigassa, noiden kaikkien ulottuvuuksien pitää olla kaikkien hyvin hallussa.

Entä itselläsi? Mikä laji, mikä taso? Urheilijana? Valmentajana? Vai pelkkänä huuhaa-nimimerkkinä Jatkoajassa kuleksit? No, ajankulua sekin.

Johtava, pelannut ja valmentanut nimerkki

Pesäpallo (ykkössarja + tuomarina ykkösessä) , jääkiekko pelaajana ja tuomarina (vihellettyjä pelejä 15 vuoden ajan). Eräässä turnauksessa muuten kerroin sinullekkin sääntöjä kun selkeästi huomasi että pelaajasi eivät niitä tienneet ja selvisi ettet sinäkään.

Tällä ei kuitenkaan ole merkitystä. Merkitystä on sillä että koska itse nostat itseäsi esille mutta silti höpiset suurimman osan ajasta ihan höpöjä, on mielestäni minulla oikeus kritisoida ja kommentoida kirjoituksiasi ja hyökkäyksiäsi muita kohtaan. Ihan sama vaikka olisin hämeenlinnalainen rattijuoppo paskoilla tilastoilla tai luistelutaidoton, ylipainoinen kotihiiri.

obi-wan, oikein sanan nimimerkki kirjoittava nimimerkki
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Päästäkseen ylipäätään valmentamaan liigatasolle, pitää olla jonkunlainen pelikirja, harjoitepankki pelitavan luomiseksi ja pitimiksi, johtamisote ja jonkintasoiset pelaajat. Ja jos haluaa olla voittava valmentaja liigassa, noiden kaikkien ulottuvuuksien pitää olla kaikkien hyvin hallussa.

Entä itselläsi? Mikä laji, mikä taso? Urheilijana? Valmentajana? Vai pelkkänä huuhaa-nimimerkkinä Jatkoajassa kuleksit? No, ajankulua sekin.

Johtava, pelannut ja valmentanut nimerkki

Kuitenkin olet teilannut Tamin, Erkan, Tikin ja liudan muita itseäsi paljon meritoituneempia pelaajia ja valmentajia, mutta nyt sanotkin että sinne jo päästäkseen tarvitsee olla hyvä?
Tami, Erkka ja Tiki omaavat toki saavutuksia huomattavan paljon enemmän niin pelaajana kuin valmentajanakin kuin sinä vaikka lokaa ovat niskaan saaneet ties kuinka paljon sinulta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuitenkin olet teilannut Tamin, Erkan, Tikin ja liudan muita itseäsi paljon meritoituneempia pelaajia ja valmentajia, mutta nyt sanotkin että sinne jo päästäkseen tarvitsee olla hyvä?
Tami, Erkka ja Tiki omaavat toki saavutuksia huomattavan paljon enemmän niin pelaajana kuin valmentajanakin kuin sinä vaikka lokaa ovat niskaan saaneet ties kuinka paljon sinulta.

Nyt olisi ihan mukava kuulla ne Tikkasen huimat saavutukset valmentajana suhteessa Sihvoseen.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Nyt olisi ihan mukava kuulla ne Tikkasen huimat saavutukset valmentajana suhteessa Sihvoseen.

Meinasin jo kirjoittaessa kirjoittaa, että poislukien Tiki. Arvatenkin tähän joku tarttuu, Tikkanen ainoa kyseisestä porukasta jonka ansiot valmentajana heikommat kuin Sihvosen. Pelaajaura toki niin huikea, että annettakoon se Tikkaselle anteeksi ja onhan Tikkanen miesten pääsarjoissa useammalla kaudella valmentanut kuin Sihvonen ;) Taso nyt on ollut mitä on.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Millä tasolla?

Pesäpallo (ykkössarja + tuomarina ykkösessä) , jääkiekko pelaajana ja tuomarina (vihellettyjä pelejä 15 vuoden ajan).

Millä tasolla pelaajana ja millä tasolla tuomarina?

Jääkiekosta et juuri ymmärrä, se on kummallista.

Yleensä pesäpalloilijat ovat pelimiehiä, älykkäitä pelimiehiä. Nimimerkkisi ei.

Johtava
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Millä tasolla pelaajana ja millä tasolla tuomarina?

Jääkiekosta et juuri ymmärrä, se on kummallista.

Yleensä pesäpalloilijat ovat pelimiehiä, älykkäitä pelimiehiä. Nimimerkkisi ei.

Johtava

Sarjoilla ei kai pitäisi olla merkitystä mutta B:n divari jäi viimeiseksi kaudeksi ennen polven pamahtamista ja tämän jälkeen Mestis ollut korkein sarja jossa puhalluksia.

Mutta sinäänsä jännä että nytkään en kauheasti ole kiekosta puhunut mutta silti vetelet johtopäätöksiä etten lajista mitään tajua.

Kun taas olettaisin että "johtavaksi analyytikoksi" itseään kutsuva tuntisi analysoimansa lajin säännöt. Muuten on vaikea sanoa olevansa johtava jos ei edes tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Mutta tämä tästä. Arvostan sinua kiekkomeriittiesi osalta todella vähän. Syynä on se että meriittejä ei ole. Lisäksi olet ulosanniltasi pelkkä tuote joka on laitettu huomiohuoraamaan PAF:lle ja Urheilulehdelle näkyvyyttä. Niin ja ehdithän tätä Total Scouting-palveluakin mainostaa.

Siitä muuten unohdit aikanaan minulle vastata että mikä on niin ainutlaatuista järjestelmässä jossa opiskelijat istuvat katsomoissa ja painavat nappeja joista anlyysit syntyvät. Koska muistaakseni tämän piti olla järjestelmä joka tekee analyysia lennosta ja se ilmenikin vain ennalta-annettujen vaihtoehtojen tilastointisoftaksi.

Mutta tämä tästä. Haen takkini. Kun en kerran mistään mitään ymmärrä.

Hyviä moporeissuja Hämeenlinnaan
 

ralph cox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, AS Roma, Blues
Hienoa, miten laadukasta keskustelua jääkiekon ja muiden urheilulajien asettamien vaatimusten monipuolisuudesta on saatu aikaan.

Pahemmassa tapauksessahan Sihvosen kanssa olisivat voineet keskustella samasta aiheesta esimerkiksi täällä moneen otteeseen perspektiivittömiksi tolloiksi todetut ESPN:n paneelin jäsenet Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley etc.

Sarkasmi.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Millä menopelillä itse ajelet?

Sarjoilla ei kai pitäisi olla merkitystä mutta B:n divari jäi viimeiseksi kaudeksi ennen polven pamahtamista ja tämän jälkeen Mestis ollut korkein sarja jossa puhalluksia.

Eli vaatimattomaksi jäi sinun lätkähommat. Sellaista se on. Onko se niin, että promille ikäluokasta pääsee hieman pidemmälle? - Heikommillakin lahjoilla pääsee pelaamaan ja valmentamaan SM-liigaan asti. Jos ei SM-liigaan yllä, onko kyse jostain synnynnäisestä vai harjoitteluun liittyvästä häikästä? Miten sinun kohdallasi?


Siitä muuten unohdit aikanaan minulle vastata että mikä on niin ainutlaatuista järjestelmässä jossa opiskelijat istuvat katsomoissa ja painavat nappeja joista anlyysit syntyvät. Koska muistaakseni tämän piti olla järjestelmä joka tekee analyysia lennosta ja se ilmenikin vain ennalta-annettujen vaihtoehtojen tilastointisoftaksi.

Niin, Totalscouting-järjestelmää hyödyntävät tällä hetkellä eräät SM-liigaseurat ja muutamat seurat Ruotsin puolella. Totalscouting on alallaan johtava systeemi maailmassa. Mikään muu ohjelma ei saa tallennetuksi pelin virtausta.

Hyviä moporeissuja Hämeenlinnaan

Mihin tämä toivotus liittyy? Millä menopelillä itse ajelet? Ja missä kaupungissa? Jossain arvostetussa ammatissa, arvatenkin?

Johtava, alansa johtava ammattilainen
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eli vaatimattomaksi jäi sinun lätkähommat. Sellaista se on. Onko se niin, että promille ikäluokasta pääsee hieman pidemmälle? - Heikommillakin lahjoilla pääsee pelaamaan ja valmentamaan SM-liigaan asti. Jos ei SM-liigaan yllä, onko kyse jostain synnynnäisestä vai harjoitteluun liittyvästä häikästä? Miten sinun kohdallasi?

Tullaan vielä kerran kommentoimaan. Toisin kuin sinun mielestäsi pitäisi olla, eli että kaikki pelaajat tavoittelisivat vain ammattilaisuutta, minulle riitti aina hyvin alempi sarja ja olin kovin onnellinen että sain harrastaa paria lajia ihan tarpeeksi haastavalla tasolla. En koskaan halunnutkaan enempää.

Olen myös kiitollinen että nuo harrastukset ovat jääneet minulle edelleen harrastuksiksi. Olen saanut niiden kautta paljon suhteessa siihen mitä olin valmis panostamaan.

Niin, Totalscouting-järjestelmää hyödyntävät tällä hetkellä eräät SM-liigaseurat ja muutamat seurat Ruotsin puolella. Totalscouting on alallaan johtava systeemi maailmassa. Mikään muu ohjelma ei saa tallennetuksi pelin virtausta.

Fakta on se että tämä ei poikkea mitenkään excelista jonne syötetään lukuja ennalta määritettyjen muuttujien kenttään. Se ei tee analyysia, se muokkaa tilaston helposti luettavaan malliin. Se että tämä voidaan toimittaa melkein reaaliaikaisesti asiakkaalle voitaisiin toteuttaa vaikka Google Docsin avulla.

Lähteenä tähän on henkilä joka on istunut iPadin kanssa katsomossa painamassa tapahtumia näille muuttujille.

Mihin tämä toivotus liittyy? Millä menopelillä itse ajelet? Ja missä kaupungissa? Jossain arvostetussa ammatissa, arvatenkin?

Johtava, alansa johtava ammattilainen

No skootteriajeluita sitten.

Ohitit muuten sujuvasti sen kohdan jossa kyseenalaistin johtajuuden jos ei edes tunne lajin sääntöjä. Joka ei sinäänsä yllätä ollenkaan.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley

Pahemmassa tapauksessahan Sihvosen kanssa olisivat voineet keskustella samasta aiheesta esimerkiksi täällä moneen otteeseen perspektiivittömiksi tolloiksi todetut ESPN:n paneelin jäsenet Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley etc.

Sarkasmi.

Keskustelupalstaelämä on keskustelupalstaelämää. Suurimmalle osalle se tarkoittanee, että sitä omaa oikeasti olevaa elämää on, no, niukasti.

Ei ole pelattu, saati valmennettu.

Annetaan heille anteeksi.

Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley... Ja täältä Härmästä TosiFani, MustatKortit, obi-fanit ja muut...

On niin helppoa kiskoa nimimerkin takaa. Urheilun olemus on, että teoistaan ja sanomisistaan vastataan omilla kasvoillaan. Kun minä hävisin illasta toiseen Pelicansissa, vastasin siitä kurjuudesta omilla kirveellä veistetyillä kasvoillani. Mutta TosiKortit, MustatFanit ynnä muut ovat jääkiekon asiantuntijoita ja entisiä B-junnujen divaripelaajia, heppaliiton miehiä ja Mestis-tuomareita kasvottomina, nimimerkin suojista...

Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley. Kertauksen vuoksi.

Johtava, omilla kasvoillaan
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On niin helppoa kiskoa nimimerkin takaa. Urheilun olemus on, että teoistaan ja sanomisistaan vastataan omilla kasvoillaan. Kun minä hävisin illasta toiseen Pelicansissa, vastasin siitä kurjuudesta omilla kirveellä veistetyillä kasvoillani. Mutta TosiKortit, MustatFanit ynnä muut ovat jääkiekon asiantuntijoita ja entisiä B-junnujen divaripelaajia, heppaliiton miehiä ja Mestis-tuomareita kasvottomina, nimimerkin suojista...

Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis, Michael Knisley. Kertauksen vuoksi.

Johtava, omilla kasvoillaan

Eikö tämä ole keskustelupalsta, jolla keskustellaan asioista? Eikö meillä jokaisella nimimerkillä ole oikeus omaan mielipiteeseen?

Jotenkin minulle tulee mieleen tämän tyylisistä illoista, että ehkä sinun kannattaisi miettiä missä mielentilassa tulet tänne kirjottelemaan.

Muistan aikanaan, kun olin armeijassa ja ylennin kokelaaksi. Olin tuolloin äärimmäisen epävarma poikanen ja tästä syytä varsin mulkku johtaja. Ihan samoin kävi erityisopettajan urani alussa, vetosin kulmarautoihin edelleen. Vähitellen opin, että oppilaiden arvostus ei lähde kulmaraudoista vaan siitä miten kohtelet heitä ja mitä osaat.

Minusta teet itsestäsi aika reppanan oloisen uhotessasi toistuvasti saavutuksillasi. Olet kuin kokelas TosiFani, joka jalkaa polkien komensi Eläinlääkintäkoulun gonamiestä Niinisalon sotilaskodin edessä tervehtimään. Tulos oli ihan sama mikä täälläkin, arvostus jäi saavuttamatta. Ikävintä siinä oli se, että kokelas TosiFani luuli saavuttaneensa arvostuksen. Oppia ikä kaikki.

Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis ja Michael Knisley ovat varmasti arvostettavia asiantuntijoita, mutta en ymmärrä miksi heidän kanssaan ei voisi olla perustellusti eri mieltä. Useampi nimimerkki kertoi perustellun mielipiteensä, jonka sinä tyrmästi vedoten Bruce Watkins, Jim Page, Janet Starkes, Peter Davis ja Michael Knisley:hin, muutamalla henkilökohtaisuudella höystäen. Miksi piiloudut, miksi et keskustele?
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Sen sijaan että pokkuroitiin, me urheiltiin...!

. Olet kuin kokelas TosiFani, joka jalkaa polkien komensi Eläinlääkintäkoulun gonamiestä Niinisalon sotilaskodin edessä tervehtimään. Tulos oli ihan sama mikä täälläkin, arvostus jäi saavuttamatta. Ikävintä siinä oli se, että kokelas TosiFani luuli saavuttaneensa arvostuksen. Oppia ikä kaikki.

Väärin, Urheilujoukoissa olin kokelaana (ja sittemmin vänrikkinä) kuin itse maineikas Koskela: Asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. :) Tosin komennettavana oli tulevaisuuden huippu-urheilijoita, ei unisia nimimerkkejä.

Urheilumiesten kesken vallitsee urheilumiesten ymmärrys ja kunniotus.

Jotenkin tässä ketjussa olisi kaikkien kannalta parasta, että ilmaistaisiin: mikä laji, mikä taso, minä vuosina. Toki ilman nimiä, että anonyymiys säilyy.

Heikko kokelas oli heikko kokelas, kuten TosiFani. Vahva kokelas oli vahva kokelas, kuten allekirjoittanut. Toki minulla oli komennettavani tulevia huippu-urheilijoita kesälajien puolelta, toisesta eskadroonasta. Sen sijaan, että pokkuroitiin, lyötiin pikemminkin yläfemmat. Ja urheiltiin!

Johtava, reservin vänrikki
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Kuten kerroin, ihminen kehittyy kokemusten myötä. Nuoruus on vaiva, joka poistuu vanhemmiten.

TosiFani, reservin yliluutnantti.

Jääkiekkoymmärryksesi kanssa reservinurasi armeijassa ei valitettavasti korreloi.

Veikkaan, että pärjäisit paremmin intti- ja heppakeskustelupalstoilla. Oletko niitä ajatellut koittaa? Tai jo koittanut?

Olisi urheilun eetoksen mukaista, että ei olisi "kaikki keskustelee".

Tosin moderaattorit taitavat olla sillä kannalla, että "kaikki keskustelee". Siihen on tyytyminen. Ja se on nimimerkkisi pelastus.

Johtava
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
...Urheilumiesten kesken vallitsee urheilumiesten ymmärrys ja kunniotus.

Jotenkin tässä ketjussa olisi kaikkien kannalta parasta, että ilmaistaisiin: mikä laji, mikä taso, minä vuosina. Toki ilman nimiä, että anonyymiys säilyy...

Sitäkös se urheilumiesten välinen kunnioitus on, että 15 vuotta kiekkotuomarin hommia tehnyt jätkä ei tiedä mielestäsi jääkiekosta mitään, ja tuore ammunnan SM-hopeamitalisti ei tiedä mielestäsi mistään mitään?

Ei täällä kukaan väitä, että jääkiekko ei olisi monipuolinen laji. Mitä väliä sillä on, että se ei ole kaikkien mielestä TOP-3 monipuolisesti vaativin laji?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse aiheeseen, eli tähän "jääkiekko vs muut urheilulajit"- keskusteluun olen jo oman mielipiteeni sanonut. Ne voi lukea ylempää, mutta tiivistetysti lätkä on urheilua muun urheilun joukossa.

Kommentit kuitenkin vielä näihin:

Keskustelupalstaelämä on keskustelupalstaelämää. Suurimmalle osalle se tarkoittanee, että sitä omaa oikeasti olevaa elämää on, no, niukasti.

Aika paksua sinulta. Sinulta, joka kommentoit ja kirjoittelet täällä omasta itsestäsi, parhaimmillaan lukuisia viestejä päivässä. Tietynlainen narsismin määritelmä tämäkin.

Itse en ole lähituntien aikana päässyt viestejä ihmettelemään, johtuen muusta elämästä, tässä tapauksessa alasarjafutiksesta. Matkan aikana seurasin padilta kiihkeästi Moskovasta tulevaa, YLEn televisioimaa huippu-urheilua

On niin helppoa kiskoa nimimerkin takaa. Urheilun olemus on, että teoistaan ja sanomisistaan vastataan omilla kasvoillaan. Kun minä hävisin illasta toiseen Pelicansissa, vastasin siitä kurjuudesta omilla kirveellä veistetyillä kasvoillani. Mutta TosiKortit, MustatFanit ynnä muut ovat jääkiekon asiantuntijoita ja entisiä B-junnujen divaripelaajia, heppaliiton miehiä ja Mestis-tuomareita kasvottomina, nimimerkin suojista...

Minä en ainakaan yritä esittää sinua kovempaa asiantuntijaa jääkiekon saralla. Itse asiassa kunnioitan monia näkemyksiäsi ja luen kyllä mielelläni provokatiivisa juttujasi Urheilulehdestä.

Henk.koht en ole kirjoittanut tähän ketjuun mitään sinulle suunnattuja asiattomuuksia, mutta kun argumentoin ja olen eri mieltä kanssasi, vastaat lapsellisuuksilla kysellen iästäni.

Kukin suutari pysyköön lestissään, olet ehdottomasti jääkiekon asiantuntija, mutta kokonaisvaltainen urheilutietäjä? Rohkenen epäillä.

Suosittelen lämpimästi tutustumaan tämän forumin "Muu Urheilu"- osioon, siellä on hyvinkin asiantuntevaa porukkaa monen lajin osalta.

Itse kirjoittelen aktiivisesti yleisurheilusta, josta koen tietäväni paljon.
 

Pekkis

Jäsen
Toki minulla oli komennettavani tulevia huippu-urheilijoita kesälajien puolelta, toisesta eskadroonasta. Sen sijaan, että pokkuroitiin, lyötiin pikemminkin yläfemmat. Ja urheiltiin!

Johtava, reservin vänrikki

Ihan mielenkiinnosta. Olet todennäköisesti palvellut silloisen kilpakumppanini, tulevan opiskeluajan kämppäkaverini/tulevan työkaverini ja nykyisen ystäväni kanssa samaan aikaan. Kasarmin käytävilläkö tuli vastaan mm. viiden eri lajin tulevia maailmanmestareita? Valentin Kononen, Janne Salmi, Mika Häkkinen, Kimmo Kinnunen, ja se viides, jota en nyt millään muista.


Urheilulusmu/reservin kersantti
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jotenkin tässä ketjussa olisi kaikkien kannalta parasta, että ilmaistaisiin: mikä laji, mikä taso, minä vuosina. Toki ilman nimiä, että anonyymiys säilyy.

Miksi ihmeessä? Urheilumiesten keskinäisen ymmärryksen ja kunnioituksen nimiin?

Yksilöimättä tätä koskemaan mitään tiettyä ketjua tai siinä keskustelevia ihmisiä, sanoisin Jatkoajan arvon olevan siinä, että täällä on mahdollisuus anonyymisti keskustella niin urheiluista kuin vaikkapa yhteiskunnallisistakin asioista. Anonyymiuden etu on siinä, että ainakin teoriassa asia ja sitä koskevat, mahdollisesti - ja yleensä - toisistaan eroavat argumentit ovat huomion keskipisteenä, ei kirjoittajan naamavärkki. Lisäksi se antaa hieman ujommalle ja itsestään epävarmemmallekin rohkeutta osallistua keskusteluun.

On suorastaan hämmentävä huomata, että omalla nimellään esiintyvä arvostettu urheilutoimittaja viljelee itselleen pyhitetyssä ketjussa argumentum ad auctoritatemia ja -ad hominemia keskeisenä osana viestiensä sisältöä. Nyt olisi paikallaan pikainen vilkaisu peiliin ja toimittajan ja urheilumiehen kunnian palautus.
 
Viimeksi muokattu:
Kun taas olettaisin että "johtavaksi analyytikoksi" itseään kutsuva tuntisi analysoimansa lajin säännöt. Muuten on vaikea sanoa olevansa johtava jos ei edes tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei.

Minusta on vähän naiivia kuvitella, että pelaajat tai valmentajat osaisivat missään joukkuepallopelissä säännöt kovin kummoisesti, koska ei heidän tarvitse. Vastahan siellä viime kevään MM-finaalissakin jouduttiin Ruotsin puheenpärinää herättäneen maalin jälkeen soittamaan Jalarvolle, kun Nurmisen Pasi ja Aravirta eivät osanneet paitsiosääntöä. Ja Aravirralla kai voidaan katsoa olevan joltisetkin meriitit valmentamisen saralta.
 

Masentaja

Jäsen
Olisi urheilun eetoksen mukaista, että ei olisi "kaikki keskustelee".

Tosin moderaattorit taitavat olla sillä kannalla, että "kaikki keskustelee". Siihen on tyytyminen. Ja se on nimimerkkisi pelastus.

Johtava

Eli, tällä harrastuspohjalta pidetyllä palstalla ei omia ajatuksiaan saisi tuoda esiin kuin itseään ammattilaisena pitävät? Ehkä jonkun pitää perustaa ammattilaiskiekkofoorumi, jossa kaikki on omilla nimillään ja perustana luvalle kirjoittaa on esim CV, jossa pitää olla valmentanut vähintään kauden b-tason B-junnujoukkuetta? Vai mikä sun pointti on?

Toinen asia mikä "särähti korvaan" on tämä vertailu, pärjäisikö joku huippu-urheilija nanonano lajissa X jne. Eikös se ole vähän sama kun vertailisi, pärjääkö merkonomi automekaanikkona tai toimitusjohtaja roskakuskina? Turhaa peniksenvenyttelyä, molemmat on oman alansa rautaisia ammattilaisia, turha niitä on vertailla koska alojen (lajien) vaatimukset suorittajan ominaisuuksille on lähtökohdiltaa täysin erilaiset.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jukka Seppo, Mika Nieminen ja Martti Jarkko. Ei muuta sanottavaa kokonaisvaltaisen huippu-urheilun osalta. Hyvä showpaini täällä on meneillään.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Korkki kiinni Sihvonen! En tiedä millä natsoilla täällä huutelet, sinulla on koko Jatkoajan surkein rekordi valmentajana.

Jääkiekko on varmaan paperilla kova laji, jos mietitään mitä ominaisuuksia tarvitaan maailman huipulla. Kyseessä on kuitenkin marginaalilaji, joten huippu on kovin kapea. Tämä kotoinen liiga on ihan lässymiesten juttuja. Kaiken maailman Arsi Piispaset ja Teemu Ramstedtit pärjäävät liigassa, vaikka eivät ole huippu-urheilijaa nähneetkään.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Petteri auta! Meijän puulaaki tiimi tarttis voittamisen kulttuuria valmennukseen! Eiku ainiin..

Sai kyllä naureskella ketjun jutuille! Täytyy itsekin alkaa käyttämään johtava nimitystä itsestäni esim: kun vastaan puhelimeen. Ei sen nimityksen kantaminen näköjään paljoa vaadi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös