Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 762 918
  • 12 923

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Olisikohan niin että Seppäsen ja varsinkin Seppäsen twitter-seurannan poistuttua UL:n nettisivuilta, ovat klikkaukset kyseiselle sivulle alkaneet dramaattisesti vähentyä? Tämä siis tuohon itsemainostamiseen.

Ja itse artikkelista, taas typerää provoa jossa tosiasiat unohdetaan tuon provoagendan tieltä. Tämä juna ei enää toimi 201X-luvulla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minua ihmetyttää enemmänkin tuo P.Sihvosen tarve täällä mainostaa omia kirjoituksiaan muualla.

Epäilemättä tämä on markkinointistrategian mukainen oman hännän nosto? Ehkä Jatkis rokotti niistä viestien välissä olleista mainospaikoista enemmän kuin Närsäkkälän viestintä Oy oli valmis maksamaan?

Tai sitten tällä johtavaksi itseään kutsuvalla ei vain ole mitään itsekriittisyyttä siihen mitä kirjoittaa ja minne ja sitten Uimosen porukka ja Jatkisen modetiimi joutuvat tätä kotikasvatuksen puutetta korjaamaan?

Ja kiitokset palstanimimerkille Number 11, jonka tyhjentävän viestin jälkeen johtavaksi itseään kutsuvan Jatkisen entourage tajusi lopettaa "Floppi-Laten perinnöstä" jankuttamisen.

Tuskin kuitenkaan Urheilulehti/A-Lehdet ja PAF niin persaukisia firmoja ovat, ettei olisi varaa sitä mainostilaa täältä ihan rahalla ostaa vai onko tämä vain P.Sihvosen epätoivoinen yritys pelastaa mitä pelastettavissa on?

Kannattaa tsekata Röngän firman eli Närsäkkälän Viestintä Oy:n taloustiedot. Ei taida olla Urheilulehden toimittaminen mikään hirveä kultakaivos?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Olisiko Petteri vain ollut vähän mopoilukunnossa kun kirjoittanut artikkelin

Kirjoitus on ihan linjassa aikaisempaan jossa tämän Total Scouting-kaverin kautta haukuttiin Erkkaa oikein kunnolla
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ja kiitokset palstanimimerkille Number 11, jonka tyhjentävän viestin jälkeen johtavaksi itseään kutsuvan Jatkisen entourage tajusi lopettaa "Floppi-Laten perinnöstä" jankuttamisen.

Hahhah, sinä kaikista nimimerkeistä? Nyt kyllä!

Number11 kirjoitus oli hyvä mutta vanhan toistoa, en nähnyt enää tarvetta aloittaa samaa keskustelua uudelleen.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Olisiko Petteri vain ollut vähän mopoilukunnossa kun kirjoittanut artikkelin

Kirjoitus on ihan linjassa aikaisempaan jossa tämän Total Scouting-kaverin kautta haukuttiin Erkkaa oikein kunnolla

Älähän nyt, kyllä Petteri tietää miten jääkiekossa voitetaan, mikä on oikein ja mikä on oikein voittamista. Siihen on tämän suuren analyytikon mukaan vain yksi tie, muut ansiot tulevat sattumalta.
Tällä kompetenssillaan mies voi haukkua Erkat, Tamit, Tikit, Ahot ja muut näissä hyvinkin laadukkaissa kirjoituksissaan ja puheissaan. Onhan mies menestyksekkäästi Pelicansia valmentanut ja voisi valmentaa vaikka maajoukkuetta, omituista ettei tätä todella kyvykästä herraa ole valmennus hommiin kaipailtu.

Itse kirjoitushan oli täyttä soopaa taas kerran, listan tarkoitushan ei ollut rajata porukkaa vaan antaa lähtökohtia. En tiedä sitten onko tästä listasta suurempaa hyötyä nyt, mutta toisaalta voi antaa listan ulkopuolisille boostia tavoitellakseen paikkaa.
Tuskin Sihvonen itsekkään uskoo tuohon mitä kirjoittaa, eihän kukaan nyt ole niin hullu että tekisi listan jonka ulkopuolelta olisi mahdoton päästä kisoihin kuukausia ennen kisoja.
 

bob barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Voi pientä

Täytyy myöntää että alkuu P.Sihvosen argumentaatio ärsytti aluksi allekirjoittanutta vuosikausia.
Kun ilmiselvä keskinkertaisuus ei tajua omia rajojaan vaan alkaa luoda itselleen neron ja visionäärin imagoa virtuaali maailmassa ,viis veisaten realiteeteista ja tuloksista.
Aikansa kirjoiteltuaan ja meuhkattuaan osa ihmisistä erehtyikin pitämään häntä jonain meediona ja nämä viivelähtöjen laskijat ja pelikirjahermannit saivat oman jeesuksensa jota seurata.

Nykyään P.Sihvosen kirjoittelu herättä lähinnä myötähäpeää ja hymyilyä. Otsikot on raflaavia (klikki huoraamista puhtaimillaan) ja ollaan niin syvällisiä että heikompaa hirvittää, sisältö on sitten aina mitä on. tuhnua.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nykyään P.Sihvosen kirjoittelu herättä lähinnä myötähäpeää ja hymyilyä. Otsikot on raflaavia (klikki huoraamista puhtaimillaan) ja ollaan niin syvällisiä että heikompaa hirvittää, sisältö on sitten aina mitä on. tuhnua.

Siis tarkoitatko tässä nyt jatkoajan nimimerkkiä P.Sihvosta vai Urheilulehden Petteri Sihvosta? Urheilulehden otsikoinnin kanssa Sihvosella ei käsitykseni mukaan ole mitään osaa eikä arpaa, joten siitä on häntä mielestäni hölmöä kritisoida.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vuoden journalisti paketoi roolinsa hienosti:

"En kuvittele olevani urheiluvaikuttaja tai –toimija, se on tärkeää. Olen journalisti, joka tekee työtään. Jos sen unohtaa, tekee työnsä tosi huonosti, Holopainen sanoo."

Lainaus IS:n uutisesta.

Porilaiset osaa.
 
Vuoden journalisti paketoi roolinsa hienosti:

"En kuvittele olevani urheiluvaikuttaja tai –toimija, se on tärkeää. Olen journalisti, joka tekee työtään. Jos sen unohtaa, tekee työnsä tosi huonosti, Holopainen sanoo."

Holopainen ei tosiaan taida olla minkään lajin valmentaja kuten esim. ketjun otsikossa esiintyvä henkilö?

Noin muuten Holopainen on jo vuosia ollut liki paras.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Vuoden journalisti paketoi roolinsa hienosti:

"En kuvittele olevani urheiluvaikuttaja tai –toimija, se on tärkeää. Olen journalisti, joka tekee työtään. Jos sen unohtaa, tekee työnsä tosi huonosti, Holopainen sanoo.".

Arvostan Holopaista, hän on yksi parhaista. Ainoa, jonka päätoimittajani Rönkä haluaisi Urheilulehden ulkopuolelta tiimiimme. Itse en ole journalistina likikään Holopaisen luokkaa. En ole ensinkään journalisti. Olen jääkiekkoanalyytikko. - Ja pyrin vaikuttamaan suomalaiseen jääkiekkoiluun.
Johtava
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... En ole ensinkään journalisti. Olen jääkiekkoanalyytikko. - Ja pyrin vaikuttamaan suomalaiseen jääkiekkoiluun.
Johtava

Saat palkkasi Urheilulehdestä, nimesi on toimituksen sivulla, etkä ole siis toimittaja (=journalisti)? Väittäisin, että Urheilulehdessä on ollu aika monta juttua, mm. henkilökuvaa, joissa analyysilla ei ole ollut mitään tekemistä.

On hyvä, että myönnät puolueellisuutesi.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Saat palkkasi Urheilulehdestä, nimesi on toimituksen sivulla, etkä ole siis toimittaja (=journalisti)? Väittäisin, että Urheilulehdessä on ollu aika monta juttua, mm. henkilökuvaa, joissa analyysilla ei ole ollut mitään tekemistä.

On hyvä, että myönnät puolueellisuutesi.

Kyse on mielipidejournalismista.

Ja analyysi on sitä, että paloittelee jonkin ilmiön, tutkii palat - ja palauttaa tutkitut palat yhteen uutta mieltä luovalla tavalla. Niin kirjoitan.

Johtava
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyse on mielipidejournalismista.

Kyse siis ei olekaan tästä linjauksesta:

Tavallaan Kivi tuli alleviivanneeksi maineikasta linjaustani, joka kuuluu: Peli näyttää kaiken. Ja se, mitä peli ei näytä, on jääkiekkopuheena silkkaa spekulaatiota ja lähinnä heikkoa viihdettä.

Sinälläänhän ei tule yllätyksenä, ettet todellakaan elä niin kuin opetat missään suhteessa.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Sinälläänhän ei tule yllätyksenä, ettet todellakaan elä niin kuin opetat missään suhteessa.

Viime kädessä peli näyttää minulle aina kaiken. Kaikki artikkelini perustuvat viime kädessä siihen, että peli näyttää kaiken. Muunlaisia artikkeleja ei ole.

Johtava
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse on mielipidejournalismista...

Sinä kirjoitat siis mielipidejournalismia? Eikö se tee sinusta journalistin? Kirjoittaa journalismia, eikä ole journalisti?

Minusta sinun kiertelysi on myötähäpeää aiheuttavaa, lätkäjätkä selittelee. Holopaisella on oma linjansa, sinulla oma. Älä nyt häpeä mitä olet ja teet.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viime kädessä peli näyttää minulle aina kaiken. Kaikki artikkelini perustuvat viime kädessä siihen, että peli näyttää kaiken. Muunlaisia artikkeleja ei ole.

Johtava

Itsesuggestion voima on valtava. Linkkaako tähän esimerkiksi ne JSN:n langettavat päätökset, niin voit avata miten peli ne näytti sinulle. Muuta en keksi kuin että katsoit niitä Hannu Jortikan mulkosilmillä, jotka nekin siis peli sinulle näytti.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Itsesuggestion voima on valtava. Linkkaako tähän esimerkiksi ne JSN:n langettavat päätökset, niin voit avata miten peli ne näytti sinulle. Muuta en keksi kuin että katsoit niitä Hannu Jortikan mulkosilmillä, jotka nekin siis peli sinulle näytti.
Jortikan kanssa jouduttiin tukkanuottasille, kun olin kritisoinut hänen olematonta hyökkäyspelikirjaansa. Jortikalla oli vain puolustuspelikirja. Kaikki palaa aina peliin.

Johtava, jolle peli näyttää kaiken
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Minusta sinun kiertelysi on myötähäpeää aiheuttavaa, lätkäjätkä selittelee. Holopaisella on oma linjansa, sinulla oma. Älä nyt häpeä mitä olet ja teet.

Olen erittäin ylpeä omasta linjastani. Edes kiduttamalla minua ei saataisi kirjoittamaan perinteistä urheilu-, saatikka perinteistä jääkiekkojournalismia.

Johtava, pää pystyssä
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ihanan odotetusti skippasit nuo lapsiin kohdistuneista jutuista tulleet JSN:n päätökset.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen erittäin ylpeä omasta linjastani. Edes kiduttamalla minua ei saataisi kirjoittamaan perinteistä urheilu-, saatikka perinteistä jääkiekkojournalismia.

Johtava, pää pystyssä

Minkä helvetin takia sitten selittelit, ettet ole journalisti?? Mikäli olet ylpeä linjastasi, niin lopeta jatkuva selittely. Nykyisellä linjallasi et tule koskaa saavuttamaan Holopaisen meriittejä, mutta jatkuva venkoilu ei vie myöskään sinua sinne. Valitse linjasi, älä selittele!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Jortikan kanssa jouduttiin tukkanuottasille, kun olin kritisoinut hänen olematonta hyökkäyspelikirjaansa. Jortikalla oli vain puolustuspelikirja. Kaikki palaa aina peliin.

Johtava, jolle peli näyttää kaiken

Näyttääkö peli kaiken sinun silmiisi? Jokerit on joka kausi mestari "analyyseissasi" ylivoimaisen materiaalinsa ja ennenkaikkea ylivoimaisen pelikirjan (= mistä pidät). Vaikka Jokereiden meno hyytyisi, niin suitsutukseen se ei vaikuta kuten muutaman viime kauden playoffit osoittavat. Voit sivuuttaa myös Bluesin surkean menestyksen sillä, että pelaavat sinua miellyttävää kiekkoa ja nyt kun tekivät oikean siirron valmentajansa kanssa, niin kritisoit kovasti.

Pelin voisikin antaa näyttää, ei viivelähtöjen tai lässytyksen kiekkokontrollista. Siellä kentällähän se nimenomaan näkyy kokonaisuutena, voisi siis kuvitella että analyysit olisivat objektiivisempia tai edes niissä haettaisiin totuutta, mutta ei. Raflaavia otsikoita ja raflaavaa tekstiä lukijoiden toivossa, ei hyvää journalismia.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Kauanko ja paljonko olet lukenut Urheilulehteä?

Näyttääkö peli kaiken sinun silmiisi? Jokerit on joka kausi mestari "analyyseissasi" ylivoimaisen materiaalinsa ja ennenkaikkea ylivoimaisen pelikirjan (= mistä pidät). Vaikka Jokereiden meno hyytyisi, niin suitsutukseen se ei vaikuta kuten muutaman viime kauden playoffit osoittavat.

Nyt on aivan pakko kysyä kohteliaasti, Waqu, montako vuotta sinulle on tullut kotiin Urheilulehti tai monenko vuoden ajan olet käynyt lukemassa lehden kirjastossa?

Jos tuota heittoasi Jokereiden suuntaan kysytään valveutuneilta Jokereiden kannattajilta, niin heidän mielestään olen ylivoimaisesti eniten kritisoinut yhdeksän vuoden aikana juuri Jokereita. Ja omankin arvioni mukaan saattaa olla niin, että Jokerit on saanut eniten haipakkaa.

Tosin tilannehan on se, että jokaisen joukkueen kannattajat ajattelevat tai oikeammin luulevat, että juuri heidän seuraansa olen kritisoinut eniten. Fanit lukevat kuin piru raamattua seuravärilasiensa läpi tekstejäni.

Itse en voisi kuvitellakaan kannattavani jotain joukkuetta. Miksi? Sen tähden, että kannattaminen ja fanius sulkee silmät itse lajilta ja sen monipuoliselta kirjolta.

Villi arvaukseni on, Waqu, että olet lukenut erittäin vähän Urheilulehteä. Tai jos olet lukenut paljon, olet lukenut sitä erittäin vahvojen värilasien läpi.

Johtava, kaikin käytettävissä olevin mokomin
 

Katto

Jäsen
Olen erittäin ylpeä omasta linjastani. Edes kiduttamalla minua ei saataisi kirjoittamaan perinteistä urheilu-, saatikka perinteistä jääkiekkojournalismia.

Johtava, pää pystyssä

Miksi olet ylpeä siitä että haukut pelaajien alaikäisiä lapsia (niinkun Erholzin tapauksessa). Mulle soitellaan urheilulehdestä ja myyntivalttina käytetään sitä ettet sä et enää kirjoittele siihen lehteen. Mutta taitavat vaan kusettaa nekin mua..
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Nyt on aivan pakko kysyä kohteliaasti, Waqu, montako vuotta sinulle on tullut kotiin Urheilulehti tai monenko vuoden ajan olet käynyt lukemassa lehden kirjastossa?

Jos tuota heittoasi Jokereiden suuntaan kysytään valveutuneilta Jokereiden kannattajilta, niin heidän mielestään olen ylivoimaisesti eniten kritisoinut yhdeksän vuoden aikana juuri Jokereita. Ja omankin arvioni mukaan saattaa olla niin, että Jokerit on saanut eniten haipakkaa.

Tosin tilannehan on se, että jokaisen joukkueen kannattajat ajattelevat tai oikeammin luulevat, että juuri heidän seuraansa olen kritisoinut eniten. Fanit lukevat kuin piru raamattua seuravärilasiensa läpi tekstejäni.

Itse en voisi kuvitellakaan kannattavani jotain joukkuetta. Miksi? Sen tähden, että kannattaminen ja fanius sulkee silmät itse lajilta ja sen monipuoliselta kirjolta.

Villi arvaukseni on, Waqu, että olet lukenut erittäin vähän Urheilulehteä. Tai jos olet lukenut paljon, olet lukenut sitä erittäin vahvojen värilasien läpi.

Johtava, kaikin käytettävissä olevin mokomin

Itse olen lukenut JOKAISEN Urheilulehden vuodesta 1990 lähtien ja voin sanoa, että lehden linja on merkittävästi muuttunut Röngän tultua päätoimittajaksi ja Sihvosen tultua jääkiekkoanalyytikoksi. Itse olen perehtynyt lähinnä valmentajista kertovaan uutisointiin ja se on muuttunut huomattavasti aggressiivisemmaksi kyseisen kaksikon tultua lehteen. Levikki on noussut merkittävästi, eli jotain on tehty ilmeisesti oikeinkin. Valmentajauutisointi on mennyt todella paljon henkilökohtaisuuksiin ja kohdistunut erityisesti kolmeen henkilöön: Antti Muuriseen, Erkka Westerlundiin ja Doug Sheddeniin.

Kaksi herroista on valmentanut Jokereita ja HIFK:ta. Ja kaikki kolme ovat valmentaneet Suomen A-maajoukkuetta. Muurinen tietenkin jalkapallossa. Sihvosen kritiikki on kohdistunut pääasiassa Jokereiden ja HIFK:n päävalmentajiin (mm. Baxter), mutta myös muut valmentajat kuten esim. Dufva ja Urama ovat saaneet osansa, mikäli pelitapa ei ole miellyttänyt, mutta heidän kohdallaan ei sentään olla menty henkilökohtaiseen nimittelyyn, kuten Sheddenin ja Westerlundin kohdalla. Pelillisen analysoinnin ja kirjoittamisen urheiluakäsitteleviin lehtiin Sihvonen on vienyt ihan uudelle tasolle kuluneiden 9 vuoden aikana, mutta henkilökohtaisuudet hän saisi jättää vähemmälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös