Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 775 689
  • 12 994

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Nimimerkki siffa ei varmaan huomannut Johanneksen edellä ketjuun postaaamaa uutista Suomen Valmentajat ry:n valinnasta Suomen parhaaksi valmentajaksi joukkuelajeissa, kun ei asiaa millään lailla noteerannut. Olisi mielenkiintoista kuulla onko asian laita nyt niin, että Suomen Valmentajat ry:n jäsenet eivät tajua valmentamisesta mitään vai onko tässä kenties Harkimon ja Kummolan salaliitto takana?

En ole siffa, mutta ihmettelen kyllä kovasti tuota valintaa sillä tulokset = ?

Mutuilenpa, että siinä saattaa olla mukana paljon myös ns. protesti- ja sympatiaääniä Sheddenille, sillä osa valmentajista on varmasti harmistunut Sihvosen tavasta toimia.

Mikäli jostain tämän suuntaisesta ei ole kysymys, voidaan palkinto kyllä kyseenalaistaa. Millä perusteella? Tulokset? SM-liigassa oli tulosten perusteella kolme parempaa (ja kotimaista) valmentajaa. Tulokset maajoukkueen peräsimessä? On sitä ennenkin pronssia saatu. Muut pelilliset näytöt? Täyttä paskaa. Yleinen käyttäytyminen ja valtiomiesmäisyys? Aika säälittävää ajoittain.

Aika vitsi kyllä tuo palkinto, ei voi muuta sanoa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Doug Shedden on valittu vuoden palloiluvalmentajaksi kaikissa lajeissa Suomessa, varsinkin kehuttiin hinta/laatu-suhdetta (not). Mitä tähän vastaa Petteri Sihvonen Urheilulehdessä, tuskin maltan odottaa. Voiko valmentaja olla niin huono kuin Urheilulehti on antanut ymmärtää, jos hänet valitaan palloilulajien parhaaksi valmentajaksi.

Valinnan teki Suomen valmentajat ry.

Täysi vitsi. Shedden saavuttanut mitään, vaikka resursseja on löytynyt. Parempia vaihtoehtoja löytyisi useista lajeista parempia ja joitain kiekostakin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mutuilenpa, että siinä saattaa olla mukana paljon myös ns. protesti- ja sympatiaääniä Sheddenille, sillä osa valmentajista on varmasti harmistunut Sihvosen tavasta toimia.

-----

Aika vitsi kyllä tuo palkinto, ei voi muuta sanoa.
Joo, näinhän sen on oltava, ihan vitsinä noita palkitsevat ja sahaavat omaa oksaansa. Jepjep.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Joo, näinhän sen on oltava, ihan vitsinä noita palkitsevat ja sahaavat omaa oksaansa. Jepjep.

Niin, voit toki itse perustella miksi Shedden on parempi valmentaja, kuin esim. liigassa parhaat valmentajat? Tai vaikka parempi kuin Job Dragstma tai Mika Lehkosuo omissa lajeissaan. Näin aluksi vaikka siis nämä, lajeista kuin lajeista löytyy parempia. Sekä saavutuksiltaan, suhteessa maailman kärkeen, suhteessa resursseihin ja suhteessa muihin saman lajin valmentajiin omassa maassa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Niin, voit toki itse perustella miksi Shedden on parempi valmentaja, kuin esim. liigassa parhaat valmentajat?
En ole Suomen Valmentajat ry:n jäsen enkä näin ollut valintaa tekemässä. Perusteluja kannattaa varmaan kysellä sieltä ja heidän perustelujaan voit sitten kyseenalaistaa.

Itse olisin palkinnut 21v fudismaajoukkueen päävalmentaja Markku Kanervan, jos olisin Suomen Valmentajat ry:n jäsen ja saanut päätöksen yksinvaltuudella tehdä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Olisi mielenkiintoista kuulla onko asian laita nyt niin, että Suomen Valmentajat ry:n jäsenet eivät tajua valmentamisesta mitään vai onko tässä kenties Harkimon ja Kummolan salaliitto takana?

Varmasti tajuavat, mutta ei tässä ilmeisesti ole pyrittykkään arvioimaan mitään valmennuksellisia arvoja/taitoja vaan puhtaasti katsottu että Suomi sai prossia ja siitä sitten vuoden valmentaja.

SY ry:n sivuilta.

"Suomen Valmentajat ry on jälleen palkinnut vuoden aikana ansioituneimmat valmentajat."

"Doug Shedden palkittiin joukkuelajien miesvalmentajan tittelillä jääkiekkoilun MM-lopputurnauksessa pronssille yltäneen Suomen miesten maajoukkueen menestyksen ansiosta."

http://www.suomenvalmentajat.fi/tiedotearkisto/?num=29966
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En ole Suomen Valmentajat ry:n jäsen enkä näin ollut valintaa tekemässä. Perusteluja kannattaa varmaan kysellä sieltä ja heidän perustelujaan voit sitten kyseenalaistaa.

Itse olisin palkinnut 21v fudismaajoukkueen päävalmentaja Markku Kanervan, jos olisin Suomen Valmentajat ry:n jäsen ja saanut päätöksen yksinvaltuudella tehdä.

Koetko että valmentajilla on jotain perspektiiviä valita Shedden? Siis lähinnä, tuntevatko Sheddeniä valmentajana. Tunteeko esim. joku keihäsvalmentaja Sheddeniä? Vai olisiko ehkä syynä vain ja ainoastaan se, että jääkiekko saa Suomessa eniten palstatilaa ja Shedden on valmentajana saanut enemmän palstatilaa kuin kaikki muut valmentajat yhteensä?

Niin ja en olisi ollenkaan eri mieltä valintasi kanssa, koska pitäisi olla kaikille vähänkin eri lajeja kattavasti seuraaville selvää ettei Sheddenillä ole saavutuksia tai taitoa minkä perusteella pitäisi tuollaista titteliä saada.

Varmasti tajuavat, mutta ei tässä kriteerinä ilmeisesti ole varsinaisesti arvioitu mitään valmennuksellisia arvoja/taitoja vaan puhtaasti katsottu että Suomi sai prossia ja siitä sitten vuoden valmentaja.

SY ry:n sivuilta.

"Suomen Valmentajat ry on jälleen palkinnut vuoden aikana ansioituneimmat valmentajat."

"Doug Shedden palkittiin joukkuelajien miesvalmentajan tittelillä jääkiekkoilun MM-lopputurnauksessa pronssille yltäneen Suomen miesten maajoukkueen menestyksen ansiosta."

http://www.suomenvalmentajat.fi/tiedotearkisto/?num=29966

Noniin, eli siis todellisuudessa Sheddenin taitoja ei ollenkaan palkittu tai edes arvioitu. Vaan juuri jotain sen suuntaista kuin arvelinkin. Pelkästään meriitit(näkyvyys) tässä palkittiin. Olipas pahasti annettu väärä kuva täällä joidenkin kirjoittajien toimesta itse palkinnon suhteen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Nimimerkki siffa ei varmaan huomannut Johanneksen edellä ketjuun postaaamaa uutista Suomen Valmentajat ry:n valinnasta Suomen parhaaksi valmentajaksi joukkuelajeissa, kun ei asiaa millään lailla noteerannut. Olisi mielenkiintoista kuulla onko asian laita nyt niin, että Suomen Valmentajat ry:n jäsenet eivät tajua valmentamisesta mitään vai onko tässä kenties Harkimon ja Kummolan salaliitto takana?

Miten tämä minuun liittyy? Voisitko Gags hieman selventää, mitä haet tällä takaa? Olen seurannut kyllä Doug Sheddenin päävalmentajauraa "Sveitsin liiga"-ketjussa. Miksi et siellä kysele minulta Sheddenistä?

Minä halusin keskustella täällä pelistä nimeltä jääkiekko. Harvoin näkee niin hyvää jääkiekkokeskustelua kuin oli Jukka Jalosen vieraillessa Urheilukanavalla tällä viikolla. Eli luitko Gags referaattini Sihvosen ja Jalosen mielenkiintoisesta, todellisten jääkiekkoasiantuntijoiden, keskustelutuokiosta? Olisiko sinulla siihen mitään kommentoitavaa?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Eli luitko Gags referaattini Sihvosen ja Jalosen mielenkiintoisesta, todellisten jääkiekkoasiantuntijoiden, keskustelutuokiosta? Olisiko sinulla siihen mitään kommentoitavaa?

Puhuivatko Sihvonen ja Jalonen mitään Nuoresta Suomesta? Ja jos, niin mitä Jalonen sanoi?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Jos Petteri Sihvonen osaisi edes alkeet tv-työstä ja jos Urheilukanavan lähetykset eivät näyttäisi siltä mitä ne ovat, eli markan budjetilla tehtyjä ammattikorkeakoulun harjoittelijatyövoimaa käyttäviä räpellyksiä, niin sitä ohjelmaa voisi joskus edes katsoa.

Mutta niin kauan, kun juontaja esittää kysymyksiä tyyliin: "Risto, miksi JYP on tehnyt niin vähän maaleja? Vaikka se onkin tehnyt eniten maaleja liigassa," niin siffan tai muiden sihvossummaslaisten perskärpästen on ihan turha tulla puhumaan maailmanluokan jääkiekkokeskustelusta. Vai onko Petteri seuraavaksi, mullistettuaan suomalaisen jääkiekkokeskustelun, mullistamassa myös tavan tehdä television keskusteluohjelmia? Vapiskaa Ron MacLean ja Satellite Hot Stove!

Siinä kohtaa, kun ohjelman juontaja tietää mitä kysyy, osaa kysyä ja osaa puhua, niin voidaan palata asiaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Miten tämä minuun liittyy?
Halusin vain kuulla mielipiteesi asiasta.
Voisitko Gags hieman selventää, mitä haet tällä takaa?
Kts edellinen vastaukseni.
Olen seurannut kyllä Doug Sheddenin päävalmentajauraa "Sveitsin liiga"-ketjussa. Miksi et siellä kysele minulta Sheddenistä?
Koska hänet valittiin vuoden valmentajaksi Suomessa, Suomen Valmentajat ry:n toimesta, käsittääkseni valmennusnäytöillään Suomessa, eikä Sveitsissä. Lisäksi asia otettiin esiin tässä ketjussa Johenneksen toimesta.

Minä halusin keskustella täällä pelistä nimeltä jääkiekko. Harvoin näkee niin hyvää jääkiekkokeskustelua kuin oli Jukka Jalosen vieraillessa Urheilukanavalla tällä viikolla. Eli luitko Gags referaattini Sihvosen ja Jalosen mielenkiintoisesta, todellisten jääkiekkoasiantuntijoiden, keskustelutuokiosta? Olisiko sinulla siihen mitään kommentoitavaa?
En lukenut, koska olen huomannut jo aiemmin ns. referaattisi olevan huomattavan yksisilmäistä, tarkoitushakuista ja minä yleensä teen omat johtopäätökseni asioista yksilönä, enkä kenenkään muun aivopesemänä.

Kunnollisen kotikasvatuksen ja käytöstapojen mukaisesti, vastasin jokaiseen kysymykseesi, joten ehkä sinä haluat nyt vastata aiemmin sinulle esittäämääni kysymykseen?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
a) Sihvonen ei ole tv-persoona

b) Siffa puhuu keskimäärin paskaa

c) Hiitelän poksi on aivan karmeaa kuunneltavaa

Siinä pähkinänkuoressa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kunnollisen kotikasvatuksen ja käytöstapojen mukaisesti, vastasin jokaiseen kysymykseesi, joten ehkä sinä haluat nyt vastata aiemmin sinulle esittäämääni kysymykseen?

Minä referoin RumiLumille niin tarkkaan kuin pystyin Urheilukanavan ohjelman "Sihvonen-kaksi sormea pelikirjalla", jossa Petteri Sihvosen vieraana oli Suomen jääkiekkomaajoukkueen päävalmentaja Jukka Jalonen. RumiLumi ei ollut ohjelmaa katsonut ja kyseli, mitä siellä oli käsitelty.
Jalonenhan on vieraillut Sihvosen ohjelmassa useimmin valmentajista. Tällä kaudella UK:n uudessa jääkiekkokeskustelussa ovat vierailleet näin yhtäkkiä muistista vetäen Kari Jalonen, Mika Toivola, Risto Dufva, Hjallis Harkimo, Kalervo Kummola, Sami Helenius, Ville Nieminen, Petteri Nummelin ja Jukka Jalonen. Jukka Jalosen kanssa sopivat suorassa lähetyksessä, että keskustelevat maajoukkueen tiimoilta ensi keväänä taas uudestaan.

Sinä, Gags, kysyit minulta yo. kirjoitukseeni viitaten mielipidettäni Johanneksen aiempaan kirjoitukseen. Minä en nähnyt Johanneksen viittaavan Shedden-jutussaan minuun millään tavalla. Miksi siis teet minulle kysymyksen asiasta, johon minä en liity millään tavalla? Kuten vastasin jo sinulle, seuraan Sheddenin päävalmentajuutta ja sen menestyksellisyyttä EV Zugissa "Sveitsin liiga"-keskustelussa.

Maple Leafin kanssa olen samaa mieltä, että Nuori Suomesta olisi syytä keskustella Sihvosen ohjelmassa. Tämän viikon tiivistahtisessa ohjelmassa siihen ei ollut tilaisuutta. Vieraaksi esitän joko Jokerien kakkosvalmentaja Ismo Lehkosta tai HPK:n päävalmentaja Jukka Rautakorpea, joilla molemmilla on varmaankin painavaa sanomista Nuori Suomen ajan jääkiekon juniorituotannosta. Ovathan heidän poikansa harrastamassa jääkiekkoa niinkuin on myös Jukka Jalosen jälkeläinen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se, että Sihvonen kyseenalaistaa ja kritisoi välillä kovinkin sanoin, on ihan hyvä juttu, mutta joskus homma menee myös aika tavalla yli. Esim. Sheddenin haukkuminen on saanut jo vähän koomiset mittasuhteet. Okei, Sheddeniä parempia valmentajia olisi Suomestakin löytynyt maajoukkueen peräsimeen, eli aika keskinkertainen valmentaja ehkä, mutta silti Sihvosen fiaskovalmentaja -nimitys on aika raju. Shedden kuitenkin luotsasi Suomen mitalille MM-kisoissa, eli fiasko on ehdottomasti liian rankka sana. Toisaalta tällaisillä äärimmäisillä kommenteilla ja mielipiteilla saa sitä julkisuutta osakseen, jota Petteri tunnetusti janoaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Haluan korostaa Doug Sheddenin valmennusosaamisen tunnustamista edelleen. Nämä perässähiihtävät "sihvoset" korostivat viime keväänä kuinka Jukka Jalosen pelikirja pelasti Suomen edes keskinkertaiseen menestykseen eli prosnssimitaliin mm-kisoissa. Sheddenin on pakko osata jotain sellaista mitä me katsojat ei ymmärretä kokonaan tai edes osaksi, koska Suomen valmentajat ry palkitsee hänen vuoden palloiluvalmentajana Suomessa v. 2008.

Nyt, kun Jukka Jalosen Suomi floppasi täydellisesti Karjala-turnauksessa, niin vika oli taas Doug Sheddenissä, koska Jukka Jalonen on tilapäisesti hukannut pelikirjansa Sheddenin kakkosena. Toinen "syyllinen" Suomen huonoihin peleihin viikko sitten oli Risto Dufva, koska Suomi kopioi JYPin tavan avata peliä, josta puuttuvat viivelähdöt kokonaan.

On tämä Jukka Jalonen aika tuuliviiri mieheksi, jos häntä analysoi "sihvosten" kirjoitusten perusteella. Hän suostuu vuoroin Sheddenin juoksupojaksi kakkosvalmentajana ja päästyään itse ykköseksi, ei kykene pitämään puoliaan Risto Dufvan kanssa. Nämä eivät ole omia mielipiteitäni, koska en tunne taustoja riittävän hyvin. Olen muodostanut mileipiteeni lähinnä Petteri Sihvosen kirjoituksista Urheilulehteen ja lehden nettisivuille. Epäilen, että Kummolan on pakko erottaa Jukka Jalonen Suomen maajoukkueen päävalmentajan tehtävästä kauden 08-09 jälkeen, jos hän ei ota maajoukkuueen valmentamista tiukemmin omaan hallintaansa jo joulukuun Moskovan turnauksessa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Sheddenin on pakko osata jotain sellaista mitä me katsojat ei ymmärretä kokonaan tai edes osaksi, koska Suomen valmentajat ry palkitsee hänen vuoden palloiluvalmentajana Suomessa v. 2008.

Luitko tuota postaamaani linkkia SV ry:n sivuille? He ovat palkinneet ansioituneimmat valmentajat, ei Shedden varsinaisesti ole vuoden valmentaja joka titteli yleensä viittaa parhaaseen valmentajaan. Toki ansioitunein voi olla absoluuttisesti paraskin, mutta ei välttämättä, ei NHL:ssäkään joka vuosi automaattisesti runkosarjan voittajan valmentajaa valita vuoden valmentajaksi vaikka hän ansioitunein olisikin.

En myöskään ymmärrä mistä päättelet että he ovat tehneet mitään sen kummempaa arviota Sheddenistä ja hänen kyvyistään. He itsekin myöntävät että arviona on ollut puhtaasti vain se fakta että Suomi sai MM-Kisoista pronssia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Luitko tuota postaamaani linkkia SV ry:n sivuille? He ovat palkinneet ansioituneimmat valmentajat, ei Shedden varsinaisesti ole vuoden valmentaja joka titteli yleensä viittaa parhaaseen valmentajaan. Toki ansioitunein voi olla absoluuttisesti paraskin, mutta ei välttämättä, ei NHL:ssäkään joka vuosi automaattisesti runkosarjan voittajan valmentajaa valita vuoden valmentajaksi vaikka hän ansioitunein olisikin.

En myöskään ymmärrä mistä päättelet että he ovat tehneet mitään sen kummempaa arviota Sheddenistä ja hänen kyvyistään. He itsekin myöntävät että arviona on ollut puhtaasti vain se fakta että Suomi sai MM-Kisoista pronssia.

Viime kaudella NHL:n paras valmentaja oli Washingtonin Bruce Boudreau, joka nosti Capitalsit "suosta" Glen Hanlonin jäljiltä.

Toki perustelu Sheddenin valinnalle on lätkän mm-pronssi, niinhän sen pitääkin olla. Mikä olisi parempi perustelu, en ymmärrä.

On tuo nyt vähän ontto väite, että Valmentajat ry ei arvostaisi Sheddeniä myös osaavana palloiluvalmentajana, on perustelu valinnalle mikä hyvänsä median suuntaan. Jos joku porukka, niin toisten valmentajien ei tarvitse politikoida valinnassaan, eikä ajatella esim. omaa tulevaisuutta "kummoloiden" silmissä.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Viime kaudella NHL:n paras valmentaja oli Washingtonin Bruce Boudreau, joka nosti Capitalsit "suosta" Glen Hanlonin jäljiltä.

Toki perustelu Sheddenin valinnalle on lätkän mm-pronssi, niinhän sen pitääkin olla. Mikä olisi parempi perustelu, en ymmärrä.

No itse tuossa juuri esität Boudreaun kohdalla muita perusteluja kuin pelkät ansiot ja heti perään kyselet että miten muuten voi valmentamista arvioida. Ei Boudreaukaan ollut NHL:n ansioitunein valmentaja.

On tuo nyt vähän ontto väite, että Valmentajat ry ei arvostaisi Sheddeniä myös osaavana palloiluvalmentajana, on perustelu valinnalle mikä hyvänsä median suuntaan. Jos joku porukka, niin toisten valmentajien ei tarvitse politikoida valinnassaan, eikä ajatella esim. omaa tulevaisuutta "kummoloiden" silmissä.

En tiedä arvostavatko vai eivätkä, mutta mitä näyttöä sinulla on siita että sen kummemmin arvostavat juuri Sheddeniä, he vain katsovat että Shedden oli ansioitunein valmentaja. Tuossa ei ole mitään näyttöä siitä että asiasta olisi tehty mitään muuta arvioita kuin katsottu lehdestä että Suomi voitti pronssia.

Sen voi ehkä päätellä että ansioina arvostavat jääkiekon MM prossia suhteellisen korkealle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://www.suomenvalmentajat.fi/tiedotearkisto/?num=29966

Jep ja samalla valitsivat vuoden palloiluvalmentajaksi Doug Sheddenin, näyttönä mm-pronssi. Siellä arvostetaan tuloksentekemistä ja niinhän se pitää ollakin tulosurheilussa. Se on se näyttö, että toiset valmentajat arvostavat Doug Sheddenin, nimenomaan parhaaksi palloiluvalmentajaksi.

Lopetan itse tähän jankutuksen vuoden palloiluvalmentaja-aiheesta ja onnittelen vielä kerran Doug Sheddeniä, Suomen palloiluvalmentajaksi valinnasta v. 2008.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ok, pitää ottaa sen verran takaisin että kyllä siellä tosiaan yhdistetään ansioitunein parhaaseen. Silti perustelu on pelkästään tuo pronssi eli ei siitä silti käy ilmi että he näkisivät Sheddenin kyvyissä jotain ihmeellistä mitä katsojat eivät. On täysin mahdollista että pitivät sitä MM pronssia vain parhaana saavutettuna meriittinä, tuloksellisestihan esimerkiksi SM-Liigassa oli parempia valmentajia.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Minä halusin keskustella täällä pelistä nimeltä jääkiekko. Harvoin näkee niin hyvää jääkiekkokeskustelua kuin oli Jukka Jalosen vieraillessa Urheilukanavalla tällä viikolla.

No hyvää ja hyvää... Sihvosen ohjelma on auttamattoman lyhyt ja ensimmäinen osio varsin turha, varsinkin kun vertaa sitten toiseen osioon, jossa on jumalaton kiire. Ja Sihvonen vielä itse luo kiireen tuntua nopeasti vaihtuvilla aiheilla ja keskeyttämällä jatkuvasti vieraansa.

Hauska yksityiskohta tosiaan tuo Sheddenin valinta vielä kaiken päälle vuoden valmentajaksi joukkuelajeissa 2008. Sihvoselle vittuilun olisi täydentänyt lisäys perusteluihin, että Sheddenillä oli vuoden 2008 selkeästi paras pelikirja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
No hyvää ja hyvää... Sihvosen ohjelma on auttamattoman lyhyt ja ensimmäinen osio varsin turha, varsinkin kun vertaa sitten toiseen osioon, jossa on jumalaton kiire. Ja Sihvonen vielä itse luo kiireen tuntua nopeasti vaihtuvilla aiheilla ja keskeyttämällä jatkuvasti vieraansa.

Toinen osio on myös minun mielestäni liian lyhyt. Sitä pitäisi pidentää ja ensimmäistä osiota lyhyntää. Siinä ovat nuo kolme kolmen minuutin erää ja ne rajoittavat kunkin erän keskustelun, vaikka mielenkiintoista jääkiekkoasiaa olisi käynnissä.
Jukka Jalonen on niin sujuvasanainen ja innokas puhuja, että hän ehti puhua paljon maajoukkueen pelillisistä asioista noissa kolmessa kolmen minuutin erässä. Niitähän referoin aiemmin, eli kyllä pääasiat ehti kirjoittaa kaiken kiireen keskellä ylös, kun vielä uusinta tuli seuraavana päivänä.

Risto Dufvasta Sihvosen ohjelma toi esille ainakin itselleni täysin erilaisen persoonan kuin mikä mielikuva minulla oli hänestä ollut. Dufva osoittautui asioita perusteellisesti pohtivaksi ajattelijaksi. Dufvahan puhui mm. laajasta pelikirjastaan, mikä käsitti hänellä koko toiminnan ykkösjoukkueen ympärillä. Valmentamaansa peliä Dufva on myös kehittänyt harjoittelua myöten paljon Jukureiden Mestis-mestaruuksien ajoilta. Dufvan ajatuksia olisi ollut myös hyvä kirjata tarkemmin ylös, mutta se jäi tekemättä.

Minusta on hyvä, että Urheilukanavalla on jääkiekko-ohjelma, jossa vieraina on ollut mielenkiintoisia jääkiekkopersoonia aivan lajin huipulta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Uskomatonta että jotkut jaksavat jauhaa Sheddenistä, joka oli toisena Jokerikautenaan yksi heikoimmista näkemistäni Jokerien valmentajista juuri silloin kun valmennusosaamista olisi playoffeissa tarvittu. Ja mä olen sentään nähnyt hyvin monta Jokerien valmentajaa.

Mitä tulee tuohon Urheilukanavalla olevaan Sihvosen ohjelmaan, niin pitäisi joskus ehtiä katsomaan. Lähetysaika on itselleni huono eikä uusintakaan sovi. Miksi ohjelma ei voi alkaa vaikkapa 23 jolloin työt on tehty. Yleensä.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uskomatonta että jotkut jaksavat jauhaa Sheddenistä, joka oli toisena Jokerikautenaan yksi heikoimmista näkemistäni Jokerien valmentajista juuri silloin kun valmennusosaamista olisi playoffeissa tarvittu. Ja mä olen sentään nähnyt hyvin monta Jokerien valmentajaa.

Meneehän Dougilla nykyään ihan "putkeen" Immosen kanssa Sveitsissä. Jos eivät vielä ole monoa saaneet. Tänäänkin tuli voitto vieraissa Davosissa. Ihan on Zugilla 22 matsista kasassa 24 pistettä. Sehän on piste enemmän kuin mitä tepsillä on kasassa sm-liigassa...

Pelaajamateriaalissa varmaan vika? Tai tuomareissa?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Uskomatonta että jotkut jaksavat jauhaa Sheddenistä, joka oli toisena Jokerikautenaan yksi heikoimmista näkemistäni Jokerien valmentajista juuri silloin kun valmennusosaamista olisi playoffeissa tarvittu. Ja mä olen sentään nähnyt hyvin monta Jokerien valmentajaa.

Uskotaan Cobolin asiantuntemukseen Jokeri-valmentajista.

Sen verran pitää tietysti puolustaa Sheddeniä vielä kerran, että ilman Markkasen loukkaantumista olisi Jokerit viime kaudella varmaan pelannut finaalissa ja vasta siellä hävinnyt Kärpille. On valmentaja tärkeä asia lätkässä, mutta niiin on myös ykkösmaalivahti.

Shedden palkittiin kai lähinnä menestyksestään maajoukkueen päävalmentajana, ei Jokerien ykkösenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös