Itse Urheilulehden tilaajana olen vakaasti alkanut harkitsemaan tilauksen peruuttamista.
Summasen potkuista on kulunut jo kylliksi aikaa ja jokaisessa lehdessä Sihvosen annetaan itkeä asiasta milloin milläkin tavalla. Jos edellisessä lehdessä on haukuttu Kummola, on seuraavassa lehdessä vuorossa Kurri tai Westerlund. Minulle herääkin kysymys: maksanko todellakin siitä, että saan lukea yhä uudelleen samat jutut Urheilulehdestä joka perjantai?
Ja sitten tuohon eiliseen keskusteluun. Sihvonen pudotti täysin pohjan kaikilta kirjoituksiltaan vaatimalla Summasta takaisin maajoukkueen puikkoihin. Samalla tuo vaade osoittaa sen, kuinka naiivi Sihvonen todellakin on. Hän ei ole päässyt potkujen yli ja vielä vähemmän hän on kykenevä ymmärtämään sitä, ettei Summanen koskaan tule valmentamaan Leijonia uudelleen. Ja korostan vielä, ei koskaan.
Kaiken lisäksi olen melkoisen pöyristynyt siitä, että heikkoa liigajoukkuetta keskinkertaisesti valmentanut "analyytikko" on nostanut itsensä sellaiselle jalustalle, että hän latelee totuuksia maajoukkueen päävalmentajasta. Kysyn vaan, onko Sihvosella todella varaa rusikoida hiukan enemmän urallaan aikaan saanutta valmentajaa tai ylipäänsä yrittää uskotella suurelle yleisölle, että Westerlund on väärä valmentaja leijonille?
Sihvonen kertoi jo ennen kisoja suomen tippuvan välierissä. Pessimisti ei pety, sanotaan. Aina on helppo ennustaa tuollaisia asioita. Jos Suomi olisi tiputtanut Venäjän pilkuilla, en tiedä olisinko ollut onnellinen siitä, että Leijonat pääsivät mitalipeleihin vai siitä että taas yksi kaikkitietävä olisi joutunut monen silmissä melkoisen kiusalliseen valoon.