Viestin lähetti Johannes
Lapsellinen sivaltelu on niin masentavan helppoa. Kyllä me HIFK-kannattajat älykkäitä ollaan ja tyhmiä, miksei paljon muutakin.
Tuo 3. valtakunta vertaus kertoo toki enemmän sen kirjoittajasta kuin kohteista. Niin se yleensä menee.
Siffa haluaa ilmeisesti päästä ÄTPPOMK:n jäseneksi. Laita vaan "the ketjuun" anomus, niin käsittelemme sen.
Mitä siellä Urheilulehdessä oikein lukeekaan:"HIFK:n kannattajuuteen liittyy tiettyä camp-asennetta, jossa organisaatiota ja joukkuetta palvotaan huumorilla ja kieli poskessa. Tämä älyllinen orientaatio sekoittuu merkillisellä tavalla tiettyyn alkukantaiseen aggressiivisuuteen ja jopa perverssin väkivallan rajoilla viipyilevään kannattajamotiiviin. Joistakin samantapaisista aineksista - siis älyn ja tyhmyyden liitosta - koostui vaikkapa Kolmannen valtakunnan kokonaismentaliteetti."
Kerroit, Johannes, että tuo Urheilulehdestä poimitun yksityiskohdan viimeinen lause heikensi muuten hyvän pakinan tasoa. Olisit odottanut, että päätoimittaja olisi oikoluettanut ja poistattanut sen ennen julkaisemista.
Kysynkin nyt uudemman kerran, mikä siinä on HIFK:n kannattajan ja ÄTPPOMK:n johtokunnan jäsenen mielestä niin "loukkaavaa"? Itse olen ymmärtänyt, että tämänlaatuiset analyysit olisivat HIFK-brändiinne tervetulleita huomionosoituksia.
Kunnioitan ÄTPPOMK:n ideologiaa, johon olen tutustunut. En laita jäsenanomustani, koska pidin Penan Raumalla järjestämiä tapahtumia lapsellisina eleinä korjata pudotuspelien katastrofia lapsellisille HIFK-kannattajille (ei siis kaikille HIFK-kannattajille).
Koska olen nyt kirjallisesti syyttänyt Penaa, en varmastikaan pääse yhdistykseenne jäseneksi.
PS. Olin keväällä 1998 juhlimassa HIFK:n katsomossa HIFK:n mestaruutta. Tosin puikoissa olivat silloin Erkka ja Rami. Samaan pystyisivät Ara ja Jortikka, tämänkään takia ette minua hyväksy sisäpiiriinne.
Siinä olet Johannes oikeassa, että kaiken mitä kirjoitan, kirjoitan itsestäni.
Niin se on sinunkin kanssasi, Johannes. Vain lapsellinen ihminen moittii toista "lapsellisesta sivaltelusta".