BitterX kirjoitti:Ei, mutta hän johtaa koko liiton valmennusprosessia.
Ihan mielenkiinnon vuoksi, voisitko määritellä minulle termin "liiton valmennusprosessi"? Mitä tämä on, mikä on tämän agenda ja mikä on tämän kohderyhmä?
BitterX kirjoitti:Ei, mutta hän johtaa koko liiton valmennusprosessia.
BitterX kirjoitti:Aivan. Sen pitäisi olla yks v*tun maku sinänsä, miten Suomi pärjää vuoden 2008 kisoissa, kun kokonaisuus ratkaisee. Maajoukkueen päävalmentajan pitää tietää missä mennään aivan ruohonjuuritasolla ja nuorten maajoukkueissa ja kartoittaa jatkuvasti tilannetta sekä puuttua epäkohtiin.
Tämä tietenkin puhuu tuommoisen yhden vuoden projektivalmentajan pestaamista vastaan. Ei edusta jatkuvuutta.
Tästä voit aloittaa:LaTe_Show kirjoitti:Ihan mielenkiinnon vuoksi, voisitko määritellä minulle termin "liiton valmennusprosessi"? Mitä tämä on, mikä on tämän agenda ja mikä on tämän kohderyhmä?
LaTe_Show kirjoitti:Ihan mielenkiinnon vuoksi, voisitko määritellä minulle termin "liiton valmennusprosessi"? Mitä tämä on, mikä on tämän agenda ja mikä on tämän kohderyhmä?
Salama15 kirjoitti:Tästä voit aloittaa:
http://www.finhockey.fi/koulutus/
Kohderyhmänä ovat tietty lasten ja nuorten ohjaajat / valmentajat. Maajoukkueen päävalmentajan pitää olla kehittämässä näiden sisältöä, varsinkin kun mennään koulutusohjelmissa tuonne vaativampaan päähän!!
Heh, Janipetteri... Ahmojen -82:ssa pelasi yksi Janipetteri;-)LaTe_Show kirjoitti:Kuitenkaan emme voi olettaa tämän samaisen päävalmentajan olevan vastuussa miten janipetteriä valmennetaan Kivijärven Kivekkäissä - sitä varten on liitto, sen alueelliset organisaatiot ja seuran omat valmentajat.
Salama15 kirjoitti:Heh, Janipetteri... Ahmojen -82:ssa pelasi yksi Janipetteri;-)
En ole missään väittänyt, että päävalmentaja olisi vastuussa noista postaamani linkin takaa löytyvistä asioista vaan hänen tulee olla A-maajoukkueen puolesta kehittämässä ja ohjaamassa varsinkin vanhempien junioreiden valmentajakoulutusohjelmia => se suomalainen linja pitäisi alkaa jo ekoista junnumaajoukkueista!
Silitysrauta-Mike kirjoitti:Tuota Kummolan noloakin nolompaa "nokittelua" katsellessani, yritin muistella Sihvosen juttua, jossa hän tapasi Kummolan. Löytyykö sitä netistä jostain?
Jos on vähänkin seurannut julkista keskustelua jääkiekosta viimeisten kahden kolmen vuoden aikana, on varmasti kuullut sekä Raimo Summasen että Erkka Westerlundin puhuvan suomalaisesta linjasta, suomalaisuuteen perustuvasta tyylistä ja vahvuuksien hakemisesta juuri suomalaisuudesta, omasta identiteetistä, ei muiden kopioimisesta.
Sihvonen ansaitsi hyviin kysymyksiinsä harkittuja vastauksia, ei herjaamista.
Sihvosta lainatakseni;"Nyt ollaan asian ytimessä"! ;-)LaTe_Show kirjoitti:Luulen, että tältä Sheddenilta vaaditaan tasan saman verran "ohjausta", kun mitä muiltakin - käytännössä käydä pari kertaa pitämässä seminaarin ja juttelemassa mukavia.
Toki voit olla sitä mieltä, että päävalmentajan tulisi olla mukana tuossa toiminnassa (enemmän).
Tämä tuli itsellenikin mieleen, pääsipähän Kale "kyykyttämään" Urheilulehteä... Meni monta sivua, paljon tekstiä ja tiukkaa vuodatusta ihan hukkaan, taidanpa pyytää rahat takas => sitä kun sanotaan, ettei ole mitään turhempaa kuin eilinen lehti;-)msg kirjoitti:Tai Virtahevon the tilaisuutta aikaistettiin tarkoituksella.
Master Chief kirjoitti:Urheilulehti oli sitten hiukan myöhässä Sheddenin suhteen. Sihvonen vaati Sheddenin valinnan estämistä kovaan ääneen, turhaan. Ilmeisesti lehti mennyt painoon ennen The Tiedotustilaisuutta...
ultras kirjoitti:Jos Sihvonen on vain kriitikko niin ei uskoisi että Suomessa jääkiekko on valtalaji. Pitää muistaa että Sihvonen ei tee töitään tällä hetkellä itselleen vaan Urheilulehdelle missä perseennuoleminen ei ole päätarkoitus.
Analyytikko_ kirjoitti:.
Aikamoista tuubaa koko tiedotustilaisuus. Kummola teki itsestään täyden pellen menemällä henkilökohtaisuuksiin, mutta kovinkaan suurta arvosanaa ei voi antaa myöskään Sihvoselle. Eniten Sihvosen perusteluissa nauratti tämä "millä menestystä mitataan"-kommentti. Millähän muulla sitä voidaan mitata kuin menestyksellä? .
Mutta eikös Dufva ole ollut maajoukkuekuvioissa jo pitemmän aikaa ja osaltaan ollut rakentamassa viime vuosien hyvää tulosta.. Sitä paitsi, Mikkelissähän kaveri on tehnyt aika kovaa jälkeä Jukureiden luotsina. Mielestäni Dufvalle on edelleen käyttöä maajoukkueen parissa.Analyytikko_ kirjoitti:Itse olen tyytyväinen valittuun kaksikkoon ja toivon hartaasti, että uimalakki Dufva ei pääse edustamaan ja kehittämään maajoukkuetta. Toivottavasti sinne löytyy joku muu vaihtoehto tämän Juha-Matti Aaltosen tasoisten kavereiden arvokisoista tiputtajan sijaan.
Dufva mestisvoittojensa kanssa sopii ihan hyvin remmiin. Toki miehellä on myös joitain arvokisavalmennuksia, mutta tuskin häiritsevästi.Analyytikko_ kirjoitti:Itse olen tyytyväinen valittuun kaksikkoon ja toivon hartaasti, että uimalakki Dufva ei pääse edustamaan ja kehittämään maajoukkuetta. Toivottavasti sinne löytyy joku muu vaihtoehto tämän Juha-Matti Aaltosen tasoisten kavereiden arvokisoista tiputtajan sijaan.
Nocturnal kirjoitti:Sihvonen voisi myös perustella useammalta kuin yhdeltä kannalta näkemyksiään. Onko kukaan nähnyt vielä Sihvosen kirjoittavan mitä mahdollisia vahvuuksia Sheddenillä on.