TosiFani kirjoitti:
Erikoista tässä on Nielikäisen toiminnan puolustelu. Nielikäinen olisi voinut todeta VdB:lle "Fuck you", hymyillä kauniista ja jatkaa pelaamistaan normaaliin, ehkä jopa korostetun kovaan tyyliin (väittäisin että eräs Ruutu olisi toiminut juuri näin).
Mitä erikoista? Ruutu oli HIFKissäkin agitaattori ja yksi myös pelillisesti tärkeimmistä pelaajista. Nielikäinen on HIFKin tämän hetken kovin tappelija, jonka fanit (tai ainakin suurin osa) odottavat vastaavan vastustajan kovimman pelaajan kutsuun vailla pelkoa, oli vastassa kuka tahansa. Tässä Nielikäinen onnistui täydellisesti ja sai riisuttua Sheddenin aseista.
Shedden ennen ottelua lehdistössä: "Nyt meillä on joukkueessa järjestysmies, joka huolehtii siitä ettei pelaajat kuten Nielikäinen hypi pelaajiemme niskaan"
Nielikäinen pelin jälkeen haastattelussa: "Se tuli tuomaan meikäläiselle Sheddenin terveiset ja kertoi, että jos hölmöilet niin vastaat siitä mulle. Minä siinä sitten sanoin sille, että mennään vaikka saman tien."
Molemmat pelaajat toimivat rooliensa ja ennakkoodotusten mukaan. Nielikäinen kiillotti oman kilpensä edellisen jokeripelin hölmöilyn jälkeen ja VandenBussche hoiti tonttinsa koutsin odottamalla tavalla.
Noutaja olisi tullut, mutta Nielikäinen olisi varmasti nostanut oman joukkueensa ja katsomon tunnetasoa enemmäin kuin suoralla tappelulla.
Olisikohan halunnut Nielikäinen hoitaa väistämättömän pois alta ilman, että tarvitsee väntää väsyneenä jonkin kovia pommeja sisältäneen vaihdon loppupuolella vaihdosta tullutta freesiä jätkää vastaan?
Tietenkin tästä voi alkaa joitain "pitkä vaihto" lässytyksiä alkaa jauhamaan, mutta 100%:n totuus on se, että aktiivinen taklauspeli vie vastustajan lisäksi mehut itsestä.
Jos Jokereilta ei löydy kovuutta VdB:n jälkeen, niin löytyykö sitten HIFK:lta joku erikoisen kova kaveri??
Kovuutta Jokereilta löytyy, mutta esim. kyseistä pelistä tappelukykyisistä miehistä klesana olivat mm. Pulkki ja Kuparinen. Ja jos puhutaan tappeluhalukkuudesta, niin kyllä HIFKiltä totuuden nimissä niitä miehiä enemmän rosterista löytyy. Sen tietää Sheddenkin ja on myös itse sanonut, että Jokereita
(more Gretzkies) ei voi valmentaa täysin samalla tavalla kuin HIFKiä
(more warriors)
Ja jos kovista kavereista SM-Liigan mittapuulla puhutaan (miksi millään muullaan puhuttaisikaan, kun SM-Liigaa pelataan?), niin itse lasken Lostedtin ja Schnabelin näiksi erikoisen koviksi kavereiksi. Molemmat pelaavat liigaa lähes puhtaan tappelijan statuksella, jotka tekevät 110%:sti sen mitä valmentaja heidän haluaa tekevän. Ja se tiedetään muidenkin liigapelaajien keskuudessa. Vastavoimana heille olisi Jokereilta löytynyt esim. Kankaanperä ja Valtonen, mutta molemmat ovat kahden ensimmäisen kentän pelaajia.
Ja sitten vielä loppuun Petteri Sihvoselle:
Vaikka itsekin tulee välillä pudisteltua päätä teikäläisen jutuille, niin peukku vilpittömästi pystyyn siitä, että olet puolustanut hienoa lajia nimeltä jääkiekko, herättänyt keskustelua, perustellut väitöksesi, ja kaikkein tärkeimpänä, esiintynyt omalla nimelläsi toisin kuin me muut. Se on rohkean miehen toimintaa huomioiden vielä joidenkin kirjoitustesi kiistanalaisuuden.