Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 756 224
  • 12 916

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minusta Sihvonen on asiantuntijana tarkka-ampuja, joka ampuu haulikolla ladon seinään. Enimmäkseen haulit menevät ohi, mutta kun jokunen osuu, mies on niitä äänekkäästi osoittelemassa. Ohi menneistä hauleista hän on hiljaa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Minusta Sihvonen on asiantuntijana tarkka-ampuja, joka ampuu haulikolla ladon seinään. Enimmäkseen haulit menevät ohi, mutta kun jokunen osuu, mies on niitä äänekkäästi osoittelemassa. Ohi menneistä hauleista hän on hiljaa.
Pistähän alle ajankuluksesi lista suomalaisista lätkätoimittajista, jotka ovat tehtävässään Sihvosta:
a) parempia
b) ammattitaitoisempia
c ) osuvat joka laukauksella
d ) nostavat käden pystyyn virheen merkiksi ja katuvat nöyrästi virhettään.

Jos saat aikaiseksi kovinkin pitkän listan, ymmärrämme jääkiekko- ja urheilujournalismin melkoisen eri lailla.
 
Pistähän alle ajankuluksesi lista suomalaisista lätkätoimittajista, jotka ovat tehtävässään Sihvosta:
a) parempia
b) ammattitaitoisempia
c ) osuvat joka laukauksella
d ) nostavat käden pystyyn virheen merkiksi ja katuvat nöyrästi virhettään.

Jos saat aikaiseksi kovinkin pitkän listan, ymmärrämme jääkiekko- ja urheilujournalismin melkoisen eri lailla.

Laitetaan vielä

e) on valmentanut pääsarjatasolla.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pistähän alle ajankuluksesi lista suomalaisista lätkätoimittajista, jotka ovat tehtävässään Sihvosta:
a) parempia
b) ammattitaitoisempia
c ) osuvat joka laukauksella
d ) nostavat käden pystyyn virheen merkiksi ja katuvat nöyrästi virhettään.

Jos saat aikaiseksi kovinkin pitkän listan, ymmärrämme jääkiekko- ja urheilujournalismin melkoisen eri lailla.
En pistä. Minulla on parempaakin ajankulua.

Mielipiteeni perustuu lukuisiin Sihvosen kirjoituksiin ja esiintymisiin, joihin olen vuosien varrella törmännyt. Kyse ei ole pelkästään narsistisesta tyylistä. Sihvonen ei juurikaan perustele näkemyksiään vaan julistaa olevansa oikeassa. Joskus hän osuu, ollenkaan aina ei.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En pistä. Minulla on parempaakin ajankulua.

Mielipiteeni perustuu lukuisiin Sihvosen kirjoituksiin ja esiintymisiin, joihin olen vuosien varrella törmännyt. Kyse ei ole pelkästään narsistisesta tyylistä. Sihvonen ei juurikaan perustele näkemyksiään vaan julistaa olevansa oikeassa. Joskus hän osuu, ollenkaan aina ei.
No näin syvällisen analyysin pohjalta ymmärrän täysin näkemyksesi.

Mutta joskus kun sinulla on aikaa, niin pistä edes pari urheilutoimittajaa listaan, jotka pistävät aiheen/aihealueen nippuun sillä tavalla kun pitää ja lopputulos on aina timanttia, sekä ennen muuta oikea. Pitäähän toimittajien olla myös ennustajia.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No näin syvällisen analyysin pohjalta ymmärrän täysin näkemyksesi.

Mutta joskus kun sinulla on aikaa, niin pistä edes pari urheilutoimittajaa listaan, jotka pistävät aiheen/aihealueen nippuun sillä tavalla kun pitää ja lopputulos on aina timanttia, sekä ennen muuta oikea. Pitäähän toimittajien olla myös ennustajia.
Sinulta on typerää sarkastisesti aliarvioida kykyäni lukea media tekstejä tai ymmärtää jääkiekkoa.

Laitan mieluummin kritiikkiä Sihvosen teksteistä, kun niitä tulee jatkossa vastaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No eipä kyllä tule kirveelläkään parempaa jääkiekkotoimittajaa Suomesta, joka ymmärtää Sihvosta paremmin pelistä!! Vesa Rantanen osaa kyllä esimerkiksi kirjoittaa ihan hyvää juttua urheilun ja politiikan suhteen, mutta ei lähelläkään Sihvosta, mitä tulee pelin ymmärtämiseen. Aika pintapuolisia nuo toimittajien jutut yleensä on ja niitä aina perustellaan, että ei katsojia kiinnosta viivelähdöt tai taktiikat ylipätään. Epäilen vaan, että ei myöskään ole kompetenssia kirjoittaa niistä.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Sinulta on typerää sarkastisesti aliarvioida kykyäni lukea media tekstejä tai ymmärtää jääkiekkoa.

Laitan mieluummin kritiikkiä Sihvosen teksteistä, kun niitä tulee jatkossa vastaan.
Laita ihmeessä.
Jotenkin minusta tuntuu, ettet sittenkään ole Sihvosen kohdelukijoita, että siinäkin mielessä maltan tuskin odottaa.
Ja tekstiä arvostellaan käsittääkseni ironian kautta, puhuttua puhetta sarkasmin. Korjaa vain jos meni mettään.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laita ihmeessä.
Jotenkin minusta tuntuu, ettet sittenkään ole Sihvosen kohdelukijoita, että siinäkin mielessä maltan tuskin odottaa.
Ja tekstiä arvostellaan käsittääkseni ironian kautta, puhuttua puhetta sarkasmin. Korjaa vain jos meni mettään.
No täysin väärässä olet sarkasmin ja ironian määrittelyssäkin. En viitsi sinua ruveta opettamaan. Ota selvää.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
No täysin väärässä olet sarkasmin ja ironian määrittelyssäkin. En viitsi sinua ruveta opettamaan. Ota selvää.
Otin selvää. Hämmensi vain kun tutkin asiaa wikipediasta ja minun luetun ymmärrykseni mukaan olen hyvinkin oikeassa. Mutta lööperiä taitaa wikipedia aiheesta suoltaa. Taitaa muuten Sihvonenkin jonkun kanssa joskus tästä debatoinut. Et varmasti arvaa, mitä mieltä arvostamani suomalaisen kirjallisuuden maisteri on aiheesta?
Mutta tiedät varmasti paremmin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En pistä. Minulla on parempaakin ajankulua.

Mielipiteeni perustuu lukuisiin Sihvosen kirjoituksiin ja esiintymisiin, joihin olen vuosien varrella törmännyt. Kyse ei ole pelkästään narsistisesta tyylistä. Sihvonen ei juurikaan perustele näkemyksiään vaan julistaa olevansa oikeassa. Joskus hän osuu, ollenkaan aina ei.

Teet kyllä nyt juuri kuten sanot Sihvosen tekevän.

Luulisi olevan helppoa heittää muutama nimi. Kenties myös joku Sihvosen kirjoitus, jossa kantaa ei perustella.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Otin selvää. Hämmensi vain kun tutkin asiaa wikipediasta ja minun luetun ymmärrykseni mukaan olen hyvinkin oikeassa. Mutta lööperiä taitaa wikipedia aiheesta suoltaa. Taitaa muuten Sihvonenkin jonkun kanssa joskus tästä debatoinut. Et varmasti arvaa, mitä mieltä arvostamani suomalaisen kirjallisuuden maisteri on aiheesta?
Mutta tiedät varmasti paremmin.
Viimeinen off topic ja anteeksi siitä.

Minä koulutan noita maistereita ja teen heille oppimateriaaleja. On harmi, ettei Sihvonen ole osunut minun ryhmiini.

Alla on linkki, josta voit oppia hiukan lisää.

 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Viimeinen off topic ja anteeksi siitä.

Minä koulutan noita maistereita ja teen heille oppimateriaaleja. On harmi, ettei Sihvonen ole osunut minun ryhmiini.

Alla on linkki, josta voit oppia hiukan lisää.

Höpöhöpö. Mehän keskustelemme Sihvosesta.

Mutta tämä sinulta lainaamani tuotos kertoo myös melko selkeästi, että sinä tuotat tekstiä vain itsellesi:

”Sinulta on typerää sarkastisesti aliarvioida kykyäni lukea media tekstejä tai ymmärtää jääkiekkoa.”

Tai jos em. on näyte, niin toivon, ettei laatimiasi oppimateriaaleja kovin moni edes koita opetella. Ainakaan Sihvonen. Ihan jo vaikka yhdyssana-osastolla näyttää olevan ropleemia.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Höpöhöpö. Mehän keskustelemme Sihvosesta.

Mutta tämä sinulta lainaamani tuotos kertoo myös melko selkeästi, että sinä tuotat tekstiä vain itsellesi:

”Sinulta on typerää sarkastisesti aliarvioida kykyäni lukea media tekstejä tai ymmärtää jääkiekkoa.”

Tai jos em. on näyte, niin toivon, ettei laatimiasi oppimateriaaleja kovin moni edes koita opetella. Ainakaan Sihvonen. Ihan jo vaikka yhdyssana-osastolla näyttää olevan ropleemia.
Yhdyssanat osaan kyllä. Niistäkin olen tehnyt oppimateriaaleja. Puhelimen autocorrect näemmä tekee temppujaan. Uskallatko tulla kokeeseeni? Laita yksityisviestissä sähköpostiosoitteesi, niin laitan sinulle viikon sisään testin vastaukseksi. Samalla voin kertoa sinulle lisää osaamisestani. Tänne en halua kertoa.

Lue se linkki ja yritä oppia. Sarkasmin ja ironian ero ei todellakaan ole siinä, onko teksti puhuttua, kirjoitettua, animaatiota, kuvia tai mitä tahansa muuta esitysmuotoa.

Tämä on viimeinen off topic. Nimimerkin @Osmo Rapeli rapalaan en tartu muuten kuin toteamalla, että ko. nimimerkin viesteihin ei kannata vastata.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Yhdyssanat osaan kyllä. Niistäkin olen tehnyt oppimateriaaleja. Puhelimen autocorrect näemmä tekee temppujaan. Uskallatko tulla kokeeseeni? Laita yksityisviestissä sähköpostiosoitteesi, niin laitan sinulle viikon sisään testin vastaukseksi. Samalla voin kertoa sinulle lisää osaamisestani. Tänne en halua kertoa.

Lue se linkki ja yritä oppia. Sarkasmin ja ironian ero ei todellakaan ole siinä, onko teksti puhuttua, kirjoitettua, animaatiota, kuvia tai mitä tahansa muuta esitysmuotoa.

Tämä on viimeinen off topic. Nimimerkin @Osmo Rapeli rapalaan en tartu muuten kuin toteamalla, että ko. nimimerkin viesteihin ei kannata vastata.
Jännää sinänsä, että olet kova tekstinikkari, mutta et pidä Sihvosen teksteistä, vaan kirjoittajan pitäisi ne kirjoittaa jotenkin auki vielä uudelleen.
Nehän ovat ihanaa kieltämme parhaimmillaan, höystettynä lajitietoudella. Jotenkin olen ymmärtänyt, että sinäkin olet jääkiekon ystävä? En minä ainakaan mieti lukiessani kolumnia, kirjaa, novellia, runoa tms, että millainen ihminen sen on kirjoittanut. Saati, jos en tunne edes auttavasti kirjoittajaa henkilönä.

Sinulla on todella erikoinen tapa arvostaa muita kielen taitajia. Itsesi lisäksi tietenkin.

Harmi, että alan maisterismieskin voi mennä vipuun sarkasmin ja ironian eroissa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laita yksityisviestissä sähköpostiosoitteesi, niin laitan sinulle viikon sisään testin vastaukseksi. Samalla voin kertoa sinulle lisää osaamisestani.
Ei nyt minulle kuulu, mutta pikkaisen epäilen, ettei @Simolainen nimimerkkiä hirveästi kiinnosta paneutua yhtään enempää sinun osaamiseesi. Hyvä, että olet osaaja.

Sihvonen on kiistatta ammattitaitoinen toimittaja. Ei kaikki hänestä pidä, eikä ole syytäkään. Ymmärrän, että hänen tapansa kirjoittaa tai puhua ärsyttää joitakin ihmisiä. Voisi kuitenkin kuvitella, että noinkin kova osaaja kuin @Hamu , huomaisi ammattitaidon kaiken tunteen keskeltä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sinulta on typerää sarkastisesti aliarvioida kykyäni lukea media tekstejä tai ymmärtää jääkiekkoa.

Laitan mieluummin kritiikkiä Sihvosen teksteistä, kun niitä tulee jatkossa vastaan.
Ketju on ollut toistakymmentä vuotta olemassa, siinä ei ole sinulta yhteenkään tekstiin aiemmin kommenttia. Ja nyt ei löydy esimerkkejä paremmista kirjoittajista eikä kritisoitavista teksteistä. Juu, muut heittävät rapalaa.

Sikäli hassua, että Sihvosta parempia journalisteja perinteisessä mielessä on, mutta kokonaisuutena kiekkokirjoittajia ei, joten edes yrittää voisi vaikka sieltä journopuolelta.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Petteri on vaihtanut vahvemmat siimat ja itse tykkään. Pitää osata vastata kommentteihin fiksusti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Petteri on vaihtanut vahvemmat siimat ja itse tykkään. Pitää osata vastata kommentteihin fiksusti.
Sihvonen - joka on täysin kiistatta paras kiekkoanalyytikko Suomessa - on myös valinnut helpoimman tien julkisuudessa pysymiseen. Sanalliset törkytaklaukset selänteiden, nurmisten ja valavuorten kanssa. Luulisi kykyä olevan parempaankin. Ja onkin, mutta viihtyy ilmeisen hyvin turhissa väännöissä, jos ne tuovat julkisuutta. Onko mikään muuttunut sitten Urheilulehden Röngän antaman roolin? On. Silloin oli pääosin kuitenkin asialinjalla. Nyt väännöistä on vaikea järkeä löytää. Toki ne hyödyttävät kaikkia osapuolia pysymään somessa pinnalla.

Johtava teos on silti hyvä. Voin suositella, vaikka en ole vielä kuin alkupuolella. Tykkään enemmän lukea kuin kuunnella.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sihvonen - joka on täysin kiistatta paras kiekkoanalyytikko Suomessa - on myös valinnut helpoimman tien julkisuudessa pysymiseen. Sanalliset törkytaklaukset selänteiden, nurmisten ja valavuorten kanssa. Luulisi kykyä olevan parempaankin. Ja onkin, mutta viihtyy ilmeisen hyvin turhissa väännöissä, jos ne tuovat julkisuutta. Onko mikään muuttunut sitten Urheilulehden Röngän antaman roolin? On. Silloin oli pääosin kuitenkin asialinjalla. Nyt väännöistä on vaikea järkeä löytää. Toki ne hyödyttävät kaikkia osapuolia pysymään somessa pinnalla.

Johtava teos on silti hyvä. Voin suositella, vaikka en ole vielä kuin alkupuolella. Tykkään enemmän lukea kuin kuunnella.

Nykyinen vääntö alkoi Valavuoren rasistisesta twiitistä, jota Sihvonen kommentoi.

Valavuoren reaktio oli odotettu ja kun Sihvonen heitteli säännöllisesti löylyä kiukaalle, tapaus eskaloitui. Sihvonen vittuili kavereille kohtuu älykkäästi, mutta myönsi tänään itsekin, että pelle on tullut oltua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nykyinen vääntö alkoi Valavuoren rasistisesta twiitistä, jota Sihvonen kommentoi.
Tätä juuri tarkoitin. En ihan käsitä, miksi kukaan reagoi Valavuoren twiitteihin. Siksi en ymmärrä reagoinnilla juuri muuta tarkoitusta kuin mistä kirjoitin. Mutta myönnän, että moni saattaa nähdä asian toisin. Valavuorta tulee kytätä ja oikoa paskajuttujaan. Niitä vaan on 100 % Valavuoren jutuista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös