Itse olen siinä uskossa, että myös Petteri vastusti Karjala-turneen järjestämistä?Vaikka olenkin usein Sihvosen kanssa samaa mieltä niin nyt ampui Petteri haulikolla metsään:
Petteri Sihvonen: Leijonien ankeus SM-liigaseurojen syytä – "Ei voi mennä näin!"
MTV Urheilun jääkiekkoasiantuntija Petteri Sihvonen on huolissaan siitä, millainen kulttuuri Suomen sisälle on syntynyt jääkiekon A-maajoukkuetta kohtaan. Sihvosen mukaan SM-liigaseurat toimivat itsepäisesti, kun he rajoittavat sitä, keitä pelaajia Leijoniin saa kutsua.www.mtvuutiset.fi
Yhdenkään Liigajoukkueen ei olisi pitänyt päästää ketään tähän turnaukseen. Ei näissä olosuhteissa. Kansallisen liigan ja sen seurojen tulevaisuuden vaarantaminen yhden täysin turhan tapahtuman takia ei palvele ketään. Ei edes Jalosta tai Jääkiekkoliittoa pitkällä tähtäyksellä. Toivottavasti kaikki sentään pääsivät sieltä terveinä pois.
mm. Tuossa Twiitissä Sihvonen ottaa kantaa Samuel Savolaisen kirjoutkseen, jossa kritsoidaan vahvasti ja monipuolisesti Karjala-turnausta vastaan. Se kuva mikä itselle jäi tuosta artikkelista oli se, että nyt kun se turnaus kerran järjestettiin niin siinä tapauksessa olisi pitänyt päästää kaikki parhaat mukaan. Eli Sihvonen oli itsekin turneeta vastaan ja otti kantaa, että ei ole mitään järkeä pelata turnausta, koska riskit ovat hyötyjä suuremmat. Mutta sitten kun tosiaan kävi ilmi, että turnaus järjestetään, otti nyt kantaa, että tässä tilanteessa se oli "vähän niin kuin ihan sama", että olisiko Liigaseurat voineet päästää parhaat pelaajansa mukaan, koska se palvelisi suomalaista jääkiekko ja Leijonia parhaiten loistavan näyteikkunana. Ja otti myös kantaa tuossa tekstissä tähän eripuraiseen tilanteeseen Liigaseurojen ja jääkiekkoliiton osalta, että tältäkin kantilta olisi sikäli pitänyt päästä samalle sivulle, mutta koska Liigaseurat vastustivat turnausta ja jääkiekkoliitto taas puolsi, niin sotkuinen oli lopputulos.
Eli sikäli itse olen Sihvosen (sekä sinun) kanssa samalla sivulla tässä, että alunperinkään ei koko turnausta olisi pitänyt järjestää, ei missään nimessä! Ja vielä kun tuo oli odotettavissa, että Liigaseurat eivät päästä parhaita mukaan ja riskinä oli vielä myös jonkin pelaajan sairastuminen, jolloin koko Liiga-kausi 20-21 olisi vaakalaudalla, kera muiden riskien, niin turnauksen pitämisessä ei ollut mitään järkeä. Mutta taas toisaalta olen sitä mieltä, että kun vanhat jäärät päätyivtä sitten siihen ratkaisuun, että pelataan, niin siinä tapauksessa se, että Liigaseurat heittivät itsensä poikkiteloin oli tavallaan turhaa, varsinkin jos joukkueesta silti valittiin edustamaan Leijonia (vaikka ei olisi ollut kärkiukko), niin mm. tartuntariski on silti olemassa.
Toki tulevaisuudessa mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan tilanne kehittyy. On jo aiksemmillakin kausilla ollut tätä eriouraa havaittavissa ja sitä, että Liigaseurat eivät kovin mielellään pelaajiaan päästä noihin höntsyihin. Mutta on siellä silti myös maajoukkueenkin puolelta tultu puolitiehen vastaan näissä pelaajavalinnoissa. mm. viime kaudella Annunen olisi tehnyt keväällä debyyttinsä Leijona-paidass, mutta koska Rybar oli jo valittu Slovakian maajoukkueen mukaan, ja lupaava Blomqvist vielä valittiin U18-jengin mukaan, niin se olisi Jalosen mukaan ollut liian paska paikka Kärpille.
Itselle näistä EHT-höntsyistä on vähän kadonnut hohto aiempiin vuosiin verrattuna, eikä tämä mennyt turnee kiinnostanut oikeastaan yhtää. Pelaajille tässä on kuitenkin kyse isoista asioista ja näytönpaikosta. Joten tulevaisuutta ajatellen, niin kyllä Liigaseurojen ja jääkiekkoliiton tässä joku yhteinen sävel täytyy löytää, nykyinen linja ei vaan kanna.