Minua häiritsee se, että Meidän Peliä nähdään siellä missä sitä ei ole. Jos jostain löytyy voittava jengi, on se automaattisesti Meidän Pelin jengi. Perään heitellään jotain numeroita siitä miten useasti joukkue on lähtenyt omista viiveellä tai muuta absurdia roskaa. En missään nimessä kiistä esimerkiksi siffan tilastojen autenttisuutta mutta minulla on vaikeuksia löytää ne syy-seuraussuhteet jotka näillä rehellisesti on otteluiden lopputuloksiin. Eri asia on jos kaikki nähdään vain yksillä linsseillä, eli niin kuten esim. siffa ja Sihvonen tässä ketjussa ovat viime aikoina kuvailleet, kuten tämän kappaleen ensimmäisessä lauseessa totean..
Milloin ja missä sinä olet nähnyt kirjoitettavan Meidän Pelistä, vaikka sitä ei pelissä ole näkynyt? Oletko tutustunut Petteri Sihvosen kirjoituksiin Urheilulehdessä tai hänen pelianalyyseihinsä Urheilukanavan lähetyksissä? Siellä on analysoitu erittäin tarkkaan joukkueiden pelitavat, olivatpa ne nopean pystysuunnan tai Meidän Pelin tai jonkin muun pelitavan joukkueita. Tai, kun nimeät kirjoituksesi minutkin yksillä linsseillä näkijäksi, oletko yhtään tutustunut kirjoituksiini täällä JA:ssa erilaisten pelitapojen joukkueiden analysointiin. Vastaan itse, että kirjoitat tässäkin asiassa puuta heinää eli et ole yhtään kartalla täällä käydyistä pelitakeskusteluista. Olen kirjoittanut auki ja tukenut Juhani Tammisen, Jarno Pikkaraisen ja Antti Törmäsen joukkueiden Mestiksessä hyvin menestyneet pelikirjat. Olen Kärppien ja Sportin kannattaja, joten erityisesti näiden joukkueiden päävalmentajien pelikirjoihin olen tutustunut tarkoin ja niistä täällä paljon kirjoittanut. Tamminen toi 60 minuutin painepelillään Vaasaan voittavan jääkiekkokulttuurin. Kävin massiivisen keskustelun silloin Sportin Tamminen-viestiketjussa ja perustelin heti alusta alkaen, että Tammisen 60 minuutin painepelillä Sport tulee menemään ensimmäiseen Mestis-mestaruuteen. Bonukseksi tuli huimat SM-liigan karsintapelit Ässiä vastaan. Tässä vaiheessa voin kertoa sinulle, että Tammisen 60 minuutin painepeli on omalta puolustusalueelta lähtevissä hyökkäyksissä Meidän Pelin vastakohta. Meidän Pelin kanssa samoja yhtäläisyyksiä Tamin voittavassa pelitavassa ovat mm. lyhytsyöttöpeli, kenttätasapaino ja rintamahyökkäykset. Ero on siinä, että Tamin nopean pystysuunnan jääkiekossa lähdetään omista aina nopeasti ylöspäin jatkuvaa painetta antaen. Meidän Pelissä omalta puolustusalueelta lähteviä hyökkäyksiä rytmitetään nopeilla ja hitailla viivelähdöillä, pakki-pakki-pakki..-hidastuksilla ja mikä merkittävä ero myös, palautellaan kiekkoa taaksepäin. Törmänen ja Pikkarainen ovat myös olleet nopean pystysuunnan jääkiekon valmentajia ja menestys Mestiksessä on ollut erinomainen. Pasi Räsänen toi Sportin peliin Meidän Pelin pelikirjan elementit ja mestaruus tuli Sportiin silläkin pelikirjalla. Jarno Pikkaraisen maineikas nopean pystysuunnan Stiga-jääkiekko (Petteri Sihvosen Urheilulehdessä lanseeraama pelitapa-nimitys) on puitu tarkkaan Urheilulehdessä, Urheilukanavalla ja täällä sekä todettu menestyksekkääksi pelikirjaksi Mestiksessä. Tässä muutama esimerkki väitteellesi yksillä linsseillä näkevistä P.Sihvosesta ja siffasta. Sinä olit nähnyt Meidän Peliä tällä kaudella Laukkasen KalPassa, Virran Ässissä ja Tuokkolan Ilveksessä ja pyysit analyysejä myös huonosti menestyneistä SM-liigajoukueista. Lisäsin noihin tällä kaudella nopean pystysuunnan pelin joukkueisiin Suikkasen TPS:n ja jokainen tietää, että nuo joukkueet jäivät SM-liigan neljäksi viimeiseksi joukkueeksi. Sen sijaan Meidän Pelin joukkueet (Kärpät, Tappara, SaiPa ja Lukko), jotka säännöllisesti rytmittävät hyökkäyksiään HnVVP-lähdöillä jatkavat edelleen kauttaansa. Mestiksen finaalijoukkueet KooKoo ja Jukurit rytmittävä oman alueen hyökkäyksiinlähtöjä runsailla HnVVP-lähdöillä, joten ovat Meidän Pelin joukkueita. Jos epäilee, voi käydä katsomassa vielä ainakin yhtä finaaliottelua huomenna Mestistv:stä. Itse olen katsonut kaksi viimeisintä KooKoo-Jukurit peliä. Odottelen nyt ensin muiden kommentteja noista peleistä ja tulen mielelläni sitten keskusteluun mukaan. Nyt voidaan jo todeta, että Antti Pennasen Meidän Pelillä Jukurit nousi Mestiksen finaaliotteluihin, niinkuin Petteri Sihvonen sen jo joulukuulla ennusti. Tuo ennuste nostettiin muiden kuin P.Sihvosen toimesta Sport-Jukurit sarjan aikana pilkan kohteeksi Johtavaa vastaan. Tälläkin kertaa pilkka osui omaan nilkkaan ja toinen suosikkijoukkueeni Sport lähti tylysti laulukuoroon.