Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 777 724
  • 12 994

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Hyvä kysymys, obi-wanin mielestä niitä muuttujia on niin paljon, ettei kannata edes yrittää.

Minusta on hauskaa se, että täällä yritetään antaa ymmärtää ettei joukkueet ovat osanneet aikuisten oikeasti analysoida pelejä, ennen Siffan totalscoutingin productplacementia jne. Vähän samalla tapaa, kun miten ei ole ollut pelikirjoja ennen kuin minun BFF alkoi sitä markkinoimaan.

Pelikirja on niin last season, pelivirtaus ja totalscouting on in.

p.s. Petteri laitoit varmaankin alunperin väärälle nimimerkille YV:tä, mutta vastaan, että kohteliaasti kieltäydyn kunniasta. Näin FYI.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
En ole missään vaiheessa sanonut etteikö kannattaisi yrittää. Enemmän kyse on niiden ylikorostamisesta. Mutta lainaaminen ja kommentointi on kuin tilastot. Saa tarvittaessa asian näyttämään siltä miltä haluaa
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tottahan pitkän sarjan syöttäminen tietokoneen muistiin tuottaa luotettavampaa tietoa kuin pelkkä muistelu, vaikket nyt ihan sitä tarkoittanutkaan. Järkeä vaatii sitten se, että haetaan oikeita tietoja, joita on tarpeeksi laajalta kirjolta, ja käytetään niitä oikein omassa pelitavassa, oikeaa pelitapaa vastaan.

Jääkiekon tilastoinnin käyttöön tarkoitettu ohjelma on ilman muuta hyvä juttu, helpottaa valmentajien työtä. Mutta tuoko itse ohjelma jotain sellaista tietoa, mikä mullistaisi pelitavan kehittämisen? P. Sihvonen kertoo, että ohjelma kertoo uudella tavalla pelin virtauksesta. Itselle on jäänyt epäselväksi mitä tämä pelin virtaus on. Onko se kiekon hallintaa, onnistuneita suorituksia, mitä?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minusta on hauskaa se, että täällä yritetään antaa ymmärtää ettei joukkueet ovat osanneet aikuisten oikeasti analysoida pelejä, ennen Siffan totalscoutingin productplacementia jne. Vähän samalla tapaa, kun miten ei ole ollut pelikirjoja ennen kuin minun BFF alkoi sitä markkinoimaan.

No itse en väittäisi moista, tosin siitä olen varma yleisellä tasolla, että joukkueilla/organisaatioilla on hommassa paljon parantamisen varaa. Joten antaisin productille ainakin mahdollisuuden.

Yksi peruste: yleinen panostus valmennukseen ja seurojen hoitoon. On vaikea uskoa, että joukkue joka on niin nuuka, ettei sillä ole kiinnostusta palkata edes (täysitoimista) maalivahtivalmentajaa, satsaisi mitään merkittäviä summia tilastointiin ja niiden analysointiin.

Mutta lainaaminen ja kommentointi on kuin tilastot. Saa tarvittaessa asian näyttämään siltä miltä haluaa

Voiko nuo runkkarijutut, perseeennuolemiset ja rahavihjailut ymmärtää monellakin tavalla lainauksen leikkaamisesta riippuen?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
No itse en väittäisi moista, tosin siitä olen varma yleisellä tasolla, että joukkueilla/organisaatioilla on hommassa paljon parantamisen varaa.

Näin yleisesti, mihin perustat väitteen siihen, että joukkueilla olisi paljon parantamisen varaa, kun tietääkseni tämän datan kerääminen ja ennenkaikkea sen analysointi on luottamuksellista/sisäistä tietoa ettei siitä haluta edes tehdä julkista tietoa. Vähän samalla tapaa, kun ei haluta paljastaa oman joukkueen heikkoudet vaikka sairaslistan muodossa.

Se on niinq kilpailuetu tietää kaverin heikkoudet jne...

Tottakai mikään ei estä GoldenAweja ja Siffoja tekemästä omia analysointeja...

Yksi peruste: yleinen panostus valmennukseen ja seurojen hoitoon. On vaikea uskoa, että joukkue joka on niin nuuka, ettei sillä ole kiinnostusta palkata edes (täysitoimista) maalivahtivalmentajaa, satsaisi mitään merkittäviä summia tilastointiin ja niiden analysointiin.

Minun mielestä Lempäälän Kisalla on tärkeämpää olla täystoiminen maalivahtivalmentaja opettamassa junnuja, versus ns tilastovastaava.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No itse en väittäisi moista, tosin siitä olen varma yleisellä tasolla, että joukkueilla/organisaatioilla on hommassa paljon parantamisen varaa. Joten antaisin productille ainakin mahdollisuuden...

Tämä tuote on varmasti paras, koska se on ainoa ja luultavasti aika moni liigajoukkue sen hankkii, koska se on huima parannus exeltaulukoista.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Voiko nuo runkkarijutut, perseeennuolemiset ja rahavihjailut ymmärtää monellakin tavalla lainauksen leikkaamisesta riippuen?

Tilastorunkkari = hifistelijä joka saa kauheat kiksit taulukoilla leikkimestä

Runkkari = runkkari

Ja olenko ainoa joka on todennut tietyn osan Jatkoaikaa olevan kumaralla UL:n suuntaan? En mielestäni. Jos tuo olisi vain minun mielipiteeni niin sitten.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Näin yleisesti, mihin perustat väitteen siihen, että joukkueilla olisi paljon parantamisen varaa, kun tietääkseni tämä datan kerääminen ja ennenkaikkea sen analysointi on luottamuksellista ettei sitä haluta edes tehdä julkista tietoa.

Se on niinq kilpailuetu tietää kaverin heikkoudet jne...

Yleinen satsaus, johon edellisessä viittasin, on yksi peruste sille. Toinen perustuu hevosmiesten tietotoimistoon. Ehkä en tiedä kaikkea, mutta kyllä se vähän lipsuisi jostain yleiseen tietoon jos useammat seurat oikeasti panostaisivat. Tai yleensäkin koutsit olisivat enemmissä osin sellaista valmentajatyyppiä, ts. "Anti-Tamia".

Tämä tuote on varmasti paras, koska se on ainoa ja luultavasti aika moni liigajoukkue sen hankkii, koska se on huima parannus exeltaulukoista.

Parastahan olisi, jos seurat oikeasti satsaisivat vastaaviin ohjelmiin ja tilastointiin. Ehkä joskus vielä.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Yleinen satsaus, johon edellisessä viittasin, on yksi peruste sille. Toinen perustuu hevosmiesten tietotoimistoon.

"Yleinen satsaus" tarkoittaa mitä? Kansainvälistä tasoa? Kansallista tasoa? Harrastetasoa? Vai yleisesti koskemaan kaikkia?

Niinkuin sanoin:

Yksi peruste: yleinen panostus valmennukseen ja seurojen hoitoon. On vaikea uskoa, että joukkue joka on niin nuuka, ettei sillä ole kiinnostusta palkata edes (täysitoimista) maalivahtivalmentajaa, satsaisi mitään merkittäviä summia tilastointiin ja niiden analysointiin.

Minun mielestä Lempäälän Kisalla on tärkeämpää olla täystoiminen maalivahtivalmentaja opettamassa junnuja, versus ns tilastovastaava. Kun taas Ipalla pitää olla molemmat osa-alueet hallussa.

Parastahan olisi, jos seurat oikeasti satsaisivat vastaaviin ohjelmiin ja tilastointiin. Ehkä joskus vielä.

Eikös osa joukkeista jo nyt satsaa oikeasti tilastoihin, jos "satsaa oikeasti tilastoihin" tarkoittaa sitä että käyttää totalscoutingia?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Yleinen satsaus" tarkoittaa mitä? Kansainvälistä tasoa? Kansallista tasoa? Harrastetasoa? Vai yleisesti koskemaan kaikkia?

Niinkuin sanoin:

Minun mielestä Lempäälän Kisalla on tärkeämpää olla täystoiminen maalivahtivalmentaja opettamassa junnuja, versus ns tilastovastaava. Kun taas Ipalla pitää olla molemmat osa-alueet hallussa.

NHL:stä tiedän sen verran, että siellä seurasta ja koutsista riippuen Corsia ja vastaavia käytetään, kun taas mm. Dale Hunter perusteli vielä männä kaudellakin penkittämisiä huonolla plusmiinuksella. Mene ja tiedä, mutta kokonaisuutena se kertoo kyseisen tilastoinnin arvostamisesta, että huippuvalmentajat tietoisesti käyttävät apunaan kyseisiä tilastointeja.

Ammattivedonlyöjille taas on tärkeää esimerkiksi poissaolojen merkittävyys. Siis kuinka paljon voimasuhteisiin vaikuttaa, jos pelaaja A loukkaantuu. Toinen "suosittelija", vaikket nyt tätä kysynytkään suoraan.

Juu LeKille on tärkeämpää, että on mv-valmentaja ennemmin. Vaan jos kaikilla liigaseuroilla ei ole edes sitä täyspv maalivahtivalmentajaa, niin onko niillä sitten muka tilastovastaavia? Siihen tuo mv-valmentajaviittaus perustui.

Ja siitä yleisestä satsauksesta, no osalla seuroista on hommat markkinoinnista lähtien kans lapsenkengissä. Eli siihen viittaan mv-homman ohella yleisellä satsauksella toimintaan, myös.


Eikös osa joukkeista jo nyt satsaa oikeasti tilastoihin, jos "satsaa oikeasti tilastoihin" tarkoittaa sitä että käyttää totalscoutingia?

En tiedä totalscoutingin käyttäjämääriä tai käyttäjiä, muuta kuin että tuskin on (vielä) yleistä. Tarkoitin, että toivottavasti seurat panostavat hyödyllisiin ohjelmiin, tai uusien vastaavien kehitykseen. Itse keskityn mainitsemiini NHL:ssä yleisesti käytettäviin tilastointeihin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ja siitä yleisestä satsauksesta, no osalla seuroista on hommat markkinoinnista lähtien kans lapsenkengissä. Eli siihen viittaan mv-homman ohella yleisellä satsauksella toimintaan, myös.

Olen tietoinen siitä, että jotkut seurat hoitavat joitain asioita muita paremmin. Kuitenkin on muistettava se, että pääsarjatasolla tuo toiminta on enemmän tai vähemmän ammattimaista, niin on naiivia sanoa asioiden olen "lasten kengissä" vaikka kehitettävää aivan varmasti löytyisi.

En tiedä totalscoutingin käyttäjämääriä tai käyttäjiä, muuta kuin että tuskin on (vielä) yleistä.

Totalscountin näyttäisi saaneet referenssiä viideltä SM-jengiltä. Mutta jos tuota ei oteta huomioon sitten, että miten tavoite joukkueen tulisi tilastoida, jottei se saisi sinulta leiman " ei satsaa oikeasti tilastointiin", niinkuin aiemmin viittasit?

Itse keskityn mainitsemiini NHL:ssä yleisesti käytettäviin tilastointeihin.

Yksikään NHL-joukkue ei itse ominpäin ja itsenäisesti julkaise mitään näitä sinun kaipaamaisi tilastoja, vaikka he satsaavat niihin oikeasti.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Juu LeKille on tärkeämpää, että on mv-valmentaja ennemmin. Vaan jos kaikilla liigaseuroilla ei ole edes sitä täyspv maalivahtivalmentajaa, niin onko niillä sitten muka tilastovastaavia? Siihen tuo mv-valmentajaviittaus perustui.

Ja siitä yleisestä satsauksesta, no osalla seuroista on hommat markkinoinnista lähtien kans lapsenkengissä. Eli siihen viittaan mv-homman ohella yleisellä satsauksella toimintaan, myös.

Niin, tässä palataan taas siihen, että mitä kukin valmentaja haluaa tilastoitavan. Kun kerran eräs liigan historian huonoimmista valmentajista, ainakin tuloksellisesti, pystyy analysoimaan kolme vaiko neljä peliä kerralla, niin luulisin joissain tilanteissa yhden pelin hoituvan ilman "päätoimista" tilastofakiiria. Eli joku vääntää OTO niitä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen tietoinen siitä, että jotkut seurat hoitavat joitain asioita muita paremmin. Kuitenkin on muistettava se, että pääsarjatasolla tuo toiminta on enemmän tai vähemmän ammattimaista, niin on naiivia sanoa asioiden olen "lasten kengissä" vaikka kehitettävää aivan varmasti löytyisi.

No jos minulta kysytään, ja en nyt kaikista seuroista tosiaan tiedä paskan vertaa, niin toiminta voi pyrkiä olemaan ammattimaistakin, mutta jo JA:n puskaradiota, kiekkokeskustelua ja vaikka seurojen palkallisten määrää sekä tekijöitä seuraamalla saa kyllä kuvaa siitä, kuinka paljon osataan. Ja kun siellä tosiaan pyörii hyvävelitoimintaa (ex-pelaajia vailla koulutusta, tai vastaavasti firmaihmisiä ilman jääkiekkokokemusta) ja liian pieniä resursseja, niin kehitettävää tosiaan riittää. Eli toisissa seuroissa ongelma on osaajien puute, ja toisessa, missä osaajia on, on liikaa heidän hartioillaan.

Totalscountin näyttäisi saaneet referenssiä viideltä SM-jengiltä. Mutta jos tuota ei oteta huomioon sitten, että miten tavoite joukkueen tulisi tilastoida, jottei se saisi sinulta leiman " ei satsaa oikeasti tilastointiin", niinkuin aiemmin viittasit?

Kuten sanoin, kantani tilastoinnin yleisyydestä ja tasosta pohjautuu tuntumaan. Jarmo Kekäläinen nyt joka tapauksessa on samaa mieltä.

”Moneypuck” – tilastoanalyysi tulee - kolumnit - SM-liiga - www.jatkoaika.com

Yksikään NHL-joukkue ei itse ominpäin ja itsenäisesti julkaise mitään näitä sinun kaipaamaisi tilastoja, vaikka he satsaavat niihin oikeasti.

Ei, mutta puhelimet tilastojen laatijoilla pirisevät kyllä. Ja suomalaisista vaikuttajista Keklu on asiaa raottanut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Työssäsi olet varmasti myös tottunut keskittymään olennaiseen etkä lillulanvarsiin.

Mutta kaiken olennaisen kertoo tämä sinun pakollinen tarve lähteä juuri tässä ja nyt lomailemaan: mitään ongelmaa ei ole mitä tulee itse analyysiin.

Keskeytetään sitten loma. Aamulla näytti, että voi lomailla, mutta Sihvosen liikuttavan avautumisen jälkeen tuntuu, että ei voi. Muuta kuin nauraa. En ole lukenut, enkä lue Sihvosen ts-analyysejä, mutta ymmärrän hyvin pelin tulkinnan ongelmat. Luen vuosittain satoja/tuhansia muiden alojen analyysejä kuin jääkiekon, joka ottaa vasta lasten askeleita Suomessa kohti sellaista työn jälkeä, jota muilla elämänalueilla kehtaisi kutsua analyysiksi. Uskokaa tai älkää, mutta kaiken analyysin lähtökohta on se, ettei numeroihin suhtauduta humanistin maailmojasyleilevällä suurpiirteisyydellä, vaan vakavasti ja kritiikistä ei menetetä Petterin tavoin totaalisesti hermoja, vaan otetaan opiksi. Kaunainen luonne kruunaa kaiken Petterin osalta. En kommentoi analyysien sisältöpuolta, koska en sitä seuraa lukemalla, enkä videoita katsomalla.

Lisäksi, jos hieman vitsailen sillä mihin numeroilla leikittelemällä pääsee, niin kirjoitin kyllä ihan kieli poskessa ne jutut. Valitettavasti, jos Sihvoselle peli näyttää kaiken, niin Johannekselle numerot näyttävät kaiken. Jos joku tekee sellaisia mokia pyöristyksissä sinne sun tänne kuin Sihvonen UL 17.5.2012 jutussaan, niin on paljastanut tasonsa Johannekselle ja Johannes ei enää sen jälkeen tuhlaa aikaansa henkilön analyysien kanssa. Näin se vaan menee, kun tietää vielä, että Petterin halu kehittyä on liian usein nolla. Hän saa vain raivarin.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Ja edelleenkään et Johannes ole pystynyt vastaamaan mitä yksinkertaisimpaan kysymykseen eli miten tämä desimaalin pyöristys on vaikuttanut analyysin sisältöön niin, että se on vain "korkeintaan oikeansuuntainen"?

Jotain on täytynyt mennä pahasti siis pieleen analyysissa tuon desimaalin pyöristyksen takia, mutta et kykene sitä kertomaan. Näin ollen ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että väitteesi ei pidä millään tavalla paikkaansa. Virhe desimaalin pyöristyksessä on tapahtunut, mutta sillä ei ole ole ollut mitään vaikutusta analyysin sisältöön.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Jotain on täytynyt mennä pahasti siis pieleen analyysissa tuon desimaalin pyöristyksen takia, mutta et kykene sitä kertomaan. Näin ollen ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että väitteesi ei pidä millään tavalla paikkaansa. Virhe desimaalin pyöristyksessä on tapahtunut, mutta sillä ei ole ole ollut mitään vaikutusta analyysin sisältöön.

Totta, en lue kehnosti valmisteltua analyysiä koskaan ollenkaan. Olet oikeassa. En tiedä asiaa ja se ei kiinnosta minua. So what, jos liioittelen tai nussin pilkkua tai olen väärässä. Kykenen ihan helposti tunnustamaan olevani väärässä, jos olen väärässä. Se on viisuden alku, että käsittää, ettei itsekään aina ol 100% oikeassa.

Ehkä kaunainen ja vihasta tärisevä Petteri olisi itse selvinnyt koko jutusta, kun olisi vaan kirjoittanut, että "sorry pyöristysten kanssa mokailu, otan opikseni." Nyt pitää kai viedä osa jatkoaika.com kirjoittajista teloitettavaksi, kun uskaltavat arvostella herkkähipäistä Sihvosta. Löydä jostain Petteri ripaus kritiikinsietokykyä, niin olet heti parempi analyytikko kuin nyt olet ja samat sanat perässähiihtäjille.
 

Fordél

Jäsen
Ok, eli pyöristysvirhe ei siis vaikuttanut mitenkään analyysin sisältöön ja teit Johannes tässä kohdin virheen.

Ja koska se ei vaikuttanut itse analyysiin, ei tässä kohdin valmistelu ole ollut mitenkään kehdoa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ok, eli pyöristysvirhe ei siis vaikuttanut mitenkään analyysin sisältöön ja teit Johannes tässä kohdin virheen.

Ja koska se ei vaikuttanut itse analyysiin, ei tässä kohdin valmistelu ole ollut mitenkään kehdoa.

Väärin, en tiedä vaikuttiko se sisältöön, koska en lue kehnosti valmisteltua analyysiä, jossa heti kirkuen loistaa tuollaisia pyöristysvirheitä. Saatan olla väärässä, mutta asia on niin yhdentekevä, että en tutki asiaa. Uskoisit nyt Fordel, kiitos, että en aio tutkia asiaa, koska se vaatisi kärsimysnäytelmän nimeltä Sihvosen analyysien lukeminen ja videoiden katselu. Ei pysty.

Sihvoselle jaksamisia ja älä ota noin reppanamaisesti kritiikkiä vastaan, vaikka se sinusta olisikin kohtuutonta. Saatat nimittäin olla väärässä joskus sinäkin ja niin sinä Sihvonen oletkin.
 

Fordél

Jäsen
Väärin, en tiedä vaikuttiko se sisältöön, koska en lue kehnosti valmisteltua analyysiä, jossa heti kirkuen loistaa tuollaisia pyöristysvirheitä. Saatan olla väärässä, mutta asia on niin yhdentekevä, että en tutki asiaa. Uskoisit nyt Fordel, kiitos, että en aio tutkia asiaa, koska se vaatisi kärsimysnäytelmän nimeltä sihvosen analyysien lukeminen ja videoiden katselu. Ei pysty.

Eli nyt et tiedäkkään enää vaikuttiko se sisältöön vaikka vähän aikaan sitten väitit sen vaikuttaneen analyysin sisältöön. Ihmetyttää myös se, että miten voit arvioida mitenkään analyysia, jos et ole sitä lukenut.

Ei tässä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että olet todellakin väärässä tässä kysymyksessä ja ihan turhaa kritisoit Sihvosen analyysia. Desimaalipyöristysvirheestä voit haukkua häntä vaikka kuinka jos sinulle saa parempaa mieltä, mutta itse asiaa et pysty näköjään kritisoimaan millään tavalla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eli nyt et tiedäkkään enää vaikuttiko se sisältöön vaikka vähän aikaan sitten väitit sen vaikuttaneen analyysin sisältöön. Ihmetyttää myös se, että miten voit arvioida mitenkään analyysia, jos et ole sitä lukenut.

Ei tässä voi muuta johtopäätöstä tehdä kuin että olet todellakin väärässä tässä kysymyksessä ja ihan turhaa kritisoit Sihvosen analyysia. Desimaalipyöristysvirheestä voit haukkua häntä vaikka kuinka jos sinulle saa parempaa mieltä, mutta itse asiaa et pysty näköjään kritisoimaan millään tavalla.

Vaikuttaa se analyysin sisältöön, mutta en aio tutkia kuinka paljon se vaikuttaa analyysin sisältöön. Etkö edes tätä ymmärrä Fordel. Saatan olla väärässä tai oikeassa, sen myönnän, mutta en tutki asiaa. Käsitätkö nyt Fordel vai selitänkö uudemman kerran.

Kritisoin Sihvosta jatkossakin sen verran kuin parhaaksi näen ja päätän itse mistä kritisoin ja mistä en.
 

Fordél

Jäsen
Vaikuttaa se analyysin sisältöön, mutta en aio tutkia kuinka paljon se vaikuttaa analyysin sisältöön. Etkö edes tätä ymmärrä Fordel. Saatan olla väärässä tai oikeassa, sen myönnän, mutta en tutki asiaa. Käsitätkö nyt Fordel vai selitänkö uudemman kerran.

Et voi todeta sen vaikuttavan analyysin sisältöön, jos et ole tutustunut itse analyysiin.

Ei sun tarvitse selittää asioita enää yhtäkään kertaa muuta kuin sen, miten pyöristys on vaikuttanut analyysin sisältöön. No niin kauan kun et aio tutustua analyysiin, emme tule selitystä kuulemaan.

Kritisoin Sihvosta jatkossakin sen verran kuin parhaaksi näen ja päätän itse mistä kritisoin ja mistä en.

Tätä ei kukaan estä sinulta ja anna palaa vain. Tee se kuitenkin perustellen, toisin kuin olet tässä tapauksessa tehnyt (pois lukien itse desimaalin pyöristysvirhe).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli nyt et tiedäkkään enää vaikuttiko se sisältöön vaikka vähän aikaan sitten väitit sen vaikuttaneen analyysin sisältöön. Ihmetyttää myös se, että miten voit arvioida mitenkään analyysia, jos et ole sitä lukenut...

Miksi jankkaat tätä asiaa? Johannes sanoi ihan selvästi, että hän ei lue lähtökohdiltaan heikkoa analyysia eli hänelle numeroiden epämääräinen pyöristely kertoo heikosta analyysistä. Tämän tyyllisen toiminnan perusteella voidaan vetää sellainen johtopäätös, että muukin analyysi on vähän sinne päin. Näin minä ymmärsin Johanneksen perusteet.

GW:n linkittämä Kekäläisen juttu kertoi yksilöiden analysoinnista, nyt puhutaan pelitavan kehittämisestä.

Baseball, koripallo, jalkapallo ja amerikkalainen jalkapallo ovat huomattavasti jääkiekkoa hitaampia pelejä, joissa pelitilanteet pysähtyvät ja pelinjohtajalla on mahdollisuus järjestää joukkonsa. Jääkiekossa peli haetaan omista, jolloin pelinjohtaja kontroloi peliä, mutta tämän jälkeen tulee tilanne, joka ei ole kontrollissa. Eli pieni ajotuksen virhe, vastustajan plokkaus, kaatuminen jne. ja tilanne on täysin muuttunut. Minusta jääkiekkoa ei pysty analysoimaan niin pitkälle kuin hitaampia pelejä, jääkiekon toleranssit suorituksissa ovat suurempia.

Minusta P. Sihvosen TotalScouttingin ylistys menee mainospuheiden piikkiin. Epäilemättä hyvä apulainen valmennukselle, mutta uuden datan tuottoa epäilen.
 

Fordél

Jäsen
Miksi jankkaat tätä asiaa? Johannes sanoi ihan selvästi, että hän ei lue lähtökohdiltaan heikkoa analyysia eli hänelle numeroiden epämääräinen pyöristely kertoo heikosta analyysistä. Tämän tyyllisen toiminnan perusteella voidaan vetää sellainen johtopäätös, että muukin analyysi on vähän sinne päin. Näin minä ymmärsin Johanneksen perusteet.

Jankkaan siksi, että Johannes on todennut täällä analyysin olevan "korkeintaan oikeansuuntaista sisällöltään", mutta samalla Johannes toteaa ettei ole edes perehtynyt itse analyysiin. Tässä on niin paha ristiriita, että pakkohan siihen on puuttua. Itse lähden siitä, että hutkia voi ja pitää kun on sen paikka, mutta sitä ennen pitää tutkia. Tässä kohdin Johannes vaan hutkii. Sen sijaan desimaalin pyöristyksen kohdalla hänellä on omat perusteensa.

Numeroiden pyöristyksessä on tapahtunut yksi virhe, joka sekin on ihan selitettävissä. Siitä emme voi kuitenkaan vetää johtopäätöstä, että muukin analyysi on sinne päin tai jos vedämme, on se näytettävä täällä toteen. Eli kerro mikä analyysin sisällössä on väärin?
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Minusta P. Sihvosen TotalScouttingin ylistys menee mainospuheiden piikkiin. Epäilemättä hyvä apulainen valmennukselle, mutta uuden datan tuottoa epäilen.

Onhan tuota syytä ylistää, jos se tosiaan toimii kuten P.Sihvonen kertoo:
Tarvittaisiin 50 silmäparia tekemään dataa pelistä - eikä sittenkään oltaisi likikään samassa tietomäärässä. Eikä puhettakaan, että MM-U-studio voisi tehdä yhteenvedon pelistä kaksi tuntia matsin jälkeen kaikinen studiotuotannon haasteineen ja viiveineen. Pointti on siinä ainutlaatuisuudessa, että Totalscoutin-ohjelma seuraa pelin VIRTAUSTA lennosta.

Ohjelma ilmeisesti siis automaagisesti seuraa jokaista pelaajaa ja analysoi datan samantein. Käyttääköhän se tähän seurantaan kameroita vai peräti ajatustenlukua? Onhan tuo aivan ihmeellistä, että se kerää dataa enemmän kuin 50 ihmistä pystyisi tekemään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös