Sihvonen hävisi n. 6-0 Apelle
Sihvonen ei oikein löytänyt vasta-argumentteja Apelle.
En Sihvosen kirjoitteluista kovinkaan paljoa ole yleensä pitänyt, mutta nyt
olen löytänyt että (lukemani perusteella) olen ihan samoilla linjoilla näistä
tappeluista.
Minusta keskustelu konkretisoituu nyt liikaa siihen, että väkivalta=tappelut.
Olen sitä mieltä että näin ei ole. En ole "showtappeluiden" kannattaja,
mutta tiedän ja ymmärrän/hyväksyn sen että spontaaneissa tilanteissa hihat palaa ja miehet ottavat sen jälkeen hieman rajummin mittaa toisistaan. Oli hyvä että Sihvonen komensi Tasavallan Presidentin ruotuun tässä asiassa.
Minusta keskusteluista on puuttunut nyt hiukan määrittely; mitä on väkivalta kaukalossa? Minusta suurinta väkivaltaa on kun vedetään mailalla käsi kipsiin, taklataan päähän tai selkään tai polveen (osa toki noista on myös vahinkoja).
Väitän ihan "mutuna" että loukkaantumiset kaukalossa tapahtuu seuraavassa mittasuhdejärjestyksessä:
1) tahattomat pelitilanteet
(=kiekon osumat, venähdykset, vääntymät, puhtaiden taklauksien tuottamat vammat jne.)
2) rikkeet
(=huitominen, korkea maila, selkään taklaus, päähän kohdistuva taklaus jne.)
3) tappelut
Väitän myös, että nyt noussut kohu koskettaa vain todellista minoriteettia jääkiekkovakivallasta ja nyt kaikilla on kiire virkansa puolesta kieltämään tätä:
presidentit, sponsorit, jääkiekkojohtajat yms. Jos fokus kohdennettaisiin "yleisen mielipiteen" painostuksesta tuohon kohtaan 3) sen sijaan että tehtäisiin työtä ongelman nro 2) vähentämiseksi (=vastustajan kunnioittaminen) niin loukkaantumiset vähenisivät.
Ymmärrän toki sen, että ei ole mediaseksikästä laukoa mielipiteitä korkeista mailoista tai huitomisista vaikka uskon että yksittäin näistä kahdesta rikkeestä yksinään syntyy enemmän vammoja kuin tappeluista.
Kun puhutaan väkivallasta, niin pitäisi pystyä yksilöimään ensin mitä se on. Jos puhutaan pelkästään tappaluista niin pitäisi pystyä argumentoimaan kuinka suuri osa loukkaantumisista menee tämän kaukaloväkivallan alakategorian piikkiin - tämän puuttuessa, Sihvonen ajoi Suhosen miinaan ja keskustelu oli liikaa tappelukeskeistä.