Olen laiska, mutta aktiivinen lätkäseuraaja, joten mulla olisi pari kyssäriä; sori, jos ne on täällä selvitetty jo läpeensä, mutta nyt tarvisi tallaajalle vastauksia:
1) Pelikirja vs. Vastus. Jos tuntuu, että pelikirja ei toimi, niin onko se materiaalin vai valmennuksen vika? Voiko "ideaalisella" pelikirjalla kehittää joukkueesta kuin joukkueesta "ideaalin"? Eikö vastus vaikuta pelaamiseen? Jos ei ja jos, niin miksi? Eikö voittaminen ole päämäärä, ole tapa mikä tahansa, ja kun voittaa, niin eikö voittaminen kehitä voittamisen kulttuuria ja itse peliä?
2) Elääkö "peli" em. pelin sisällä vai onko se nyt sitten tilastotiedettä? Miksi "ideaali"pelitapa ei tuota maksimaalisia tuloksia, aina? Mourinho topputtaa vannomaan systeemiinsä, mutta materiaalikaan ei ole kehno (huono vertaus, mutta tunnen jalkapalloa paremmin, jossa on muuten paljon enemmän varianttia suhteessa lätkään). Joten: eikö pelata materiaalin mukaan, ei sen mukaan, mikä olisi "ideaalia".
No tässä nämät, sori, jos on ollut vastaukset jo moneen kertaan; mutta tulisi vaan tarpeeseen mulle nämä tarkennukset.