Otos on kovin kapea, jotta siitä voisi tehdä sen suurempia johtopäätöksiä. Olet tehnyt laskelmat yhdestä pudotuspeliottelusta ja kahdesta runkosarjan ottelusta. Noiden perusteella ei valitettavasti voi tehdä näin suuria johtopäätöksiä vaan se vaatisi suuremman otannan niin runkosarjan kuin pudotuspelien osalta ja vielä eri joukkueita kohtaan. Lisäksi olisi hyvä tietää muiden hyökkäysiinlähtöjen määrä. Jos oletetaan, että niitä on yhtä paljon kuin jääkiekkootteluissa keskimäärin niin eivätpä noilla taida kovin suurta merkitystä olla. Ja esimerkiksi viivelähtöjen määrässä Blues on vielä jäljessä tästä Jalosen legendaarisesta seitsemän viivelähdön määrästä per erä.
Onko sinulla tai kenelläkään muulla JA:n nimimerkillä esittää yhtään mitään otoksia kiekkokontrollijääkiekon lisäyksistä, vähenemisistä tai ennalleen pitämisissä SM-liiga-, Mestis-tai NHL-joukkueiden suhteen? Minä esitän täällä omat tilastointini ja te muut käytte lähinnä arvostelemassa tai vähättelemässä niitä. Se on helppoa vain arvostella tekemättä omia analyyseja peleistä. Olen yrittänyt saada sinuakin ensinnäkin huomioimaan H+V+P hyökkäyksiinlähdöt ja sitten käymään vaikkapa joskus sinunkin tai jonkun muun aloitteesta keskustelua niistä. Ilokseni olen huomannut, että olet seurannut Bluesin peleistä noita H+V+P hyökkäyksiinlähtöjä. Kun nyt haluat lisäotoksia Bluesin peleistä, niin tässä sinulle erittäin yhteenlasketut H+V+P koko otteluista: KalPa-Blues 21.10.2010 2+3+0=5, Blues-KalPa 11.12.2010 3+2+3=8, Blues-Lukko 3.12.2010 2+2+2=6. Johtopäätökseni on edelleen, että Blues nosti pudotuspelien 1. kierroksen 3. ottelussa kiekkokontrollipelaamista selvästi ja on jatkanut sillä pelisysteemillä puolivälieräsarjan Ässät-Blues kahdessa ensimmäisessä ottelussaan. Vertailuksi kertaan puolivälieräpelin Ässät-Blues 19.3.2011 vastaavat luvut Bluesin osalta 4+7+11=22, mikä osoittaa, että Blues on nostanut kiekkokontrollipeliä huomattavasti kauden runkosarjaotteluihin verrattuna.
Olen varma, että Ässien apuvalmentajat Karri Kivi ja Pasi Kaukoranta pelikirjaekspertteinä ovat Bluesin pelitapamuutoksen huomioineet ja keksivät jotain muuta lääkettä kuin "liikettä lisää", "asennetta ja tunnetta lisää" tai "pannaan kaikki likoon", jotta Ässät pääsee taas mukaan taistelemaan puolivälierävoitosta ja jatkoon pääsystä.