Turha laittaa faneja tästä vastuuseen vaan vastuun kantaa Sportin johto. Itsekin olin seurajohdon tietojen varassa, ja kun se kertoo monesta suusta, että konkurssi on vaihtoehto, on ihan ymmärrettävää, että myös fanit alkavat saada epäilyksiinsä vahvistusta ja rummutus alkaa.
Sportin konkurssikirjoittelut, eli -iloittelut, JA:n useiden seurojen nimimerkkien toimesta alkoivat jo viimeistään syksyllä 2008. Sitä sitten jatkui aina tuohon Minna Kallasvuon Pohjalaisen juttuun 22.1.2010 asti. Siinä Karppinen ja Raunio sammuttivat puheet konkurssista. Konkurssi ei siis ollut Sportin vaihtoehto. Itse olin koko ajan (jo kauden 20008-2009) varma, että tuon tason yritysjohtajat eivät päästä Sportia konkurssiin. Tämä näkemys on osoittaunut aivan oikeaksi. Sport on noussut Karppisen alkuvuodesta lanseeraamasta kuolemanlaaksosta täksi kaudeksi Mestiksen suurimmalla budjetilla ja toistaiseksi toiseksi suurimmalla pelaajabudjetilla operoivaksi vahvaksi Mestis-joukkueesta, jonka vastuullinen hallitus jatkaa Sportin toiminnan johtamista.