ifota kirjoitti:Onko Petteri Summanen kirjoittanut kirjan lätkästä?
Sori, oli pakko.
Minusta tuo Petteri Summanen on ihan osuva nimi. Tuli sitten tarkoituksella tai ei, mutta hymyilyä aiheutti.
ifota kirjoitti:Onko Petteri Summanen kirjoittanut kirjan lätkästä?
Sori, oli pakko.
Birkku kirjoitti:Aluksi nuo Sihvosen jutut ärsytti, mutta jonkin ajan kuluessa opin jopa pitämään hänen keskustelua herättävistä teksteistään. Nyt ollaan kuitenkin jälleen lähestymässä uhkaavasti tuota ärsytyskynnystä. Heitänkin toimittaja Sihvoselle avoimen kysymyksen: Voitko käsi sydämmellä vakuuttaa ettei viimeisimpään lehteen kirjoitetun raportin kirjoitusmotiiveihin liity millään lailla pettymystä omiin virheaviointeihin, eikä myöskään puolustelua noita virhearviointeja kohtaan.
Minä en valitettavasti ihan tuollaisenaan ole valmis nielemään tuota tekstiä. Henkilökohtaisesti en usko hetkeäkään teoriaan että Summasen läsnäolo aitiossa olisi tuonut Suomelle kultamitalin. Sitä paitsi eikö tuo kuitenkin ole tällaisen menestyksen hetkellä aika kaukaa haettua jossittelua. Tuon tason kisoissa hopea on huikea suoritus. Ja vaikka nälkä kasvaa syödessä, olisi kohtuuden säilyttäminen hyvä asia.
Kriittisyys ja keskustelun herättäminen on hyvä asia. Ajoitus tuolle kritiikille on myös tärkeää, eikä tällä kertaa Petteri Sihvosen ajoitus ollut mielestäni kovinkaan onnistunut.
pokki kirjoitti:Minullakin olisi toimittaja Sihvoselle kysymys, johon en kuitenkaan usko saavani vastausta:
Onko keskustelu omista kirjoituksista ja motiiveista internetin keskustelupalstoilla mielestäsi ammattimaista journalismia?
Nimim. UL:n entinen tilaaja
P.Sihvonen kirjoitti:Ei, ei tämä ole ammattimaista journalismia. Ja tarkkasilmäisimmät ovatkin jo huomanneet, kuinka me Urheilulehdessä TARKOITUKSELLA rikomme kaikkia mahdollisia kiekkojournalismin konventioita.
Tässäkin minä nyt näitä sanoja tänne parhaillaan naputtelemalla rikon aiempia käytäntöjä. Tietysti olettaen, että minä oikeasti olen se sama ihminen, joka kirjoittaa Urheilulehteen...
Ja ne, joilla on olemassa itselleen ja muille kiveenhakattu taulu siitä, mitä on "ammattimainen journalismi" nyt ja tulevaisuudessa jääkiekon suhteen, ilmoittautukoon nopeasti minulle tuolla yksityisellä puolella. Takaan, vaikka sitten omasta palkastani, että tällainen kaveri saa välittömästi Urheilulehdessä oman palstan.
-sihvonen-
Birkku kirjoitti:Minä en toivo. Mielestäni on hiton hyvä että valtakunnasta löytyy yksi aviisi, joka uskaltaa poiketa linjasta ja herättää rohkeasti keskustelua.
pokki kirjoitti:Minullakin olisi toimittaja Sihvoselle kysymys, johon en kuitenkaan usko saavani vastausta:
Onko keskustelu omista kirjoituksista ja motiiveista internetin keskustelupalstoilla mielestäsi ammattimaista journalismia?
Nimim. UL:n entinen tilaaja
Sledge Hammer! kirjoitti:Juurikin näin. Jukka "Snake" Rönkä osaa urheilulehtien teon. Helposti tämän voi todeta kun vertaa hänen aikanaa päätoimittamaa Veikkaajaa tähän nykyiseen IS Veikkaajaan jonka levikki on hänen lähtönsä jälkeen laskenut kymmenillä tuhansilla.
Daespoo kirjoitti:Koska luulet näkeväsi sen päivän että Kari Melart, Petri Seppä tai Kaarlo Sundell tulevat keskustelemaan tänne omista tekeleistään joiden asiasisältö on usein samaa tasoa kuin Seiskan "lähetä palautetta julkkiselle" -osasto?
pokki kirjoitti:Se vain on niin yksinkertaista, että toimittajan foorumi on se aviisi mihin kirjoitetaan. Siihen ei sisälly FF:n tai Jatkoajan keskustelupalsta. Se on syy, miksi Melartia ja kumppaneita ei täällä nähdä.
pokki kirjoitti:Se on syy, miksi Melartia ja kumppaneita ei täällä nähdä.
Miguel kirjoitti:Mutta ainakin Tuomas Nyholm on.
Knower kirjoitti:En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos toimittaja seuraa ja silloin tällöin myös osallistuu "tavallisten" lätkäfanien keskusteluun. Millä tavoin toimittaja silloin on ammattitaidottomampi? Onko jokin kiveen kirjoitettu tapa, jolla toimittaja voi toimia? Voisiko olla niin, että näitä tapojakin voi murtaa tai muuttaa?
pokki kirjoitti:Eivät he tule, koska he ovat ammattitoimittajia. Miksi ihmeessä he tulisivat tänne puolustelemaan tai selittelemään kirjoituksiaan? Herrojen kirjoituksista tai niiden tasosta en sano mitään. Tai voin sanoa, että muistaakseni Melartin kolumni Jarkko Ruudun taklauksesta oli kyllä aivan tautista sontaa.
Master Chief kirjoitti:Niin no, arvostusasteikolla kaikkia suomalaisia toimittajia korkeammalle oleva Bob Mckenzie kirjoittelee aina silloin tällöin HFBoardsille että silleen...
pokki kirjoitti:Edelleenkään en usko, että herra luukuttaa HFBoardsilla työnantajansa linjauksia tai muuten ottaa kantaa omiin kirjoituksiinsa saatika niitä siellä selittelee.
Daespoo kirjoitti:Noh luulo ei ole tiedon väärti. Suosittelen tutustumista aiheeseen ennen kuin jatkat enempää.
Henkilökohtaisesti arvosta nSihvosta huomattavasti enemmän juuri sen takia, että hänellä on kanttia myös myöntää virheensä ja vastata lukijoille/palstaveljille.pokki kirjoitti:Olkoon sitten kuka hyvänsä, mutta se ei ole ammattimaista toimintaa. Eikä minua toden totta niin paljon kiinnostakaan, että jaksaisin sen takia HFBoardsille vaivautua.
Pointtini varmasti on tullut kuitenkin selväksi, joten tätäkään asiaa tässä ketjussa on varmasti turha tämän enempää vatvoa. Minun mielestäni on edelleen lukijoiden aliarvioimista sanoa, että UL ei pyri ammattimaiseen journalismiin.
pokki kirjoitti:Olkoon sitten kuka hyvänsä, mutta se ei ole ammattimaista toimintaa. Eikä minua toden totta niin paljon kiinnostakaan, että jaksaisin sen takia HFBoardsille vaivautua.
Pointtini varmasti on tullut kuitenkin selväksi, joten tätäkään asiaa tässä ketjussa on varmasti turha tämän enempää vatvoa. Minun mielestäni on edelleen lukijoiden aliarvioimista sanoa, että UL ei pyri ammattimaiseen journalismiin.
Birkku kirjoitti:Nyt sinä mielestäni tartut asian kannalta epäolennaiseen sanamuotoon. Lueppa tuo Sihvosen vastine ajatuksen kera ja mieti mitä hän halusi viestittää.
Daespoo kirjoitti:Pokki, sen verran haluan vielä vaivata sinua että voisitko näyttää ne ammattimaisen journalismin määritelmät joiden mukaan toimittaja ei saa osallistua keskusteluun artikkeleistaan?
pokki kirjoitti:Jos olet hiukankin lukenut tätä keskustelua tiedät, että sanoin etten ole koulutukseltani toimittaja, en ole alaa lukeva enkä alaa lukenut. Siksi sinun on kysyttävä noita määritelmiä ammattilaiselta. .