Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 801 923
  • 13 055

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
pokki kirjoitti:
Enkä muutenkaan ymmärrä seuraavaa asiaa.

Kun tämä Urheilulehden kiekkoniilo arvostelee ja teilaa Westerlundin julkisesti antamatta miehelle mahdollisuutta, on se vaan mukavaa keskustelun herättämistä ja täysin oikeutettua.

Antamatta mahdollisuutta? Sihvonen kritisoi Erkkaa viime MM-kisojen perusteella. Erkka "vastasi syytöksiin" myöhemmin henkilökohtaisesti lehdessä Sihvosen kanssa naamat vastakkain. Nyt Erkka on korjannut systeemeitä siten ettei ole syytä kritikkiin. Mikä tässä nyt on nin kauheeta?

Ja tuosta julkisuuden hausta, Sihvonenhan myönsi itse täällä olevansa "viheliäinen populisti". ;)
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sihvonen listäsi uusimmassa numerossa Suomen kaikkien aikojen parhaat pelaajat näin Torinon menestyksen siivittämänä:
1. Saku Koivu
2. Jari Kurri
3. Teemu Selänne
4. Reijo Ruotsalainen
5. Jere Lehtinen
6. Teppo Numminen
7. Esa Tikkanen
8. Raimo Helminen
9. Olli Jokinen
10. Matti Hagman

Valinnoista voidaan jälleen kerran olla montaa mieltä. Olli kuuluisi ehdottomasti korkeammalle ja kaikella kunnioituksella Reksaa kohtaan, mutta kyllä Jere on ja on ollut parempi. Sopii kysyä myös, että missä on kaikkien aikojen leijonapörssiä johtava ja Torinossakin jälleen loistavasti pelaava V. Peltonen?
Raipen kohdalla oli Sihvonen pistänyt perusteluksi mm. sen että mies olisi voinut tarpeen tullen pelata jopa Torinossa. Just. Muutenkin nämä SM-liiga jyrien valinnat kummastuttavat. Peltosen lisäksi, missä ovat Timonen, Kiprusoff(Miikka), Lumme ja Sinisalo esimerkiksi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Toripolliisi kirjoitti:
missä ovat Timonen, Kiprusoff(Miikka), Lumme ja Sinisalo esimerkiksi.

Eikös Miikka Kiprusoff ole Havajilla hoitamassa vakavaa loukkaantumistaan, näin olen ymmärtänyt.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Toripolliisi kirjoitti:
Muutenkin nämä SM-liiga jyrien valinnat kummastuttavat. Peltosen lisäksi, missä ovat Timonen, Kiprusoff(Miikka), Lumme ja Sinisalo esimerkiksi.

Jos kyseessä on top 10 lista niin siihen mahtuu silloin 10 pelaajaa. Ketkä 5 ottaisit itse tuolta listalta pois jotta nämä 5 siihen mahtuisivat, aika vaikeaa itselleni ainakin tekisi.

Kyllähän Kurri nyt on kuitenkin Suomen paras pelaaja eikä Koivu, Selänne myöskin Koivun edellä. Tietenkin riippuu hieman kriteereistä, mutta jos koko uraa ja erityisesti nhl uraa pidetään sinä tärkeimpänä kriteerinä niin Koivua ei millään voi rankata parhaaksi. Ilmeisesti tässä rankkauksessa maajoukkue pelit ovat ne kaikista tärkeimmän jolloin ehkä saatetaan jo ruveta ajattelemaan Koivua. Itse kuitenkin arvostaa Kurrin Hall of Fame NHL uraa enemmän kuin Koivun hyviä maajoukkue pelejä.
 

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
steepler kirjoitti:
Kyllähän Kurri nyt on kuitenkin Suomen paras pelaaja eikä Koivu, Selänne myöskin Koivun edellä. .

Samaa mieltä, paitsi jos kyseessä oli maajoukkueen kaikkien aikojen top 10, mutta kyllähän siinä taidettiin puhua vain Suomen parhaista.

Itseäni juuri tuollaiset asiat ärsyttävät Sihvosen kirjoituksissa eniten, eli pitää olla väkisin "valtavirran" mielipidettä vastaan, ja yritetään sitä kautta luoda keskustelua tms.

Muutenhan Sihvonen on ihan piristävää vaihtelua näihin leijonien ja lampaiden jakajiin ja jees-miehiin.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Miguel kirjoitti:
Kun keskitytään puhtaasti Sihvoseen analyytikkona eikä populistisena keskustelun herättäjänä, minä haluaisin kuulla pokin mielipiteen, miten toimittajan pitäisi ennakoida urheilutapahtumia. Jättää analyysit kokonaan tekemättä, vai perustaa arvionsa tunteeseen?

Kun puhutaan Sihvosesta, ei voida puhua puhtaasta analyytikosta. Hän on ottanut roolinsa populistisena keskustelun herättäjänä ja se on hänen tyylinsä. Se on sitten aivan paskan maku tekeekö hän analyysin jostakin turnauksesta vai henkilökuvan Rami Summasesta. Häntä kun ohjaa jatkuvasti samat intressit ja päähänpinttymät. Jäävi analysoija Sihvonen ei ole ollut herran aikoihin.

Miguel kirjoitti:
Sihvonen tekee analyysinsa vallitsevan tilan perusteella. Jos hän olisi rohjennut väittää, että Erkan Leijonat on ennen olympialaisia esiintynyt edukseen ja vahva mitalikandidaatti, joku olisi pitänyt häntä hulluna. Sen sijaan hän oli realisti.

Ovatko kaikki unohtaneet, miten kävi Summasen aikana MM-kisoissa ennen World Cupia? Sihvonen puhuu siitä kuinka Summanen on ainut valmentaja tässä maassa, joka pystyy valmentamaan Leijonat kultaan. Vain Summanen pystyy nostamaan pelaajat mentaalisesti sille tasolle, että se on mahdollista. Silti kaikki kuitenkin unohtavat, että myös Summanen hävisi lopulta siinä tärkeimmässä paikassa. Ehkä Erkkakin häviää, kuka tietää.

Pointtini on se, että Sihvonen teki analyysinsä, sen perusteella, että Summanen on tämän maan ykkönen. Ei ollut kysymys vallinneesta tilasta, jos olisi ollut, olisi Sihvonen varmasti muistanut, että Erkkakin oli mukana siellä Wolrd Cupissa. Ei se yhden miehen show ollut.

Miguel kirjoitti:
Nyt Erkka ja miehistö ovat ylittäneet itsensä. Pitäisikö Sihvosen olla koko kansan syntipukki siksi, että enemmistön tavoin hän ei uskonut Suomen mitalimahdollisuuksiin ja oli väärässä? Vai olisiko hänen pitänyt arvata, että monet Suomen kilpakumppaneista pelaavat alle tasonsa Torinossa?

Ei, en minä häntä syntipukiksi kaipaa. Sen sijaan nöyryyttä toivon hänen tästä oppivan.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
pokki kirjoitti:
-koko kirjoitus-

Osittain kritiikkisi on ihan validia, sitä ei käy kiistäminen. PS:n ennusteet eivät ole toteutuneet. Toisaalta voi myös miettiä, kuinka ennustettava peli jääkiekko ylipäätään on ja kuinka ahkerasti ennusteissaan epäonnistuneiden päitä on vaadittava vadille.

Minun on lisäksi vaikea ymmärtää, mistä tämä perisuomalainen kaunaisuus kumpuaa.

Sihvonen on asiantuntija (kuitenkin), joka tietää jääkiekosta yhtä jos toistakin. Kokonaan toinen asia on, etteivät hänen lähestymistapansa ole aina seuranneet konventionaalisia polkuja. Ja hyvä niin. Kuinka moni esimerkiksi Pekka Jalosen kirjoittama juttu on ikinäkoskaanmissään herättänyt ajatuksia/keskusteluja?

Aivan. Mielestäni suomalainen kiekkojournalismi tarvitsee "besserwisseriä", joka ymmärtää mistä lajissa on kyse. Onhan nyt kuitenkin (ainakin minun) myönnettävä, että Sihvosen jutut ovat kaikessa yliampuvuudessaan melko viihdyttäviä ja - tämä on tärkeää - analyyttisiä.

Minä ainakin toivon, ettei PS ryhtyisi mihinkään pokkin ehdottamaan nöyristelyyn. Se olisi itse asiassa pahinta, mitä voisi tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse pelistä ja sen taktisista elementeistä ei Suomessa kirjoita mikään muu media oikeastaan lainkaan. Ei ainakaan ole silmään sattunut. Kaikki vähänkään jalkapalloa seuraavat tietävät Chelsean taktiikan, mutta kuka oikeasti on koskaan lukenut tiukkaa analyysia vaikkapa Tsekin pelitavasta.
 

Toripolliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
steepler kirjoitti:
Jos kyseessä on top 10 lista niin siihen mahtuu silloin 10 pelaajaa. Ketkä 5 ottaisit itse tuolta listalta pois jotta nämä 5 siihen mahtuisivat, aika vaikeaa itselleni ainakin tekisi.
No ehkä tuo esimerkkien määrä on hiukka korkea, mutta tässä oma listani sijamuutoksine ja uusine pelaajine.
1. Jari Kurri
2. Teemu Selänne
3. Saku Koivu
4. Jere Lehtinen
5. Olli Jokinen
6. Teppo Numminen
7. Reijo Ruotsalainen
8. Esa Tikkanen
9. Ville Peltonen(korvaa Raipen)
10. Lumme/Timonen(korvaa Hagmannin)

Kyllä Kurrin saavutukset ovat sen verran kovia, että parhaan pelaajan arvo hänelle kuuluu. Teemu oli puolestaan yksi 90-luvun parhaimmista NHL:ssä, josta osoituksena kolme maalikuninkuutta ja lyömätön tulokkaiden piste-ennätys. Sakun henkilökohtaiset saavutukset kalpenevat vielä sen verran kahden edellä mainitun rinnalla, että päädyin hänen kohdallaan sijaan kolme. Hänellä on aina ollut tapana pelata paremmin maajoukkueesa kuin Canadiensissa. Liekö tämä seikka sitten hieman sokaissut Sihvosta näin Torinon turneen aikana. Loukkaantumiset ovat kylläkin häirinneet uraa NHL:ssä ja estäneet Sakua nousemasta aivan sille korkeimmalla tähti tasolle. Hänellä on kuitenkin uraa vielä jäljellä ja näin siis aikaa urotekoihin myös NHL:ssä. Pelitaitojensa puolesta hänellä on siihen täydet mahdollisuudet. Maajoukkueen johtajanahan Koivu on ehdoton liideri.
Muut sijat ovatkin sitten vain pienoista hienosäätöä pelaajien välillä paitsi kaksi viimeistä sijaa. Okei, Raipe on pelannut loistavan uran SM-liigassa ja oli pitkään maajoukkueenkin tukipilareita, mutta kyllä Peltonen - viimeistään Torinossa nähdyillä otteilla - nousee ohi. NHL ura ei Villellä aivan suunnitellusti toiminut, mutta hän on sen sijaan luonut kovaa uraa Euroopassa ja siis myös maajoukkueessa. Pari kautta sitten Jokereissa pelatessaan hän domonoi paikoin varsin näyttävästi kotoista liigaamme. Ja ainiin, voittihan Suomi koko maan hullaannuttaneen ensimmäisen maailmanmestaruutensa Peltosen maaleilla.
Kymppisija onkin sitten vähän vaikeampi tapaus, sillä pyrkijöitä paikalle on useita. Hagmanniin pätee osoittain samat teesit kuin Raipeenkin, vaikkakin hän pystyi murtautumaan myös NHL:ään. Itse olen myös sen ikäluokan kaveri, etten ole koskaan Hagmannin pelejä nähnyt, joten se voi myös vaikuttaa listaukseeni. On jäänyt vähän etäiseksi meikäläiselle. Sijoitin kymppipaikalle sekä Timosen että Lumpeen. Molemmat olivat ja ovat joukkueidensa kärkipakkeja, jotka ovat pystyneet myöskin pelaamaan siellä kärkitasolla pitkään. Timonen pelaa edelleenkin ja voi tulevaisuudessa vielä noussa Suomen kiekkoilun todellisten suurten joukkoon.

Kiprusoff - kuten joku jo totesikin - lienee siis Hawaijilla listalla olon sijaan. Muuten hänkin listallani olisi, mutta kyllä tämä Torino homma on laskennut miehen arvoa silmissäni rajusti. Kai ne lonkat sitten parin viikon levolla saadaan kuntoon - jos siellä mitään edes on ollutkaan...
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Sihvosen ongelmana on se, että käyttämällä kärkevää kieltä ja provokatiivista otsikointia hän uppoaa yhä syvemmällä itse kaivamaansa monttuun. Edellisen numeron pieleen menneet raflaavat analyysit pitää seuraavassa numerossa selittää parhain päin tai piilottaa seuraavan vielä raflaavamman "analyysin" alle. Koko kirjoittelu on aikamoista eteenpäin kaatumista.

Suomen kokoisessa hiekkalaatikossa Sihvonen on lahjakkaasti onnistunut polttamaan sillat jo suureen osaan Jäääkiekkoliiton edustajista, jääkiekkotoimittajista ja liigavalmentajista. Jonkinmoisen toimittajan virkaa tekevänä henkilönä hänen toimintaedellytyksensä eivät voi kovin kauaa voi jatkua.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Bast kirjoitti:
Sihvosen ongelmana on se, että käyttämällä kärkevää kieltä ja provokatiivista otsikointia hän uppoaa yhä syvemmällä itse kaivamaansa monttuun. Edellisen numeron pieleen menneet raflaavat analyysit pitää seuraavassa numerossa selittää parhain päin tai piilottaa seuraavan vielä raflaavamman "analyysin" alle. Koko kirjoittelu on aikamoista eteenpäin kaatumista.

No tuo on sinun subjektiivinen mielipiteesi. Minun mielestäni Sihvosen tyyli olla aina "oikeassa" on hauska, huomiota herättävä eikä turhan nöyristelevä. Niin ku pittää...

Suomen kokoisessa hiekkalaatikossa Sihvonen on lahjakkaasti onnistunut polttamaan sillat jo suureen osaan Jäääkiekkoliiton edustajista, jääkiekkotoimittajista ja liigavalmentajista. Jonkinmoisen toimittajan virkaa tekevänä henkilönä hänen toimintaedellytyksensä eivät voi kovin kauaa voi jatkua.

Tämä on varmaan Sihvosen oma ongelma. Minä en ainakaan osaa PS:n puolesta olla kovinkaan huolessani.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Vekurinen kirjoitti:
No tuo on sinun subjektiivinen mielipiteesi. Minun mielestäni Sihvosen tyyli olla aina "oikeassa" on hauska, huomiota herättävä eikä turhan nöyristelevä. Niin ku pittää...
Epäilemättä kyse on omasta mielipiteestäni, muiden mielipiteitä minulla ei ole valtuuksia esittää. En toki kiistänyt etteikö hänen tyylinsä ole hauska, tosin tahattomasti, pyrin vain osoittamaan, että se on pitkällä tähtäyksella melkoisen kestämätön. Jossain vaiheessa joko a) uskottavuus menee lopullisesti tai b) toimintaedellytykset katoavat, kun sillat joka suuntaan on poltettu.

Herkutellaan nyt sen aikaa, kun P.Sihvonen meitä kolumneillaan "hauskuttaa".
 

X-Hearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
siffa kirjoitti:
Itse olen yrittänyt innoittaa JA:n asiantuntijoita, joita on epäilemättä täällä monia, analysoimaan Suomen Torinossa käyttämää pelisysteemiä. Ei ole analyysejä näkynyt.
Eikö muka?
 

sozzy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaani
Bast kirjoitti:
Suomen kokoisessa hiekkalaatikossa Sihvonen on lahjakkaasti onnistunut polttamaan sillat jo suureen osaan Jäääkiekkoliiton edustajista, jääkiekkotoimittajista ja liigavalmentajista. Jonkinmoisen toimittajan virkaa tekevänä henkilönä hänen toimintaedellytyksensä eivät voi kovin kauaa voi jatkua.

No sen voi ainakin sanoa, että Sihvosen kirjoitusten tärkeimpänä tarkoituksena ei ainakaan ole paikan varmistaminen Sm-liigan ja Jääkiekkoliiton risteilylle...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Routainen Sydän kirjoitti:
Eikö muka?

Kävin läpi kirjoituksesi. Olet analysoinut mielenkiintoisesti ja selvästi asiantuntemuksella Suomen ja muiden huippumaiden pelejä. Kiitos niistä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Taitolaji: itsensä haastattelu objektiivisesti

Uleåborgir, mitä mieltä siitä, että olut menee huonommin päähän kuin eilen?

Uleåborgir: Syyn täytyy olla liian hyvässä valmistautumisessa. Liika harjoittelu kun voi johtaa suorituksen laimenemiseen, kun ei saavuteta samaa tasoa kuin treeneissä. Tässä olen mielestäni alivalmentanut itseäni.

Uleåborgir, miten tuo ilmenee?

Uleåborgir:

Se ilmenee siten, että olen joutunut tänään juomaan enemmän kuin eilen ja silti pystyn vastaamaan tähän kysymykseen vaikka eilen olin tämän määrän jälkeen jo nukkumassa.

Uleåborgir, kenen syy on se, että et ole mielestäsi tarpeeksi humalassa?

Uleåborgir: Isossa kuvassa syy on suomalaisen alkoholipolitiikan. Mikäli valtion alkoholimonopolin myymälät saisivat myydä tuotteitaan myöhempään, olisin minäkin jo sammuneena vuoteessa tai tuossa sohvalla. Nyt joudun nauttimaan siideriä ja keskiolutta jotka eivät tällaisen 90-kiloisen ja 183-senttisen maksassa tunnu missään.

Kiitos Uleåborgir!

Uleåborgir: Eipä hänessä.

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article126833-1.html
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Lainataanpas Sihvosen analyysiä finaaliottelusta:

"Ja nyt tulen analyysini ydinkohtaan: Pelin ratkaisevat joukkueiden onnistumiset tai epäonnistumiset syöttöketjujen laadussa. Leijonat eivät voi mitään Ruotsin ensimmäiselle lyhyelle peliä edistävälle syötölle. Ruotsi antaa sen niin alhaalla sentterilleen lyhyellä syötöllä, että sitä on mahdoton pelata pois. Mutta ratkaisevaa on se, miten Leijonat onnistuvat katkomaan ja peittämään Ruotsin toisia ja kolmansia putkeen lavasta lapaan meneviä syöttöjä. Eli oleellista on, pääseekö Leijonat katkomaan Ruotsin lyhytsyöttöpelin toista ja kolmatta syöttöä? Malli on sen tyylisessä toiminnassa, josta Jere Lehtinen näytti mallia Venäjää vastaan keskialueella siinä maalissa, jonka teki lopulta Toni Lydman. "

Huomaa alleviivattu osa. Kuka Jatkoajan "tietäjistä" pisti merkille alleviivatun osan? En minä ainakaan, tuskin kukaan muukaan. Mahtoiko Pekka Jalonen huomata? TÄMÄN takia, oli Sihvosen kanssa samaa mieltä tai ei, tästä maasta ei löydy AINUTTAKAAN kiekkotoimittajaa joka voisi edes kiillottaa Petterin kenkiä. Ne, jotka haluavat lukea ympäripyöreyksiä kuinka joukkueella oli hyvä draivi päällä, ylämummot soi jne. saavat ihan rauhassa lukea niitä. Sillä aikaa nautin itse Sihvosen ASIANTUNTEVISTA analyyseistä.

Menen nukkumaan, huomenna tulee ISO voitto.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Knower kirjoitti:
Lainataanpas Sihvosen analyysiä finaaliottelusta:

"Ja nyt tulen analyysini ydinkohtaan: Pelin ratkaisevat joukkueiden onnistumiset tai epäonnistumiset syöttöketjujen laadussa. Leijonat eivät voi mitään Ruotsin ensimmäiselle lyhyelle peliä edistävälle syötölle. Ruotsi antaa sen niin alhaalla sentterilleen lyhyellä syötöllä, että sitä on mahdoton pelata pois. Mutta ratkaisevaa on se, miten Leijonat onnistuvat katkomaan ja peittämään Ruotsin toisia ja kolmansia putkeen lavasta lapaan meneviä syöttöjä. Eli oleellista on, pääseekö Leijonat katkomaan Ruotsin lyhytsyöttöpelin toista ja kolmatta syöttöä? Malli on sen tyylisessä toiminnassa, josta Jere Lehtinen näytti mallia Venäjää vastaan keskialueella siinä maalissa, jonka teki lopulta Toni Lydman. "

Huomaa alleviivattu osa. Kuka Jatkoajan "tietäjistä" pisti merkille alleviivatun osan? En minä ainakaan, tuskin kukaan muukaan. Mahtoiko Pekka Jalonen huomata? TÄMÄN takia, oli Sihvosen kanssa samaa mieltä tai ei, tästä maasta ei löydy AINUTTAKAAN kiekkotoimittajaa joka voisi edes kiillottaa Petterin kenkiä. Ne, jotka haluavat lukea ympäripyöreyksiä kuinka joukkueella oli hyvä draivi päällä, ylämummot soi jne. saavat ihan rauhassa lukea niitä. Sillä aikaa nautin itse Sihvosen ASIANTUNTEVISTA analyyseistä.

Menen nukkumaan, huomenna tulee ISO voitto.
Olikohan Vesa Rantanen joka jommassa kummassa iltapäivähömpässä ylisti täsmälleen samaa asiaa. Että sikäli.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Knower kirjoitti:
Jere Lehtinen näytti mallia Venäjää vastaan keskialueella siinä maalissa, jonka teki lopulta Toni Lydman. "

Huomaa alleviivattu osa. Kuka Jatkoajan "tietäjistä" pisti merkille alleviivatun osan?

En varmaan kuulu "tietäjiin" mutta havaitsin kyllä kun Jere katkaisi keskustassa ryssien poikittaissyötön ja käänsi tilanteen Suomelle, joka tilanne päättyi Lyden tekemään pörssiin.
 
Viimeksi muokattu:

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
En mennyt ihan vielä nukkumaan. Ei tule noita iltapäivälehtiä luettua. No korjataan, annan pisteitä myös Rantaselle. Hänessäkin on ainesta, kirjoittaa hieman erilaisia juttuja ja itse pidän Sihvosen tyylistä enemmän, mutta mahtuu Vesakin tässä maassa TOP kakkoseen.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Uleåborgir kirjoitti:
En varmaan kuulu "tietäjiin" mutta havaitsin kyllä kun Jere katkaisi keskustassa ryssien poikittaissyötön ja käänsi tilanteen Suomelle, joka tilanne päättyi Lyden tekemään pörssiin.

Häpäisinkö siis itseni? Todennäköisesti...

No, minä sitä nähnyt itse, enkä muissa lehdissä ja otteluselostuksissa huomannut mainittavan. Ehkä riittää tältä päivältä...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Uleåborgir kirjoitti:
Uleåborgir, mitä mieltä siitä, että olut menee huonommin päähän kuin eilen?

Uleåborgir: Syyn täytyy olla liian hyvässä valmistautumisessa. Liika harjoittelu kun voi johtaa suorituksen laimenemiseen, kun ei saavuteta samaa tasoa kuin treeneissä. Tässä olen mielestäni alivalmentanut itseäni.
"Viimeiset kovat vedot tehtiin ehkä sittenkin liian myöhään, siinä aamuneljän-viiden maissa. En oikein tiedä mitä siinä tapahtui. En vaan ehkä sittenkään ehtinyt toipua niistä tarpeeksi, palautuminen täällä ohuessa ilmanalassa on kuitenkin aina hitaampaa. Puolisen tuntia ennen starttia kuitenkin kaikki tuntui olevan reilassa, mutta siinä sitten, olisko ollut kolmannen kohdalla, kun tunsin että elimistö ei nyt toimi optimaalisella suoritustasolla. Ehkäpä vika oli kuitenkin siinä kisakylän aamiaisella tarjotussa Lapin Kullassa. Testaamisen puute näissä olosuhteissä näkyy varmasti tuloksissa, täällä on kuitenkin noita maailmancupin jätkiä, jotka ovat kuukausitolkulla harjoitelleet tuolla ylhäällä Birra di Cervezassa. Mun täytyy nyt vaan mennä tehtaan poikien kanssa juttelemaan, josko löydettäisiin sopivampi seos näille keleille. Tässä on kuitenkin vielä näitä viikonloppuja jäljellä, että ei tätä saa liikaa jäädä märehtimään, vaikka ainahan tällaiset kinkerit olis mukava katsoa loppuun asti."
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Toripolliisi kirjoitti:
Sihvonen listäsi uusimmassa numerossa Suomen kaikkien aikojen parhaat pelaajat näin Torinon menestyksen siivittämänä:
1. Saku Koivu
2. Jari Kurri
3. Teemu Selänne
4. Reijo Ruotsalainen
5. Jere Lehtinen
6. Teppo Numminen
7. Esa Tikkanen
8. Raimo Helminen
9. Olli Jokinen
10. Matti Hagman
1. Toni Sihvonen. 2. Saku Koivu 3....
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Armoton kirjoitti:
Luulekohan P. Sihvonen, ettei kukaan muista Urheilulehden aikaisempia juttuja. Lehti, missä yritettiin saada Jari Kurria eroamaan sisälsi myös sellaisen jutun, että jos Suomi sattuisi olympialaisissa pärjäämään, niin kiitos kuuluu pelkästään pelaajille. Nyt Sihvonen kirjoittaa, että kyllä se meidän Erkka on hyvä ja hänen mahtava pelikirjansa on myös.

Minä en mainitsemaasi asiaa muistanut ja lehden tarkastettuani en sellaista löytänyt. Löysin kyllä lauseen "Jos Leijonat raivaa tiensä jatkoon (puolivälieristä), on sanottava, että tapahtuu Kurrin toiminnasta huolimatta, ei sen ansiosta". Ehkä sinulla on eri lehti kuin minulla, voitko pistää suoran lainauksen missä todetaan että kiitos kuuluu pelkästään pelaajille?
 
P

Playerofthegame

Kyllä on pakko sanoa, että vituttaa lukea koko urheilulehteä Sihvosen takia. Kehuukohan jotkut täällä ihan tosissaan sen hyviä analyysejä? Vittu, jätkä on oppinu joitakin hienoja sanoja(Tammiselta) ja se menee täydestä. Kyllähän tosi on, että se mies on jääkiekko kolumnistien suurin pelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös