Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 793 151
  • 13 042

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sinä olet nyt jo toinen keskustelija, jolla kyyneleet vuotaa siffan puolesta, mikä on kaiketi kaksi enemmän kuin TOJ:lla koko JA-uransa aikana.
Tässä lauseessa on nyt kaksi virhettä. Ensinnäkin minä en puolusta siffaa, minä puolustan tämän ketjun ja palstan tasoa (tuo mainostamasi tiukka moderointi ei ole tuntunut tänne ulottuvan). Tässä ketjussa on ollut lukuisia erittäin hyviä keskusteluja ja jos tämä ketjuu menee siihen mihin se on nyt mennyt, niin sellaisia ei taatusti tule tulevaisuudessa.

Minä olen omat keskusteluni siffan kanssa käynyt jo Vaasan Sportin asioista ja tehnyt niistä omat johtopäätöseni. Empatia ei ole ehkä ihan kuvaavin termi suhtautumistani kuvaamaan.

Toisekseen TOJ:n kohdalla on moneen kertaan joku puuttunut siihen kuinka hänenkin kirjoituksiaan ymmärretään tahallaan väärin ja provosoidaan joka asiaa. Ihan samalla tavalla idioottimaista hänenkin kanssaan on sivukaupalla alkaa vääntämään jos häntä trollina pitää (ja tunnustan että turhaan minäkin jonkun viestin MM-finaalin jälkeen hänelle kirjoitin tuomaritoiminnasta)
 

Viljuri

Jäsen
Topiikin aihe ei ole keskustella jääkiekon taktiikoista. Tämän rubriikin alla keskustellaan päätoimittaja Röngän luomasta ja muokkaamasta medianarratiivista, tai ainakin niin luen parhaan ymmärrykseni mukaan tuota otsikkoa. Ei etteikö "off-topic" olisi myös usein varsin hyödyllistä, jos se edes jotenkin liittyy teemaan.

Jääkiekkoperheen strateginen linjaus on siirtyä 2010-luvulla kehittämään pelaajia pelkkien pelikuvioiden hiomisen sijasta. Tässä mielessä päätoimittaja Röngän medianarratiivi on "viime vuosikymmeneltä".

Milloin UL päivittää pelikirjansa 2010-luvulle?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehdotankin termiä Sihvosen nartut.

Jos pysytään teemassa, niin Sihvosen mieshuorat voisi olla parempi vaihtoehto.

Dannyn tuuliviiri sopii kyllä Sihvoseen erittäin hyvin. Asiat muuttuvat käänteiseksi ihan sen mukaan, mikä sattuu Sihvosen pojan intresseihin milläkin hetkell sopimaan.

Ai niin. Pääsi taas unohtumaan, että Sihvosessahan on kaksi puolta, eli tämä lehteä myvvä provokaattori ja johtava analysaattori. Ne ovat kaksi eri henkilöä. Olisikohan Sihvosen aika siirtyä kirjoittamaan jompaa kumpaa hommaansa vaikka Danny-nimimerkin takaa, niin kaikki ymmärtäisivät kumpi Sihvosista milloinkin puhuu?

Jotenkin arvasin, että tästä pitkästä ilosta tulee vielä jollekin poru ja niinhän siinä kävi. Ehkä parempi palata vanhaan eli pelikirjakeskusteluun, jossa Sihvonen ovat vahvimmillaan.

Yksi laskekoon hitaita lähtöjä, yksi voi kysellä mitä se pelikirja-sana nyt pitää oikeastaan sisällään ja kolmas voi kuunnella vaikka Dannyn Tuuliviiri-biisiä. Ja kaikki ovat taas onnellisia...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
voin kertoa. On suorastaan itkettävää, että millaista paskaa tänne on suollettu useiden kirjoittajien toimesta. Jos joku kirjoittaja pitää siffaa trollina, niin aika idiootti saa olle, että siltikin väittelyä jatkaa sivukaupalla.

Joku voi pitää trollina, joku toinen kenties kirjoittajana, jolta haluaa saada selkeät vastaukset kysymyksiin, koskien hänen analyysejä, esille nostamia termejä ja mitä niiden taa mahdollisesti kätkeytyy, hänen lanseeramaansa tapaa puhua kiekosta - joka sai täällä huikaisevat mittasuhteet mutta tältä kaikelta olisi vältytty, jos arvon siffa olisi vastannut alkujaan esitettyihin kysymyksiin ja rehellisesti kertonut sen mitä piilee hänen esittämänsä termin taustalle, muutoin uudet termit ovat merkityksettömiä, jos niille ei ole sisältöä. Minusta siffa osin itse saa syyttää itseään siitä, että täällä vellonut sivutolkulla keskustelua kungfusta ja jääkiekosta, vaikka ne eivät liity mitenkään toisiinsa, eivät koska saman asian, pitkän tien, voi ilmaista toisinkin. Ei siis tarvita uutta tapaa esittää asia koska vanha on jo olemassa - pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen.

siffa on siffa - hänellä on oikeus kirjoittaa tavallaan ja olla kirjoittamatta, mutta hyvään keskustelutaitoon kuuluu se, että esitettyihin kysymyksiin vastataan sen sijaan, että hypätään aiheesta a aiheeseen b ja palataan aiheeseen a uusien väitteiden myötä jonkin ajan kuluttua kun pöly on laantunut ja kenties käännetään asia päinvastoin, kuten lapset hiekkalaatikolla, "enhän minä mutta kun muut...". Tätä minäkin olen harrastanut, joskus lapsena enemmältikin.

Asia on loppuun käsitelty minun osalta, jollei arvon siffa sitten esitä minulle henkilökohtaisia kysymyksiä tai ehdottomasti halua keskustella kanssani jääkiekosta - kyse on pelistä, jossa on tehtävä loppujen lopuksi yksi maali enemmin kuin vastustaja. Kuinka se sitten tehdään? Se on toinen asia ja se voi perustua silkkaan improvisointiin tai tiukimmillaan orjallisen työn tulokseen, mutta tärkeintä on se maali.

vlad.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minusta tuo gambiitti siitä, miten jotkut toiset ovat keksineet jonkun oudon kungfu-kiekko -termin, jolla ei ole mitään tekemistä aiemman keskustelun kanssa, on suorastaan huikea tapa kääntää hankalahko puolustusasema hyökkäykseksi.

Kyse on kahdesta eri asiasta, kun puhutaan kungfu-periaatteista jokaisen urheilulajin harjoittelun suhteen ja tässä meneillään olevassa keskustelussa jääkiekon harjoittelun suhteen tai, jos puhutaan kungfu-kiekosta tai kungfu-jääkiekosta. Kungfu-jääkiekkoa terminä tulee verrata Johanneksen erinomaisesti esiin ottamaan torpedo-jääkiekkoon. Torpedo-jääkiekko on aivan oma pelitapansa, jota Hardy Nilssonin joukkueet pelasivat. En tunne vastaavaa kungfu-jääkiekkoa pelitapana. Pelitapoja on jääkiekossa monia: vastaiskuihin ja kamppailuihin perustuva pelitapa, nopea pystysuunnan pelitapa, kolmen (tai neljän) rytmin kiekkokontrollipelitapa jne. Tarkoitukseni oli sanoa alunperin, että jokaisella pelitavalla voi voittaa, mikäli harjoittelussa on kungfu-periaatteita noudatettu tinkimättä. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä tuoda keskusteluun kungfu-jääkiekkoa pelitapana, niinkuin täällä on virheellisesti tulkittu ensimmäistä kirjoitustani tässä asiassa. Olen koko ajan kertonut, että toin harjoittelun kungfu-periaatteet tänne keskusteluun, mutta kungfu-jääkiekosta kirjoittelun aloittivat muut nimimerkit.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Asia on loppuun käsitelty minun osalta, jollei arvon siffa sitten esitä minulle henkilökohtaisia kysymyksiä tai ehdottomasti halua keskustella kanssani jääkiekosta - kyse on pelistä, jossa on tehtävä loppujen lopuksi yksi maali enemmin kuin vastustaja. Kuinka se sitten tehdään? Se on toinen asia ja se voi perustua silkkaan improvisointiin tai tiukimmillaan orjallisen työn tulokseen, mutta tärkeintä on se maali.

Eipä sinua, arvon vlad, ole näkynyt paljoakaan jääkiekon pelikirjakeskusteluissa, joita on täällä käyty jo noin kuuden vuoden ajan. Tervetuloa analysoimaan perusteellisesti eri joukkueiden pelitapoja. Ensi syksynä keskustelu joukkueiden pelikirjojen sisällöistä jatkuu. Menneellä kaudella keskityin joukkueiden omasta päästä lähteneiden hyökkäysten rytmittämiseen kolmeen (jopa neljään) rytmiin: nopeisiin, puolinopeisiin, viive- ja kiekottelulähtöihin. Minulle oli nautinto seurata niin Mestis- kuin maailman parhaiden joukkueiden pelin rytmittämistä. Sinua ei näkynyt niissä keskusteluissa, mutta niinkuin kirjoitin, syksy tulee taas ja pelin analysointi jatkuu. Tervetuloa sitten keskustelemaan, jääkiekko on menossa yhä taktisempaan ja "orjallisempaan" suuntaan, missä yksilötaidoille ja -oivalluksille on aina sijansa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tervetuloa sitten keskustelemaan, jääkiekko on menossa yhä taktisempaan ja "orjallisempaan" suuntaan, missä yksilötaidoille ja -oivalluksille on aina sijansa.

Onko peli menossa vai osa sitä seuraavista ihmisistä? Jotenkin tuntuu että peli on peliä, mutta osa seuraajista keskittyy normaalisti peliin ja osa sitten on innostunut katsomaan sellaisia asioita, jotka ovat aina olleet osa peliä, mutta nyt nostettu yksittäisinä asioina esiin. Jääkiekkoa on aina pelattu eri tavoin, mutta tarkoitus on sama...eli voittaa vastustaja. Tämän pitäisi olla ihan perus-katsojallekkin itsestäänselvyys. Ei tässäkään pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Nyt tuollaiset asiat ovat suorastaan ihmeellisiä keksintöjä ja "uusia" termejä suolletaan minkä keretään ja niiden keksijä saa mainetta ja kunniaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä sinua, arvon vlad, ole näkynyt paljoakaan jääkiekon pelikirjakeskusteluissa, joita on täällä käyty jo noin kuuden vuoden ajan. Tervetuloa analysoimaan perusteellisesti eri joukkueiden pelitapoja...

Pelitapakeskustelu on menossa, mutta perusteellista analyysia täältä on turha etsiä, se vaatisi paljon enemmän dataa, mitä täällä on. Eihän edes P. Sihvonen pysty näyttämään tätä dataa, vaan hän "näkee" johtavana analyytikkona pelistä haluamansa asiat. Jos dataa jääkiekosta halutaan, pitää kääntyä Westerlundin puoleen ja hän on asioita analysoinut.

Edelleen kysyisin:

Oletko keskustellut yhden valmentajan kanssa useasti jääkiekkojoukkueen kungfu tilasta vai usean valmentajan kanssa satunnaisesti? Eli onko kungfusta jääkiekossa puhuvia valmentajia sinun tietosi mukaan yksi vai monta?

Itse en ole törmännyt tähän termiin vielä kertaakaan jääkiekossa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Topiikin aihe ei ole keskustella jääkiekon taktiikoista. Tämän rubriikin alla keskustellaan päätoimittaja Röngän luomasta ja muokkaamasta medianarratiivista, tai ainakin niin luen parhaan ymmärrykseni mukaan tuota otsikkoa. Ei etteikö "off-topic" olisi myös usein varsin hyödyllistä, jos se edes jotenkin liittyy teemaan.

Minustakin topicin aihe on nimenomaan tämä Röngän luoma fiktiivinen hahmo eli "Johtava Analyytikko Petteri Sihvonen".
Toki tähän hahmoon sekottuu välillä mm reaalimaailman skootteriajelut ja velipojan leimaaminen pukukopin syväkurkuksi. Myös HPK:n B-junnujen peliesitysten nostaminen esille fiktiivisen hahmon edustaman lehden verkkoversiossa sekoittaa fiktiivisen ja todellisen Petteri Sihvosen rajaa tehokkaasti.

Mutta minusta tätä fiktiivistä hahmoa leimaa ilmeinen käytöstapojen ja kotikasvatuksen puute. En sitten tiedä onko puute vain Röngän luomaa vai oikean Petterin ominaisuuksia.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Minusta sinä olet Sihvosen ja Röngän luomus, kuten P.Sihvonen, johtava analyytikko. Olen tullut tähän lopputulokseen pitkällisen analyysin perusteella. Kirjoittelet UL:lle edullisiin ketjuihin ja pidät koko ajan UL:ä ja Sihvosta pinnalla.

Ihan näin pitkälle en menisi, mutta selvähän se on, että siffalla on agenda koskien Urheilulehteä ja Petteri Sihvosta. Tämä näkyy mm. siinä, että siffa ei sanallakaan reagoinut kun Petteri nousi tänne palstalle häntä puolustamaan. Suorastaan käsittämätöntä, kun idoli näkee moisen vaivan. Uskomatonta tämä siffan reagoimattomuus tai sitten hän on vain niin vaatimaton, että pysyy mieluummin hiljaa ja kehystää nämä viestit kotinsa seinälle. Listaan voinee lisätä myös Toni Sihvosen johtuen siffan käsittämättömästä kiinnostuksesta Juhani Tammista ja Sportia kohtaan. Saa nähdä meneekö ensi kausi sitten halkotöissä kokonaan kun molemmat vaihtoivat maisemaa vai siirtyykö halkopinot pohjoista kohti. Mielenkiintoinen yksityiskohta on myös Suomen kaikkien aikojen puolustavan sentterin ja goonin Toni Sihvosen expertiisi itämaisissa taistelulajeissa, jonka Petteri taannoin toi esille. Onko tämä Kung fu:n ja valmennuksen risteys tässä?

Siffan motiiveja en lähde arvuuttelemaan, mutta niin kauan kun hän pitää ne piilossa, tulevat vastineet hänen kirjoituksiinsa olemaan tässäkin ketjussa nähtyä tasoa. Siffa, tee palstalle ja itsellesi palvelus ja paljasta suoraselkäisesti motiivisi. Uskon, että sillä olisi vaikutusta jopa keskustelun tasoon.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oletko keskustellut yhden valmentajan kanssa useasti jääkiekkojoukkueen kungfu tilasta vai usean valmentajan kanssa satunnaisesti? Eli onko kungfusta jääkiekossa puhuvia valmentajia sinun tietosi mukaan yksi vai monta?

Vastaan nyt tähän ennen lähtöäni maalle auttamaan isäntää maataloustöissä. Metsätöitäkin riittäisi jatkuvasti, mutta ne saavat nyt jäädä. Olen keskustellut usean valmentajan kanssa jääkiekkojoukkueiden kungfu-tilasta. Heille se on ollut luonteva tapa kertoa joukkueiden harjoitusten kautta saavuttama henkinen, fyysinen ja pelillinen tahtotila. Minun tiedossani on vain muutama valmentaja, joiden kanssa olen puhunut joukkueen kungfu-tilasta. Siitähän olen jo kirjoittanut, että olen harrastanut mm. judoa. Kun sitten siirryin olosuhteiden pakosta jääkiekon pariin, aloin kertoa judon vaatimista valtavista harjoitusmääristä, mikäli pyritään korkealle kungfu-tasolle. Silloisten valmentajien kanssa otettiin käyttöön tämä lyhyt ja kaiken kattava kungfu-sana. Jääkiekko on lajina vielä nuori ja varsinkin lasten ja nuorten harjoittelumäärät ovat pieniä verrattuna yksilölajien (mm. kamppailulajien) harrastajien harjoittelumääriin. Nostamalla jääkiekon kungfu-tila lasten ja nuorten osalta vastaamaan kovaa harjoitusta vaativien lajien tasolle, nostetaan jääkiekko aivan uudelle urheilulliselle tasolle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vastaan nyt tähän ennen lähtöäni maalle auttamaan isäntää maataloustöissä. Metsätöitäkin riittäisi jatkuvasti, mutta ne saavat nyt jäädä. Olen keskustellut usean valmentajan kanssa jääkiekkojoukkueiden kungfu-tilasta. Heille se on ollut luonteva tapa kertoa joukkueiden harjoitusten kautta saavuttama henkinen, fyysinen ja pelillinen tahtotila. Minun tiedossani on vain muutama valmentaja, joiden kanssa olen puhunut joukkueen kungfu-tilasta...

Kiitos vastauksesta, onneksi saatiin tähän kysymykseen selkeä vastaus, kuten boldatuista (boldaukset ak:n) kohdista näkyy.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eipä sinua, arvon vlad, ole näkynyt paljoakaan jääkiekon pelikirjakeskusteluissa, joita on täällä käyty jo noin kuuden vuoden ajan. Tervetuloa analysoimaan perusteellisesti eri joukkueiden pelitapoja.

...

Tervetuloa sitten keskustelemaan, jääkiekko on menossa yhä taktisempaan ja "orjallisempaan" suuntaan, missä yksilötaidoille ja -oivalluksille on aina sijansa.

Toki mielelläni tulen seuraamaan ja myös keskustelemaan tulevalla kaudella kiekosta myös tähän ketjuun. Nyt tarkoitin poistuvani takavasemmalle tämän kungufu-kohun ajaksi, se on minusta saanut liiankin mahtipontiset piirteet, enkä itse halua enää olla "villitsemässä" sitä tämän enempää. Nämä viestini tähän aiheeseen liittyen riittänevät minulta.

Se on totta, että jääkiekko on muuttunut esim. sitten 80-luvun, jolloin improvisoinnilla - Igor Larionovia lainatakseni - oli huomattavasti enemmin sijaa kuin nykyään mutta edelleen, kaikkien elementtien yhdistyessä kokoonpanossa myös improvisoinnille on sijansa mutta toki vähäisemmässä määrin kuin menneinä vuosikymmeninä, kiitos muuttuneen pelitavan ja sen, että kiekon taso on laajentunut. Enää yksi tai kaksi maata ei dominoi sillä tavalla kuin minun lapsuudessa ja nuoruudessa, jolloin aloin kiekkoilua seuraamaan ja jolloin näin ensimmäisiä kertoja Punakoneen tositoimissa.

vlad.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Itse en ole törmännyt tähän termiin vielä kertaakaan jääkiekossa.

Ei ole juuri kukaan muukaan. Ohessa googlen hakutuloset sanoilla kungfu ja jääkiekko: http://www.google.fi/#hl=fi&source=...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=76181e716fd6e31e

Tosin sehän paljastui jo tässä:

Kun sitten siirryin olosuhteiden pakosta jääkiekon pariin, aloin kertoa judon vaatimista valtavista harjoitusmääristä, mikäli pyritään korkealle kungfu-tasolle. Silloisten valmentajien kanssa otettiin käyttöön tämä lyhyt ja kaiken kattava kungfu-sana.

Eli siffa on tuonut termin jääkiekon väliin ja se on käytössä vain noiden hänen tuntemiensa valmentajien keskuudessa. (boldaus minun tekemäni)
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
"Kun sitten siirryin olosuhteiden pakosta jääkiekon pariin, aloin kertoa judon vaatimista valtavista harjoitusmääristä, mikäli pyritään korkealle kungfu-tasolle." — siffa

Se, että "korkean kungfu-tason" saavuttaminen vaatii valtavia harjoitusmääriä, tuli varmaankin yllätyksenä siffan vaikutuspiiriin joutuneille jääkiekkovalmentajille. Hienoa, että joku jaksaa kertoa valmentajille, että kehittyminen vaatii harjoittelua. Valmentajat olivat varmasti kiitollisia siitä, että heidän työhönsä avattiin näin aivan uusi näkökulma.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
UL:n nettisivut lomailevat lahjakkaasti, ei mitään kommenttia tai edes uutista maajoukkueen valmennusryhmän muutoksista, todellista "nopeaa" reagointia vai pitäisiköhän ilmoittaa toimitukseen, että nyt olisi jutun paikka.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
UL:n nettisivut lomailevat lahjakkaasti, ei mitään kommenttia tai edes uutista maajoukkueen valmennusryhmän muutoksista, todellista "nopeaa" reagointia vai pitäisiköhän ilmoittaa toimitukseen, että nyt olisi jutun paikka.

No mutta, ei tietenkään. Ei Pohjois-Koreakaan hävinnyt Portugalille 0-7 silleen niinku oikeesti - itse asiassa koko ottelua ei äkkiä ollut olemassa. Todellisuudessa on vaikea elää!
(Anteeksi, ei voinut vastustaa puolimautonta rinnastusta maahan, jossa valheessa eläjät sentään alistavat kokonaista kansaa eivätkä vain tee itsestään vitsiä... mutta oikeus jälkimmäisiin nyt kuuluu sananvapauden varjopuoliin).

edit: Ja kyllä, mj-asian selville saaminen etukäteen tai edes reaaliajassa olisi edellyttänyt kykyä toimittajan perustyöhön. Not, not.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
UL:n nettisivut lomailevat lahjakkaasti, ei mitään kommenttia tai edes uutista maajoukkueen valmennusryhmän muutoksista, todellista "nopeaa" reagointia vai pitäisiköhän ilmoittaa toimitukseen, että nyt olisi jutun paikka.

Jääkiekkoliiton lähettämässä tiedotteessa ei mainittu viivelähtöjä, joten tiedote ei kiinnostanut Petteriä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itse en ole törmännyt tähän termiin vielä kertaakaan jääkiekossa.
Raumalla on höpisty kyllä kungfu-potkusta jääkiekon yhteydessä, mutta mitään pohjaahan sillekään höpinälle ei tietenkään ole, kuten ei pelitapakeskustelunkaan yhteydessä.

En silti usko että siffa täällä tällä kertaa suoraan valehtelee, vaikka on aiemmin niinkin täällä tehnyt, vaan itse asiassa minun on helppo uskoa että on jonkun juniorivalmentajan ja SM-liigan kakkosvalmentajan kanssa asiasta puhunut.

Itse asiassa luulen, että ovat kolmistaan termin keksineetkin.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Raumalla on höpisty kyllä kungfu-potkusta jääkiekon yhteydessä, mutta mitään pohjaahan sillekään höpinälle ei tietenkään ole, kuten ei pelitapakeskustelunkaan yhteydessä.

En silti usko että siffa täällä tällä kertaa suoraan valehtelee, vaikka on aiemmin niinkin täällä tehnyt, vaan itse asiassa minun on helppo uskoa että on jonkun juniorivalmentajan ja SM-liigan kakkosvalmentajan kanssa asiasta puhunut.

Itse asiassa luulen, että ovat kolmistaan termin keksineetkin.

Veit sanat suustani.

Kaiken kaikkiaan on ihan mielenkiintoista nähdä, millaisen ilmiön tällainen mediahahmo on päässyt luomaan. Sopiva, varsin samanhenkinen henkilö matkaan tukemaan ja avot: kyllä piisaa draamaa ja rytinää kaukalon ulkopuolellakin. Moni ei vaan tajua sitä, että jos mainosarvoa haluaisi vähentää, silloin olisi parempi olla tarttumatta ollenkaan näihin koukkuihin ja provoihin mitä täälläkin palstalla näkyy. Tosin siinä mielessä ihmisten käyttäytyminen on ihan tuttua ja ennustettavaakin, että näin käy - ja kyllähän siihen sitten pelimiehet osaavat reagoida.

Mielenkiintoista nähdä mitä tässäkin saagassa vielä tullaan näkemään ja kokemaan, jatkakaa ihmeessä!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hamekangas-gate...

...JSN:n tuomio UL/Rönkä/Sihvoselle julkaistaan 1.7.2010 lehdessä, niin että se on taitettu sivuille 5-6 ja jutussa ei mainita yhtään henkilöä nimeltä. On vaan toimittaja, pelaajan perhe, toimittajan henkilökohtainen hyötyminen, ammattietiikka, yksityiselämän suoja, pelaaja on lapanen, pelaajan perheelle hamekangasta, kritiikin pitää kohdistua vain pelaajaan, perheeseen ulottaminen on kohtuutonta, lapsia saatetaan kiusata, toimittajan veljen rooli syväkurkkuna ja UL saa huomautuksen.

Terveisiä Jukka Röngälle, Petteri Sihvoselle, Toni Sihvoselle ja Urheilulehdelle. Aika surkeaa toimintaa julkaista oikaisu ilman nimiä, olette te kovapäistä porukkaa siellä Urheilulehdessä. Kun ei tunnusta virheitään, niin ei opi niistä mitään ja toistaa ne samat virheet uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan....

Terveisiä myös Erholtzin perheelle ja hyvää kesän jatkoa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
"Joku toimittaja puhuu pelikirjasta. Oksennan kun kuulen sen sanan. Se on kuin joku uusi jumalainen keksintö, tämä pelikirja! Ihan kuin joku olisi keksinyt polkupyörän uudestaan. Tämä ärsyttää yli kaiken. Tulee kupla otsaan ja lujaa!" — Pentti Matikainen, Hymy 7/2010
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Terveisiä Jukka Röngälle, Petteri Sihvoselle, Toni Sihvoselle ja Urheilulehdelle. Aika surkeaa toimintaa julkaista oikaisu ilman nimiä. Kun ei tunnusta virheitään, niin ei opi niistä mitään ja toistaa ne samat virheet uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan...

Kun selkärankaa ei ole, sitä ei vain ole. Sivistyksestä, rehellisyydestä, uskottavuudesta ja palleista puhumattakaan (kolmen viimeisen kohdalla taas kerran aika lailla sama juttu kuin jäähallilla, jossa näiden totaalinen puuttuminen estää ja on aina estänyt kaiken ammattitoiminnan - pl. jutun lähteellä, jota ei sinänsä voikaan syyttää huomautuksen ulospanosta).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös