Näinhän se menee usein Sihvos-klaanissa, että kun käytäntö on eri kuin teoria, jompaa kumpaa käännetään ja väännetään niin kauan, että voidaan sanoa, että näinhän tässä ollaan koko ajan sanottukin.
Näytä yksikin viesti minulta, missä en olisi määritellyt pakki-pakki ja siitä jalalla ylöspäin tai syöttö yöspäin hyökkäykseen lähtöä puolinopeaksi. Näytä myös yksikin viesti minulta, jossa en olisi määritellyt pakki-pakki-pakki hyökkäyksiinlähtöä viivelähdöksi. Mitä olen sinun mielestäsi täällä vääntänyt ja kääntänyt näiden yksinkertaisten asioiden suhteen? Etkä ymmärrä pelistä näitä asioita ja osaa niitä katsoa, vai miksi vääristät näin rankasti minun kirjoituksiani? Olen varma, että sinäkin opit näkemään olennaisen eron pakki-pakki ja pakki-pakki-pakki hyökkäyksiinlähtöjen välillä, kunhan opettelet ensin seuraamaan pelejä näiden pelille tärkeiden rakenteiden kautta.
Ensi yönä on jälleen tilaisuus seurata maailman tämän hetken kahden parhaimman joukkueen omasta päästä hyökkäyksiinlähtöjen rytmitystä. Tähän mennessä kolmessa ottelussa on nähty molempien joukkueiden osalta eniten nopeita, toiseksi eniten puolinopeita ja kolmanneksi eniten viivelähtöjä. Pakki-pakki-pakki viivelähtöjä organisoivat siellä huippuluokan pakkiparit Keith-Seabrook, Timonen-Coburn, Campbell-Hjalmarsson ja Pronger-Carle. Viime ottelussa oli jopa pari kiekottelun puolelle mennyttä pakki-pakki-pakki-pakki hyökkäyksiinlähtöä, mutta merkitsin nekin viivelähdöiksi.
Vedit keskusteluun Ville Leinon nimen. Kuten huomaat, en nimennyt Ville Leinoa hyökkäyksiinlähtöjen käynnistäjäksi. Leinoa voi seurata, miten hän reagoi omassa pelissään puolustajien avausrytmitykseen. Leinon kiekkokontrolli hyökkäysten jatkajana ja päättäjänä tulee oikeuksiinsa NHL:n kapeassa kaukalossa aivan samoin kuin molempien joukkueiden kolmeen hyökkäysrytmiin perustuva kiekkokontrollipeli.
Leinon osalta olen mielenkiinnolla seurannut sitä luisteluvoimakehitystä, mikä on ollut hänen luistelussaan selvästi havaittavissa. Leinon kohdalla on tapahtunut samaa luisteluvoiman parantumista, mikä on nähty myös Valtteri Filppulan osalta NHL:ssä. Molemmat ovat saaneet luisteluunsa opetusta Raimo Summasen ja Janne Hännisen luistelukoulussa. On hienoa todeta, että jääkiekon yhtä peruspilaria, luistelua, voidaan kehittää myös vanhemmalla pelaajaiällä. Voidaan vain kuvitella, mitä alkaisi tapahtua, jos Raimo Summanen saisi Jääkiekolta valtuudet organisoida ja kehittää jääkiekon junioritoimintaa ikäluokkien 4-13 osalta.