Vaikka Sihvosesta ei yhtään pitäisi, niin pitää kuitenkin osata erottaa miehen leipätyö ja työn ulkopuolinen elämä. Leipätyö on toimittaja tai kiekkoanalyytikko, kuten mies itse itsensä tituleeraa. Harrastuksena on sitten valmentaminen, en itse asiassa edes muistanut, että hän on nykyään HPK:n B:n valmentajana. Kyllä jokaiselle siviilielämässä mokia sattuu, mutta ne täytyy osata jättää ulkopuolelle arvosteltaessa Sihvosta journalistina.
Menköön sitten vaikka OT:ksi, mutta pakko on jotain sanoa.
Ehkä tässä ketjussa pitäisi keskustella miehen journalistin taidoista, mutta ottaen huomioon miehen aseman juniorivalmentajana, tilanteen pitäisi johtaa jonkinlaisiin toimiin HPK:n puolelta. Tai sitten ollaan todella erikoisella tiellä. Onko seura ollut edes tietoinen koko asiasta?
Ihmisiä tässä ollaan joo, mutta kyllä silti voisi odottaa, että harkintakykyä löytyisi kaukalon/työn ulkopuoliseen elämään. Sitä paitsi ei ole mitään eroa sillä, oletko törttöillyt leipätyössäsi journalistina, valmentajana tai kaukalon ulkopuolella, kun kyseessä on kuitenkin sellaisten lakien rikkominen, jotka Suomessa pääsääntöisesti ovat noudatettavissa. Kukaan muu ei ole syyllinen näihin rikkomuksiin, kuin hän itse. Nyt sitten nähdään, millainen mies on todella kyseessä. Tosin "oikea lätkäjätkä" olisi jättänyt tehtävänsä jo ennen, kuin asia pääsi julkisuuteen. Kaikki tämän jälkeen tapahtuva on sitten jo tekopyhää.
Tilanne on kuitenkin se, että mies on alaikäisten kanssa tekemisissä. Toki B-junnut ymmärtävät jo sen, että aikuisille sattuu kaikenlaista, kun korkki on auki. Mutta negatiivinen julkisuus on suomalaiselle jääkiekolle ylipäätään pahasta, koska käy äkkiä niin, että yhden ihmisen töppäily saa koko valmentajakunnan näyttämään känniääliöiltä. Tämä pitäsi Sihvoselle jääkiekkoa seuraavana journalistina olla itsestään selvää. Nämä asiat ovat varsin nopeasti keskusteluissa sellaisilla foorumeilla, joissa unohtuu kaikki, mikä oli alunperin olennaista.
Jonkinlaisessa muistissa lienee osalla myös tapaus Heikki Mälkiä. Mälkiä sentään sai lähteä, mielenkiintoista nähdä annetaanko Sihvosen jatkaa.
Suomessa tosin ylinopeuden ajaminen ja pikku kännissä törttöily ei ole häpeä, joten eiköhän tämä tässä ajan kanssa unohdeta, sattuuhan näitä kaikille "lätkäjätkille".