Ei tässä mikään ketuta. Tämä on keskustelupalsta ja kerroin perustellun mielipiteeni. Se, että menetit malttisi on koomista, oikeastaan naurettavaa.
Menetin malttini? Siis mietitkö sinä oikeasti yhtään, millaisen vaikutelman sinä tuolla jatkuvalla saman asian yksisilmäisellä jauhannallasi olet antanut, ja yhä annat, tämän ketjun lukijoille? Kun katsoo tekstejäsi, ei voi mitenkään välttyä siltä ajatukselta, että joku on tosiaankin menettänyt malttinsa. Eniten hämmästyttää ehkä se, että olet tuon tuosta kritisoinut Sihvosta hänen kirjoitustyylistään, mutta oma tapasi ei kyllä yksisilmäisyydessään poikkea käytännössä lainkaan Petterin tyylistä.
Pöh, pöh. Pari Jalonen/Dufva oli ihan oppipoikia isoissa kisoissa viime mm-kisoissa verrattuna parhaiden joukkueiden vastustajien valmentajiin, esim. reagoinnissa pelin aikana. Jos ei tunnusteta, että kehnosti meni mm-kisoissa ja mietitä mitä kaikkea tulee parantaa ensi kaudeksi, niin sama taaperrus jatkuu, vaikka ei kai se haittaa Jalosen adoptio-fani ryhmää, jolle riittää, että päävalmentaja on mukava-Jukka. Pelitavasta oli valmentajien kesken erimielisyyttä ja toteutus ontui tärkeimmässä pelissä ja valmentajat eivät kyenneet reagoimaan tilanteeseen. Kaikki hyvin vai....
Jatkat siis taas tutulla linjallasi: provosoit tunkemalla sanoja toisten suuhun ja oikomalla mutkia suoraksi härskisti. Tuollainen toisten mielipiteiden vähättely, tökerö kärjistäminen ja sanojen toisten suuhun tunkeminenko on nyt mielestäsi sitä hyvää keskustelua ja perusteltujen mielipiteiden esittämistä, jota toiset eivät kuitenkaan saisi kritisoida ilman, että tulkitset sen naurettavaksi maltin menettämiseksi?
Sinä rummutat jatkuvasti samaa juttuasi piittaamatta lainkaan siitä, mitä muut ovat aiemmin sanoneet. Jalonenhan itse totesi heti putoamisen jälkeen, että eihän turnaus vahvasti mennyt, kun nyt jo tuli seinä vastaan ja silti sinä annat ymmärtää, ettei myönnettäisi kisojen sijoituksen olleen kehno. Tai että väitettäisiin kaiken menneen putkeen ja mitään korjattavaa ei muka olisi. Se, että näkee itse pelissä paljon positiivisia asioita, ei tarkoita suinkaan sitä, etteikö siinä näkisi mitään parannettavaa tai että pitäisi kisojen sijoitusta hyvänä. Mutta asioita kannattaa ihan oikeasti katsoa pidemmälläkin tähtäimellä kuin yksien kisojen perusteella.
Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että menneissä MM-kisoissa Suomen pelissä ei ollut koviakin maita vastaan paikoitellen (jopa yllättävänkin usein) sellaista dominanssia, johon se ei käytännössä koskaan yltänyt Sheddenin aikana? Sellaista, jollaista on viimeksi nähty silloin, kun joukkue oli Summasen/Westerlundin komennossa parhaimmillaan? Tokihan Suomen pelissä oli myös selkeästi haavoittuvia osia, kuten USA-matsissa näimme, mutta potentiaalia minä ainakin näin todella paljon. Varsinkin, kun otetaan huomioon se pelaajamateriaali, jolla Suomi oli liikkeellä. Em. syistä johtuen en halua tuomita, vaikka itse tulos laihaksi näissä kisoissa jäikin.
En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi yleistät kaikki MM-kisoissa näkemästään pitäneet johonkin Jalos-lahkoon. Ei esimerkiksi minulla ole minkäänlaista syytä sympatiseerata Jalosta, hän on vain yksi koutsi muiden joukossa. Satuin kuitenkin melko paljon tykkäämään siitä tavasta, jolla Suomi peliään pyrki pelaamaan, vaikkei se tällä kertaa puolivälieriä kauemmas kantanutkaan. En ymmärrä, miksi se on sinulle syy vähätellä minun mielipidettäni ja tunkea sanoja suuhuni. En ainakaan itse näe tuota tapaasi keskustelua rakentavana.
Mistä ihmeestä lähtee oletus, että Jalonen on keksinyt Suomelle parhaan pelitavan menestyä, jos hänellä ei ole edes munaa pitää pelitavastaan kiinni Dufvaa vastaan.
Ilmeisestikin nykyinen pelitapa on ainakin suhteellisen monen mieleen, koska huonokaan sijoitus ei ole poikinut isompaa paskaryöppyä. Kyllä minä etsisin ennen kaikkea syitä sieltä itse pelistä enkä siitä, että nyt on salaliitto Jukka Jalosen puolesta...
Ja todettakoon vielä sellainen asia, että itsehän olen jääkiekkokatsojana lähestulkoon amatööritasoa (tai en ainakaan lainkaan pro) eli minun voisi varmasti ajatella painottavan arviossani sijoitusta melko paljon. Ja siltikään saatu jämäsija ei minua erityisemmin harmita, koska potentiaalia näin paljon. Jos tuo potentiaali ei koskaan realisoidu, niin sitten harmittaa paljon enemmän.