Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 799 155
  • 13 052

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kauanko tätä rummutusta nyt on kestänyt? Itse en muista kuin televisio-ohjelman, jossa Jukka Jalonen kyykytti Petteriä juuri tästä asiasta 100-0. Ainakin vielä silloin Petterin mielestä pelaajamateriaalilla ei ollut merkitystä pelien lopputulokseen, vaan ainoastaan pelikirjalla. Ja tämä väitehän on juuri se asia miksi Petterin pelikirjakamppanja alun perin jakoi jääkiekonkannattajat kahteen leiriin, eli niihin joiden mielestä pelikirjan avulla voidaan valaa paskasta kultaa ja niihin joiden mielestä myös pelaajamateriaalilla on merkitystä joukkueen menestyksessä.

En minä nyt tarkasti muista kuinka kauan, mutta kyllä siitä on Urheilulehdessäkin kirjoitettu. Ja mielestäni olet tulkinnut sen verran väärin, ettei minun mielestäni PS:n kampanjassa ole koskaan poissuljettu pelaajamateriaalin merkitystä menestyksen suhteen.

Ja Jukka Jalonenhan aikanaan väänsi itse Alpo Suhosen kanssa YLE:n kisastudiossa, ja totesi että yksi pelikirjan etu on siinä että se parantaa keskinkertaistakin pelaajaa.

Se materiaali-pelikirja-suhde perustuu ennemminkin siihen wanhaan uskomukseen että tämä pelikirja luotaisiin kulloisenkin materiaalin mukaan. Mutta alan itsekin olla taas niin pihalla näistä moniulotteisista pelikirjoista että jätän analyysit vähemmälle :)
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Penahan oli tuolloin A-maajoukkueen koutsi.
 
Tämä ei ole kovinkaan uusi keksintö, sillä aikanaan 80 - 90 -luvun vaihteessa Porissa ihmeteltiin kun Rauli Raitanen saattoi kääntyä punaviivan jälkeen takasin päin ja antoi syötön pakille. Kun tästä keskusteltiin, hän kertoi saaneensa tämän neuvon 20 -vuotiaiden maajoukkueleirillä. Oliko tämä nyt niitä viivelähtöjä??


Ei ollut viivelähdöistä kyse. Kyseessä oli henkilökohtainen ohje riskien minimoimiseksi keskialueen kiekonmenetyksien osalta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En minä nyt tarkasti muista kuinka kauan, mutta kyllä siitä on Urheilulehdessäkin kirjoitettu. Ja mielestäni olet tulkinnut sen verran väärin, ettei minun mielestäni PS:n kampanjassa ole koskaan poissuljettu pelaajamateriaalin merkitystä menestyksen suhteen.

Olen ilmeisesti sitten ymmärtänyt väärin. Eihän tuossa Petterin pelikirjahöpinässä mitään muuta ongelmaa ole koskaan ollutkaan kuin juuri se, että Petteri ei ole antanut mielestäni mitään arvoa pelaajille, vaan voitot johtuvat aina vastustajaa paremmasta pelikirjasta ja häviöt vastaavasti vastustajaa huonommasta pelikirjasta. Tämä siis ainakin alkuaikojen kirjoitusten perusteella eli vuosilta 2005-2006?

Nykyään noihin pelikirjahöpötyksiin en ole tullut syvennyttyä, mutta mielenkiintoista olisi nähdä miten Petteri ottaa erot pelaajamateriaaleissa mukaan analyyseihinsa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eihän tuossa Petterin pelikirjahöpinässä mitään muuta ongelmaa ole koskaan ollutkaan kuin juuri se, että Petteri ei ole antanut mielestäni mitään arvoa pelaajille, vaan voitot johtuvat aina vastustajaa paremmasta pelikirjasta ja häviöt vastaavasti vastustajaa huonommasta pelikirjasta.
SM-liigassa mikä tahansa joukkue voi voittaa minkä tahansa joukkueen hyvänä päivänä. Näin ollen voidaan todistaa että pelaajamateriaali ei sinänsä pelejä liiga-tasolla ratkaise, vaan ne ratkeavat siihen että onnistuu pelaamaan paremmin. Jos määritellään että se kumpi onnistuu pelaamaan on paremmin on juuri tuota pelikirjaa, niin sitten pelit ratkeavat parempaan pelikirjaan. Ihan filosofista pohdiskelua.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Olen ilmeisesti sitten ymmärtänyt väärin. Eihän tuossa Petterin pelikirjahöpinässä mitään muuta ongelmaa ole koskaan ollutkaan kuin juuri se, että Petteri ei ole antanut mielestäni mitään arvoa pelaajille, vaan voitot johtuvat aina vastustajaa paremmasta pelikirjasta ja häviöt vastaavasti vastustajaa huonommasta pelikirjasta. Tämä siis ainakin alkuaikojen kirjoitusten perusteella eli vuosilta 2005-2006?

Kyllä, olet ymmärtänyt / halunnut ymmärtää väärin tai sitten mennyt näpsäkkäästi jokaiseen provoon.

Ei mulla muuta, ei jaksa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos määritellään että se kumpi onnistuu pelaamaan on paremmin on juuri tuota pelikirjaa, niin sitten pelit ratkeavat parempaan pelikirjaan. Ihan filosofista pohdiskelua.

Mikä se pelirjan määrittely nyt siis oikeasti on? Joskus sitä olen tässäkin ketjussa kysellyt, mutta en ole vastausta saanut. Määritelläänkö pelikirja oikeasti yksittäisten pelien perusteella vai haetaanko kestävämpää menestystä?

Itse ymmärtäisin pelikirjan niin, että sillä pyritään saamaan tarjolla olevasta pelaajamateriaalista ulos mahdollisimman paljon tehoja. Miten pelikirjan merkitys sitten lasketaan esim. runkosarjan ykkösen ja viimeisen joukkueen välillä? Onko esim. Saipan pelikirja perseestä verrattuna Jypin pelikirjaan, vai vaikuttaako Jypin materiaalietu enemmän näiden joukkueiden piste-eroon. Millä todennäköisyydellä Saipa olisi liigakärjessä, jos se olisi pelannut Jypin pelikirjalla? Vai olisiko maailmasta ollut löydettävissä joku muu esim Petteri Sihvosen pelikirja, jolla Saipa olisi tällä hetkellä liigakärjessä?
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Tämän viikon Urheilulehteä lukiessa oli itselleni oikeastaan melko selkeä esimerkki siitä, minkälainen journalismi on hyvää, tai ainakin vaikuttavaa. Otetaan vertailuun kaksi juttua samaisesta numerosta: Petteri Sihvonen - Suljetun maailman ytimessä ja Topias Kauhala - Bordellien takapihalla.

Molemmat asiat ovat todella lähellä sydäntäni (kiekko/St Pauli), joten siinä mielessä vertailu on aivan realistista. Pukukoppi-jutussa oli kiinnostavia asioita, mutta ei se saanut edes hien hajua konkretosoitua. St Pauli -juttu puolestaan sai kylmät väreet muistojen tiimoilta aikaiseksi jo ekan kappaleen aikana ja samalla aloin näpytellä kaverille tekstaria kevään Hampurin reissua silmälläpitäen.

Kauhalan juttua ei tarvinnut lukea sivistyssanakirjan kanssa, vaan sitä lukiessa kaikui olohuoneessa Sankt Pauli we love you!

Retter
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Parastahan Kauhalan jutuissa on se, että samalla kun huokuu se että kaveri ymmärtää mistä kirjoittaa, niin ei ole mitään tarvetta korostaa omaa asemaansa tai egoaan. Kauhala on journalisti, kertoja, eikä Sihvosen tapaan itsensä jalustalle nostava egoisti. Sihvosen jutuissa aina paistaa läpi enemmän tai vähemmän se ongelma, ettei hän tyydy kirjoittamaan pelkästään asiasta, vaan korostaa omaa rooliaan täysin turhaan.

Mitä tulee Petterin pelikirjakeskusteluun, niin itse ainakin koen että valmentajan rooli korostuu pelikirjan/taktiikan lisäksi mm. valmentamisesta harjoituksissa(henkinen ja fyysinen puoli, sekä delegointi ja kommunikointi niin muiden valmentajien kuin pelaajien kanssa), pelin sisällä johtamisesta(miten motivoidaan pelaajia, miten muutetaan mahdollisesti peliä, jne.), pelin analysoinnista, vastustajien tuntemisesta ja useista muistakin seikoista. Sihvonen typistää valmentajan roolia liikaa ja unohtaa nämä muut ulottuvuudet täysin(tässä osiossa korostuu esim. täysin pelaajamateriaalin unohtaminen).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Erkka tuli jälkijunassa 2005, minä ja Tami Tamminen näytimme silloin suuntaa Ylen studiossa suomalaiselle jääkiekkoilulle. Nyt on tultu minun linjoille. Sikäli tämä ei ole perusteetonta itsetehostusta, että minulla on nauhalla se, mitä sanoin 2005 ja myös se, miten Leijonat pelasi 2005. Sitten minulla on nauhalla se, miten Leijonat pelasi 2006. Ja sen jälkeen. Ja se, mikä muutos on tapahtunut nyt samaan aikaan pelikirjoissa SM-liigassa. Itävallan mm-studio Ylellä 2005 on koko maailman urheilumittakaavassa kaikkien aikojen journalistinen tv-teko.

Petteri ottaa vaatimattomasti kunnian kaikesta maajoukkueen viimeisenä kolmena vuotena saavuttamasta menestyksestä?

Unohtaa tietenkin oman roolinsa 2005 jolloin yritti maan ykkös-Summasfanipoikana kaivaa maata Erkan jalkojen alta, varsinkin kun pääsi YLE:n rahoilla sabotoimaan niitä 2005 MM-kisoja häiriköinnillään. Sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettei Petteriä ole kaipailtu sen jälkeen "asiantuntijan" hommiin?
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sihvonen kommentoi tyylillään Summasen oikeudenkäyntiä Iltalehden Pekka Jalosta vastaan uudessa Urheilulehdessä (26.2.2009). Ihan ok analyysiä, mutta taas aika yksisilmäistä. Iso kysymys on myös se, että mitä "iso mies Raimo Summanen" tekee ruikuttamassa oikeussalissa jostain yhdentekevistä iltapulujen lehtijutuista. Kova lätkäjätkä ottaa "pekka jalosten" taklaukset vastaan ja kuittaa ne korkeintaan pikku hymähdyksellä, toisin kuin Raimo Summanen haastaessaan Jalosen oikeuteen.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Iso kysymys on myös se, että mitä "iso mies Raimo Summanen" tekee ruikuttamassa oikeussalissa jostain yhdentekevistä iltapulujen lehtijutuista. Kova lätkäjätkä ottaa "pekka jalosten" taklaukset vastaan ja kuittaa ne korkeintaan pikku hymähdyksellä, toisin kuin Raimo Summanen haastaessaan Jalosen oikeuteen.

Tämä Summasen viimeisin itkuvirsi vei hänet heittämällä nillittäjä listani kärkeen. Se, että maajoukkuevalmentaja ja sm-liiga jengin oliko utj on jostain syystä kaiken kritiikin ulkopuolella on väittämänä niin käsittämätön, että ihmettelin todella tämän keissin pääsemistä oikeusaliin. Asiaa hoitaneen syyttäjän kannattaisi hieman miettiä syytteitään uudestaan.

En ole vielä lukenut UL juttua (en aio ostaa vaan menen kaislaan lukemaan) mutta jos sihvonen yrittää jostain syystä keksiä asialle oikeutusta, vahvistaa se herran surkuhupaista mainetta entisestään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Unohtaa tietenkin oman roolinsa 2005 jolloin yritti maan ykkös-Summasfanipoikana kaivaa maata Erkan jalkojen alta, varsinkin kun pääsi YLE:n rahoilla sabotoimaan niitä 2005 MM-kisoja häiriköinnillään. Sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettei Petteriä ole kaipailtu sen jälkeen "asiantuntijan" hommiin?
Kummola jyrähti YLE:lle Sihvosesta ja näillä meni paskat housuun. Eli tyypillistä happy family -meininkiä, jota Suomessa on harrastettu aina. Kriittinen keskustelu tukahdutetaan heti.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Kummola jyrähti YLE:lle Sihvosesta ja näillä meni paskat housuun. Eli tyypillistä happy family -meininkiä, jota Suomessa on harrastettu aina. Kriittinen keskustelu tukahdutetaan heti.

No jaa. Sihvosen keskustelun alotteet ovat tyylliin: "kaikki jotka ovat tällä hetkellä kiekon kanssa tekemisissä on joko vallanhimoisia tyranneja tai selkärangattomia nöyristeliöitä, minä olen ainoa totuus ja kaikki muu on paskapuhetta". Sama koskee Tammista. Viime sakot tuli siitä, että kerrottiin vastapuolelle kuinka paskoja he ovat. Pisti vielä sekan jotain suomenleijonana olemisesta. Yritä nyt siinä saada aikaan keskustelua.

Tuskin kukaan jaksaa aloittaa minkäänlaista keskustelua jos vastapuolen lähtökohta on, että olet täysin arvoton ja kaikki mitä olet sanonut ja tästä edespäin sanot, ei merkkaa mitää. Ei kuulosta minun korvissani mitenkään rakentavalta keskustelulta. Siksi tuntuu, että kaikki tämä itku (sihv, suho, tammi, summan...)on lähinnä huomion keräämistä ja oman egon pönkittämistä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kummola jyrähti YLE:lle Sihvosesta ja näillä meni paskat housuun. Eli tyypillistä happy family -meininkiä, jota Suomessa on harrastettu aina. Kriittinen keskustelu tukahdutetaan heti.

Voi olla että muistan väärin, mutta eikös Erkka päävalmentajapestinsä loppuvaiheilla/jälkeen puoliääneen muistellut että eräät mediapersoonat vaikuttivat toimillaan 2005 tarkoituksellisesti negatiivisesti maajoukkueeseen(epäsuorasti viitaten Sihvoseen)
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sata euroa vetoa, ettet valmenna kolmen vuoden sisällä Suomessa Mestiksessä, saati liigassa?

Kiinni veti.
Onkohan Petteri saanut pelikirjansa myytyä jollekin liiga- tai mestisporukalle pleijareiden ajaksi? Muuten alkaa tulla kiire, jos aikoo vetonsa voittaa. Petteri hyväksyi gordionin vedon 26.5.2006, joten tälle keväälle pitäisi ehtiä valmentamaan. Valmentamiseksi ei laskettane sitä, että Petteri käytännössä ohjailee kaikkien menestyvien joukkueiden peluutusta kirjoituksillaan urheilun 7 päivää-lehteen.
 

Top Gun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
suomen narsistisin tomittaja

Jokainen, joka edes joskus vaivaituu lukaisemaan Sihvosen kirjoittamaa tekstiä ei voi olla huomaamatta, kuin hän - ilmeisesti - jopa viikottain puhuu itsensä pussiin. Lyhyelläkin seurannalla tää käy nääs ilmi.

Toinen karmea piirre on se, että tämän "itseoppineen hakineron" jutuissa ei kaiketi koskaan puututa itse pelin johtamiseen? Miksi??? Silloinhan vasta koutsi/joukkue on näet tekemässä sitä ratkaisevaa työnäytettään harjoitustensa tuloksista.

Ainoa syy kai moiseen on se, että kun rahkeet ei riitä koutsaamiseen, niin puhutaan sitten vaikka NHL-tiimien puutuvista vajaan metrin apusyötöistä... Ei voi kuin kysyä, mitä helvettiä tuo teksti pitää sisällään? Muuta, kuin lajin syvintä taktiikkaa ymmärtämätöntä höpinää...

Olen itse kuullut parilta kiekkoa syvällisemmin tuntevalta kaverilta, että kukaan kiekon sisäpiirin mies ei nykyään voi muuta kuin nauraa herran jankutukselle ja uusien termien tai sanontatapojen keksimiselle.

Koko tämän ketjun ekan sivun alun mielipiteet ovat kyllä parasta totuutta itsensä lähes tekstiviesti-blondin tasolle nostaneesta ex-koutsista.

- Rahan puutteesta kun joku tekee mitä vain...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Olen itse kuullut parilta kiekkoa syvällisemmin tuntevalta kaverilta, että kukaan kiekon sisäpiirin mies ei nykyään voi muuta kuin nauraa herran jankutukselle ja uusien termien tai sanontatapojen keksimiselle.

Kertoivatko nämä pari "kiekkoa syvällisemmin tuntevaa kaveria", että Jukka Jalonen, Hannu Aravirta, Kari Jalonen, Risto Dufva, Pekka Virta, Pasi Nurminen, Ismo Lehkonen, Jari Kaarela, Kalervo Kummola, Hjallis Harkimo, Juha Junno, Hannu Kapanen, Kyösti Lampinen jne. eivät kuulu enää kiekon sisäpiiriin, kun ovat olleet keskustelemassa Urheilukanavan jääkiekko-ohjelmassa ihan asiallisesti Sihvosen kanssa.

Onko sinulla lupa avata hieman tuota tietämääsi "kiekon sisäpiiriä"? Minua kiinnostaa kovasti nähdä näitä nimiä.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kertoivatko nämä pari "kiekkoa syvällisemmin tuntevaa kaveria", että Jukka Jalonen, Hannu Aravirta, Kari Jalonen, Pekka Virta, Ismo Lehkonen, Jari Kaarela, Kalervo Kummola, Hjallis Harkimo, Juha Junno, Hannu Kapanen jne. eivät kuulu enää kiekon sisäpiiriin, kun ovat olleet keskustelemassa Urheilukanavan jääkiekko-ohjelmassa ihan asiallisesti Sihvosen kanssa.

Onko sinulla lupa avata hieman tuota tietämääsi "kiekon sisäpiiriä"? Minua kiinnostaa kovasti nähdä näitä nimiä.
Miksi nämä mainitsemasi nimet eivät kuuluisi kiekon sisäpiiriin, vaikka ovat uhranneet varttitunnin ajastaan keskustellessaan Petterin kanssa niitä näitä Petterin ohjelmassa. Eroaako/erotetaanko jokainen jonkun toimittajan kanssa jutusteleva kiekkomies sisäpiiristä heti haastattelujen jälkeen? Jos näin, on suomalaisen kiekon sisäpiiri varsin pieni.

Mainitsemassasi joukossa on iso liuta henkilöitä, jotka pystyvät omilla päätöksillään vaikuttamaan aivan suoraan maamme merkittävimpien valmentajan paikkojen rekrytoimiseen. Kukaan näistä henkilöistä ei kuitenkaan ole katsonut aiheelliseksi täyttää avoimia valmentajan paikkoja (omasta mielestään) maamme johtavalla kiekkoanalyytikolla ja kakkosvalmentajalla Petteri Sihvosella. Paikkoja on kuitenkin ollut avoinna ja Petteri on julkisesti ilmoittanut päätähtäimenään valmentajana toimimisen. Kiekkomiesten arvostuksesta kertoo mielestäni varsin paljon se, että avoimia valmentajan paikkoja täytettäessä Petterin nimi ei ole tullut esille.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Miksi nämä mainitsemasi nimet eivät kuuluisi kiekon sisäpiiriin, vaikka ovat uhranneet varttitunnin ajastaan keskustellessaan Petterin kanssa niitä näitä Petterin ohjelmassa. Eroaako/erotetaanko jokainen jonkun toimittajan kanssa jutusteleva kiekkomies sisäpiiristä heti haastattelujen jälkeen? Jos näin, on suomalaisen kiekon sisäpiiri varsin pieni.

Kertoo enemmän sinun tietämyksestäsi jääkiekosta, mikäli väität, että esim. Jukka Jalonen on ollut jo useampaan kertaan Urheilukanavan ohjelmissa puhumassa jääkiekosta "niitä näitä". Joku muu saattaa ymmärtääkin noista jääkiekkoasioista, joten älä yleistä ja vertaa itseäsi muihin.

Juha Junno tuli Oulusta Sihvosen ohjelmaan, jota oli selvästi valmisteltukin ennen nauhoitusta. Uhraus ei ole varttitunti keneltäkään vieraalta, mutta sinähän voit tietämättömyyttäsi näinkin väittää.

Sinä vastasit herra e:lle asettamiini kysymyksiin, mikä kertoo sekin sinusta aika paljon. Herra e kirjoitti keskustelevansa jääkiekon sisäpiirin kanssa ja kysyin tuosta hänen hyvin tuntemastaan sisäpiiristä häneltä, en sinulta.
 

Top Gun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole tapana paljastaa luottamuksella kerrotua "salaista" tietoa. Sen verran siffalle mietittävää, että koska olet kuullut suomalaisen jääkiekkovalmentajan julkisesti kehuneen pellekirjan jankuttajaa???
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan Petteri saanut pelikirjansa myytyä jollekin liiga- tai mestisporukalle pleijareiden ajaksi? Muuten alkaa tulla kiire, jos aikoo vetonsa voittaa. Petteri hyväksyi gordionin vedon 26.5.2006, joten tälle keväälle pitäisi ehtiä valmentamaan. Valmentamiseksi ei laskettane sitä, että Petteri käytännössä ohjailee kaikkien menestyvien joukkueiden peluutusta kirjoituksillaan urheilun 7 päivää-lehteen.
Sihvonen itse kertoi jokunen viikko sitten Urheilulehden suorassa lähetyksessä, että Mestiksestä on tullut kyselyjä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kertoo enemmän sinun tietämyksestäsi jääkiekosta, mikäli väität, että esim. Jukka Jalonen on ollut jo useampaan kertaan Urheilukanavan ohjelmissa puhumassa jääkiekosta "niitä näitä". Joku muu saattaa ymmärtääkin noista jääkiekkoasioista, joten älä yleistä ja vertaa itseäsi muihin.
Varsin pinnallisia nuo keskustelut ovat olleet. Ei noin lyhyessä ohjelma-ajassa mihinkään syvällisempään ehtisikään, varsinkin kun puolet ajasta menee Petterin haastatellessa itseään. Asioista ymmärtämättömille nuo jorinat saattavat kuulostaa hyvinkin syvällisiltä.

Juha Junno tuli Oulusta Sihvosen ohjelmaan, jota oli selvästi valmisteltukin ennen nauhoitusta. Uhraus ei ole varttitunti keneltäkään vieraalta, mutta sinähän voit tietämättömyyttäsi näinkin väittää.
Junno on varsin liikuvaista sorttia ja hyvinkin tuttu vieras pääkaupunkiseudulla. Tuskinpa on joutunut asioikseen tuon ohjelman takia Helsinkiin matkustamaan.

On tietenkin vähintäänkin kohtuullista, että Petteri vaivautuu noihin ohjelmiinsa valmistautumaan. Vierailta nuo ohjelmat paljoa ajankäyttöä vaadi.

Sinä vastasit herra e:lle asettamiini kysymyksiin, mikä kertoo sekin sinusta aika paljon. Herra e kirjoitti keskustelevansa jääkiekon sisäpiirin kanssa ja kysyin tuosta hänen hyvin tuntemastaan sisäpiiristä häneltä, en sinulta.
Liittyessäni foorumille kuvittelin tämän olevan keskustelupalsta, jossa jokaisella on mahdollisuus ottaa osaa keskusteluun, jota kussakin ketjussa käydään. En ole foorumin sääntöjen tai moderoinnin perusteella huomannut olleeni tässä asiassa pahastikaan väärässä. Aion siis vastakin ottaa osaa itseäni kiinnostaviin keskusteluihin, kunnes säännöt tai moderaattorit katsovat tarpeelliseksi sen kieltää. Harmiksesi joudun toteamaan, että sinä et jakossakaan ole auktoriteetti, joka pystyy rajoittamaan osallistumistani itseäni kiinnostaviin keskusteluihin.

Halutessasi vastausta tai kommenttia nimenomaan joltain tietyltä henkilöltä suosittelen jatkossa opettelemaan käyttämään yksityisviestejä.

Ketjun aiheeseen liittyen kysyisin sinulta ja toki muiltakin mistä johtuu, ettei Petteri ole yrityksistään huolimatta pystynyt saamaan itselleen kolmeen vuoteen minkäänlaista valmennuspestiä liigasta tai mestiksestä, vaikka on julkisesti ilmoittanut tavoitteekseen valmentamisen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös