Pistetään tähän perään vielä Sihvosen työnantajan sanomisia.
http://www.ziemann.fi/upload/VM407_ujo.pdf
Siinä se siis sitten on: Urheilulehti, Rönkä ja Sihvonen ovat mukana mielipidebisneksessä. Hommalla ei siis ole ns totuuden tavoittelun kanssa mitään tekemistä.
Ei tämä nyt sinäänsä ole mitään uuttaa, mutta nyt se löytyy myös mustaa valkosella.
Tuleeko tämä nyt jollekin vielä yllätyksenä? Tai sanotaan näin, että vaikka mustaa valkoisella ei olisikaan, eikö se nyt medialukutaidolla pitäisi pystyä bongaamaan?
Itselleni sillä ei ole mitään merkitystä millä nimellä Sihvosen kirjoituksia halutaan kutsua. Mielipidejournalismi hielipidejournalismi. Minua kiinnostaa pelin taktisen puolen sisällöt ja sen suhteen PS:llä on edelleen valovuoden verran enemmän sanottavaa kuin muilla. Siis minun mielestäni, näin ammattisilmin. Sihvosella kirjoituksissa toistuu vain yksi pelin osa alue, ylikorostaa pelikirjaa, joojoo. Hyvä kuitenkin näin.
Ja mitä tulee brändiin, jos joku nuori intellektuelli ei pidä PS:ää brändimielessäkään juuri minään, se lienee hänen asiansa. Tietyssä mielessä PS kyllä on brändi - tietää mitä odottaa, herättää keskustelua, ärsyttää, ihastuttaa. Vähän niin kuin HIFK tai Jokerit. Muista toimittajista ei ole riittänyt 152 sivua keskusteltavaa jääkiekkoon keskittyvällä keskustelupalstalla.
Veikkaisin, että Röngän tavoite saavutettu monessa mielessä. Se miten PS:n sitten tämä mediaroolin jälkeen käy, onkin toinen asia. Aika kovia paineita on itselleen ladannut ja häneen tulee varmasti olemaan vaikea suhtautua mahdollisesti myöhemmin valmennustyössä (aikuisten / huippujen parissa).