Sihvos-Petteri on sitten näemmä arvioinut uusimmassa Urheilulehdessä SM-liigan pudotuspeleihin menevien joukkueiden runkosarjaonnistumisen yms. Jokaisesta joukkueesta on oma samanlaisella sapluunalla laadittu analyysi, jossa mm. yhtenä kohtana on poimittu joukkueen kauden onnistuja ja epäonnistuja. Sen kummemmin puuttumatta muuhun juttuun, kommentoisin Petterin em. pelaajavalintoja Lukon osalta.
Lukon onnistujaksi Petteri Sihvonen nostaa Pekka Saarenheimon. Ok, hyväksyn. Peki on pelannut parhaan kautensa ja on tärkeä pala Lukon hyökkäyksen selkärangaksi noussutta kakkosketjuja. Silti itse olisin ehkä nostanut toisen Oulun pojan eli Haatajan Pekin ohi, mutta makuasiahan tämä on.
Mutta sitten: Lukon kauden epäonnistuja Petteri Sihvosen mielestä on Erik Hämäläinen. Perusteet (suora lainaus lehdestä, yhden typon korjasin): "Ikä ei tule yksin. Pelivuodet alkavat olla päätöksessä. Ura sinänsä on ollut todella kunniakas."
Joko tuo on trolli tai sitten Petteri ei ole nähnyt yhtään Lukon ottelua tällä kaudella. Lukon puolustajien ja itse asiassa koko joukkueen ±pörssiä ylivoimaisesti johtava puolustaja (+12), joka on pelannut perusvarmaa peliä illasta toiseen. Jos nopeus ei aina riitäkään, niin pelisilmä ja sijoittuminen korvaavat sen lähes poikkeuksetta. Plussissa lähelle pääsee ainoastaan Ilkka Heikkinen (+10), joka on lähes koko kauden pelannut Eepin pakkiparina (sattumaako?).
Ja tämä mies on Petteri Sihvosen mielestä Lukon epäonnistuja. Minä olen tällä kaudella nähnyt 10 Lukon peliä paikan päällä ja 3 kpl Canal+:lta ja yhdessäkään niistä Eepi ei ole ollut lähellekään Lukon huonoin pelaaja. Lähtökohtaisesti Eepi oli kauden alkaessa kolmosparin pakki ja on nyt noussut ykköspariin. Kyllä minä tuolle arviolle kaipaisin muitakin perusteita kuin pelkän iän. Että jos hra Sihvonen tämän luet, niin kerropa ihan mielenkiinnosta, millä mittareilla Eepi on Lukon kauden epäonnistuja? Miten esimerkiksi toinen veteraani Kari Martikainen (-10) on onnistunut paremmin kuin Eepi? Selitäpä se.