Mitä retoriikkaa jatkuvasti viljellään? Saisiko konkreettisia esimerkkejä, kiitos. Ja mielestäni on hyvä, että Venäjälle vastataan tiukasti. Kukkuu, YYA-aika meni jo. Suomi on itsenäinen valtio.Toki näinkin mutta itse en pidä retoriikasta jota jatkuvasti viljellään. Tulee tunne että menossa on kisa kuka uskaltaa vuosikymmenten suomettumisen jälkeen tiukemmin sanoa itänaapurille.
Näin minä sen näen eikä mielestäni ole järkevää.
Mitä hätiköityjä hölmöilyjä meidän valtionjohto on nyt tehnyt. Olemme mielestäni varautuneet kylmänrauhallisesti Venäjää vastaan liittoutumalla sotilaalisesti, solmimalla erilaisia kahdenvälisiä puolustusyhteistyöhankkeita, ostamalla hävittäjiä jne.Juuri näin on asianlaita. Välillä kannattaa olla hiljaa ja tarkkailla rauhassa tilannetta joka suunnalta ennenkuin tehdään hätiköityjä hölmöilyjä. Maailmantilanne on arvaamaton nyt. Ukrainan sota voi päättyä ihan miten tahansa.
Ah, niin ihanan klassista Venäjän karhua kumartavaa kerrontaa. Se paikkakunnan kusipää ei ole lyömässä meitä varmaan enää ikinä, koska kyseinen jantteri kiusaa vain pienempiään, jos ei ole odotettavissa lyöntiä takaisin.Jos olen ison kaverin kanssa grillijonossa, ei välttämättä kannata sille paikkakunnan kusipäälle aukoa päätään vaikka mieli tekisi. Voi olla että seuraavalla kerralla iso kaveri ei ole mukana. Sillä ei välttämättä ole merkitystä mutta tällä minimoin sen etten saa turpaani.
--
Oletteko sattumalta Urho Kekkosen valtakauden/YYA-ajan kasvatteja? Näen tämän tilanteen nähtävästi ihan eri tavalla, kuin te.