Olenko minä jossain näin väittänyt vai miksi sä mulle tämän kerrot?Riikka vaan ei voi edelleenkään ryhmäkurilla ajaa perustuslain ohi.
Olenko minä jossain näin väittänyt vai miksi sä mulle tämän kerrot?Riikka vaan ei voi edelleenkään ryhmäkurilla ajaa perustuslain ohi.
Jeesus sentään on purrakin jo sekaisin vallasta. Alkaa olemaan demokratia kyllä yhtä sekaisin kuin IFK.Riikka Purra Twitterissä:
@ir_rkp
Yhdellekään hallituspuolueelle tai sellaisen edustajalle ei ole annettu hallitusneuvotteluissa oikeutta kaataa hallituksen esityksiä tai vaikeuttaa niiden etenemistä.
Riikalle pieni vinkki; Se annetaan perustuslaissa.
On meillä perskule melkoinen hallitus taas kierrossa. Hyvää päivää nyt taas.Päivän Orpoilut. Tästähän suomi tulee menettämään eu rahat, mutta mitäpä väliä sillä on kunhan saadaan ajettua suomalaista terveydenhuoltoa alas
Orpoa höykytetään hoitotakuusta
Pääministeri Petteri Orpon väitteet hoitotakuulain aiheuttamasta hoitojonojen pidentymisestä herätti eduskunnassa keskustelua. THL:n tilastot kertovat toista kuin pääministeri.www.iltalehti.fi
Niin siis hallitus leikkaa THL:ltä, THL joutuu lakkauttamaan Tasa-arvotiedon keskuksen, Grahn-Laasonen aikoo tehdä jotain, kun tuli leikattua ja lähettää sydämiä ja saman puolueen tyyppi kiittää nopeasta reagoinnista.
Ei helvetti mitä kummelia.
Persuille varmaan vähän vaikeampi juttu, kun osa vielä opettelee lukemaan ja osa ei edes valiokunnassa istuessaan käsitä, mistä siellä keskustellaan.
Erityisesti 2 kohtaan. Thl:llä on lakisääteisiä tehtäviä joita sen tulee hoitaa. Thl varmasti on organisoinut säästöjä niiden mukaisesti. Se että hallitus leikkaa juustohöylällä ei ole thl:n vika.Muutama fakta väliin koskien THL:n määrahoja:
1. Hallitus vähensi THL:n määrärahoja. THL:n pääluottamusmies, tutkimusprofessori Timo Sinervon mukaan THL:n henkilöstö vähenee nykyisestä yli 15 prosentilla. THL on ilmoittanut, että se irtisanoo 93 työntekijää.
2. THL on voinut itse päättää, miten se organisoi jatkossa toimintansa.
En pidä THL:lle osoitettua määrärahavähennystä tässä tilanteessa poikkeuksellisena. Toinen kysymys on, onko THL kohdistanut leikkauksensa järkevästi vai onko esimerkiksi keskijohtoa ja johtoa suosittu tutkimuksen sijaan.
Mikä provo se on että kertoo niinkuin asia on. Toki oli tuossa värikynää. Kyllä jokainen persu edes välttävästi osaa lukea, kiitos suomalaisen koulujärjestelmän. Se ymmärtäminen on sitten asia erikseen ja siellä persu puolella tutumpaa on italialainen käsien levittely.Tämä on nyt varmaan se vihervasemmiston tapa näyttää esimerkkiä siitä polarisaation pois kitkemisestä? Osaatko sinä keskustella hallituksesta tai persuista ylipäätään ollenkaan ilman jonkunlaista provoamista?
...
Minä juon nyt skumppaa ison päivän kunniaksi. Tai oikeastaan se iso päivä on huomenna, kun lakkoilun tiukennukset astuvat voimaan. Iso voitto Suomelle, ja samalla toki Suomen etua haluaville talouspuolueille. Ja niiden lakkoänkyröidenkin elämä helpottuu, kun firmalla on tulevaisuudessa varaakin maksella niitä palkankorotuksia. Tämä toki siis sillä oletuksella, että sitä lakkoaltista duunaria kiinnostaa mieluummin työnteko kuin kotona liiton rahoilla lonniminen.
Erityisesti 2 kohtaan. Thl:llä on lakisääteisiä tehtäviä joita sen tulee hoitaa. Thl varmasti on organisoinut säästöjä niiden mukaisesti. Se että hallitus leikkaa juustohöylällä ei ole thl:n vika.
Lisäksi tämä sinun esitystapa "muutama fakta tähän väliin" vaikuttaa kyllä muiden kirjoittajien väheksymiseltä. Ihan kun minun tai heidän, jotka kriittisesti hallituksen sekoilua tuo ilmi kirjoittamat viestit eivät olisi faktoja. Toivottavasti sitä et tarkoita.
Ehkäpä olisi reilua ja selvempää hallitukselta, että joko kerrotaan suoraan mihin leikkaukset tulee. Tai sitten, jos ollaan annettu vaan rahamäärä mitä pitää leikata ja laitos itse kohdentanut säästön jonnekkin, niin antaa sen olla sitten laitoksen päätös. Nythän tämä näyttäytyy juuri niin sekavalta toiminnalta mitä se onkin eikä sitä pääse karkuun.THL sopeuttaa tietenkin toimintaansa ja tekee silti lakisääteiset tehtävänsä. En näe, että THL:n tai YLE:n tai X ministeriön tulisi olla suojeltu sen osalta, että määrärahavähennyksiä ei tule.
Kerroin faktat ilman skeidaa, hutilointia, rasismia jne. Hallitus toimii kuten hallitukset yleensä eli ministeriö tai laitos saa vaikuttaa/jopa päättää siihen, mistä leikataan.
Ihan kun minun tai heidän, jotka kriittisesti hallituksen sekoilua tuo ilmi kirjoittamat viestit eivät olisi faktoja.
Ehkäpä olisi reilua ja selvempää hallitukselta, että joko kerrotaan suoraan mihin leikkaukset tulee. Tai sitten, jos ollaan annettu vaan rahamäärä mitä pitää leikata ja laitos itse kohdentanut säästön jonnekkin, niin antaa sen olla sitten laitoksen päätös. Nythän tämä näyttäytyy juuri niin sekavalta toiminnalta mitä se onkin eikä sitä pääse karkuun.
Eiköhän kirjoittajat itsekkin tiedä ettei lukutaidottomuus edustaja tynkkysen kohdalla ole faktaa ja varmaan sen ovat myöntäneetkin.Henkeäni en toki pidätä odottaessani, että faktaksi osoittavat mm. persujen lukutaidottomuuden
Eli siis pidätkö hallituksen väliintuloa tässätapauksessa vääränä? Koska thl olisi itse lakkauttanut kyseisen ohjelman.Oma näkemys on se, että kukin laitos tietää itse parhaiten tilanteensa. Toki parilla kalliilla konsultilla voisi saada aikaan parhaan suunnitelman, mutta myös pahimman. THL on tehnyt omaan käyttöönsä analyysin eri toiminnoista ja sen, mikä on kriittistä ja mikä ei. Tämä on tavallista useille virastoille tms.
On hyviä ja sitten vähemmän hyviä. Säästöt perusterveydenhuollosta johtaa väistämättä lisääntyviin erikoissairaanhoidon kuluihin. Mutta itse olen sitämieltä myös, että hyvinvointialueiden pitää saada itse päättää mihin he kohdistavat säästöt. Samoin kuin laitosten.Nyt on tullut hyvinvointialueilla ihan järkeviäkin siirtoja, useampia jopa. En usko, että ne olisivat tulleet hallituksen esityksinä.
”Katkaisen sinulta jalan, mutta etsin nopeasti keinon löytää sinulle uuden.
-Kiitos paljon nopeasta reagoinnista.”
Nimen omaan pelkkää kummelia koko hallituksen touhu. Ei vaan voi käsittää.
Pelkkää skeidaa kyllä ollut 90% kaikki mitä ovat tehneet. Hutilointia, hätäilyä, perseilyä, rasismia, ammuskelua, poliisin vastustamista, luonnon pilaamista, polarisointia, työ,arkkinoiden sotkemista, koulutuksen pilaamista, köyhien kyykytystä, rakennusalan kurittamista, valehtelua, tietämättömyyttä, ”menkää töihin” -huutelua, You name it.
Joka päivä jotain uutta paskaa. Ei kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa tätä hallitusta onnistuneeksi missään. Paskin hallitus ikinä ja ylivoimaisesti. (Ainakin omana elin aikana, eli reiluun 40 vuoteen.)
Missä organisaatiossa työ jatkuu ja millaisen rahoituksen se on saanut siihen vai tekeekö kyseinen organisaation sen ilmaiseksi?Tuosta Tasa-arvokeskuksen lakkauttamisesta, ja työn korvaamisesta toisessa organisaatiossa saa ihan järkevän päätöksen kun ymmärtää, että siinä mahdollisesti poistuu turhaa organisaation pyörittämistyötä vain tuota tarkoitusta varten kun yhteiset tukitoiminnot järjestyy toisista jo olemassa olevista rakenteista.
Ei liity pelkästään hallitukseen, vaan politiikkaan ja poliitikkoihin kokonaisuudessaan, mutta menkööt tänne.
Heijastelee kyllä vahvasti poliittista keskustelua ja sen kehittymistä koko ajan huonompaan suuntaan.
Samaan aikaan poliitikot eivät ainakaan vähennä omilla toimillaan vastakkainasettelua, koska omia pitää miellyttää jotta tulee uudelleen valituksi.
Vaikea nähdä positiivista kehitystä tulevaisuudessakaan.
Mahdollisesta yhteisvelasta Ukrainan tukemiseksi voi tulla mielenkiintoiset keskustelut hallituksen sisällä, jos Kokoomuskin on taipumassa sen kannalle.
Ymmärsin esitetystä äksyilystä, että menisi STM:ään, mutta voihan tuon tosiaan toisinkin tulkita.Missä organisaatiossa työ jatkuu ja millaisen rahoituksen se on saanut siihen vai tekeekö kyseinen organisaation sen ilmaiseksi?
Onhan thl:kin osa STM:ää. Todellakin halvempi on päämäärä mutta sehän siinä o riskinä, ettei se aja enään samalla tavalla asiaansa.Ymmärsin esitetystä äksyilystä, että menisi STM:ään, mutta voihan tuon tosiaan toisinkin tulkita.
Se lienee joka tapauksessa odotettavaa, että halvempi on päämääränä kuin nykyinen versio, ja sellainen onnistuu organisaatioita tuulettamalla.