Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 362
  • 15 578

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

ipaz

Jäsen
Isoja asioita tapahtuu ja miten meidän uusi hallitus reagoi. Ollaan vaan ihan hiljaa niin hyvä tulee. Taitaa olla munattomin hallitus suomen historiassa.
Tää on hauskaa, kun Twitter on ollut aamukuudesta asti täynnä itkuvirsiä että missä on hallitus ja miksei Petteri sano mitään. Ja sitten kun Yle julkistaa presidentin ja ulkoministerin tiedotteet klo 10:30, niin itku jatkuu kun virolaiset ehti reagoida ensin.

Suomi on yleensä kiinni juhannuksena ja varmasti myös ministerit mökeillään perheidensä kanssa. Ja saman tien kun herää pikku kohmelossa kello 7:45, niin pitäisi twiitata huolissaan olevalle twitteri-narkille että homma on kyllä hoidossa, ettei tämä yksinäinen twitter-taistelija vaan huolestu Suomen hallituksen jäätymisestä Venäjän epäselvän tilanteen edessä.

Ihmiset on nykyään käsittömän malttamattomia ja omahyväisiä. Kaikki-tänne-mulle-heti koska minä-minä-minä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tää on hauskaa, kun Twitter on ollut aamukuudesta asti täynnä itkuvirsiä että missä on hallitus ja miksei Petteri sano mitään. Ja sitten kun Yle julkistaa presidentin ja ulkoministerin tiedotteet klo 10:30, niin itku jatkuu kun virolaiset ehti reagoida ensin.

Suomi on yleensä kiinni juhannuksena ja varmasti myös ministerit mökeillään perheidensä kanssa. Ja saman tien kun herää pikku kohmelossa kello 7:45, niin pitäisi twiitata huolissaan olevalle twitteri-narkille että homma on kyllä hoidossa, ettei tämä yksinäinen twitter-taistelija vaan huolestu Suomen hallituksen jäätymisestä Venäjän epäselvän tilanteen edessä.

Ihmiset on nykyään käsittömän malttamattomia ja omahyväisiä. Kaikki-tänne-mulle-heti koska minä-minä-minä.

Ja kyllä kyse on myös vihervassarien politikoinnista. Siis sen saman junttiryhmän, jonka mielestä kriisitilanteessa Marinin ryyppääminen oli OK eikä Saksaan tarvinnut kutsusta mennä.

Suomessa on juhannus, mutta olisi Orpo kieltämättä voinut ottaa heti kantaa englanniksi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eräänlainen koetinkivihän tämä voi Suomelle olla. Suomettuneisuuden aika on päättynyt ja olemme osa Natoa. Nyt ei ole hyssyttelyn aika, vaan toivon mukaan uskallamme toimia itsenäisenä länsimaana. Hidas reagointi oli virhe, mutta mikäli tästä eteenpäin hallitus ja TP hoitavat tonttinsa mallikkaasti, se unohtunee.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Isoja asioita tapahtuu ja miten meidän uusi hallitus reagoi. Ollaan vaan ihan hiljaa niin hyvä tulee. Taitaa olla munattomin hallitus suomen historiassa.
Kirjoittaa osaat auttavasti (vain kuusi selkeää virhettä), mutta luetun ymmärtämisessä lienee enemmän kehitettävää. Mm. Niinistö, Orpo, Valtonen ja Häkkänen ovat tilannetta kommentoineet.

Millaisen lausunnon haluaisit, kun tilanne on epäselvä ja valheellistakin tietoa liikkuu paljon?

Meillä taitaa olla kaikkien aikojen typerin oppositio.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tp-utva olisi varmaan syytä saada kasaan, vaikka vähän simassa vielä oltaisiin. Muualla esim Britannian hallituksen hätätilakomitea eli "Cobra" kokoontuu tänään keskustelemaan Venäjän tilanteesta.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestisi täysin 6/5, mutta viimeisessä virkkeessä kaikki viemäristä alas. Tollasilla heitoilla aiheutetaan vaan se, että kohta jokanen lanka on vänkäämistä Suomen politiikasta.
Olet oikeassa.

Olen kuitenkin kyllästynyt sisällöttömiin provoihin, joita mm. tämä ja muut nykyhallituspuolueita koskevat ketjut ovat olleet pullollaan. Niiden raportointi ei ole auttanut yhtään. Täällä saa mennä henkilökohtaisuuksiin, nimitellä idiooteiksi, natseiksi ym. ja kirjoittaa provoja kutakuinkin vapaasti.

Yritän siis opetella palstan tavoille ja vastata ainakin silloin tällöin provoon provolla.
 

ipaz

Jäsen
Suomessa on juhannus, mutta olisi Orpo kieltämättä voinut ottaa heti kantaa englanniksi.
Ruotsin pääministeri ei edes ole Twitterissä, eikä puolustuministeri Pål Jonson ole twiitannut mitään kolmeen päivään. Ulkoministeri Tobias Billström twittaasi tänään noin 10 Ruotsin aikaa ruotsiksi, että seuraavat tilannetta: "Regeringen följer utvecklingen i Ryssland noga, allvarligt läge." Ihan samalla tavalla kuten Valtonen Ylelle antamassa tiedotteessaan.

En minä oleta ja odota että Orpon pitäisi twiitata englanniksi koko maailmalle, että on hereillä, vaan riittää kyllä että suomalaisille on annettu tiedote.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ruotsin pääministeri ei edes ole Twitterissä, eikä puolustuministeri Pål Jonson ole twiitannut mitään kolmeen päivään. Ulkoministeri Tobias Billström twittaasi tänään noin 10 Ruotsin aikaa ruotsiksi, että seuraavat tilannetta: "Regeringen följer utvecklingen i Ryssland noga, allvarligt läge." Ihan samalla tavalla kuten Valtonen Ylelle antamassa tiedotteessaan.

En minä oleta ja odota että Orpon pitäisi twiitata englanniksi koko maailmalle, että on hereillä, vaan riittää kyllä että suomalaisille on annettu tiedote.

Nyt on tilanne, mikä voi vaikuttaa Suomeen eri tavalla kuin Ruotsiin. Eihän pääministerit näitä itse aina kirjoita, vaan avustaja. Itsekin toin esille pääministerin ja ulkoministerin sekä puolustusministerin kannat.

Britanniassa viestitään BBC:n ja hallituksen voimalla 100 % teholla. Hätätilakomitea on kutsuttu kokoon Venäjän tilanteen vuoksi. Historiallisessa mielessä nykyään on väliä, missä vaiheessa ja miten reagoidaan. Mutta Suomessa ja Ruotsissa jussia vietetään ja en nyt suuremmin ole pettynyt. Kunhan totesin, miten NATO-maista osa reagoi.

Sitä voisi pohtia, tulisiko tp-utvan kokoontua.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Olet oikeassa.

Olen kuitenkin kyllästynyt sisällöttömiin provoihin, joita mm. tämä ja muut nykyhallituspuolueita koskevat ketjut ovat olleet pullollaan. Niiden raportointi ei ole auttanut yhtään. Täällä saa mennä henkilökohtaisuuksiin, nimitellä idiooteiksi, natseiksi ym. ja kirjoittaa provoja kutakuinkin vapaasti.

Yritän siis opetella palstan tavoille ja vastata ainakin silloin tällöin provoon provolla.
Poistin viestini, koska luulin olevani eri langassa. Tämähän on ihan ok lanka haukkua oppositiota. Tai varmaan ainakin se paras mahdollinen. Eli mun erheestä oli kyse.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu

MegaForce

Jäsen
Ja kyllä kyse on myös vihervassarien politikoinnista. Siis sen saman junttiryhmän, jonka mielestä kriisitilanteessa Marinin ryyppääminen oli OK eikä Saksaan tarvinnut kutsusta mennä.
Miksi tästä nyt pitää tehdä vihervassari-piikittelyä. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka on onneksi yhtenäistä hallitus-oppositio rajat ylittävää. Mielestäni molemmat hallitukset ovat toistaiseksi hoitaneet vastaavat tilanteet ihan mallikkaasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi tästä nyt pitää tehdä vihervassari-piikittelyä. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka on onneksi yhtenäistä hallitus-oppositio rajat ylittävää. Mielestäni molemmat hallitukset ovat toistaiseksi hoitaneet vastaavat tilanteet ihan mallikkaasti.

Samaa mieltä. Kommentti oli suunnattu niille, jotka muuta väittivät ja valheellisesti totesivat Suomen hallituksen olevan hiljaa. Näinhän ei suinkaan ollut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Miksi tästä nyt pitää tehdä vihervassari-piikittelyä. Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka on onneksi yhtenäistä hallitus-oppositio rajat ylittävää. Mielestäni molemmat hallitukset ovat toistaiseksi hoitaneet vastaavat tilanteet ihan mallikkaasti.

Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka tosiaan makaa melko vakaalla pohjalla oli koalitiot mitä tahansa, tästä on nyt saatu kriisiajan kokemusta ja saadaan par'aikaankin.

Tuo 'vihervassari' nyt on sellanen oikeamman laidan ja konservatiivien valttikortti, taikasana. Sitä voi heitellä pöytään missä tahansa tilanteessa, missä argumentaatiossa tahansa, ja kuvitella pääsevänsä voitolle, kuiville.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jotenkin koomista, jos persu-sisäministeri Rantaselta aletaan nyt vaatimaan "rajat kiinni prkl"...
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Pääministeriä ei yöllä tavoitettu ja heti perään kello 10 aamulla ilmoittaa seuraavansa tarkasti Venäjän tilannetta. Petterin onneksi hän ei ole vassari, koska Marinin tapauksessa kyseessä olisi ollut anteeksi antamaton laiminlyönti ja viikkojen lööppitykittely.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisihan se hikinen paikka Rantaselle, mikäli Venäjältä alkaisi ihmisiä tulla tuhansittain. Kansan suhtautuminen venäläisiin turvapaikanhakijoihin ei oletettavasti ole yhtä myönteinen, kuin tänne saapuneisiin ukrainalaisiin, mutta rajan täydellinen sulkeminen on vaikeaa. Mikäli Venäjän sisäinen tilanne jatkuu kaaottisena, oletan tämän joka tapauksessa näkyvän myös Suomen ja Venäjän välisellä rajalla, vaikkei Suomi merkittävimpiä venäläisten muuttomaita tulekaan oletettavimmin olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuo 'vihervassari' nyt on sellanen oikeamman laidan ja konservatiivien valttikortti, taikasana. Sitä voi heitellä pöytään missä tahansa tilanteessa, missä argumentaatiossa tahansa, ja kuvitella pääsevänsä voitolle, kuiville.

Niin, vähän niinkuin natsi- tai rasistikortin käyttö persuista puhuessa siellä toisella puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös