Paljon on tullut viime aikoina ihmeteltyä Kokoomuksen toimintaa. Olen itsekkin Kokoomusta äänestänyt, koska ainakin aiemmin kuvittelin heidän ajatuksensa talousasioista olevan eniten lähellä omiani. En kuitenkaan voi ymmärtää miten Kokoomus pystyy hyväksymään avoimen rasismin hallituksessa tai antamaan tukensa esimerkiksi Rydmanille. Ilmeisesti se ajatus, että “talous kuntoon” on niin tärkeää, että siinä ollaan valmiita hyväksymään yhtä sun toista matkan varrella. Tässä kuitenkin omasta mielestä mennään harhaan, koska mielestäni esimerkiksi rasismin hyväksyminen ei todellakaan edes ole “talous kuntoon” ajattelua pitkässä juoksussa ottaen huomioon Suomen ikäpyramidin. Ollaan haluavinaan tänne työntekijöitä ulkomailta, mutta kyllä nyt pelataan aivan väärällä pelikirjalla. Tälle hallitukselle tuntuu ilmeisesti haasteelliselta ottaa huomioon asioita joiden seurauksia on hankala mallintaa excelissä. Tarkoitan tällä esimerkiksi kunnioittavaa puhetta, yhteishengen luontia, positiivisen ilmapiirin merkitystä yms. Uskon vahvasti, että nämä kaikki olisivat täysin mahdollisia, vaikka rakenneuudistuksia tehtäisiinkin. Nyt menee Kokoomuksella pahasti sanat ja teot ristiin.
Olen asunut ja työskennellyt myös länsinaapurissamme ja siellä on tietysti omat ongelmansa esimerkiksi maahanmuuton suhteen. Kuitenkin siellä mielestäni on paremmin ymmärretty tuo positiivisen ilmapiriin yms. tärkeys. Omassa “kuplassani” suurinosa on Kokoomusta äänestäneitä ja liike-elämässä tällä hetkellä työskenteleviä nuoria aikuisia, joilla on myös paljon kokemusta eri maissa asumisesta ja töiden tekemisestä. Iso osa heistä allekirjoittaa nämä näkemykseni ja haasteen äänestää Kokoomusta jatkossa. Kyse on aina myös arvojohtajuudesta.
Olen asunut ja työskennellyt myös länsinaapurissamme ja siellä on tietysti omat ongelmansa esimerkiksi maahanmuuton suhteen. Kuitenkin siellä mielestäni on paremmin ymmärretty tuo positiivisen ilmapiriin yms. tärkeys. Omassa “kuplassani” suurinosa on Kokoomusta äänestäneitä ja liike-elämässä tällä hetkellä työskenteleviä nuoria aikuisia, joilla on myös paljon kokemusta eri maissa asumisesta ja töiden tekemisestä. Iso osa heistä allekirjoittaa nämä näkemykseni ja haasteen äänestää Kokoomusta jatkossa. Kyse on aina myös arvojohtajuudesta.