Niininkin yksinkertaisen tuotteen kuin viinan brändäämisessä ovat ruotsalaiset onnistuneet: Absolut Vodka on maailmanlaajuisesti tunnettu suurbrändi, siinä missä Finlandia ja Koskenkorva eivät, vaikka yritystä maailmanmarkkinoille onkin ollut. Yhtä lailla koko maailma juo Ramlösa-kivennäisvettä, mutta suomalaiset eivät ole ymmärtäneet tuotteistaa maailman puhtainta vettään. Myös suomalaisen oluen maailmanvalloitus on ihan lapsenkengissään.
Maailman parhaat tomaatit kasvatetaan Närpiössä, mutta emme ole ymmärtäneet brändätä niistä haluttuja premium-elintarvikkeita.
Yhtä lailla sana maabrändi näyttää monille suomalaisille olevan kutakuinkin kirosana, siinä missä Ruotsissa sen taloudellinen merkitys ymmärretään laajasti.
Maailman parhaat tomaatit kasvatetaan Närpiössä, mutta emme ole ymmärtäneet brändätä niistä haluttuja premium-elintarvikkeita.
Yhtä lailla sana maabrändi näyttää monille suomalaisille olevan kutakuinkin kirosana, siinä missä Ruotsissa sen taloudellinen merkitys ymmärretään laajasti.
Viimeksi muokattu: